Chip tuning
NB FL
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
witam, nie orientujecie sie jak wyglada sprawa chiptuningu w nbfl?
da rade to samemu zrobic?
jakie koszty?
jaki zysk mocy i momentu?
skad to wytrzasnac?
da rade to samemu zrobic?
jakie koszty?
jaki zysk mocy i momentu?
skad to wytrzasnac?
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2009, 8:22 przez Fiveopac, łącznie zmieniany 1 raz.
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
blaise pisze:witam, nie orientujecie sie jak wyglada sprawa chiptuningu w nbfl?
Nie wygląda, bo jest bezsensnu w NA. Poza tym pewnie nawet nie ma mozliwosci remapu komputera.
a jak to sie ma w nb i nbfl? na flyinmiata sa jakies ECU ale nie bardzo wiem o co chodzi
Five'owi zapewne chodziło o naturally-aspirated engine, czyli silnik wolnossący. Jeżeli szukasz koni i nie chcesz na to wydać relatywnie dużych pieniędzy to zrób wydech z kwasówki i ew. jakiś sensowny dolot 

Łoś
wlasnie zastanawia mnie przyrost mocy i momentu przy uzywaniu zwyklego chip tuningu. mam swiadomosc ze zmiana nie bedzie az taka jak pzry dieslu. ale moze z 10% by sie dalo. i tez pytanie jakie koszty.
jakie sa koszty takie zestawu co mowisz? wydechu i dolotu?
jakie sa koszty takie zestawu co mowisz? wydechu i dolotu?
Za wydech i dolot powinieneś zapłacić w okolicach 2 tysi, zyskasz z 10-15 kucy. Chip pewnie będzie kosztował z 1,5 tysia i da max. 5 kucy.
Łoś
wydech z kwasówki to około 1.5-2.5 tys (zależy gdzie robisz, wiele dobrego słyszałem o el-tec z warszawie), dolot k&n typhoon do nbfl około 260 euro na ilmotorsports, zestrojenie tego wszystkiego zależy jakie masz kontakty.
edit: nie było twojego posta mehau jak pisałem mojego
Co do przyrostów mocy to nie byłbym tak pozytywnie nastawiony i nie liczyłbym na więcej jak 4-5 km ze wszystkiego. A jakby było więcej to bym tylko skakał z radości 
edit: nie było twojego posta mehau jak pisałem mojego


tel: 500294594 skype: lediable86
z dolotem k&n to rzeczywiście przyrost będzie niewielki
Zdecydowanie lepiej samemu kupić stożek i dorobić rurę w el-tecu, mg albo czymś podobnym. Co masz na myśli przez zestrojenie?

Łoś
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
blaise pisze:wlasnie zastanawia mnie przyrost mocy i momentu przy uzywaniu zwyklego chip tuningu. mam swiadomosc ze zmiana nie bedzie az taka jak pzry dieslu. ale moze z 10% by sie dalo. i tez pytanie jakie koszty.
Po zerowe Uzupełnij profil i w avatar wrzuc zdjecie swojego auta
Po pierwsze nie przyjmujesz do wiadomosci, ze nie zrobisz chiptuningu w mx-5.
Po drugie jakby byla taka mozliwosc to efekt bylby identyczny jak w dieslu. Wolonossacym dieslu

A jak boxa założy?? 

Łoś
Chiptuning sprawdza sie tylko w silnikach doladowanych w pozostalych szkoda pieniedzy bo efekty bedą mizerne. Zeby cos modyfikacje daly w NA to trzeba zmienic: walki i wydech wraz z odpowiednim kolektorem 4-2-1 badz 4-1 i dolot (w zaleznosci od auta) a potem to wystroic (nowa mapa zaplonow i paliwa) wlutowujac odpowiedni chip jesli ECU jest nie flashowalne.
Najbardzie podatnym na takie modyfikacje silnikiem NA jest K20 montowane w Civic TYPE-R 02-05' gdzie efekty sa duze nawet + 50KM, ale np sam dolot CAI w tym aucie nie daje nic poza pieknym dzwiekiem - informacje 100% pewne od kolegow uzytkownikow
Najbardzie podatnym na takie modyfikacje silnikiem NA jest K20 montowane w Civic TYPE-R 02-05' gdzie efekty sa duze nawet + 50KM, ale np sam dolot CAI w tym aucie nie daje nic poza pieknym dzwiekiem - informacje 100% pewne od kolegow uzytkownikow
Ostatnio zmieniony 20 sie 2008, 15:56 przez GRAF, łącznie zmieniany 1 raz.
i colę
Nie mówię, że to rozwiązanie da jakikolwiek przyrost mocy, wręcz przeciwnie. Po prostu jest wykonalne z technicznego punktu widzenia

Nie mówię, że to rozwiązanie da jakikolwiek przyrost mocy, wręcz przeciwnie. Po prostu jest wykonalne z technicznego punktu widzenia

Łoś
mehau pisze:Co masz na myśli przez zestrojenie?
GRAF pisze:(nowa mapa zaplonow i paliwa) wlutowujac odpowiedni chip jesli ECU jest nie flashowalne
ewentualnie wymieniając komputer na inny ale to większe koszta

W miejsce avataru (obrazek pod twoim nickiem) obowiązkowo wrzucamy zdjęcie swojej MX-5. Jesli jej jeszcze nie mamy ignorujemy ten punkt.
Five, trochę wyrozumiałości

tel: 500294594 skype: lediable86
ok, teraz pytanie czy te wydechy musza byc glosne? bo inwestuje w sprzet audio i nie chcialbym aby byl zagluszany przez wydech...
ps. Five, profil uzupelnilem. fotki jeszcze nie mam ale zbiore sie w sobie i zrobie;)
ps. Five, profil uzupelnilem. fotki jeszcze nie mam ale zbiore sie w sobie i zrobie;)
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 17 kwie 2008, 23:43
- Lokalizacja: Warszawa
mehau, napisałeś, że wydech + dolot powinny dać przyrost rzędu 10-15 koni. czyli spodziewamy się, że silnik ze 146 zrobi się ok. 160-konny.
jak takie wzmocnienie przekłada się na osiągi w nbfl - np. o ile powinno poprawić się przyśpieszenie - oraz jak wyglądałby przy takim przyroście mocy przyrost momentu?
aha, i jak ze spalaniem - dużo wzrośnie?
ktoś ma takie dane?
jak takie wzmocnienie przekłada się na osiągi w nbfl - np. o ile powinno poprawić się przyśpieszenie - oraz jak wyglądałby przy takim przyroście mocy przyrost momentu?
aha, i jak ze spalaniem - dużo wzrośnie?
ktoś ma takie dane?
Ostatnio zmieniony 21 sie 2008, 15:26 przez libidinously, łącznie zmieniany 1 raz.
Cientki pokazywał wykres ze swojego auta. Co do wyciszenia i przyrostu to chyba najlepiej będzie skontaktować się z el-teciem. Oni są specjalistami 

Łoś
wykres widzialem ale cientki duuuuzooo wiecej zmienil
mi najbardziej zalezaloby na przyroscie momentu i jego rozciagnieciu,

mi najbardziej zalezaloby na przyroscie momentu i jego rozciagnieciu,
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 17 kwie 2008, 23:43
- Lokalizacja: Warszawa
no więc właśnie - nie zdecyduję się raczej na takie zmiany, jakie wprowadził Cientki, dlatego ciekaw jestem czy robienie samego wydechu i dolotu da w praktyce (a nie tylko w ilości KM na papierze) wystarczające efekty, żeby w to zainwestować te 2-2,5 k zl.
-
- Donator
- Posty: 1846
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
el-tec el-tec el-tec...... sa strasznie drodzy... ale racja ponoć najlepsi
na pewno niema sensu robienie samego wydechu albo samego dolotu....
najlepiej zrobić to razem i to nie wydech od kolektora do końca... tylko wliczając w to także kolektor, różnica miedzy 4-2-1 a 4-1 są. Ja jak bym robił to prawdopodobnie zdecydował bym sie na długi kolektor 4-1. Nie dochodzi w nim do zakłócenia przepływu a raczej utrudnienia wypływu spalin z komór spalania.
To jak głośny wydech będzie głownie zależy od tłumika środkowego, końcowego i tego z jełkiej średnicy rurek będzie on zrobiony. Jeśli będzie ona za duża(średnica) to spaliny będą wpadać w nieprzyjemny rezonans (nie dzieje sie tak w samochodach turbo doładowanych gdyż są one odpowiednio sprężone). pod silniki z turbo stosuje si wydechy głownie od 2,5", zaś wolno ssące sadze ze wystarczyły by 2' (cientki ma 2,25").
Dolot powinien prowadzić w jak najchłodniejsze miejsce pod maska. Jego zwieńczeniem najlepiej by było jak by był filtr stożkowy w obudowie termicznej (np. Simota) do której doprowadzamy rurę z zimnym powietrzem, której w lot najlepiej umieścić w taki sposób aby powietrze samo sie wpychało (np. przedni zderzak)
Odnośnie Chip tuningu bo o tym miała być tutaj mowa, wydaje mi sie ze pakowanie ustrojstw typu ECUmaster SMT itp. zawiera sie w pojęciu Chip tuning. Racja sa one głownie użytkowane do strojenia samochodów wyposażonych w doładowanie (turbo/kompresor) ale wydaje mi sie ze w N/A (nie mylić z mx5 NA) także można je znaleźć. Dzięki nim możemy ustawić odpowiednia dawek paliwa w danych zakresach obrotów jaka chcielibyśmy otrzymać (np przy montażu IRTB, w innym temacie zamieściłem zdjęcie tego.), przez co mieszanka w komorze spalania staje sie bogatsza:) można je także zastosować do obejścia przepławek które znajdują sie we wszystkich mazdach....
co do wykonania tych "bajerów", wydaje mi sie ze warto poszukać innych firm a nie korzystać z czegoś co jest strasznie drogie.. ja w poniedziałek bylem sie pytać u jednego typa, ile za zrobienie kolektora pod turbo, krzyknął mi 800-900 zeta... za resztę wydechy coś kolo 1400. co prawda to przelotka by była ale sadze ze koszta były by takie same albo bardzo podobne. ostatnio znajomy zrobił sam sobie wydech i wyszło go to około 700 zeta (od kolektora do końca na dwóch tłumikach bez kat.) wiec teoretycznie nie jest to wielka filozofia... a piękne czy polerowane to to tez nie musi być bo raczej nikt tam zaglądać nie będzie (poza końcówka która powinna sie świecić jak psu jajca:) )
Blaise pogadamy na spocie dziś jak będziesz
na pewno niema sensu robienie samego wydechu albo samego dolotu....
najlepiej zrobić to razem i to nie wydech od kolektora do końca... tylko wliczając w to także kolektor, różnica miedzy 4-2-1 a 4-1 są. Ja jak bym robił to prawdopodobnie zdecydował bym sie na długi kolektor 4-1. Nie dochodzi w nim do zakłócenia przepływu a raczej utrudnienia wypływu spalin z komór spalania.
To jak głośny wydech będzie głownie zależy od tłumika środkowego, końcowego i tego z jełkiej średnicy rurek będzie on zrobiony. Jeśli będzie ona za duża(średnica) to spaliny będą wpadać w nieprzyjemny rezonans (nie dzieje sie tak w samochodach turbo doładowanych gdyż są one odpowiednio sprężone). pod silniki z turbo stosuje si wydechy głownie od 2,5", zaś wolno ssące sadze ze wystarczyły by 2' (cientki ma 2,25").
Dolot powinien prowadzić w jak najchłodniejsze miejsce pod maska. Jego zwieńczeniem najlepiej by było jak by był filtr stożkowy w obudowie termicznej (np. Simota) do której doprowadzamy rurę z zimnym powietrzem, której w lot najlepiej umieścić w taki sposób aby powietrze samo sie wpychało (np. przedni zderzak)
Odnośnie Chip tuningu bo o tym miała być tutaj mowa, wydaje mi sie ze pakowanie ustrojstw typu ECUmaster SMT itp. zawiera sie w pojęciu Chip tuning. Racja sa one głownie użytkowane do strojenia samochodów wyposażonych w doładowanie (turbo/kompresor) ale wydaje mi sie ze w N/A (nie mylić z mx5 NA) także można je znaleźć. Dzięki nim możemy ustawić odpowiednia dawek paliwa w danych zakresach obrotów jaka chcielibyśmy otrzymać (np przy montażu IRTB, w innym temacie zamieściłem zdjęcie tego.), przez co mieszanka w komorze spalania staje sie bogatsza:) można je także zastosować do obejścia przepławek które znajdują sie we wszystkich mazdach....
co do wykonania tych "bajerów", wydaje mi sie ze warto poszukać innych firm a nie korzystać z czegoś co jest strasznie drogie.. ja w poniedziałek bylem sie pytać u jednego typa, ile za zrobienie kolektora pod turbo, krzyknął mi 800-900 zeta... za resztę wydechy coś kolo 1400. co prawda to przelotka by była ale sadze ze koszta były by takie same albo bardzo podobne. ostatnio znajomy zrobił sam sobie wydech i wyszło go to około 700 zeta (od kolektora do końca na dwóch tłumikach bez kat.) wiec teoretycznie nie jest to wielka filozofia... a piękne czy polerowane to to tez nie musi być bo raczej nikt tam zaglądać nie będzie (poza końcówka która powinna sie świecić jak psu jajca:) )
Blaise pogadamy na spocie dziś jak będziesz

NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
z tego co wiem to kolektor 4-2-1 przesuwa moment w dol a 4-1 w gore.
ja bym wolal miec przesuniety moment w dol zakresu obrotow... chyba
mysle ze powypisuje do jakis niemieckich firm tuningowych. oni pewnie maja wieksze doswiadczenie z miatami. moze mi cos doradza.
mam nadzieje ze cientki to ma jednak glosny tlumik bo jesli halas z jego bryki powodwany jest przez rure o wiekszej srednicy to chyba spasuje z wymiana wydechu
[EDIT]
tu znalazlem opis zestawu dolot i wydech ktory daje 17 koni przyrostu mocy.
http://www.mx5mad.com/product_info.php?cPath=26_31_84&products_id=180
jest tez od razu wykrec dla silnika 1.8 NB. seryjnie wyszlo im 132 konie... troszke mniej niz katalogowo
na wykresie widac ze podniosl sie ladnie moment obrotowy powyzej 3500 obrotow
ja bym wolal miec przesuniety moment w dol zakresu obrotow... chyba
mysle ze powypisuje do jakis niemieckich firm tuningowych. oni pewnie maja wieksze doswiadczenie z miatami. moze mi cos doradza.
mam nadzieje ze cientki to ma jednak glosny tlumik bo jesli halas z jego bryki powodwany jest przez rure o wiekszej srednicy to chyba spasuje z wymiana wydechu

[EDIT]
tu znalazlem opis zestawu dolot i wydech ktory daje 17 koni przyrostu mocy.
http://www.mx5mad.com/product_info.php?cPath=26_31_84&products_id=180
jest tez od razu wykrec dla silnika 1.8 NB. seryjnie wyszlo im 132 konie... troszke mniej niz katalogowo

na wykresie widac ze podniosl sie ladnie moment obrotowy powyzej 3500 obrotow
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
odswiezam temat;
Vtech oglosil juz jakis czas temu ze rozgryzli m.in. sterowniki DENSO, a takie wlasnie sa w mx-5, przyrosty mocy notuja rzedu 8-10%, przegladalem wyniki i np:
* mondeo st220 3.0, fabrycznie 226km: +20km i 30nm
* alfa romeo 156 2.5, fabrycznie 193km: +15km i +22nm
* golf 1.6 fsi, fabrycznie 115km: +10km i +15nm
*golf 2.0 fsi, fabrycznie 140km: +14km i +18nm
co o tym myslicie? w nb mozna by osiagnac 150-160km, oczywiscie zaleznie od wieku i stanu samochodu, ale generalnie jest to ciekawa oferta. koszt takiej zabawy to okolo 2300zl o ile dobrze pamietam.
moze ktos juz cos takiego robil?
Vtech oglosil juz jakis czas temu ze rozgryzli m.in. sterowniki DENSO, a takie wlasnie sa w mx-5, przyrosty mocy notuja rzedu 8-10%, przegladalem wyniki i np:
* mondeo st220 3.0, fabrycznie 226km: +20km i 30nm
* alfa romeo 156 2.5, fabrycznie 193km: +15km i +22nm
* golf 1.6 fsi, fabrycznie 115km: +10km i +15nm
*golf 2.0 fsi, fabrycznie 140km: +14km i +18nm
co o tym myslicie? w nb mozna by osiagnac 150-160km, oczywiscie zaleznie od wieku i stanu samochodu, ale generalnie jest to ciekawa oferta. koszt takiej zabawy to okolo 2300zl o ile dobrze pamietam.
moze ktos juz cos takiego robil?
Wg mnie gra nie warta świeczki. Ogolnie znaczne zwiekszanie mocy w i tak stosunkowo dobrze zaprojektowanej mx-5ce bedzie sie wiazalo ze spadkiem trwalosci albo duzymi nakladami - trzeba by zrobic glowice, kompletny wydech i dolot, zakuć silnik... Taniej juz chyba zalozyc kompresor/turbine - przy czym taniej to kilkanascie tysiecy zlotych. Pytanie jaki ma sens pakowanie 250KM do samochodu ktory nie ma do tego sprzegła, hamulcow, skrzyni itd? I czy nie lepiej kupic S2000 od razu?
AroJano pisze:mszczyrek pisze:I czy nie lepiej kupic S2000 od razu?
Większość Nas tutaj po prostu kocha Miatki i nie przesiądzie się w żadną S2000.![]()
![]()
ani w RRols'a



Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
mszczyrek pisze:Wg mnie gra nie warta świeczki. Ogolnie znaczne zwiekszanie mocy w i tak stosunkowo dobrze zaprojektowanej mx-5ce bedzie sie wiazalo ze spadkiem trwalosci albo duzymi nakladami - trzeba by zrobic glowice, kompletny wydech i dolot, zakuć silnik... Taniej juz chyba zalozyc kompresor/turbine - przy czym taniej to kilkanascie tysiecy zlotych. Pytanie jaki ma sens pakowanie 250KM do samochodu ktory nie ma do tego sprzegła, hamulcow, skrzyni itd? I czy nie lepiej kupic S2000 od razu?
koszty wcale nie są takie duże przy kosztach na poziomie 4-5kPLN można mieć turbo na IHI na której to fabrycznie mazda robiła MSM'a i to już koszty ze wzmocnionym sprzęgłem.....
już tu ktoś próbował kupić S...2000 za 36 kPLN









Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
matpilch - przyjmij do wiadomości i pogódź się z faktem że chip tuning w MX-5 nie ma żadnego sensu, praktycznie nie istnieje.....to nie jest jakiś turbo diesel
Brakuje Tobie mocy - są tylko trzy sprawdzone i efektywne metody
- turbo...najtaniej
-kompresor...dedykowane zestawy są kosztowne, ale można coś kupić używanego okazyjnie za wielką wodą
-ITB, wydech, dolot, MS itd... trudna i droga zabawa a koszty nieproporcjonalne do uzyskiwanych efektów, satysfakcja bezcenna
AMEN
ps. no może jeszcze podtlenek azotu i guzik w kierownicy jak na "Szybcy i wściekli"
ale to wyrzucane pieniądze bo po chwili się nacieszysz i zaczniesz myśleć o turbo 

Brakuje Tobie mocy - są tylko trzy sprawdzone i efektywne metody
- turbo...najtaniej
-kompresor...dedykowane zestawy są kosztowne, ale można coś kupić używanego okazyjnie za wielką wodą
-ITB, wydech, dolot, MS itd... trudna i droga zabawa a koszty nieproporcjonalne do uzyskiwanych efektów, satysfakcja bezcenna
AMEN
ps. no może jeszcze podtlenek azotu i guzik w kierownicy jak na "Szybcy i wściekli"

