Hamulce - przewody w oplocie
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Witam. Jako, że kończą mi się hamulce postanowiłem zrobić je kompleksowo, zamówiłem już cztery tarcze i klocki na przód i tył, oraz płyn. Niby z przewodami nic złego się nie dzieje, ale auto ma już swoje lata, przewody pewnie od nowości nie były wymieniane, więc pomyślałem, że może przy okazji bym je wymienił. Skoro miałbym je wymieniać chciałbym założyć przewody w oplocie. Mam w związku z tym kilka pytań.
Czy ktoś ma w swojej Miacie przewody w oplocie? Jak wrażenia?
Znalazłem komplet firmy Goodridge za 430zł, czy może ktoś wie gdzie można te przewody kupić taniej?
Może ktoś wie gdzie można dostać takie przewody taniej innej firmy? Np. Black Diamond zazwyczaj ma tańsze przewody, ale akurat do MX-5 nigdzie nie znalazłem przewodów Black Diamond.
Czy ktoś ma w swojej Miacie przewody w oplocie? Jak wrażenia?
Znalazłem komplet firmy Goodridge za 430zł, czy może ktoś wie gdzie można te przewody kupić taniej?
Może ktoś wie gdzie można dostać takie przewody taniej innej firmy? Np. Black Diamond zazwyczaj ma tańsze przewody, ale akurat do MX-5 nigdzie nie znalazłem przewodów Black Diamond.
Ostatnio zmieniony 21 sty 2011, 0:57 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
przemasi pisze:Wroniasty pisze:Czy ktoś ma w swojej Miacie przewody w oplocie? Jak wrażenia?
Dołączam się do pytania![]()
Też się nad tym zastanawiam...
Może szukałeś takowych i znalazłeś taniej ode mnie? Można by też złożyć zamówienie na kilka sztuk, może byłoby trochę taniej
przemasi pisze:Wroniasty, nie wiem, czy NA i NB mają dokładnie takie same przewody?
Do dokładniejszego sprawdzenia, ale zdaje mi się że jedynie NBfl z większymi tarczami ma inne przewody. Cała reszta takie same...
Goodridge za 430 to przy obecnych kosmicznych cenach walut to jakieś 90 EUR... Raczej niezła cena

Po
M
No cena nie jest zła, ale może gdzieś jest jeszcze taniej. Przewody te są dostępne [URL=http://www.re5pect.pl/index.php?products=product&prod_id=2976]tutaj[/URL] myślę, że wezmę je tylko zaraz sprawdzę w katalogu, czy na pewno w NA i NB są takie same. Bo zdaniem producenta są do NA...
Wroniasty pisze:Bo zdaniem producenta są do NA...
Rzuciłem okiem na ich katalog i tam są chyba jakieś michałki... Rzekomo nie robią przewodów do NB

chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
No i są jaja trochę - do NB bez względu, czy z ABSem, czy bez przewody są takie same. Natomiast do NA są różne dla 1.6 i 1.8 i różne dla wersji z ABSem i bez niego. Czyli:
- do NB mamy jeden rodzaj przewodów
- do NA mamy cztery różne rodzaje przewodów
W zasadzie są dwie wersje przewodów w NA -> dwa numery tylko oba na końcu, albo mają "A" (te dla wozów z ABSem), albo nie mają "A" dla wozów bez ABSu. Pewnie przy ABSie występują wyższe ciśnienia, więc potrzebne są mocniejsze przewody, ale cała reszta zostaje taka sama, w sensie długość, końcówki itd. Jedna z tych wersji przewodów do NA, konkretnie do NA 1.8 z ABSem mają dokładnie te same numery części co przewody do NB. Tak więc najprawdopodobniej wszystko będzie pasować, ale pewności nie ma...
- do NB mamy jeden rodzaj przewodów
- do NA mamy cztery różne rodzaje przewodów
W zasadzie są dwie wersje przewodów w NA -> dwa numery tylko oba na końcu, albo mają "A" (te dla wozów z ABSem), albo nie mają "A" dla wozów bez ABSu. Pewnie przy ABSie występują wyższe ciśnienia, więc potrzebne są mocniejsze przewody, ale cała reszta zostaje taka sama, w sensie długość, końcówki itd. Jedna z tych wersji przewodów do NA, konkretnie do NA 1.8 z ABSem mają dokładnie te same numery części co przewody do NB. Tak więc najprawdopodobniej wszystko będzie pasować, ale pewności nie ma...
Wroniasty pisze:Tak więc najprawdopodobniej wszystko będzie pasować, ale pewności nie ma...
Chyba nie pozostaje nic innego niż po prostu wysłać maila do Goodridge... Albo ewentualnie sprawdzić w katalogach miatowych sklepów w US, na pewno je tam widziałem
jakiś czas temu...
EDIT: http://www.good-win-racing.com/Mazda-Performance-Part/13-1082.html ???
Wroniasty pisze:konkretnie do NA 1.8 z ABSem mają dokładnie te same numery części co przewody do NB
Ta wersja ma dokładnie takie same hamulce jak NB...
Jak piszę do dystrybutorów to oni nie mają pojęcia o tym co sprzedają, więc to sobie odpuszczę...
- w katalogu Goodridge US pisze, że jest komplet przewodów dla Miaty 89-05 - all models, ale jest to komplet o innym numerze niż ten który znalazłem - być może po prostu na US mają inną "numerologię"
- w katalogu Goodridge UK pisze, że ten zestaw który znalazłem jest to komplet przewodów dla MX-5 MKI
Jednak wydaje mi się, że skoro w katalogu na US pisze, że te same przewody pasują do wszystkich Miat od 89 do 2005 roku. To te przewody które znalazłem powinny pasować, chociaż pewności nie ma, bo może na rynek US są inne układy hamulcowe i wtedy co za tym idzie inne przewody hamulcowe.
- w katalogu Goodridge US pisze, że jest komplet przewodów dla Miaty 89-05 - all models, ale jest to komplet o innym numerze niż ten który znalazłem - być może po prostu na US mają inną "numerologię"
- w katalogu Goodridge UK pisze, że ten zestaw który znalazłem jest to komplet przewodów dla MX-5 MKI
Jednak wydaje mi się, że skoro w katalogu na US pisze, że te same przewody pasują do wszystkich Miat od 89 do 2005 roku. To te przewody które znalazłem powinny pasować, chociaż pewności nie ma, bo może na rynek US są inne układy hamulcowe i wtedy co za tym idzie inne przewody hamulcowe.
Teraz zauważyłem, że w obu katalogach widnieją oba te zestawy przewodów - paranoja... ciekawe czym się różnią i czy czymkolwiek się różnią
W kolejnym jakimś katalogu znalazłem wyszczególnienie dla "european kits" i wśród nich widnieje właśnie ten o numerze SMA0101-4P.
I teraz znów coś odnalałem, mają nawet różne ceny te zestawy:
- [URL=http://www.frsport.com/GOODRIDGE-SMA0101-4-STAINLESS-STEEL-BRAKE-LINE-SS--EURO-MAZDA-MX5-MK-I_p_12395.html]"europejski"[/URL]
- [URL=http://www.frsport.com/GOODRIDGE-25001-STAINLESS-STEEL-BRAKE-LINE-SS-BRD-89-05-Mazda-MIATA_p_11989.html]"amerykański"[/URL]
W kolejnym jakimś katalogu znalazłem wyszczególnienie dla "european kits" i wśród nich widnieje właśnie ten o numerze SMA0101-4P.
I teraz znów coś odnalałem, mają nawet różne ceny te zestawy:
- [URL=http://www.frsport.com/GOODRIDGE-SMA0101-4-STAINLESS-STEEL-BRAKE-LINE-SS--EURO-MAZDA-MX5-MK-I_p_12395.html]"europejski"[/URL]
- [URL=http://www.frsport.com/GOODRIDGE-25001-STAINLESS-STEEL-BRAKE-LINE-SS-BRD-89-05-Mazda-MIATA_p_11989.html]"amerykański"[/URL]
-
- Posty: 150
- Rejestracja: 19 wrz 2008, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
Wroniasty,
spróbuj zapytać jeszcze tutaj o cene http://www.ptm.pl/
W LeonClub zamówienie grupowe robiliśmy no i wyszło coś ok 190zł za przewody na przód (dostępne 3 kolory były)
firma jest z Nieporętu k/Warszawy
spróbuj zapytać jeszcze tutaj o cene http://www.ptm.pl/
W LeonClub zamówienie grupowe robiliśmy no i wyszło coś ok 190zł za przewody na przód (dostępne 3 kolory były)
firma jest z Nieporętu k/Warszawy
DIAGNOSTYKA GRUPY VAG CHIP-TUNING EDC 15 16 17, MONTAŻ ZABEZPIECZEŃ ANTYKRADZIEŻOWYCH, kodowanie kluczy i komfortu, domykanie szyb, diagnostyka VAG - błędy, logi, naprawy, turbosprężarki - mieszki, TUNING
-
- Posty: 150
- Rejestracja: 19 wrz 2008, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
może podpowiedzą, swego czasu był tam taki ogarnięty gość.
Jeszcze na grójeckiej w Warszawie jest taki zakład co robią te przewody również w fajnych cenach. zanosisz ori przewód i dorabiają (często na miejscu) - jakość wydaje się być bdb bo nikt jeszcze nie narzekał
jak chcesz to poszukam numeru
Jeszcze na grójeckiej w Warszawie jest taki zakład co robią te przewody również w fajnych cenach. zanosisz ori przewód i dorabiają (często na miejscu) - jakość wydaje się być bdb bo nikt jeszcze nie narzekał
jak chcesz to poszukam numeru
DIAGNOSTYKA GRUPY VAG CHIP-TUNING EDC 15 16 17, MONTAŻ ZABEZPIECZEŃ ANTYKRADZIEŻOWYCH, kodowanie kluczy i komfortu, domykanie szyb, diagnostyka VAG - błędy, logi, naprawy, turbosprężarki - mieszki, TUNING
sprawdzilem w sklepie w ktorym kupowqalem kilka rzeczy i znalazlem taki zestaw. fakt ze przy obecnym kursie walut to sporo ale moze ktos ma w tak zwanej skarpecie
i mu nie bedzie zal.
http://www.miatamania.com/Shop/ViewProducts.aspx?PlateIndexID=33904
poza tym sporo ciekawych rzeczy tam maja.

http://www.miatamania.com/Shop/ViewProducts.aspx?PlateIndexID=33904
poza tym sporo ciekawych rzeczy tam maja.
Marcin - dzięki za pomoc, ale dorabianie odpada. Pisałem nawet maila do firmy z Górczewskiej która dorabia przewody w oplocie, ale chcą przewody na wzór - a przecież nie unieruchomię sobie auta... chyba, że ktoś z Was ma komplet starych przewodów z NB na wzór i mógłby mi użyczyć ich.
rafal - spoza granic kraju też odpada. Bo hamulce mi się już wyraźnie kończą, a lubię je intensywnie eksplatować, chcę je zrobić w weekend za tydzień, a do tego czasu nie dojdą mi przewody ze Stanów, Niemiec, czy Anglii...
W najgorszym przypadku zostaną fabryczne, ale tak jak mówię - wolałbym zrobić wszystko na raz...
rafal - spoza granic kraju też odpada. Bo hamulce mi się już wyraźnie kończą, a lubię je intensywnie eksplatować, chcę je zrobić w weekend za tydzień, a do tego czasu nie dojdą mi przewody ze Stanów, Niemiec, czy Anglii...
W najgorszym przypadku zostaną fabryczne, ale tak jak mówię - wolałbym zrobić wszystko na raz...
Wroniasty pisze:a do tego czasu nie dojdą mi przewody ze Stanów, Niemiec, czy Anglii...
Z ilmotorsport w razie czego dojdą

to zamówienie złozone w niedzielę pojawiło się u mnie kurierem w środę

Tam sprzedają te same przewody do NA,NB i NBfl ze zwykłymi hamulcami... Tylko cena
trochę wysoka i przesyłka z tego co pamiętam 23 EUR...
Pisząc o mailu myślałem o zapytaniu bezpośrednio do producenta. Ja kiedyś tak zrobiłem z bilsteinem i zaskoczony byłem jak poważnie podeszli do odpowiedzi i ile informacji mi wrzucili. Zamieszanie w produktach Goodridge rzeczywiście jest spore... Nie sądzę żebyśmy nawet doszli do jakiś sensownych wniosków porównując ori przewody z dokumentacji Mazdy, te aftermarketowe mogą mieć zupełnie inne wymiary.
Pozdr
Michał
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Posty: 150
- Rejestracja: 19 wrz 2008, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
jednak zadałem Sobie trud i znalazłem 2 firmy jeszcze
ta o której mówiłem że nawet na miejscu nieraz robią (przychodzisz ze swoim starym i dorabiają nowy i od razu sprawdzają go ciśnieniowo)
http://www.moto-market.pl/enzet/
ENZet PPHU - Zbigniew Niewiadomski
ul. Górczewska 191/193
664-98-77
http://www.moto-market.pl/enzet/mazda.htm -> tu do mazdy
i
Tabel
ul. Panoramy 16
612-62-66, 671-46-51
ta o której mówiłem że nawet na miejscu nieraz robią (przychodzisz ze swoim starym i dorabiają nowy i od razu sprawdzają go ciśnieniowo)
http://www.moto-market.pl/enzet/
ENZet PPHU - Zbigniew Niewiadomski
ul. Górczewska 191/193
664-98-77
http://www.moto-market.pl/enzet/mazda.htm -> tu do mazdy
i
Tabel
ul. Panoramy 16
612-62-66, 671-46-51
DIAGNOSTYKA GRUPY VAG CHIP-TUNING EDC 15 16 17, MONTAŻ ZABEZPIECZEŃ ANTYKRADZIEŻOWYCH, kodowanie kluczy i komfortu, domykanie szyb, diagnostyka VAG - błędy, logi, naprawy, turbosprężarki - mieszki, TUNING
-
- Posty: 150
- Rejestracja: 19 wrz 2008, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
o i to Ci się przyda
http://www.enzet.pl/index.php?gid=3&opt=26

http://www.enzet.pl/index.php?gid=3&opt=26
DIAGNOSTYKA GRUPY VAG CHIP-TUNING EDC 15 16 17, MONTAŻ ZABEZPIECZEŃ ANTYKRADZIEŻOWYCH, kodowanie kluczy i komfortu, domykanie szyb, diagnostyka VAG - błędy, logi, naprawy, turbosprężarki - mieszki, TUNING
-
- Posty: 150
- Rejestracja: 19 wrz 2008, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
to sory, coś mi się ubzdurało że to grójecka 

DIAGNOSTYKA GRUPY VAG CHIP-TUNING EDC 15 16 17, MONTAŻ ZABEZPIECZEŃ ANTYKRADZIEŻOWYCH, kodowanie kluczy i komfortu, domykanie szyb, diagnostyka VAG - błędy, logi, naprawy, turbosprężarki - mieszki, TUNING
Temat był poruszany kilkakrotnie
. A znajdziesz tego całą masę na brytyjskim ebay wraz z shippingiem do PL.
ps. te przewody to sprawa drugorzędna....ważniejszy jest dobry i świeży płyn hamulcowy oraz sprawne zaciski

ps. te przewody to sprawa drugorzędna....ważniejszy jest dobry i świeży płyn hamulcowy oraz sprawne zaciski

- majk
- Posty: 2113
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
irakleo pisze:Temat był poruszany kilkakrotnie. A znajdziesz tego całą masę na brytyjskim ebay wraz z shippingiem do PL.
ps. te przewody to sprawa drugorzędna....ważniejszy jest dobry i świeży płyn hamulcowy oraz sprawne zaciski
A najważniejsze dobre opony!
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
mszczyrek pisze:zostaly jeszcze przewody...
Gdzieś na tej stronie było o przewodach z UK:
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=413&postdays=0&postorder=asc&start=990
Mayk, udało Ci się je zainstalować ?
Pozdr
eM
mszczyrek pisze:Płyn hamulcowy zmieniam na DOT 5.1 Motula
Czemu DOT5.1? Ma mniejszą trwałość i częściej go trzeba wymieniać - do tego są DOT4 o wyższych parametrach

Na przykład MOTUL RACING BRAKE FLUID 660... Fakt jest droższy, jednak jego żywotność odpowiada standardowemu DOT4 i ma rewelacyjną temperaturę wrzenia ( 325 stopni w porównaniu do 272 w przypadku DOT5.1)
majkel_c pisze:Gdzieś na tej stronie było o przewodach z UK:
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewto...r=asc&start=990
Mayk, udało Ci się je zainstalować ?
Jeszcze nic nie montowałem, nie brałem się za to bo ciągle nie mam klocków

110@???KM
134@???Nm
134@???Nm