Immo, pompa paliwa, cewka ?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Dart
Posty: 15
Rejestracja: 09 kwie 2010, 6:11

09 kwie 2010, 6:40

Witam. Do tej pory podglądałem forum jako gość, ale pojawił się pierwszy problem i muszę się odezwać. Auto to Mx-5 1.8 sport 146 KM 2001 r.
Otóż cały okres zimowy auto sobie odpoczywało i nie jeździło. Było odpalane co tydzień i nie było problemów. Jak już śniegi stopniały auto ruszyło na pierwsze przejażdżki i wszystko było w porządku. Około tygodnia temu stanąłem i już nie jeździłem oczekując na nowe opony ( stare były w złym stanie). Wczoraj opony doszły więc wsiadam w auto żeby pojechać na wymianę a tu zonk. Auto nie pali. Podejrzenia padły na świece wymiana nic nie dała niestety. Akumulator podmieniany z innego auta też nic nie dał.

Moje podejrzenia to immo, pompa paliwa, lub cewka. Sprawdziłem zmasowanie silnika miernikiem jest w porządku. Teraz pytania: Jak sprawdzić świece czy ma prąd, stary sposób był taki że dotykało się świecą do masy silnika, a druga osoba zakręcała i było widać iskrę albo i nie, ale tu boje się tak zrobić bo nie wiem czy czegoś nie usmażę.
Pierwsza cewka od przodu auta sprawdzona miernikiem.Kostka która jest w nią wpięta patrząc od góry daje następujące napięcie:
1-szy pin 0,03 V
2-gi pin 0,00 V
3-ci pin 11,4 V przy czym pomiar był robiony na mocno rozładowanym akumulatorze.
Pytanie jak sprawdzić czy prąd wychodzi z cewki.

Drugie pytanie pompa paliwa. Tj. który wężyk w komorze silnika zdjąć żeby sprawdzić czy sika paliwo ( mile widziane fotki) Jak odłączam Bezpiecznik z puszki w komorze silnika z napisem FUEL INJ. ( czy jakoś tak) to słychać jak przestaje coś buczeć, jak go włączam to zaczyna buczeć( w okolicach potencjometru słychać to buczenie). Rozumiem, że pompa paliwa jest zatapialna w baku ale jak się do niej dobrać żeby sprawdzić czy ma napięcie - po prostu którędy tam dojść.

No i ostatnia sprawa a mianowicie immobilizer czyli mój faworyt do nagrody kopa w... za unieruchomienie auta ;) Tj. mam dziwne objawy bo jak próbowałem zapalić i latałem do komory silnika zostawiłem w stacyjce kluczyk i jak wróciłem to kontrolka mi mrugała w sposób:
mrugnięcie przerwa trzy mrugnięcia przerwa mrugnięcie przerwa itd.
Rozumiem, że prawdopodobnie wystąpił błąd na immo tylko jaki co oznacza dana ilość mrugnięć. Z tego co się zorientowałem to immo jest gdzieś w okolicach kierownicy, ale gdzie dokładnie i jak wygląda ? i czy da się wyeliminować immo ewentualnie jak. Dodam, że próbowałem na obu kluczykach ale lipa nic nie daje.
Ostatnie słowo moje jest takie, że mam spore doświadczenie w naprawach jako nie mechanik oczywiście, narzędzi i chęci też mi nie brakuje natomiast miłuje się w innej marce dlatego mazdy jeszcze do końca nie poznałem i stąd tyle moich pytań. Wizyty u mechanika raczej chciałbym uniknąć bo jak na razie wywaliłem ponad 1000 zł na opony ( i to dwie o zgrozo) więc jestem spłukany. Za wszelkie porady będę wdzięczny.Pozdrawiam
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

09 kwie 2010, 16:16

Dart pisze:Jak sprawdzić świece czy ma prąd, stary sposób był taki że dotykało się świecą do masy silnika, a druga osoba zakręcała i było widać iskrę albo i nie, ale tu boje się tak zrobić bo nie wiem czy czegoś nie usmażę.


Nie usmażysz - śmiało sprawdzaj tak jak napisałeś
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

12 kwie 2010, 14:54

Dart pisze:stary sposób był taki że

I on nadal jest dobry :mrgreen:
Dart pisze:Pytanie jak sprawdzić czy prąd wychodzi z cewki.

Jak wyżej :mrgreen:
Dart pisze:w okolicach potencjometru słychać to buczenie

E ? jakiego potencjometru ?
Pompę paliwa możesz uruchomić ręcznie (bez uruchamiania silnika) podając napięcie na styk złącza diagnostycznego (pod maską po stronie kierowcy) oznaczony FP. Będziesz słyszał czy pracuje czy nie.
Dart pisze:mrugnięcie przerwa trzy mrugnięcia przerwa mrugnięcie przerwa

Sprawdź na początek połączenia pomiędzy modułem immo a resztą wiązki oraz cewką czytnika w stacyjce. Moduł jest pod kierownicą, tak mniej więcej nad pedałem gazu.
Dart pisze:i czy da się wyeliminować immo ewentualnie jak

Nie da się. Nawet gdybyś pożyczył moduł z innego emiksa, to jest on sparowany z komputerem i musiałbyś w komputerze jego ID przeprogramować.

Pozdr
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Dart
Posty: 15
Rejestracja: 09 kwie 2010, 6:11

15 kwie 2010, 6:08

Dla potomnych:
No i naprawiłem:D .Przyczyna prozaiczna jak zawsze, bo jeśli jest iskra i paliwo to musiało brakować trzeciego czynnik potrzebnego do spalania czyli powietrza. Wcześniej tego nie sprawdzałem bo filtr był zmieniony kilka dni wcześniej i byłem pewny, że jest w porządku. No i filtr był w porządku, ale auto nawdychało się liści, które przykleiły się do filtra, wyschły i całkowicie zablokowały przepływ powietrza. Za wszelkie porady serdecznie dziękuje.Pozdrawiam
ODPOWIEDZ