wymiana silnika MX-5 ND2 2L na znacznie mocniejszy
Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
wkręcony emeryt (NA)
- Posty: 129
- Rejestracja: 03 maja 2020, 15:02
- Model: ND RF
- Wersja: ND6E
- Lokalizacja: Rzeszów
12 sie 2024, 10:51
Witam po kilku latach ciszy!
Kochani - na moją MX-5 ND2 2L przesiadłem się z BMW M235i (lekko podkręconego - do 360 KM i 500 Nm), więc mimo mniejszej masy i lepszych własności jezdnych MX-5 (a nawet wbrew własnemu PESELowi) domyślacie się, że sporo mi w obecnym aucie brakuje

.
Od razu zaznaczę, że raczej nie interesują mnie półśrodki w rodzaju instalacji turbo- (ani innego) -doładowania do obecnego silniczka; chciałbym raczej włożyć kompletny motor (o mocy min. 300 KM i momencie min. 450 Nm, zapewne z doładowaniem).
Mam 70 lat, więc za późno już na odkrywanie Ameryki czy wyważanie otwartych drzwi, więc będę wdzięczny za podpowiedzi w którą stronę patrzyć i czego szukać. Z góry dziękuję i pozdrawiam
Piotr
-
latar
- Donator

- Posty: 525
- Rejestracja: 12 sie 2020, 14:48
- Model: NB FL
- Lokalizacja: DLW
12 sie 2024, 13:41
W stanach widziałem, że wsadzają 2.3 EcoBoost z Focusa RS/Mustanga i że siada całkiem nieźle ale...to odkrywanie Ameryki.
Śledząć europejskie grupy to nie widziałem aby ktoś zaszedł gdzieś daleko podobną drogą.
Turbo do ND2 to i tak raczej odpada ze względu na delikatność tłoków i korby. Trzebaby też iść w sterownik standalone bo do kompa z ND2 za bardzo nie da się nic wgrać.
Jeśli nie chcesz odkrywać Ameryki to w ND2 co najwyżej kolektor 4-1, ostre wałki i odcinka przesunięta do 7800-8000. Końcowo możesz dobić do 230KM.
-
wkręcony emeryt (NA)
- Posty: 129
- Rejestracja: 03 maja 2020, 15:02
- Model: ND RF
- Wersja: ND6E
- Lokalizacja: Rzeszów
12 sie 2024, 15:00
Dziękuję, ale raczej momentu mi brakuje.... Miałem też Golfa R IV (300 KM) - zastanawiam się nad przeszczepem tego silnika.
-
mike_d
- Donator

- Posty: 1226
- Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Karai
- Lokalizacja: Poznań
12 sie 2024, 15:34
Jeśli nie interesują Cię półśrodki, zostaje szukać za wielką wodą ND z zeswapowanym LS-em (Flyin Miata trochę ich zrobiła)
-
Alex
- Donator

- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
-
Kontakt:
12 sie 2024, 19:31
Jak już się bawić na grubo to bym tu widział V12 z Toyoty Century. Jest w PL człowiek który to wlozyl do RX8 więc pewnie do Mx5 by zrobił
powered by RomDrop
-
waran
- Donator

- Posty: 811
- Rejestracja: 04 lut 2017, 10:47
- Model: ND
- Wersja: Polift
- Lokalizacja: Warszawa
12 sie 2024, 20:30
Tylko czy skrzynia to wytrzyma?

Ubi bene, ibi patria
-
lm-
- Donator

- Posty: 199
- Rejestracja: 08 cze 2020, 22:26
- Model: NC
- Wersja: Sport 2.0
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontakt:
12 sie 2024, 21:36
Nie lepiej sobie kupić auto zamiast robić takie cieżkie mody? Większy silnik to większa masa na froncie. Auto stanie się nadsterowne. Pewnie trza będzie wymienić skrzynię, wał napędowy i półosie pewno też bo to wszystko nie jest zaprojektowane na taką moc. Zabawa z łapami, montażem osprzętu. Zawieszenie też do wymiany bo się zwiększy masa na froncie. Większa masa = większe energie więc i w solidne (cięższe) hamulce trzeba zainwestować. Do tego dochodzi cała masa rzeczy o którym pewnie nawet pojęcia nie mam. Wszystkie te elementy znowu masę podwyższą, i zmieni się cała charakterystyka samochodu.
Ja już przerabiałem swapa "plug&play" a i tak było trochę problemów. Jak nie znajdziesz kogoś kto już przeszczepił konkretny silnik do konkretnego samochodu i wie wszystko co i jak, to ja bym się absolutnie nie pchał w to.
W sumie w ogóle bym się w to nie pchał i wziął po prostu jakieś BMW Z4. Są modele z silnikami 340KM.
No sory, miata to nie jest samochód do takich celów. Przy tak dużym projekcie, nawet jak wiesz co i jak, to i tak mogą wystąpić nieoczekiwane problemy i może to zając masę czasu. Oszczędź sobie zdrowia, nerwów i czasu, i weź coś co faktycznie sprawi ci frajdę.
-
hanys
- Posty: 18
- Rejestracja: 07 cze 2023, 23:46
- Model: NC
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: ZS
-
MMRS
- Donator

- Posty: 1895
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
13 sie 2024, 18:03
IMO Skyactiv pod turbo to bardzo fajne rozwiązanie, przy 0.8 - 0.9 bara robi 350 koni i 450 Nm.
Na dokładkę pod ręką jest Disi który opanował gada. Kolektor można dostać w żeliwie. Więcej niż 300 HP w stoka bym nie pakował, bo to później nie ma trakcji , a niuta z tego dwa pełne wiadra….



-
ace
- Donator

- Posty: 576
- Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:35
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
13 sie 2024, 20:54
A musi być ND? Bo NC z kompresorem (swap na 2.5l) i LSem (też z kompresorem...) są do kupienia.
-
wkręcony emeryt (NA)
- Posty: 129
- Rejestracja: 03 maja 2020, 15:02
- Model: ND RF
- Wersja: ND6E
- Lokalizacja: Rzeszów
16 sie 2024, 14:28
MMRS pisze: ↑13 sie 2024, 18:03
IMO Skyactiv pod turbo to bardzo fajne rozwiązanie, przy 0.8 - 0.9 bara robi 350 koni i 450 Nm.
Na dokładkę pod ręką jest Disi który opanował gada. Kolektor można dostać w żeliwie. Więcej niż 300 HP w stoka bym nie pakował, bo to później nie ma trakcji , a niuta z tego dwa pełne wiadra….


Czy Szanowny Disi, który "opanował gada", mógłby odezwać się do mnie na priv? Ze wszystkich wspomnianych rozwiązań - choć oczywiście wiemy, które jest najbardziej cool - turbo jest jednak jedynym realistycznym. Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki,
Piotr
PS. Ja auta nie zamierzam katować (np. na torze), więc 300KM zniesie bez problemu.
-
MMRS
- Donator

- Posty: 1895
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
16 sie 2024, 15:36
wkręcony emeryt (NA) pisze: ↑16 sie 2024, 14:28
MMRS pisze: ↑13 sie 2024, 18:03
IMO Skyactiv pod turbo to bardzo fajne rozwiązanie, przy 0.8 - 0.9 bara robi 350 koni i 450 Nm.
Na dokładkę pod ręką jest Disi który opanował gada. Kolektor można dostać w żeliwie. Więcej niż 300 HP w stoka bym nie pakował, bo to później nie ma trakcji , a niuta z tego dwa pełne wiadra….


Czy Szanowny Disi, który "opanował gada", mógłby odezwać się do mnie na priv? Ze wszystkich wspomnianych rozwiązań - choć oczywiście wiemy, które jest najbardziej cool - turbo jest jednak jedynym realistycznym. Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki,
Piotr
PS. Ja auta nie zamierzam katować (np. na torze), więc 300KM zniesie bez problemu.
Napisz do Michała na messengerze albo skontaktuj się przez facebooka
+48 600 411 990
disi-tune.pl
-
wkręcony emeryt (NA)
- Posty: 129
- Rejestracja: 03 maja 2020, 15:02
- Model: ND RF
- Wersja: ND6E
- Lokalizacja: Rzeszów
07 wrz 2024, 20:11
MMRS pisze: ↑16 sie 2024, 15:36
wkręcony emeryt (NA) pisze: ↑16 sie 2024, 14:28
MMRS pisze: ↑13 sie 2024, 18:03
IMO Skyactiv pod turbo to bardzo fajne rozwiązanie, przy 0.8 - 0.9 bara robi 350 koni i 450 Nm.
Na dokładkę pod ręką jest Disi który opanował gada. Kolektor można dostać w żeliwie. Więcej niż 300 HP w stoka bym nie pakował, bo to później nie ma trakcji , a niuta z tego dwa pełne wiadra….


Czy Szanowny Disi, który "opanował gada", mógłby odezwać się do mnie na priv? Ze wszystkich wspomnianych rozwiązań - choć oczywiście wiemy, które jest najbardziej cool - turbo jest jednak jedynym realistycznym. Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki,
Piotr
PS. Ja auta nie zamierzam katować (np. na torze), więc 300KM zniesie bez problemu.
Napisz do Michała na messengerze albo skontaktuj się przez facebooka
+48 600 411 990
disi-tune.pl
Panowie - sorry za brak rozeznania, ale nie wiem do którego Michała miałbym napisać. Proszę o dokładniejsze wskazówki.
Piotr
-
MMRS
- Donator

- Posty: 1895
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa