[połączony] Jakie spalanie w MX-5
jak bardzo paliwozerne sa silniki w waszych miatkach
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Mój rekord to 6,23l/100km
(dystans 503km, lokalne drogi Słowacji i Węgier).
Generalnie w ciągu całego ostatniego wyjazdu na południe (na dystansie ~6kkm) osiągnąłem średnie spalanie w okolicach 6,6l/100km
Nie ma to jak wakacje i spokojna jazda lokalnymi drogami w poszukiwaniu krętych odcinków i fajnych widoczków...

Generalnie w ciągu całego ostatniego wyjazdu na południe (na dystansie ~6kkm) osiągnąłem średnie spalanie w okolicach 6,6l/100km

Nie ma to jak wakacje i spokojna jazda lokalnymi drogami w poszukiwaniu krętych odcinków i fajnych widoczków...

MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
I tak pada legenda o ogromnym spalaniu z kompresorem. Przejechalem dzis trase Rzeszow - Lublin dosc "żwawo" ale bez szalenstw - predkość srednia ok 70km/h, opuszczony dach - srednie spalanie ok 9L/100... Sprezarka zaczyna coraz bardziej do mnie przemawiac, niestety, fundusze nie pozwolą w najblizszym czasie...
pmcomp pisze:Pobiłem dzisiaj rekord spalania: 7,13 l/100km.
Łączę z odpowiednim wątkiem. Nie ma sensu tworzenie kolejnego.
mszczyrek pisze:I tak pada legenda o ogromnym spalaniu z kompresorem.
"legenda" nie powinna nigdy powstać, chyba że ktoś nie bardzo wie jak działają współczesne konstrukcje kompresorów.
P
M
Jechałem moją MX-5 NBFL 1,8 autostradą przez niemcy do włoch z walizką na klapie, która wystawała powyżej dachu, z otwartym dachem - max obciążenie. 18 litrów wychodziło. Godzinka jazdy w deske i po baku
Jak jechałem spokojnie czyli nie wiecej jak 170 było zaledwie 15 - 16 litrów.
Dla porównania Subaru Legacy przy takiej samej prędkości Pali mi litr mniej ( 2.0 boxer 165 KM )

Jak jechałem spokojnie czyli nie wiecej jak 170 było zaledwie 15 - 16 litrów.
Dla porównania Subaru Legacy przy takiej samej prędkości Pali mi litr mniej ( 2.0 boxer 165 KM )
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
soya pisze:Dla porównania Subaru Legacy przy takiej samej prędkości Pali mi litr mniej ( 2.0 boxer 165 KM )
opór powietrza większy bez dachu.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Mój pierwszy pomiar (choć nie pierwszy bak) i wychodzi 10.2l / 100 przy zmianie biegów przy 4 do 4.5k RPM w cyklu mieszanym (miasto - autostrada).
Hard Top na aucie. Opony 205/45/16 2 bary ciśnienie.
Zobaczymy co będzie dalej - narazie do przeżycia - kolo 400km na baku przy tankowaniu do pierwszego strzało z pistoletu i gdy się zapali rezerwa.
Hard Top na aucie. Opony 205/45/16 2 bary ciśnienie.
Zobaczymy co będzie dalej - narazie do przeżycia - kolo 400km na baku przy tankowaniu do pierwszego strzało z pistoletu i gdy się zapali rezerwa.
dzień po uturbieniu 1.6 skoczyło z 9 na 14 po mieście
jutro pewnie będzie lepiej






jutro pewnie będzie lepiej

Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 17 cze 2010, 17:54
wtrace swoje dwa grosze od miesiaca jezdze mx-5 nb 1.8 140km
i powiem ze moje spalanie wynosi na trasie 7,5 a w miscie sredniej wielkosci z korkami itp okolo 8,5. zadam jeszcze pytanie czy w nb zapala sie gdzies rezerwa??
i powiem ze moje spalanie wynosi na trasie 7,5 a w miscie sredniej wielkosci z korkami itp okolo 8,5. zadam jeszcze pytanie czy w nb zapala sie gdzies rezerwa??
- thekingisback
- Posty: 486
- Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: częstochowa
nie zapala sie rezerwa , ale jak kreska dochodzila do literki E to jeszcze robilem kilkanascie km. Ale lepiej nie jezdzic na rezerwie , po co ma lapac syf z dołu.
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
irakleo pisze:thekingisback pisze:Ale lepiej nie jezdzic na rezerwie , po co ma lapac syf z dołu.
To nie ma nic do rzeczypompa paliwowa ma po stronie ssącej filtr siatkowy....niczego nie złapie
Poza np. wytrąconą wodą z paliwa itp. - faktycznie, nie złapie

Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- Akar.Zaephyr
- Posty: 311
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 2:15
- Model: Inny
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
thekingisback pisze:nie zapala sie rezerwa , ale jak kreska dochodzila do literki E to jeszcze robilem kilkanascie km. Ale lepiej nie jezdzic na rezerwie , po co ma lapac syf z dołu.
Jakbyś miał złapać syf to dawno byś go złapał bo wlot do pompy jest w najniższym miejscu baku

dmk pisze:irakleo pisze:thekingisback pisze:Ale lepiej nie jezdzic na rezerwie , po co ma lapac syf z dołu.
To nie ma nic do rzeczypompa paliwowa ma po stronie ssącej filtr siatkowy....niczego nie złapie
Poza np. wytrąconą wodą z paliwa itp. - faktycznie, nie złapie
Benzyna unosi się na wodzie więc gdybyś ją miał w baku to zostałaby zassana jako pierwsza

Nie ma więc się czym przejmować

"Klucznik" Akar
Ex-owner of 409.945th Miata
Current ND2 dreamer.
Ex-owner of 409.945th Miata
Current ND2 dreamer.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 17 cze 2010, 17:54
dzisiaj pobilem rekord z czestochowy do warszawy i spowotem, jechalem tak kolo 100 do 110, bylem ciekaw ile mi spali:)
spalanie mnie zaskoczylo 6,5 6,6 litra na 100. dla mnie bajka jak na takie autko, jechalem caly czas z opuszczonym dachem:)
spalanie mnie zaskoczylo 6,5 6,6 litra na 100. dla mnie bajka jak na takie autko, jechalem caly czas z opuszczonym dachem:)
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 17 cze 2010, 17:54
1.8 140KM 99r pisalem wczesniej:)
153000 km oryginalne.
po wypadku jezeli ma to znaczenie w 2004r wymienione chlodnica i dolot
153000 km oryginalne.
po wypadku jezeli ma to znaczenie w 2004r wymienione chlodnica i dolot
A faktycznie pisałeś
- ale to nie jest wątek, który czytam z zapartym tchem
- zobaczyłem powiadomienie, wszedłem przeczytałem najnowszego posta i hura pytanie
Dobra dość tego tłumaczenia się
Hejka



Dobra dość tego tłumaczenia się

Hejka
- transporterdriver
- Posty: 378
- Rejestracja: 02 lip 2009, 0:02
- Model: NA
- Wersja: 1.6 90km
- Lokalizacja: Toruń
MX5 NA 90r. Silnik 1.6
Miasto: 10
Trasa: 8
Styl jazdy: mieszany
Miasto: 10
Trasa: 8
Styl jazdy: mieszany

Mazda mx-5 1.6 115 km - przeszłość
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz

Dzisiaj pierwszy test:
MX-5 - 1998, 1.8 140 kucyków
120 km przejechane na 10,77l (to moje pierwsze dni z miatą, więc nie ukrywam, że nie testowałem i od czasu do czasu "deptałem"
).
Jeśli o mnie chodzi - jestem bardzo zadowolony
MX-5 - 1998, 1.8 140 kucyków
120 km przejechane na 10,77l (to moje pierwsze dni z miatą, więc nie ukrywam, że nie testowałem i od czasu do czasu "deptałem"

Jeśli o mnie chodzi - jestem bardzo zadowolony

Po 24 tysiącach kilometrów spalanie w mojej NC 2.0 (5 biegów) wygląda tak:
Trasa minimalne: 7,5
Trasa (+/- 10 km/h względem tego co na znakach): 8,1-8,5
Trasa (z pominięciem tego co na znakach): 9,5-10
Autostrada (średnia prędkość według GPS'u 123 km/h na odcinku 1100km): 10,2
Miasto: 9-9,5
Maksymalne spalanie: 12,5 (mocna rozgrzewka + 4 okrążenia po północnej pętli + około 100 km szybkiej trasy)
Realne średnie spalanie przy normalnej jeździe (około 70% trasy) to około 9 litrów. Deklarowane przez Mazdę średni spalanie 7,5 można między bajki włożyć.
edit: literówka
Trasa minimalne: 7,5
Trasa (+/- 10 km/h względem tego co na znakach): 8,1-8,5
Trasa (z pominięciem tego co na znakach): 9,5-10
Autostrada (średnia prędkość według GPS'u 123 km/h na odcinku 1100km): 10,2
Miasto: 9-9,5
Maksymalne spalanie: 12,5 (mocna rozgrzewka + 4 okrążenia po północnej pętli + około 100 km szybkiej trasy)
Realne średnie spalanie przy normalnej jeździe (około 70% trasy) to około 9 litrów. Deklarowane przez Mazdę średni spalanie 7,5 można między bajki włożyć.
edit: literówka
kulkas pisze:Maksymalne spalanie: 12,5 (mocna rozgrzewka + 4 okrążenia po północnej pętli + około 100 km szybkiej trasy)
Ekonomia...
Moja (NB 1.8 1999) na Ułężu też ostatnio wciągnęla mniej niz sie spodziewalem - pół na pół trasa/tor - ok 12L/100, czyli na torze nie więcej niż 20L/100. Wydawało mi się że będzie gorzej patrzac na tempo w jakim opadala wskazówka

Michał
- Akar.Zaephyr
- Posty: 311
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 2:15
- Model: Inny
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Mnie też cały czas wychodzi 7,5 - 8 L / 100 km.
Myślę że to zasługa jazdy w dłuższe trasy jeśli już gdziekolwiek a wtedy - rekreacyjna jazda ze zmianą do 3 tys. obrotów do III biegu i do 4 tys. na IV i V
Okazyjne butowanie do 6,5 tys. podczas wyprzedzania TIRa na trasie też się zdarza.
Jak by nie patrzeć to przy w miarę spokojnej jeździe tak lekkie auto spala zadowalające ilości paliwa, biorąc pod uwagę wielkość silnika
Jak tu nie kochać takiego auta
Myślę że to zasługa jazdy w dłuższe trasy jeśli już gdziekolwiek a wtedy - rekreacyjna jazda ze zmianą do 3 tys. obrotów do III biegu i do 4 tys. na IV i V

Jak by nie patrzeć to przy w miarę spokojnej jeździe tak lekkie auto spala zadowalające ilości paliwa, biorąc pod uwagę wielkość silnika

Jak tu nie kochać takiego auta

"Klucznik" Akar
Ex-owner of 409.945th Miata
Current ND2 dreamer.
Ex-owner of 409.945th Miata
Current ND2 dreamer.
Z satysfakcją odnotowałem w czasie ostatniej wyprawy swój rekord spalania, który mnie ogromnie zdziwił: 7 l / 100 km przy silniku 1.8/140KM - bez dachu. Jazda spokojna, prędkość 80-100 km/h, benzyna zwykła 95. Poprzednio zszedłem do 7.8 L ale przy niższej prędkości. Wydaje się, że w wyniku pomogła wymiana świec.
Proszę darujcie sobie uwagi o "flegmatycznym Tadziu"
gdyż oczywiście lubię też bardzo dynamiczną jazdę. Prawdą jednak jest, że MX-5 "uspokoiła mnie". Na mojej poprzedniej Mazdzie uchodziłem wśród znajomych za pirata i moja 626 niejednokrotnie gnała >200. MX-5 roztoczyła urok spokojnej jazdy - oczywiście top down. Mam większą radość przemieszczania się delektując się otoczeniem oraz wiatrem we włosach
Nie mam już takiej nieodpartej potrzeby naciskania na pedał gazu jak dawniej. Choć czasami oczywiście lubię przycisnąć i MX-5, bo inaczej się nie da, ale jednak równie często w sezonie preferuję jazdę spokojną. I stąd właśnie wziął się pomysł na rekord niskiego spalania o czym nigdy kiedy miałem 626 nawet nie pomyślałem
Tak czy inaczej szczęka mi opadła jak MX-5 przejechała mi na baku 665 km. Przy większym żyłowaniu wystarczało na 350 km
Bardzo duża elastyczność, nota bene.
Proszę darujcie sobie uwagi o "flegmatycznym Tadziu"



Tak czy inaczej szczęka mi opadła jak MX-5 przejechała mi na baku 665 km. Przy większym żyłowaniu wystarczało na 350 km

Ja również Miatą jezdze ok 15-20km wolniej niz zazwyczaj
Dzis wybralem sie na wycieczke po okolicy - dla przyjemnosci - i zrobilem srednia 60 km/h
MX-5 sie po prostu do szybkiej jazdy nie nadaje.
A co do twojego rekordu - jest on co najmiej "podejrzany". By przejechac 665km na baku (45L), nawet wypalając go do zera, musial byś uzyskac spalanie 6.77l/100km. Przy predkosciach o ktorych piszesz i opuszczonym dachu jest to bardzo malo prawdopodobne (MX-5 ma wówczas areodynamike kiosku ruchu). Moze masz mniejsze kola/niskie opony/uszkodzony licznik?
Michal


A co do twojego rekordu - jest on co najmiej "podejrzany". By przejechac 665km na baku (45L), nawet wypalając go do zera, musial byś uzyskac spalanie 6.77l/100km. Przy predkosciach o ktorych piszesz i opuszczonym dachu jest to bardzo malo prawdopodobne (MX-5 ma wówczas areodynamike kiosku ruchu). Moze masz mniejsze kola/niskie opony/uszkodzony licznik?
Michal