miata z automatem ?
Moderator: Moderatorzy
Witam wszystkich. Chciałbym zasięgnąc waszych opinii na temat ewentualnego zakupu mx5 1992 , wersja usa czyli z automatem . Głównie chodzi o trwałośc tego podzespołu. Auto jest warte zakupu , zadbane , klima , drugi właściciel , serwisowane w aso (pełna dokumentacja) , w cenie hard top. Samochod jak do tej pory używany przez kobietę która nie jezdziła w zimę ponieważ miała obawy. Szczerze to obawiam się trochę tego automatu.....
Jak bym dzisiaj mial wybor, to wolalbym automat (w sensie tego gdzie, jak i kiedy jezdze).
7 zima z MX-5
Qbatron pisze:sa na forum automaty. ludzie raczej nie narzekaja.
ja jestem bardzo zadowolona. jeżdżę od 3 lat. Tysiące kilometrów, duze wyprawy, nawet zabawy na pasie startowym w Borsku....ja osobiście polecam

Królowa jest tylko jedna!
Mam miatę z taką skrzynią od jesieni ,ale zbyt wiele na razie powiedzieć nie mogę-spędza
zimę w garażu.
Myślę tylko ,że skoro Mazda zdecydowała sie na taki rodzaj skrzyni, to "byle czego" tam
nie wstawiała.
Skoro piszesz ,że autko jest zadbane ,to wg. mnie warto kupić - będzie nas więcej
zimę w garażu.
Myślę tylko ,że skoro Mazda zdecydowała sie na taki rodzaj skrzyni, to "byle czego" tam
nie wstawiała.
Skoro piszesz ,że autko jest zadbane ,to wg. mnie warto kupić - będzie nas więcej

Dzięki za odpowiedzi. Miata z 92 okazała się porażką pod kątem korozji. Szukam czegoś co wytrzyma jeszcze kilka lat bez ingerencji palnika. Roczniki 95-98 prezentują się znacznie korzystniej. Kolejny dylemat to wybór wersji silnikowej. 90 czy 115 koni ?
Tylny napęd , przednia jazda !!!
\kemark pisze:Dzięki za odpowiedzi. Miata z 92 okazała się porażką pod kątem korozji. Szukam czegoś co wytrzyma jeszcze kilka lat bez ingerencji palnika. Roczniki 95-98 prezentują się znacznie korzystniej. Kolejny dylemat to wybór wersji silnikowej. 90 czy 115 koni ?
w rocznikach 95-98 masz tylko beznadziejny, 90 konny silnik
ps. Miata w automacie jest całkiem fajną alternatywą dla osób które zamierzają normalnie użytkować.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
irakleo pisze:w rocznikach 95-98 masz tylko beznadziejny, 90 konny silnik
No chyba że 1.8 sie trafi.

Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
irakleo pisze:w rocznikach 95-98 masz tylko beznadziejny, 90 konny silnik
ps. Miata w automacie jest całkiem fajną alternatywą dla osób które zamierzają normalnie użytkować.
Przepraszam, a co jest beznadziejnego w silniku 90 km?
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
-
- Posty: 1563
- Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
- Model: Inny
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
noveek pisze:Przepraszam, a co jest beznadziejnego w silniku 90 km?
moze to, ze jest malo dynamiczny ?

bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
- Ja_Misiek!
- Posty: 434
- Rejestracja: 03 cze 2009, 13:49
- Model: NB MSM
- Lokalizacja: Milanówek
noveek pisze:irakleo pisze:w rocznikach 95-98 masz tylko beznadziejny, 90 konny silnik
ps. Miata w automacie jest całkiem fajną alternatywą dla osób które zamierzają normalnie użytkować.
Przepraszam, a co jest beznadziejnego w silniku 90 km?
to ty nie wiesz ? przeciez 90 konne nawet sie nie odpychają..

ravestation pisze:noveek pisze:Przepraszam, a co jest beznadziejnego w silniku 90 km?
moze to, ze jest malo dynamiczny ?
Jak na 90 koni uważam, że całkiem dynamiczny.
ja_misiek! pisze:to ty nie wiesz ? przeciez 90 konne nawet sie nie odpychają..

Ostatnio zmieniony 21 mar 2010, 19:17 przez noveek, łącznie zmieniany 1 raz.
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
noveek pisze:Przepraszam, a co jest beznadziejnego w silniku 90 km?
ravestation pisze:moze to, ze jest malo dynamiczny ?
Po prostu beznadziejny to nietrafione określenie, ten silniczek bardzo przyjemnie pracuje tylko jest po prostu za słaby - to nie oznacza, że się do niczego nie nadaje.
Pozdrawiam
-
- Posty: 1563
- Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
- Model: Inny
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
dokladnie
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
- Ja_Misiek!
- Posty: 434
- Rejestracja: 03 cze 2009, 13:49
- Model: NB MSM
- Lokalizacja: Milanówek
noveek pisze:ravestation pisze:noveek pisze:Przepraszam, a co jest beznadziejnego w silniku 90 km?
moze to, ze jest malo dynamiczny ?
Jak na 90 koni uważam, że całkiem dynamiczny.ja_misiek! pisze:to ty nie wiesz ? przeciez 90 konne nawet sie nie odpychają..
to cytat.

Mayk pisze:
Po prostu beznadziejny to nietrafione określenie, ten silniczek bardzo przyjemnie pracuje tylko jest po prostu za słaby - to nie oznacza, że się do niczego nie nadaje.
Pozdrawiam
Z tym, że przyjemnie pracuje się zgodzę, a czy jest za słaby to pojęcie względne, a w zakręcie i tak szybciej nie pojedziesz. Poza tym nie ma nic piękniejszego niż jazda bez daszku i podziwianie widoków, tzw radość z jazdy.
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
do 93 były 115 (później wprowadzili facelift ) od 94 zmiana deski w środku z poducha dla pasażera i silniki 1,8 - 131 plus silnik 1,6 - 90 km
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
Znalazłem wersję z silnikiem 1,8 ale z 240 tys przebiegu. To chyba nie jest dużo na prawie dwulitrowy silnik. Jeszcze jedno ,jakie jest spalanie auta z najslabszym silnikiem a jakie z najmocnieszym. Chodzi głownie o jazdę w dużej aglomeracji miejskiej. Spokojna jazdę.
kemark pisze:Znalazłem wersję z silnikiem 1,8 ale z 240 tys przebiegu. To chyba nie jest dużo na prawie dwulitrowy silnik. Jeszcze jedno ,jakie jest spalanie auta z najslabszym silnikiem a jakie z najmocnieszym. Chodzi głownie o jazdę w dużej aglomeracji miejskiej. Spokojna jazdę.
Nie można tego określić czy to dużo czy nie, wszystko zależy od stanu, czy był odpowiednie serwisowany i jak jeżdżony.
Spalanie było poruszane wielokrotnie w dziale tech (jak paliwożerne są nasze miatki itp)

Ogólnie temat trochę odbiega od miaty z automatem.
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
Mayk pisze:1.6 biorą 10/100
przepraszam za kontynuowanie OT, ale moja 1,6 podczas jazd drogowych nie daje się "zmusić" do przekroczenia 9,5l/100km (taki wynik zrobiłem stojąc głównie w korkach). ciśnięcie jej na trasie (często do oporu) daje wynik 8,5l, płynna jazda w trasie bez przekraczania 150km/h oznacza spalanie na poziomie 7,5l
jak czytam różne posty o spalaniu to widzę, że to bardzo indywidualna sprawa (i nie tylko w kontekście konkretnego kierowcy)
citizendog pisze:ale moja 1,6 podczas jazd drogowych nie daje się "zmusić" do przekroczenia 9,5l/100km (taki wynik zrobiłem stojąc głównie w korkach). ciśnięcie jej na trasie (często do oporu) daje wynik 8,5l, płynna jazda w trasie bez przekraczania 150km/h oznacza spalanie na poziomie 7,5l
Ja oczywiście pisałem o warunkach miejskich - w trasie moja spaliła mi najmniej 6,5 - przy szybkiej autostradowej jeździe paliła 8l.
Można Tobie zazdrościć spalania miejskiego skoro nie możesz przekroczyć 9,5 - ja tak nie umiałem

A tak btw. przy ostrej jeździe na torze 1.6 potrafi wziąć ponad 20l/100
