Przerywanie/dławienie podczas przyspieszania w NC 2.5
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Podczas przyspieszania pojawia się dziwne przerywanie/dławienie zazwyczaj w okolicach 2-3k obrotów, najczęściej jak dam gaz na maksa, jak lekko przyspieszam to jest ok.
Auto z 2008r po swapie na 2.5, wczesniej 2.0.
Świece wymieniłem profilaktycznie ale nie pomogło.
Sprawdziłem przewody od cewek zapłonowych, ale wszystko wygląda ok + mam auto z 2008r wiec te kable już są chyba poprawione.
Gdzie szukać dalej ?
Auto z 2008r po swapie na 2.5, wczesniej 2.0.
Świece wymieniłem profilaktycznie ale nie pomogło.
Sprawdziłem przewody od cewek zapłonowych, ale wszystko wygląda ok + mam auto z 2008r wiec te kable już są chyba poprawione.
Gdzie szukać dalej ?
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Zapodaj foto kabli do cewek. 2008r to może być jeszcze stara wiązka
Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Wiązka poliftowa więc ten problem z głowy.
Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Na jakim sofcie auto wystrojone?
Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
W takim razie zacząłbym od strojenia. Obecnie korekty paliwowe mogą być nieźle rozjechane, zapłon, zmienne fazy nieoptymalne. Moga być np. usunięte klapy zawirowujace w rzeczywistości a ciągle figurujące w ECU itd itd.nukepower pisze:Po swapie nie bylo wogole strojone, po prostu odpalone na kompie z 2.0
Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
3 lata temu poprzedni wlasciciel robil swap u Śluby i podobno został poinformowany ze stroic nie ma sensu jak zostawil seryjny kolektor ;d Przez te 3 lata podobno bylo ok i dopiero po moim zakupie auta zaczelo sie to dziac ( albo on nie zwrocil na to uwagi bo jezdzil delikatnie ). Dlatego nie pomyslalem o strojeniu ale moze faktycznie tędy droga
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Sproboj zrobić podstawowa diagnostykę. Zobacz jakie są korekty paliwa stft i ltft, czy są jakies błędy oczekujące itd.
Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Dzisiaj podpiąłem się kostką obd i akurat wyskoczył check engine ;d Kod P2009. Nie wiem czy to jest powiązane z tym szarpaniem, bo wczesniej nie bylo check engine.
Pomógłby mi ktoś zlokalizować ten solenoid ?
Pomógłby mi ktoś zlokalizować ten solenoid ?
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Pod plastikowa pokrywą silnika. Są dwa. Zmierz jaką mają rezystancję
Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Jeśli solenoid wygląda cało i wtyczka jest ok to przed pruciem tego odpowiedziałbym sobie jeszcze na następujące pytania:
Ile jest oleju w kolektorze dolotowym? Przepustnica sucha i czysta? Jeśli nie ma problemu z zarzyganym kolektorem to jeszcze jak wyglądają wszystkie połączenia masowe wiązki silnika i ich kable.
Ile jest oleju w kolektorze dolotowym? Przepustnica sucha i czysta? Jeśli nie ma problemu z zarzyganym kolektorem to jeszcze jak wyglądają wszystkie połączenia masowe wiązki silnika i ich kable.
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
tak to zaworki. Rurki w seryjnym aucie sa podlaczone do obu, jeden to zmienna geometria dolotu drugi klapki zawirowujace aktywne na zimno. Czesto klapki zawirowujace sa usuwane ale to trzeba wtedy wyprogramowac w ECU by nie bylo bledow i pracowalo jak nalezy
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Pojawil się nowy objaw, nowy dźwięk, po odpięciu jednego solenoidu dźwięk ustaje. Ponizej link do filmiku.
https://www.youtube.com/shorts/7V2yVNiRi4E
https://www.youtube.com/shorts/7V2yVNiRi4E
Próbowalem dzisiaj zmierzyc rezystencje, na jednej wtyczce wyszło 0.17 kOhm, na drugiej 0.
0 wyszło na tym co jak odpinałem wtyczkę to zmieniała się praca silnika jak na filmiku wyzej.
Pierwszy raz to robilem, wiec moze cos zle zrobilem ;d
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Trzeba zmierzyć rezystancję zaworków, po odpięciu wtyczek
Podlaczanie omomierza do wtyczek idących do instalacji nie ma żadnego sensu
Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka
Podlaczanie omomierza do wtyczek idących do instalacji nie ma żadnego sensu
Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Dobra po drugiej próbie wyszło mi tak :
30 oHm na tym bliżej ściany grodziowej ( ten co praca silnika sie zmienia bo odpięciu wtyczki ).
160-120 oHm na tym drugim - co pomiar był troche mniejszy odczyt.
30 oHm na tym bliżej ściany grodziowej ( ten co praca silnika sie zmienia bo odpięciu wtyczki ).
160-120 oHm na tym drugim - co pomiar był troche mniejszy odczyt.
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Oba powinny mieć tyle samo, okolice 30ohm. Czyli ten zawór wykazujący 120-160 masz uszkodzony.
Ciekawe, spotkałem się z tą usterka tydzień temu w innej NC
Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka
Ciekawe, spotkałem się z tą usterka tydzień temu w innej NC
Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- pavlacos
- Donator
- Posty: 685
- Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
- Model: NC
- Wersja: Koksed by Five
- Lokalizacja: Wrocław
Hej. Tez to mam.
Pojawia się po tym jak auto postoi i ma słabe aku (lub wyjete)
Więc zrzucam przyczynę na jakąś adaptacje.
Natomiast u mnie objaw jest na górnych obrotach, dusi sie i nie wkreca
Co ciekawe ustaje po jakimś czasie
Powinienem więcej jeździć, ale cóż życie
Pojawia się po tym jak auto postoi i ma słabe aku (lub wyjete)
Więc zrzucam przyczynę na jakąś adaptacje.
Natomiast u mnie objaw jest na górnych obrotach, dusi sie i nie wkreca
Co ciekawe ustaje po jakimś czasie
Powinienem więcej jeździć, ale cóż życie
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Po wymianie zaworu błąd P2009 już się nie pojawia, dzieki Alex
Dławienie niestety nadal jest ( mam nadzieje, że strojenie pomoże )
Zastanawia mnie jeszcze ten dźwięk który wysyłałem w tym filmiku : https://www.youtube.com/shorts/7V2yVNiRi4E ma ktoś jakieś pomysły ? ;d Jak jestem za kierownicą to tego w sumie nie słychać.
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
w przedliftach zmienny dolot potrafi ponoc zdrowo halasowac.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting