Montaż turbo
NA '91 1.6
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
narazie przeprowadzam rzetelne próby obliczeń kosztowych, w chwili obecnej starając sie maksymalnie jadąc po kosztach jestem przy 4tys zł bez drobiazgów, które wiadomo lubia kosztować najwiecej. Jak tylko dostane kolektorek od Jara, szybko ogarne go w CAD, i bede juz snuł konkretniej nad jego wykonaniem, w miedzy czasie moze uda mi sie zalatwic sprawe zamówienia z japonii turbinki. Do tego chodzi przygotowanie samego autka, z strony typowo banalnej olej etc. Jak juz o tym mysle to zapytam o:
moze ktos polecic jakies konkretne FMU cena/jakość, bo łatwe w zasiegu ręki ogarnałem:
http://cgi.ebay.de/Benzindruckregler-FMU-12-1-Turbo-Motor-Leistung-1-6-bar_W0QQitemZ200397700852QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item2ea8a23ef4#ht_4866wt_939
obilo mi sie ze lubia "nie pracowac" albo szwankowac, stad raczej import z usa/japan odpada bo sie pozniej o gwarancje nie bede szarpal na takie hektary
2ga. rzecz BOVa:
Jaro polecał mi, DV z re5pect.pl za 399PLN
sam widze z "bliska":
http://cgi.ebay.de/dectane-Pop-off-Ventil-klein-Opel-Turbo-bis-1-bar-bov_W0QQitemZ150374631163QQcmdZViewItemQQptZTeile_ohne_Strassenzulassung?hash=item230306c6fb#ht_2563wt_939
EDIT: jeszcze takie cos znalazlem ciekawe:
http://cgi.ebay.de/Dump-valve-Pop-Off-BOV-Smart-MMC-FITTING-KIT-Turbo_W0QQitemZ180423627285QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item2a02161215#ht_4685wt_939
ktos mi podpowie jakies zasadnicze roznice, bo budowe/montaz maja rozny, nie wiem zasadniczo jaki mnie wogole interesuje? psssst musi byc:D tyle wiem;)
zegary to kwestia kilkunastu euro, wejscie dla temp. Oliwy pod filtr sam raczej wytocze, turbo boost tez tanie na ebay(swoja droga gdzie/jak go podpinamy zeby pokazywal wiarygodnie ma ktos jakies fotki/info?).
W wolnej chwili powoli przegladam po necie, z góry dziekuje za wszelkie sugestie!.
moze ktos polecic jakies konkretne FMU cena/jakość, bo łatwe w zasiegu ręki ogarnałem:
http://cgi.ebay.de/Benzindruckregler-FMU-12-1-Turbo-Motor-Leistung-1-6-bar_W0QQitemZ200397700852QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item2ea8a23ef4#ht_4866wt_939
obilo mi sie ze lubia "nie pracowac" albo szwankowac, stad raczej import z usa/japan odpada bo sie pozniej o gwarancje nie bede szarpal na takie hektary
2ga. rzecz BOVa:
Jaro polecał mi, DV z re5pect.pl za 399PLN
sam widze z "bliska":
http://cgi.ebay.de/dectane-Pop-off-Ventil-klein-Opel-Turbo-bis-1-bar-bov_W0QQitemZ150374631163QQcmdZViewItemQQptZTeile_ohne_Strassenzulassung?hash=item230306c6fb#ht_2563wt_939
EDIT: jeszcze takie cos znalazlem ciekawe:
http://cgi.ebay.de/Dump-valve-Pop-Off-BOV-Smart-MMC-FITTING-KIT-Turbo_W0QQitemZ180423627285QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item2a02161215#ht_4685wt_939
ktos mi podpowie jakies zasadnicze roznice, bo budowe/montaz maja rozny, nie wiem zasadniczo jaki mnie wogole interesuje? psssst musi byc:D tyle wiem;)
zegary to kwestia kilkunastu euro, wejscie dla temp. Oliwy pod filtr sam raczej wytocze, turbo boost tez tanie na ebay(swoja droga gdzie/jak go podpinamy zeby pokazywal wiarygodnie ma ktos jakies fotki/info?).
W wolnej chwili powoli przegladam po necie, z góry dziekuje za wszelkie sugestie!.
grzes pisze:narazie przeprowadzam rzetelne próby obliczeń kosztowych, w chwili obecnej starając sie maksymalnie jadąc po kosztach jestem przy 4tys zł bez drobiazgów,
tyle to ja na gotowo zamykam z ECU Majstrem i wtryskami 440cc
grzes pisze:moze ktos polecic jakies konkretne FMU cena/jakość, bo łatwe w zasiegu ręki ogarnałem:
FMU to Irakleo miał na sprzedaż jak nie puścił jeszcze to warto....
grzes pisze: 2ga. rzecz BOVa:
Jaro polecał mi, DV z re5pect.pl za 399PLN
dokładnie Forge
grzes pisze:....... psssst musi byc:D tyle wiem;)
tzn że nie DV a BOV przy DV nie będzie pssss....

Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Zalinkowany przez Ciebie zawór upustowy po doliczeniu przesyłki będzie kosztował 77Euro - dlaczego nie chcesz skorzystać ze sprawdzonego na naszym rynku ProPerfekta: ?
[URL=http://www.re5pect.pl/index.php?products=product&prod_id=4]Zawór upustowy Typ I[/URL]
[URL=http://www.re5pect.pl/index.php?products=product&prod_id=7]Zawór upustowy Typ II[/URL]
[URL=http://www.re5pect.pl/index.php?products=product&prod_id=4]Zawór upustowy Typ I[/URL]
[URL=http://www.re5pect.pl/index.php?products=product&prod_id=7]Zawór upustowy Typ II[/URL]
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
Jaro pisze:grzes napisał/a:
narazie przeprowadzam rzetelne próby obliczeń kosztowych, w chwili obecnej starając sie maksymalnie jadąc po kosztach jestem przy 4tys zł bez drobiazgów,
tyle to ja na gotowo zamykam z ECU Majstrem i wtryskami 440cc
musze w koszta liczyc sobie taka sprawe jak np. "laweta" na sporo kilometrow stad troszeczke mi koszta uciekaja, moge Cie prosic o info ile wyszla Cie na reke paczka z IHI od japoncow (z clem juz/bez cla) jak tam wolisz, placiles pay-p,? nie mam pay-pala bede musial jeszcze to wykabinowac:/.
EDIT: a wlasnie teraz zauwazylem ze nawiazujesz to naszej rozmowy z PW, w koszta biore tez wtryski jakies p&p prawdopodobnie cos wyrwie uzywanego z mazdy, z tym ze musze jeszcze doczytac ktore FMU ogarnie co nie wtopie z zbyt wielgachnymi, i pompe walbro.
Jaro pisze:FMU to Irakleo miał na sprzedaż jak nie puścił jeszcze to warto....
no to pisze do niego
Jaro pisze:BOV
Dżunior, jezeli kupuje w Reichu to biore na niemiecki adres, dlatego ogolnie gustuje w niemieckim ebay bo jest sporo wiecej niz u nas a ceny dobre, mega latwo o sprawy gwarancyjne etc. wiele wygodniej niz u nas wszystko dziala, ogolnie jak mam wybierac to wole w reichu kupowac.
Dżunior pisze:Zawór upustowy Typ I
Zawór upustowy Typ II
skoro tak sie sprawy maja;)
dziekuje.
grzes pisze:... w koszta biore tez wtryski jakies p&p prawdopodobnie cos wyrwie uzywanego z mazdy, z tym ze musze jeszcze doczytac ktore FMU ogarnie co nie wtopie z zbyt wielgachnymi, i pompe walbro.
jak na FMU to wryski zostaw standardowe bo nie wysterujesz bez MSa czy ECUMastera.... będzie zalewać no i pompa fabryczna powinna wystarczyć do 200KM.... a FMU 12:1 lub 10:1....
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Mój Vortech już dawno poszedł do ludzi...więc musisz poszukać innego FMU
Szkoda że nie odezwałeś się ciut wcześniej to bym Tobie sprowadził z USA zawór, icka i blow offa za symboliczne pieniądze. Pamiętaj że bov musi mieć twardą sprężynę albo regulację jej twardości bo w przeciwnym razie przy puszczaniu pedału gazu silnik będzie zasysał "lewe" powietrze i gasł - walczyłem z tym dopóki nie założyłem zawór DV który bardziej polecam przy FMU i przepływce.Poserfuj po brytyjskim ebay - świetne zawory DV Bailey wyrwiesz za grosze.
Z tego co pamiętam wesegate sprężarki IHI pozwala na minimalne doładowanie 0,5 bara....a przy FMU to już balansowanie na ostrzu brzytwy prosząc się o katastrofę.

Z tego co pamiętam wesegate sprężarki IHI pozwala na minimalne doładowanie 0,5 bara....a przy FMU to już balansowanie na ostrzu brzytwy prosząc się o katastrofę.
- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
irakleo pisze:Pamiętaj że bov musi mieć twardą sprężynę albo regulację jej twardości bo w przeciwnym razie przy puszczaniu pedału gazu silnik będzie zasysał "lewe" powietrze i gasł - walczyłem z tym dopóki nie założyłem zawór DV który bardziej polecam przy FMU i przepływce.
nie widzi mi sie turbo bez "pssssst" wiec BOV musi byc:) z tego co widze to nawet najtansze z ebay.de BOV maja juz regulacje sprezyny, to dobrze ale wiedziec o tym lewym powietrzu.
irakleo pisze:0,5 bara
z tego co czytam trocha po necie to ludzie smigaja na 0.5 przy fmu bez problemow w stwierdzeniach "do kilku lat nawet nic sie nie dzialo" i raczej jezeli sie nie planuje isc stanowczo wyzej to odradzaja inne rozwiazania,
irakleo, jakie miales cisnienie jak rezygnowales z FMU? no i jakie byly przeciwskazania jazdy na fmu procz tego ze chciales wiecej pompowac zapewne?
no i ogólnie opieram sie na:
http://miataturbo.wikidot.com/adjustable-fuel-pressure-regulator
doświadczenia nie mam wiec chetnie wyslucham sugestii./
Jednym slowem wiele zalezy od tego jak naprawde dmucha minimalnie turbina IHI ktora chce kupic, bo jezeli naprawde 0.5bara to staje na tej granicy, gdzie przekraczam na listwie 110psi, a zeby tego uniknac musze oscylowac nieco nizej 0.5bara tego co pompuje turbina. Hm gdzie znajde jakies dokladne dane na temat turbiny? Ewentualnie pozostaje szukac np. t24/t25 tak? one w minimum pompuja te ca. 0.33bara czy sie myle? Jednak z racji korzystnego zestawu z japan musze zglebic sprawe ihi.
1 co mi przyszlo w takim razie na mysle, to fmu 10:1, wtedy cisnienie na listwie nie bedzie AZ tak graniczne ale jak ta "uboższa" mieszanka wpłynie? to nie mam pojecia.
ja osobiscie nie chce wyciskac z b6 potów i jak myslalem 0.3-0.4 (myslalem ze taki minimalny zakres daje wg w ihi) w zupelnosci na start wystarczy, raczej mysle ze jak bede taki spragniony mocy to pozniej juz tylko BP

Jaro pisze:jak na FMU to wryski zostaw standardowe bo nie wysterujesz bez MSa czy ECUMastera.... będzie zalewać no i pompa fabryczna powinna wystarczyć do 200KM.... a FMU 12:1 lub 10:1....
Wtryski można założyć większe, maksymalnie do 30% - seryjny ECU je ogarnie

grzes pisze:irakleo, jakie miales cisnienie jak rezygnowales z FMU? no i jakie byly przeciwskazania jazdy na fmu procz tego ze chciales wiecej pompowac zapewne?
Pytanie skierowane nie do mnie ale odpowiem, przy pół bara doładowania ciśnienie na listwie jest tak wysokie, że wtryski mogą przestawać współpracować albo po prostu się nie domykać. Przy 0,5 masz już 130psi na listwie


Turbina napompuje tyle, ile będzie ustawione na actuatorze - jeśli 0,5 bara to za dużo to po porostu trzeba zmienić actuator albo przerobić oryginalny

p.s. Turbinę T25 po przeróbkach oryginalnego actuatora bez problemów ustawiłem na 0,3bara...
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
Mayk, dzieki za sugestie, znowu wiem cos nowego, czyli powiniem sobie rowniez poradzic z IHI i obnizyc cisnienie na 0.3-0.4,
dlalej jednak mam watpliwosci jak to jest z tym FMU, mianowiscie to co mozna poczytac na necie o FMU dla miaty to 12:1 zdecydowanie, Five gdzies pisal ze najlepsze do miaty to FMU 12:1 chyba ma forum mazdaspeed z tego co pamietam, co mnie interesuje to czy wybor fmu 12:1 jest sprecyzowany w przypadku pozniej 0.5bara dla 1 wtryskow > dla seryjnych od b6 i cisnienia 0.3-0.4 ktore w sumie da wynik na listwie w granicy bezpieczenstwa, (no i wedle tabelki dajmy na to te +30%) no i czy mozna spokojnie pojsc w inne FMU > tak jak sugerujesz chyba Mayk ale robiac to z wytryskami z BP? i wtedy zastosowac 10:1 i na listwie przy 0.3-0.4bara analogicznie bedzie mniejsze cisnienie, tylko jak to jest rzeczywiscie? jak ktos zna odpowiedz.
tutaj znowu natomiast dla 6psi toczy sie rozmowa ze najlepiej 6:1/8:1, o wtryskach ani slowa wiec sadze ze seria: http://forum.miata.net/vb/archive/index.php/t-14119.html
wiec prawde powiedziawszy nie wiem, jakie powinienem zalozyc, bo tak: ogolnie pewniak to 12:1, seryjne wtryski, cisnienie na turbo sie opanuje(0.3-0.4b) i bedzie spokoj,
z tym ze jezeli mozna zastosowac 10:1/8:1 czy tez nizsze, i wszystko bedzie prawidłowo hulać, to jestem sklonny isc w tym kierunku zeby profilaktycznie uniknac maskymalnego cisnienia na listwie siegajacego 110+, nizsze FMU > nizsze cisnienie, ale jak miata bedzie pracowala na takiej mieszance? nie jestem w stanie znalesc odpowiedzi.
conrader, PW.
dlalej jednak mam watpliwosci jak to jest z tym FMU, mianowiscie to co mozna poczytac na necie o FMU dla miaty to 12:1 zdecydowanie, Five gdzies pisal ze najlepsze do miaty to FMU 12:1 chyba ma forum mazdaspeed z tego co pamietam, co mnie interesuje to czy wybor fmu 12:1 jest sprecyzowany w przypadku pozniej 0.5bara dla 1 wtryskow > dla seryjnych od b6 i cisnienia 0.3-0.4 ktore w sumie da wynik na listwie w granicy bezpieczenstwa, (no i wedle tabelki dajmy na to te +30%) no i czy mozna spokojnie pojsc w inne FMU > tak jak sugerujesz chyba Mayk ale robiac to z wytryskami z BP? i wtedy zastosowac 10:1 i na listwie przy 0.3-0.4bara analogicznie bedzie mniejsze cisnienie, tylko jak to jest rzeczywiscie? jak ktos zna odpowiedz.
tutaj znowu natomiast dla 6psi toczy sie rozmowa ze najlepiej 6:1/8:1, o wtryskach ani slowa wiec sadze ze seria: http://forum.miata.net/vb/archive/index.php/t-14119.html
wiec prawde powiedziawszy nie wiem, jakie powinienem zalozyc, bo tak: ogolnie pewniak to 12:1, seryjne wtryski, cisnienie na turbo sie opanuje(0.3-0.4b) i bedzie spokoj,
z tym ze jezeli mozna zastosowac 10:1/8:1 czy tez nizsze, i wszystko bedzie prawidłowo hulać, to jestem sklonny isc w tym kierunku zeby profilaktycznie uniknac maskymalnego cisnienia na listwie siegajacego 110+, nizsze FMU > nizsze cisnienie, ale jak miata bedzie pracowala na takiej mieszance? nie jestem w stanie znalesc odpowiedzi.
conrader, PW.
Moja turbina Mitsubichi TD04H-15G ma actuator który podłączony "na krótko" utrzymuje ciśnienie nie wyższe od 0,3 bara. Założyłem zestaw Grerddy "nas szybko" przed XX-leciem i okazało się że :
- opcja bez blow offa odpada kompletnie....pierwsze ostre dodanie i puszczenie gazu powodowało że spadał fabryczny dolot. Chciałem uniknąć dźwięku parowozu ale musiałem się na jakiś czas z nim pogodzić do momentu założenia DV
- jak już zabezpieczyłem dolot bov-em i chciałem w pełni korzystać z dobrodziejstw turbiny okazało się że w silniku po przekroczeniu 5500 obr. występuje spalanie stukowe. Niestety jeździłem w tamtym momencie bez podłączonego icka i bez sondy szerokopasmowej i nie zlokalizowałem przyczyny spalania stukowego. Sezon wiosenny rozpocznę od zamontowania większych wtrysków z RX8 o wydajności 420cc, podłączenia icka oraz wystrojenia wszystkiego przy pomocy Megasquirta.
Reasumując - podłączenie dedykowanego do NA 1,6 zestawu Greddy, skrajnie uproszczonego i ubogiego w podzespoły to zwykła lipa. Nic nie działa tak jak powinno w/g założeń producenta kitu który kosztuje niebagatelne 1300 dolków. Dzisiaj niewątpliwie poszedłbym szlakiem IHI, przecieranym przez pioniera Jaro który poniekąd czyni to za moją namową. "Mądry Polak po szkodzie"
grzes - na Twoim miejscu na początek złożyłbym wszystko na ciut większych wtryskach od 1,8, wydajnym icku i FMU 12:1. Spokojna testowa jazda z sondą szerokopasmową i analiza składu mieszanki...jak będzie za bogato założysz wtryski od 1,6 a jak za ubogo to będziesz na spokojnie ogarniał opcję jakiegoś niedrogiego piggy backa z którym walczą już inni turbo forumowicze.
- opcja bez blow offa odpada kompletnie....pierwsze ostre dodanie i puszczenie gazu powodowało że spadał fabryczny dolot. Chciałem uniknąć dźwięku parowozu ale musiałem się na jakiś czas z nim pogodzić do momentu założenia DV
- jak już zabezpieczyłem dolot bov-em i chciałem w pełni korzystać z dobrodziejstw turbiny okazało się że w silniku po przekroczeniu 5500 obr. występuje spalanie stukowe. Niestety jeździłem w tamtym momencie bez podłączonego icka i bez sondy szerokopasmowej i nie zlokalizowałem przyczyny spalania stukowego. Sezon wiosenny rozpocznę od zamontowania większych wtrysków z RX8 o wydajności 420cc, podłączenia icka oraz wystrojenia wszystkiego przy pomocy Megasquirta.
Reasumując - podłączenie dedykowanego do NA 1,6 zestawu Greddy, skrajnie uproszczonego i ubogiego w podzespoły to zwykła lipa. Nic nie działa tak jak powinno w/g założeń producenta kitu który kosztuje niebagatelne 1300 dolków. Dzisiaj niewątpliwie poszedłbym szlakiem IHI, przecieranym przez pioniera Jaro który poniekąd czyni to za moją namową. "Mądry Polak po szkodzie"
grzes - na Twoim miejscu na początek złożyłbym wszystko na ciut większych wtryskach od 1,8, wydajnym icku i FMU 12:1. Spokojna testowa jazda z sondą szerokopasmową i analiza składu mieszanki...jak będzie za bogato założysz wtryski od 1,6 a jak za ubogo to będziesz na spokojnie ogarniał opcję jakiegoś niedrogiego piggy backa z którym walczą już inni turbo forumowicze.
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
irakleo pisze:grzes - na Twoim miejscu na początek złożyłbym wszystko na ciut większych wtryskach od 1,8, wydajnym icku i FMU 12:1. Spokojna testowa jazda z sondą szerokopasmową i analiza składu mieszanki...jak będzie za bogato założysz wtryski od 1,6 a jak za ubogo to będziesz na spokojnie ogarniał opcję jakiegoś niedrogiego piggy backa z którym walczą już inni turbo forumowicze.
Ja tylko podzielę sie spostrzezeniem, ze na seryjnych wtryskach i fmu 12:1 przy 0,5 bar bylo bardzo bogato ale auto rewelacyjnie jezdzilo i reagowalo na gaz. Po zalozeniu do seryjnych wtrysków fmu 10:1 przy 0,5 bar miałem wrażenie ze auto jest slabsze i czasami szarpneło przy przyspieszaniu (uboga mieszanka? nawet nie mierzylem afr, po tygodniu wrocilem do 12:1 i roznica byla spora).
Czyli do seryjnych wtrysków tylko 12:1, do większych o 30cc 10:1.
AMEN ! Five chyba najdłużej z nas jeździł na ciśnieniu w okolicach 0,5 bara i FMU 12:1...ma najlepsze odniesienie do takiego zestawu. Ja bez icka nie odważyłem się na ciśnienie wyższe niż 0,3 bara przy spalaniach stukowych powyżej 5500 obr.
- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
O.K Dziekuje za najcenniejsze info bo te "z doświadczenia" a jak np. irakleo, pisze o kicie Greddy to niestety ale potwierdza sie ze niestety pisanie slowo nie zawsze porywa sie z rzeczywistoscia.Fiveopac pisze:Czyli do seryjnych wtrysków tylko 12:1
W takim razie na już szukam okazji na FMU.
klampka zapadla, co do zestawu, koniec pytan, pewnie wroca przy konkretnym wyborze tych itemow ktorych jeszcze nie wiem, czy tez dorabianiu/dokupywanie, teraz trzeba zajac sie autem, w przeciagu miesiaca bedziemy probowac z conrader, sciagnac nasze IHI idac sladami Jaro, w miedzy czasie powiniem miec juz gotowy reverse engineering w CAD kolektora dla potomnych i dla mnie za dobrodziejstwem [b]Jaro[b/] i no zobaczymy co dalej bedzie sie działo.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
- majk
- Posty: 2113
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
Przymierzyłem sobie dosyć ciekawy wynalazek Garretta - GT2259 - wymontowane z jakiegoś Iveco Trector(bodajże 6.0 diesel). Wedle specyfikacji podchodzi do silników 1.6 na styk. Flansza normalna jak w T28,yanik - żałuj że masz T28
Seryjnie ustawiona na 1.9 bara, nie byłem w stanie ruszyć wastegate'a!
[URL=http://img267.imageshack.us/i/img0419oh.jpg/]
[/URL]
[URL=http://img397.imageshack.us/i/img0418c.jpg/]
[/URL]
[URL=http://img697.imageshack.us/i/img0417lh.jpg/]
[/URL]
Na pewno jak mi się zbierze na uderzanie w DUUUŻE moce taką właśnie rozważę. Na dzień dzisiejszy wiązałoby się z przerabianiem kolektora i DP a ja nie mam czasu ani ochoty na takie zabawy.
A na koniec smaczek - przymiarka do T25 z większą muszlą i A/R80
[URL=http://img687.imageshack.us/i/img0420ar.jpg/]
[/URL]

[URL=http://img267.imageshack.us/i/img0419oh.jpg/]

[URL=http://img397.imageshack.us/i/img0418c.jpg/]

[URL=http://img697.imageshack.us/i/img0417lh.jpg/]

Na pewno jak mi się zbierze na uderzanie w DUUUŻE moce taką właśnie rozważę. Na dzień dzisiejszy wiązałoby się z przerabianiem kolektora i DP a ja nie mam czasu ani ochoty na takie zabawy.
A na koniec smaczek - przymiarka do T25 z większą muszlą i A/R80

[URL=http://img687.imageshack.us/i/img0420ar.jpg/]

Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
majk pisze:Iveco Trector(bodajże 6.0 diesel). Wedle specyfikacji podchodzi do silników 1.6 na styk
z tego co mi sie kiedys obilo o uszy suszarka od diesla nie ma prawa odpowiedni dzialac w benzynowym aucie. nie wiem ile w tym prawdy ale tak sobie wtracilem. w druga strone wydaje sie byc w miare logiczne ze wzgledu na duzo wyzsza temp spalin.
byla mx-5 turbo
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
Po pierwsze większość dieslowych turbin nie ma chłodzenia wodą, a to jest zdecydowanie zalecane przy używaniu turbiny w benzyniaku z wspomnianą już wyższą temperaturą spalin...
W sumie tylko tyle - muszle gorące pękają
W sumie tylko tyle - muszle gorące pękają

nie zapominaj o charakterystyce takiego turbodiesla która jest kompletnie inna przy benzynie. diesle wstają o wiele wczesniej ale za to nie krecą sie wysoko. teoretycznie takie turbo nie wstanie Ci za szybko bo potrzebuje dużego przyrostu obrotów żeby sie szybko nakręcić a zanim uzuskasz obroty pozwalając napedzać turbine to bedzie jz on ledwo dychać. na szczescie to tylko teoria a w praktyce moze sie uda;) - masz u mnie flaszke za odwage jak tylko założysz to turbo;)
- majk
- Posty: 2113
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
Mapa tej dmuchawy wskazuje, że wstawałaby podobnie jak mój T25(już drugi - sic!) i kręciłaby do samego końca obrotów. Biorąc pod uwagę to, że jest generalnie duża ze zimnej strony 1,5bara mogłoby być już przy 3000obr. mniej więcej...ale na razie nie wstawiam;) zwróćcie uwagę jak małą ma stronę ciepłą. Ja przyrównałem ją i jest mniejsza od T25!
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
majk pisze:Mapa tej dmuchawy wskazuje, że wstawałaby podobnie jak mój T25(już drugi - sic!) i kręciłaby do samego końca obrotów. Biorąc pod uwagę to, że jest generalnie duża ze zimnej strony 1,5bara mogłoby być już przy 3000obr. mniej więcej...ale na razie nie wstawiam;) zwróćcie uwagę jak małą ma stronę ciepłą. Ja przyrównałem ją i jest mniejsza od T25!
Jak byłem z Maykiem w firmie zajmującej się turbosprężarkami (popraw mnie Mayk, jeśli bredzę) to jeśli dobrze faceta zrozumiałem to duża strona zimna i mała gorąca nie oznacza, że taki mały silnik jaki jest w Miacie napompuje duże ciśnienie, bo nie rozkręci turbiny na tyle, na ile potrzebuje taka strona zimna żeby dać większą kompresję...
Pokazał też jakieś malutkie turbawki, które podobno by się najfajniej wkręcały w naszych autkach od 1500 obrotów i pompowały te 0.6 bara.. no i stwierdził, że T25 to takie maksymalne wielkością optimum, bo wstanie przy przyzwoitych obrotach jeszcze, a z T28 może być już ciężko... (mówię co słyszałem).
Ciekawy jestem jak to będzie u yanika po montażu T28.. (i ogarnięciu wyższego doładowania).
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
rafal pisze:z tego co mi sie kiedys obilo o uszy suszarka od diesla nie ma prawa odpowiedni dzialac w benzynowym aucie. nie wiem ile w tym prawdy ale tak sobie wtracilem. w druga strone wydaje sie byc w miare logiczne ze wzgledu na duzo wyzsza temp spalin.
Mit. Moze jakies stare turbiny z prehistorii. Ew moze chodzic o to ze nie da rady ożenic turbin od diesla z VTG - zmienna geometria łopatek / "kierowniczki".
majk pisze:Po pierwsze większość dieslowych turbin nie ma chłodzenia wodą, a to jest zdecydowanie zalecane przy używaniu turbiny w benzyniaku z wspomnianą już wyższą temperaturą spalin...
Mit



Pamietajmy ze temp pracy turbosprezarki jest powiazana takze z wielkoscia doladowania, im wyzej tym cieplej. Przy soft turbo nie przejmowalbym sie tym aspektem.
grzes pisze:to dziwne co Pan tam opowiadał, bo seria w nysie to o ile się nie mylę 0.55bara? motor 1.8, no i t28. A praca malinowa.
W nysce s13 (1.8) jest T25, dopiero w s14 (2.0) jest T28 - a doładowanie tak jak piszesz albo odrobinę wyższe.
W każdym razie, często dużo osób zmienia rozmiar turbiny na większą by zyskać a tylko tracą, taki T25 spokojnie do 1bara powinien utrzymać jeśli jest zdrowy. Za to są mniejsze turbiny, które zamiast wstawać przy około 3000obr/min podniosą się już przy 2000 ale nie utrzymają tak wysokiego ciśnienia do ocięcia - o takiej mówił mi i dmk fachowiec zajmujący się turbinami.
Pozdrawiam
- majk
- Posty: 2113
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
Tak przy okazji pytałem ostatnio - można u nasz złożyć sprężarkę od nowa na starych muszlach - dostajesz cały korpus, wirniki, wałek i resztę bebechów, a muszle są czyszczone. Koszt dla T25 ok. 1500zł. Ale dostałem też ofertę na małą hybrydę - T25 z wirnikiem kompresji z T28 - 1800zł. Ja na razie muszę się zadowolić drugim używanym T25:)
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
irakleo pisze:O ile dobrze pamiętam, to najszybsza na ćwiartce Mazda w PL - MX3 Lukstera ma turbinę od jakiegoś amerykańskiego diesla....suszarka Holset czy jakoś tak....
Dokladnie tak - Holset HX40, co wiecej niedlugo bedzie jezdzial pewna RX7 FD z dolozonym "dieslowskim" holsetem HX50

- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
nie ten temat, ale że tutaj mowa to wspomnę że "podobną" turbinę Holset można dostac na ebay za... groszowe kwoty: przykład, jeżeli serio musi to uciekać z tego topicu to pardom i myśle że Admin sie nie pogniewa i przeniesie.
http://cgi.ebay.de/Iveco-Steralis-TURBOLADER-von-HOLSET_W0QQitemZ260571798762QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item3cab4a1cea
a do tematu dodam że zakupiłem własnie "nową" garrett t28 a/r42 z wizualnie małymi muszlami jak na moje nie wprawione oko, wastegate regulowanym oczywiście aa i dziwnym wyjściem na downpipe ;D , zobaczymy co z tego się urodzi. Mam nadzieje że nie będę musiał od sprzedawać i kupować czegoś mniejszego;)
http://cgi.ebay.de/Iveco-Steralis-TURBOLADER-von-HOLSET_W0QQitemZ260571798762QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item3cab4a1cea
a do tematu dodam że zakupiłem własnie "nową" garrett t28 a/r42 z wizualnie małymi muszlami jak na moje nie wprawione oko, wastegate regulowanym oczywiście aa i dziwnym wyjściem na downpipe ;D , zobaczymy co z tego się urodzi. Mam nadzieje że nie będę musiał od sprzedawać i kupować czegoś mniejszego;)