Jaki lepszy zestaw hamulcow do ND?

o ile ma to sens:)

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Danillo
Donator
Donator
Posty: 2184
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

07 sty 2024, 19:47

Poszedłem ostatecznie w małego Stoptecha. Nie jeżdżę po torze wiec duży hebel i jego pojemność cieplna nie maja dla mnie aż tak dużego znaczenia ale niska masa i odporność na fading bardzo mi się przydadzą.

Sprawdziłem w TG Auto, hamulec wchodzi na felgę. Pewnie i ori Brembo by tez tam się zmieścił.

Tarcza Stoptech jest minimalnie cieńsza, jest nieco wyższa - razem z dzwonem o ok. 5-6 mm. Niestety nie jest to zamiennik.

Największa różnica to masa. Waży niecałe 4 kg. Ori nie udało mi się zważyć bo waga kuchenna działa tylko do 5 kg. A ważyłem tarcze z zestawu brembo które są lżejsze od standardowych.
Załączniki
F54455BA-309C-4D9E-940C-DDB690EA74C3.jpeg
F54455BA-309C-4D9E-940C-DDB690EA74C3.jpeg (2.1 MiB) Przejrzano 1238 razy
7CC1A441-B392-47F0-B396-211315B296EF.jpeg
7CC1A441-B392-47F0-B396-211315B296EF.jpeg (2.94 MiB) Przejrzano 1238 razy
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
latar
Donator
Donator
Posty: 472
Rejestracja: 12 sie 2020, 14:48
Model: NB FL
Lokalizacja: DLW

08 sty 2024, 7:56

Ori tarcza przednia 5,95kg.
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2184
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

08 sty 2024, 9:05

latar pisze:
08 sty 2024, 7:56
Ori tarcza przednia 5,95kg.
Dzięki. Stoptech jest wiec równe 2 kg lżejszy. Ciekawe czy to poczuję?
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2653
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

08 sty 2024, 14:33

Tak patrzę, że w teorii tarcza jest warta sprawdzenia, czy nie jest wymienialna z OEM. Fakt, że jest cieńsza jeszcze niczego nie przekreśla, po prostu tłoczki odrobinę więcej wyjdą. Bardziej martwiłbym się, czy zacisk będzie wystarczająco dobrze wycentrowany. Bonusem może być to, że wejdzie grubszy i tańszy klocek z Clio.

@Danillo Jeśli byłoby możliwe zweryfikowanie pasowności tej tarczy do oem Brembo to byłbym bardzo wdzięczny :)
mutra
Donator
Donator
Posty: 3682
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

08 sty 2024, 15:20

irekJ pisze:
08 sty 2024, 14:33
Tak patrzę, że w teorii tarcza jest warta sprawdzenia, czy nie jest wymienialna z OEM. Fakt, że jest cieńsza jeszcze niczego nie przekreśla, po prostu tłoczki odrobinę więcej wyjdą. Bardziej martwiłbym się, czy zacisk będzie wystarczająco dobrze wycentrowany. Bonusem może być to, że wejdzie grubszy i tańszy klocek z Clio.

@Danillo Jeśli byłoby możliwe zweryfikowanie pasowności tej tarczy do oem Brembo to byłbym bardzo wdzięczny :)
Na pierwszy rzut oka wydaje się że powierzchnia kontaktu tarcza/klocek jest za mała. Oby nie bo ;)
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2184
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

08 sty 2024, 16:04

@irekJ tarcza ma inne odsadzenie i może nie centrować się z zaciskiem. Oddam specjalistom na montaż i poproszę o weryfikacje czy i jak można je spasować.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 623
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

10 sty 2024, 16:12

Danillo pisze:
07 sty 2024, 19:47
Poszedłem ostatecznie w małego Stoptecha. Nie jeżdżę po torze wiec duży hebel i jego pojemność cieplna nie maja dla mnie aż tak dużego znaczenia ale niska masa i odporność na fading bardzo mi się przydadzą.

Sprawdziłem w TG Auto, hamulec wchodzi na felgę. Pewnie i ori Brembo by tez tam się zmieścił.

Tarcza Stoptech jest minimalnie cieńsza, jest nieco wyższa - razem z dzwonem o ok. 5-6 mm. Niestety nie jest to zamiennik.

Największa różnica to masa. Waży niecałe 4 kg. Ori nie udało mi się zważyć bo waga kuchenna działa tylko do 5 kg. A ważyłem tarcze z zestawu brembo które są lżejsze od standardowych.
Standardowa seryjna tarcza 280mm z ND/ND2 wazy rowne 6kg (dokladnie 6.01kg)
Ostatnio zmieniony 11 sty 2024, 9:30 przez AaaA, łącznie zmieniany 1 raz.
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek zastępczo Toyobaru Obrazek
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2184
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

11 sty 2024, 9:28

Podsumowałem i wychodzi mi, ze łącznie z felgami zejdę ok. 4,5 kg na jedno koło nieresorowanej masy. Na papierze wyglada dobrze 😀

P.S. Założyłem ze seryjna felga wazy 9 kg.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
Japko
Posty: 35
Rejestracja: 15 kwie 2019, 13:23
Model: ND
Lokalizacja: Ełk

09 mar 2024, 15:27

Po zrobieniu porządku z zawieszeniem przyszedł czas na hamulce. Wstępnie zdecydowałem się na zestaw z pizzabrakes, zaciski 4 tłoczkowe i tarcze pływające brembo, do tego klocki ferodo DS2500 oraz przewody w oplocie. Ewentualnie wilwood ma podobny zestaw trochę taniej. Na tor nie jeżdżę (jeszcze 😀) głównie ruch miejski i jakieś winkle. Ten zestaw będzie ok, czy polecicie coś lepszego w cenie ok 6000?
Z tyłu zostaje seryjny zacisk i tarcza. Chciałbym jednak zmienić klocki i nie wiem na co. Możecie jakieś polecić?
Red ND2 white interior - Zarzygałka
viewtopic.php?f=22&t=33250
Awatar użytkownika
latar
Donator
Donator
Posty: 472
Rejestracja: 12 sie 2020, 14:48
Model: NB FL
Lokalizacja: DLW

09 mar 2024, 16:28

Ten zestaw będzie git na Kotlińskie czy alpejskie winkle a po dodaniu chłodzenia na każdy tor.
Może ja nie umiem docierać klocków ale DS2500 zawsze mi piszczą, szczególnie na tyle.

Remedium na piszczenie to naklejki antypiskowe od EBC (dostępne też w pizzabrakes) i montaż na smar do klocków.

Imho najlepsze klocki na drogę to YellowStuff, initial byte na zimno mają należyty a po rozgrzaniu tylko zyskują. Podobnie ale poziom wyżej to DS.UNO.
Na tył niestety DS.UNO nie dostępne.

Pamiętaj o przewodach w oplocie też na tył.
Awatar użytkownika
Japko
Posty: 35
Rejestracja: 15 kwie 2019, 13:23
Model: ND
Lokalizacja: Ełk

09 mar 2024, 18:07

latar pisze:
09 mar 2024, 16:28
Imho najlepsze klocki na drogę to YellowStuff, initial byte na zimno mają należyty a po rozgrzaniu tylko zyskują. Podobnie ale poziom wyżej to DS.UNO.
Na tył niestety DS.UNO nie dostępne.

Pamiętaj o przewodach w oplocie też na tył.
Dzięki za podpowiedź. W temacie hamulców jestem zielony. Zacząłem czytać o tych EBC i skłaniam się żeby zamontować je na wszytkie koła. Oplot na tyle oczywiście też będzie.
Red ND2 white interior - Zarzygałka
viewtopic.php?f=22&t=33250
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2184
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

09 mar 2024, 18:23

A czemu na tył tez trzeba oplot zakładać? Tam siła hamowania jest znikoma i myślę, że nie poczuje żadnej różnicy z oplotem czy bez.

Podobnie zostawiajac seryjne klocki na tyle - byle tam były i sobie dociążały tylną oś. Co sądzicie?
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2653
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

09 mar 2024, 18:36

Japko pisze:
09 mar 2024, 18:07
latar pisze:
09 mar 2024, 16:28
Imho najlepsze klocki na drogę to YellowStuff, initial byte na zimno mają należyty a po rozgrzaniu tylko zyskują. Podobnie ale poziom wyżej to DS.UNO.
Na tył niestety DS.UNO nie dostępne.

Pamiętaj o przewodach w oplocie też na tył.
Dzięki za podpowiedź. W temacie hamulców jestem zielony. Zacząłem czytać o tych EBC i skłaniam się żeby zamontować je na wszytkie koła. Oplot na tyle oczywiście też będzie.
Pozwolę sobie na odrobinę prywaty, na giełdzie wisi mój zestaw, analogiczny do PB, także rodzimej produkcji, w dużo niższej cenie 😉
Awatar użytkownika
Japko
Posty: 35
Rejestracja: 15 kwie 2019, 13:23
Model: ND
Lokalizacja: Ełk

14 mar 2024, 13:37

irekJ pisze:
09 mar 2024, 18:36
Pozwolę sobie na odrobinę prywaty, na giełdzie wisi mój zestaw, analogiczny do PB, także rodzimej produkcji, w dużo niższej cenie 😉
Jak pisałeś swoją wiadomość to ja już zamawiałem zestaw na pizzabrakes. Poza tym zależało mi na FV. Idzie sezon, pewnie twój zestaw szybko się sprzeda.
Red ND2 white interior - Zarzygałka
viewtopic.php?f=22&t=33250
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2653
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

14 mar 2024, 16:24

Jasne, będzie Pan zadowolony :)
Awatar użytkownika
Japko
Posty: 35
Rejestracja: 15 kwie 2019, 13:23
Model: ND
Lokalizacja: Ełk

26 mar 2024, 17:48

Dziś w końcu został zamontowany zestaw z pizzabrakes. Tarcze pływające i zaciski brembo, przewody w oplocie i klocki Ebc YellowStuff. Taka mała informacja, jakby ktoś to samo montował, to sugeruję aby przekazać sprzedawcy, żeby dał dłuższe śruby trzymające zacisk do adaptera. Daje o długości 80mm i śruba wchodzi tylko do połowy adaptera. Jak się nie da podkładki, jak sugeruje sprzedawca, to kawałek dalej. Lepiej jednak wziąć 90 i uciąć 5mm, żeby trzymanie było pewne, w końcu to hamulce. Dziś przy odkręcaniu pierwszej zerwał się gwint przy momencie 140Nm i trzeba było go naprawiać oraz szukać drugich śrub. Poza tym konieczny jest dystans 20mm do seryjnych felg. Miałem założony 15mm i był za mały. Zamieniłem więc dystanse tył z przodem, z tyłu były 20mm i zamówiłem nowe 25mm na tył.
Co do samych hamulców. Myślałem, że po ich zastosowaniu hamulec będzie jak w niektórych autach, twardy i jak go trącisz to samochód staje dęba. Tu jest inaczej. Pedał jest delikatny, można precyzyjnie i powoli hamować, ale wystarczy wcisnąć go odrobinę dalej, bez używania siły i w miacie od hamowania włączają się awaryjne 😁 Teraz jest strach, że ktoś z tyłu nie wyhamuje i mi w dupę wjedzie.
Ponieważ musiałem hamulce dotrzeć, była więc seria przyspieszeń i hamowań, po której moja miata w końcu dostała imię: Zarzygałka 🤣 Jeszcze pół godziny po przyjeździe do domu mnie mdliło 😁
Załączniki
20240326_135125.jpg
20240326_135125.jpg (3.32 MiB) Przejrzano 878 razy
20240326_081424.jpg
20240326_081424.jpg (4.6 MiB) Przejrzano 878 razy
Red ND2 white interior - Zarzygałka
viewtopic.php?f=22&t=33250
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1774
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

12 maja 2024, 18:40

latar pisze:
06 paź 2023, 8:15
To jest wielkie.
Czy żeby taki zestaw hamował należycie to potrzebny jest slick 265?
Możesz to to zważyć? Cały zestaw i samą tarczę?
Tarcza z adapterem, dystansem 5mm i śrubami7kg , zacisk z klockiem Ferodo HP+ 3.3kg
Sumarycznie 10.3kg
Jak na hebel 340 mm nie ma tragedii 😅
IMG_7903.jpeg
IMG_7903.jpeg (5.15 MiB) Przejrzano 221 razy
IMG_7908.jpeg
IMG_7908.jpeg (2.25 MiB) Przejrzano 221 razy
Awatar użytkownika
latar
Donator
Donator
Posty: 472
Rejestracja: 12 sie 2020, 14:48
Model: NB FL
Lokalizacja: DLW

14 maja 2024, 8:29

Jak na hebel 340mm to jest turbo wporzo! 💪
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2653
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

27 maja 2024, 7:57

Jakie klocki hamulcowe do OEM Brembo się teraz kupuje? Miałem OEM i jak to fabryka hamuje, ale więcej z tego pyłu niż hamowania.
Aktualnie mam DS2500, które świetnie sprawdzały się z większymi tarczami, ale tu na zimno nie ma hamulca, dogrzane dają radę, ale z kolei zaczęły piszczeć niemiłosiernie (będę walczył jeszcze ze smarem i ew podkładkami).

Kojarzę, że jakiś Hawk pasował, coś jeszcze wartego uwagi ?
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1185
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

27 maja 2024, 9:46

EBC Green Stuff u mnie się sprawdza w OEMowym zestawie (w sensie hamuje, nie piszczy, nie pyli specjalnie - jeśli brembo ma gładkie tarcze to powinien dać radę - z tym że to klocek raczej na daily, do upalania są lepsze)

I nie, wcale nie dobierałem go pod kolor auta :lol:
Awatar użytkownika
rsmx5
Posty: 1484
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:00
Model: Inny
Wersja: Fiat 124 Spider
Lokalizacja: Bochnia

27 maja 2024, 9:57

Ja mam uraz do EBC Green - rozleciały się (dosłownie!) po kilkudziesięciu kilometrach ostrzejszej jazdy założone na przód do Mid-ów w NB.
Więcej wytrzymywały klocki ATE lub TRW.

Ja polecam Hawk HPS, zjechałem kilka kompletów (niebieskie pudełko, bez 5.0 w nazwie) i złego słowa nie powiem.
Jest Tekla
Była Anni-ni
Była Anni
Była Zielona
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2653
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

28 maja 2024, 8:14

Problem w tym, że wybór klocka do Brembo jest mocno ograniczony. Zerknąłem na cenę Hawk'a to jest trochę zaporowa.
@mutra ty czasem nie doktoryzowałeś się z klocków pod OEM Brembo?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3682
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

28 maja 2024, 9:25

irekJ pisze:
28 maja 2024, 8:14
Problem w tym, że wybór klocka do Brembo jest mocno ograniczony. Zerknąłem na cenę Hawk'a to jest trochę zaporowa.
@mutra ty czasem nie doktoryzowałeś się z klocków pod OEM Brembo?
No robiłem drobny wywiad ale rezultat był taki że w kraju trzeciego świata w którym żyje mam do wyboru 4 klocki:
Oryginał mazdy
Zamiennik brembo albo mintexa
Żółte EBC.

Teraz mam założone klocki brembo i na ulicę są ok. Trochę pylą. Nie piszczą
Jak się zużyją to zakładam EBC- na bank będą pylić więcej
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2653
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

28 maja 2024, 9:36

To chyba pozostaje mi sprawdzić EBC, może nie rozpadną się jak wspomniany wyżej green stuff.

Taki lifehack, ten sam wymiar klocka ma zacisk z Clio, tylko tam są o 2mm wyższe, stąd nie pasują do Mazdy. Ja akurat miałem napoczęte DS2500 z Clio, które były na tyle zużyte, że weszły w zacisk. Także jakąś opcją jest nawiązanie współpracy z użytkownikami zacisków z Renault, aby odzyskiwać klocki z 50% zużyciem :)
lm-
Donator
Donator
Posty: 123
Rejestracja: 08 cze 2020, 22:26
Model: NC
Wersja: Sport 2.0
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

28 maja 2024, 9:45

Ja mam EBC zółte na hamulcach z RX8. Pylą. Zostawiają mi na karoserii taki chamski pył, który ABSOLUTNIE NIE ZEJDZIE na myjce bezdotykowej. Mimo że mam ceramikę. Nie zejdzie i tyle. Robiłem porządnie, wszystkie programy, czekałem aż piana zadziała, bez pospiechu dokładnie. Nuh uh. Wyschło, przeleciałem białą rękawiczką, a ta czarna od pyłu :P Ale ja też trochę ostrzej hamuję niż jest to wymagane.

Co do wydajności to trochę ciężko mi się odnieść bo nie mam zbytniego porównania. Po takim wyjeździe do Dani nie zauważyłem by co tam ubyło. Ale zrobią tak z trzy dobre track daye. Czwarty track day to tak... no chyba lepiej mieć już jakieś zapasowe klocki żeby na miejscu wymienić bo mogą nie dotrwać.

Niestety, nie wiem jak to pyliło jak jechałem do takiej Dani bo nie zwracałem na to uwagi jeszcze wtedy w ogóle.
KorppX
Posty: 22
Rejestracja: 13 sty 2024, 15:29
Model: ND
Lokalizacja: Lubelskie

28 maja 2024, 11:11

A próbował ktoś zakładać ceramiczny zestaw do OEM Brembo ?
ODPOWIEDZ