Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Witam,
przepraszam jeśli temat był ale nie znalazłem.
Jakie są za i przeciw tym silnikom (oczywiście chodzi mi o nowe silniki), relacja do ceny, zużycie paliwa etc.
Dlaczego w niektórych krajach oferowano 1.8 i 2.0 a w niektórych tylko 2.0?
przepraszam jeśli temat był ale nie znalazłem.
Jakie są za i przeciw tym silnikom (oczywiście chodzi mi o nowe silniki), relacja do ceny, zużycie paliwa etc.
Dlaczego w niektórych krajach oferowano 1.8 i 2.0 a w niektórych tylko 2.0?
Ostatnio zmieniony 07 paź 2009, 15:25 przez Fiveopac, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam!
Mam takie pytanie, czy uszczelka - ta ktora leci wokol trojkatnej szyby i w sumie chyba calych drzwi bedzie pasowac z NB do NA? drzwi maja niby podobny ksztalt, ale ciezko mi ocenic nie majac jednej i drugiej uszczelki w rece. Ktos wie cos na ten temat? czy mozna je stosowac zamiennie?
Ewentualnie czy ktos wie gdzie mozna dostac albo ktos ma na sprzedaz taka uszczelke do NA, chodzi o prawe drzwi, u mnie niestety jest zerwana na samej gorze trojkata, i kawalka brakuje.
Pozdrawiam
Mam takie pytanie, czy uszczelka - ta ktora leci wokol trojkatnej szyby i w sumie chyba calych drzwi bedzie pasowac z NB do NA? drzwi maja niby podobny ksztalt, ale ciezko mi ocenic nie majac jednej i drugiej uszczelki w rece. Ktos wie cos na ten temat? czy mozna je stosowac zamiennie?
Ewentualnie czy ktos wie gdzie mozna dostac albo ktos ma na sprzedaz taka uszczelke do NA, chodzi o prawe drzwi, u mnie niestety jest zerwana na samej gorze trojkata, i kawalka brakuje.
Pozdrawiam
MX-5 NA 1.6 & 323F BA owner
Witajcie
Borykam się z jakimś przepięciem na kablach od nawiewu i nie bardzo mogę sobie z tym poradzić. Może ktoś się spotkał z podobnym przypadkiem i mógłby mi pomóc rozwiązać ten problem?!
Problem polega na tym, że podczas włączenia biegu 3 lub 4 nawiewu przepala za każdym razem bezpiecznik od wycieraczek. Przy czym nawiew działa bez najmniejszego problemu cały czas na każdym biegu – jedynie jak załącze 3 bądź 4 przestają działać wycieraczki.
Próbowałem znaleźć źródło przepięcia ale, że nie jestem elektrykiem to nie bardzo mogę sobie z tym poradzić.
Będę wdzięczny za każdą poradę bądź wskazówkę - może uda mi się rozwiązać problem bez elektryka
Pozdrawiam
Shirer
Borykam się z jakimś przepięciem na kablach od nawiewu i nie bardzo mogę sobie z tym poradzić. Może ktoś się spotkał z podobnym przypadkiem i mógłby mi pomóc rozwiązać ten problem?!
Problem polega na tym, że podczas włączenia biegu 3 lub 4 nawiewu przepala za każdym razem bezpiecznik od wycieraczek. Przy czym nawiew działa bez najmniejszego problemu cały czas na każdym biegu – jedynie jak załącze 3 bądź 4 przestają działać wycieraczki.
Próbowałem znaleźć źródło przepięcia ale, że nie jestem elektrykiem to nie bardzo mogę sobie z tym poradzić.
Będę wdzięczny za każdą poradę bądź wskazówkę - może uda mi się rozwiązać problem bez elektryka
Pozdrawiam
Shirer
young, wild and free
Ja chyba ślepy jestem ale przeoczyłem ten temat i dopiero teraz go zauważyłem Po wynikach widzę jednak że nie tylko ja. Jeżeli MMP jest zainteresowana to można by powtórzyć ankietę, przy czym proponowałbym rozesłanie info o niej poprzez PW do wszystkich zarejestrownych użytkowników. Na pewno zwiększy to frekwencje ankietowanych.
tel: 500294594 skype: lediable86
MMP informacje z ankiety wystarczyly
7 zima z MX-5
-
- Posty: 186
- Rejestracja: 09 gru 2009, 19:35
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
witam, od dzisiaj jestem posiadaczem Mx-5, rocznik 2003, mam pytanie co będzie powodem, że sprzęgło łapie przy samym końcu ?
pozdrawiam
P.S. Szukałem tego tematu niestety nic podobnego nie było ; )
pozdrawiam
P.S. Szukałem tego tematu niestety nic podobnego nie było ; )
Janio pisze:używałem wpisałem "sprzęgło" w tym dziale jest tylko parę tematów troszkę poczytałem, może gdzieś przeoczyłem mógłby ktoś podsunąć wątek ?
Według mnie może oznaczać to koniec sprzęgła. A zaobserwowałeś może czy się nie ślizga - chyba najłatwie sprawdza się to przy przyspieszaniu na wysokim biegu z niskich obrotów(wciskając gaz do oporu). Napisz jeszcze czy jest twardy pedał sprzęgła. pzdr
Janio pisze:mógłby ktoś podsunąć wątek ?
niestety na przykład tu --> http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?p=51444&highlight=#51444
poszukaj też wątków o wysprzęglikach i płynie w układzie hydraulicznym sprzęga.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 02 kwie 2009, 10:13
- Lokalizacja: wwa
witam
chcialem sie poradzic, dzis gdy odpalilem Miecie stwierdzilem ze biegi opornie chodza, mroz zlapal wiec wydawalo sie to logiczne, niestety kiedy ruszylem, po 2 min jazdy przy probie ruszenia ze swiatel, okazalo sie ze drazek jest jak zamurowany, nie chcial wejsc zaden bieg pomimo wielkorotnego wciskania i puszczania sprzegla, gdy dopchalem Miecie pod dom i posiedzialem tak ze 2 min kombinujac co tu zrobic, skrzynia znowu zaczela dzialac.
Czy to jest zwiastun smierci sprzegla?
pozdrawiam
HR
chcialem sie poradzic, dzis gdy odpalilem Miecie stwierdzilem ze biegi opornie chodza, mroz zlapal wiec wydawalo sie to logiczne, niestety kiedy ruszylem, po 2 min jazdy przy probie ruszenia ze swiatel, okazalo sie ze drazek jest jak zamurowany, nie chcial wejsc zaden bieg pomimo wielkorotnego wciskania i puszczania sprzegla, gdy dopchalem Miecie pod dom i posiedzialem tak ze 2 min kombinujac co tu zrobic, skrzynia znowu zaczela dzialac.
Czy to jest zwiastun smierci sprzegla?
pozdrawiam
HR
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=3268
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- transporterdriver
- Posty: 378
- Rejestracja: 02 lip 2009, 0:02
- Model: NA
- Wersja: 1.6 90km
- Lokalizacja: Toruń
Mam pytanie ile jest oleju pomiędzy wartością min. i max. na bagnecie w mazdzie mx5 NA
Mazda mx-5 1.6 115 km - przeszłość
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
0.7-0.8l
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
na miarce podają 0,8L
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Pytanie : Jedną z różnic wizualnych silnika 1.6 i 1.8 w NA są wypukłe litery MAZDA DOHC na pokrywie zaworów. Wypukłe w 1.8 , wklęsłe w 1.6 . A jak to jest w NB ? Zobaczyłem takie zdjęcie mazdy tedek'a który przedstawia swój silnik jako 1.8 a ma wklęsłe litery.
A więc jak to jest ??
A więc jak to jest ??
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Tomai pisze:Zobaczyłem takie zdjęcie mazdy tedek'a który przedstawia swój silnik jako 1.8
Znaczy podejrzewasz że Tedek ma silnik 1.6 i o tym nie wie ? Spoko, to jest niezaprzeczalnie 1.8, nie po deklu zaworów można je jednoznacznie poznać notabene w NB/NBfl napis jest wklęsły.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Wklęsłe, zresztą widać od razu, że to 1.8 po większym kolektorze ssącym
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
dmk pisze:po większym kolektorze ssącym
i aktuatorze VICS, czujniku położenia wałka, cewce zapłonowej tak z grubsza
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Ile ciekawych nowych rzeczy się dowiedziałem
Don't look to the eyes of a stranger, don't look through the eyes of a fool, don't look to the eyes of a stranger, somebody's watching when the light goes down ]:->
http://mx-5.pl/viewtopic.php?p=39847&sid=e0de7fcc500695cc45a6e4ad62f0b87f#39847
http://mx-5.pl/viewtopic.php?p=39847&sid=e0de7fcc500695cc45a6e4ad62f0b87f#39847
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
majkel_c pisze:Znaczy podejrzewasz że Tedek ma silnik 1.6 i o tym nie wie
majkel szukasz sensacji ? Nic nie podejrzewam, pytam tylko.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
czy ktoś montował ten zestaw uszczelek z tej stronki
http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/522
i zestaw rozrządu
http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/216
oraz pompa wody - ta jest mazdy i jest zaledwie kilka funtow
http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/777
Głównie chodzi mi czy ktos montował te zestawy i czy jest zadowolony, widziałem w kilku tematach ta strone i chciałem się dowiedziec czy jesteście zadowoleni z jakości tego co sprzedają.
http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/522
i zestaw rozrządu
http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/216
oraz pompa wody - ta jest mazdy i jest zaledwie kilka funtow
http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/777
Głównie chodzi mi czy ktos montował te zestawy i czy jest zadowolony, widziałem w kilku tematach ta strone i chciałem się dowiedziec czy jesteście zadowoleni z jakości tego co sprzedają.
Na pewno, jeśli chodzi o uszczelkę pokrywy zaworów, to musi być oryginalna i żadne dywagacje nie są potrzebne. Sam to przerabiałem na nieoryginalnej. Co do rzeczy "Genuine Mazda", to oczywiście jak najbardziej tak. A o zestawie samego rozrządu trudno coś powiedzieć, bo tam jest tylko sucha informacja "parts from top manufacturers", więc mogą to być rożni producenci. Generalnie, jeśli ten pasek nawet by się zerwał, to nic się emiksowi nie stanie - to silnik bezkolizyjny.
Pokrywy zaworów i tak będziesz potrzebować nową.
sebna pisze:Uszczelki sobie odpuszczę.
Pokrywy zaworów i tak będziesz potrzebować nową.
przemasi pisze:Pokrywy zaworów i tak będziesz potrzebować nową.
A to nie jest ta uszczelka, która jest częścią zestawu paska rozrządu ? (cover gasket - widoczna na zdjęciu zestawu - taka duża?)
Dzięki