Kupię performancowe graty do ND

Ogłoszenia dotyczące zakupu części do Mazdy MX-5

Moderator: Moderatorzy

AlbertK.
Posty: 24
Rejestracja: 08 cze 2018, 16:20
Model: Inny
Lokalizacja: Wrocław

18 wrz 2024, 8:34

Hej! Jak w temacie, zaczynam poszukiwania gratów do ND na przyszły sezon. Jeżeli coś ciekawego w rozsądnej cenie zalega Wam w garażu to słucham propozycji 8-)

To na czym najbardziej mi zależy (ale inne rzeczy spoza konkursu też spoko):
  • felgi 17" od 7 do 7.5j z ET<40
  • zawias na poziomie min. MonoSport/Bilstein B14 (tzn. bez tanich gwintów)
  • regulowane staby przód i tył
  • brake kity (OEM Brembo, Willwood 6-tłok, mały StopTech)
  • cat-backi cichsze niż cobalt i kolektory (super jakby ktoś miał 4-2-1, ale 4-1 też spoko)
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1922
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

18 wrz 2024, 17:39

AlbertK. pisze:
18 wrz 2024, 8:34
Hej! Jak w temacie, zaczynam poszukiwania gratów do ND na przyszły sezon. Jeżeli coś ciekawego w rozsądnej cenie zalega Wam w garażu to słucham propozycji 8-)

To na czym najbardziej mi zależy (ale inne rzeczy spoza konkursu też spoko):
  • felgi 17" od 7 do 7.5j z ET<40
  • zawias na poziomie min. MonoSport/Bilstein B14 (tzn. bez tanich gwintów)
  • regulowane staby przód i tył
  • brake kity (OEM Brembo, Willwood 6-tłok, mały StopTech)
  • cat-backi cichsze niż cobalt i kolektory (super jakby ktoś miał 4-2-1, ale 4-1 też spoko)
Siemka,

- amory to zdecydowanie „Kuźnia Gripu” vel Tumbur Jukaka więc pisz do niego…chłop zestroi tak jak będziesz tego oczekiwał
- staby to Jukaka ewentualnie H&R bo cena będzie ok
- hebel mogę zorganizować taki

https://www.miataspeed.com/products/wil ... m-nd-miata

IMO jeden z najwydajniejszych w takiej cenie na rynku

- kolektor mamy 4-1 ale za to longtube, myślę że najdłuższy na rynku, upakowany w tak kompaktowy sposób, nie wiem skąd to przekonanie o wyższości kolektora 4-2-1 nad 4-1 🤷‍♂️
Robiliśmy z @disi-tune pomiary i w żadnym zakresie nie był on lepszy. Tym bardziej nie podejrzewam aby krótki 4-2-1 był lepszy od produktu poniżej 😛
IMG_9612.jpeg
IMG_9612.jpeg (4.42 MiB) Przejrzano 1528 razy
FullSizeRender.jpeg
FullSizeRender.jpeg (1.69 MiB) Przejrzano 1528 razy
Z takim kolektorem w wersji z katem kolega @latar wygrał swoją klasę na Brnie 🤟
Awatar użytkownika
kociol
Donator
Donator
Posty: 1011
Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
Model: NC FL2
Wersja: Sport Recaro
Lokalizacja: Krakow

19 wrz 2024, 16:48

MMRS pisze:
18 wrz 2024, 17:39

- kolektor mamy 4-1 ale za to longtube, myślę że najdłuższy na rynku, upakowany w tak kompaktowy sposób, nie wiem skąd to przekonanie o wyższości kolektora 4-2-1 nad 4-1 🤷‍♂️
Robiliśmy z @disi-tune pomiary i w żadnym zakresie nie był on lepszy. Tym bardziej nie podejrzewam aby krótki 4-2-1 był lepszy od produktu poniżej 😛
Mogę zapytać z jakim 4-2-1 porównywaliście tego longtuba?

Nasz 4-2-1 z softem dał bardzo fajny efekt w ND1.

EDIT:
NDek z wykresu seria poza końcowym wydechem Ulter.
Załączniki
ND1_header_4-2-1.jpg
ND1_header_4-2-1.jpg (273.17 KiB) Przejrzano 1465 razy
ND1_dyno.jpg
ND1_dyno.jpg (91.39 KiB) Przejrzano 1465 razy
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty https://www.instagram.com/mad_fabworx/ Life is too short to drive a boring car.
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1922
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

19 wrz 2024, 18:21

Porównywaliśmy 4-2-1 od Goodwin Racing vs 4-1 od BBR na początku naszej drogi…

https://www.instagram.com/p/B-cdIxfHrlG ... liazF2NA==

Nie twierdzę że 4-2-1 jest zły, niemniej w żadnym zakresie prędkości obrotowej silnika nie był lepszy od 4-1. Ponadto przy 4-1 ECU reagowało na dużo większej rozpiętości nastawów taktowania wałkami.

Testy robiliśmy na tym samym silniku, w ten sam dzień, na tej samej hamowni, obydwie konfiguracje stroił @disi-tune

Generalnie dla nas temat krótkiego kolektora 4-2-1 jest zamknięty…jestem pewien że nasz longtube „zabija” takie 4-2-1 od Goodwina….zbyt dużo testów za nami , abym stracił zaufanie do tego co napisałem powyżej :)
Awatar użytkownika
kociol
Donator
Donator
Posty: 1011
Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
Model: NC FL2
Wersja: Sport Recaro
Lokalizacja: Krakow

19 wrz 2024, 21:03

Krótki 4-2-1 nie będzie pracował w odpowiednim zakresie obrotów, podobnie zresztą do krótkiego 4-1, gdzie zjawiska falowe po prostu nie zdążą zadziałać.

My liczyliśmy kolektor na podbicie momentu między 3.5k a 4k rpm i pomimo niewystarczającej ilości miejsca na ten policzony, to myślę, że wyszło całkiem ok 😉

Absolutnie nie skreślam 4-1, bo to zależy od preferencji użytkownika.

Prace ✌🏻
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty https://www.instagram.com/mad_fabworx/ Life is too short to drive a boring car.
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1922
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

20 wrz 2024, 7:45

Szczerze? To my w ogóle nie liczyliśmy długości runnerów, sprawdzaliśmy na hamowni najlepiej działające średnice, w tym aucie, o ile chcesz coś p&p zrobić, aby uniknąć cięcia, gięcia i spawania to zawsze będzie kompromis. Mimo tego, że nie był liczony to sporo przenieśliśmy z „pożyczonego japończyka”, ale nie mogliśmy go skopiować w 100% ponieważ on nie właził w europejską wersję - Japonia ma kierę z innej strony…niemniej jednak po przetestowaniu w ND1, ND2 i w ND1 SC wiem że to najlepszy P&P na rynku - plus ten dźwięk wynikający z nierównych runnerów 🙂
IMG_6404.jpeg
IMG_6404.jpeg (3.72 MiB) Przejrzano 1424 razy
IMG_6398.jpeg
IMG_6398.jpeg (3.75 MiB) Przejrzano 1424 razy
P.S. Aktualnie taki Japoniec to koszt 2 400.00 EUR - u nas taki z katem tylko 1 950.00 EUR, i na dokładkę nasz projekcik robił lepsze moce na hamowni 🙂

Wykres z poprawionego kompresora poniżej, 4-1 shorty catless vs nasz „zakatowany” długi 4-1:

IMG_8477.jpeg
IMG_8477.jpeg (241.01 KiB) Przejrzano 1409 razy
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1922
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

28 wrz 2024, 20:14

Mam nadzieję, że kolega się nie obrazi, gdyby coś nie ten tego to wrzucaj do kosza ze spamem, chciałem podzielić się feedback-em z Tajwanu. Nasz kolektor był strojony przez lokalnego tunera na lokalnej hamowni w ND2 z automatem. Feedback mega pozytywny 🤚🤟
Nasze cyfry z Latarowego Czarnucha poniekąd się potwierdziły 🤟🖤🤟🖤🤟🖤
f6adea52-b074-485a-8285-0cc93b111024.jpeg
f6adea52-b074-485a-8285-0cc93b111024.jpeg (282.79 KiB) Przejrzano 1299 razy
9DD77125-4ED1-4F98-B318-D7CD485F3FE9.jpeg
9DD77125-4ED1-4F98-B318-D7CD485F3FE9.jpeg (182.73 KiB) Przejrzano 1299 razy
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1922
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

05 paź 2024, 7:54

A tak wygląda po wygrzaniu 😋

55f0b12d-d3c8-451c-87f2-1c4754f45819.jpeg
55f0b12d-d3c8-451c-87f2-1c4754f45819.jpeg (379.9 KiB) Przejrzano 1231 razy
61ad2e4e-7fae-4354-b456-6c30ddcf5088.jpeg
61ad2e4e-7fae-4354-b456-6c30ddcf5088.jpeg (344.13 KiB) Przejrzano 1231 razy
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

07 paź 2024, 9:14

polecam Nasz zestaw BBK
https://machined-performance.com/mx5-mi ... -p-45.html
w cenie wszystko co potrzebne do montażu + przewody w oplocie, tarcze nacinane, opcjonalne klocki na imprezy sportowe.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
latar
Donator
Donator
Posty: 533
Rejestracja: 12 sie 2020, 14:48
Model: NB FL
Lokalizacja: DLW

25 sty 2025, 12:41

Mam 3 komplety felg na sell:
1. OEM 17x7J ET za 1k
2. Autec ClubSport 17x7,5J ET38 malowane na szaro za 2k
3. 2Forge ZF1 17x8J ET37 po wycieczce w kuwetę (vel pułapkę żwirową;) ) za 3k

Wydaje mi się, że wszystkie z kompletem czujników.
20241026_114758.jpg
20241026_114758.jpg (3.92 MiB) Przejrzano 552 razy
2Forge po lewej, Autec po prawej. Zdjęcie sprzed roku;)
Messenger_creation_7957F8C1-111B-4A2F-97B2-AEB36FE9E733.jpeg
Messenger_creation_7957F8C1-111B-4A2F-97B2-AEB36FE9E733.jpeg (2.18 MiB) Przejrzano 552 razy
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2296
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

06 lut 2025, 14:29

Jeśli myślisz o MC to sprawdź regulaminy klas. Ztcw w specu nie są dozwolone pływające tarcze wiec Wilwood i Stoptech odpadają. Choc podobno ktoś tam jeździł kiedyś na takich ale nie wiem jak się skończyło.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
latar
Donator
Donator
Posty: 533
Rejestracja: 12 sie 2020, 14:48
Model: NB FL
Lokalizacja: DLW

09 lut 2025, 19:32

Od zeszłego sezonu można pływające do max 330mm. Zacisk 4 tłoczek max.
konior
Posty: 197
Rejestracja: 01 mar 2015, 11:16
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wałbrzych

10 lut 2025, 12:25

Danillo
Donator
Donator
Posty: 2296
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

17 lut 2025, 21:24

latar pisze:
09 lut 2025, 19:32
Od zeszłego sezonu można pływające do max 330mm. Zacisk 4 tłoczek max.
Hmmmm, to Akuma się złapie na Spec’a. Oj kusisz.., 😅
Pozdrawiam, Danillo
ODPOWIEDZ