Opony na tor
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
@piwo z tego co pamiętam to już linkowałeś do filmu z tego testu.
A tu remake z tego roku i bardzo ciekawa opona Bridgestone Potenza RE-71RS nawet występująca w eNDekowym rozmiarza 205/45R17. @Danillo może to jej szukasz?
A tu remake z tego roku i bardzo ciekawa opona Bridgestone Potenza RE-71RS nawet występująca w eNDekowym rozmiarza 205/45R17. @Danillo może to jej szukasz?
RE-71RS w polsce niedostepna wogole. RE-71RS to odpowiednik a052. czasami jedno w testach wypada lepiej raz drugie. zuzycie RE-71RS jest bardzo duze podobne do a052
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Chyba warto przeanalizowac sobie te czasy
https://youtu.be/1H-sBBcAO9k?si=16CZu92hCNRl8eUE
https://youtu.be/1H-sBBcAO9k?si=16CZu92hCNRl8eUE
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
jestem po testach extreme vr2 hl. oponka fajnie klei. wpadl moj osobisty rekord 57,5s na torze lodz. opona pieknie trzyma ale nagrzewa sie dosc szybko.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Mam aktualnie taki setup:
- ND2
- syte obniżenie na Timburze
- felga OZ Formula 7,5J 17'' ET35
- pochylenie przód -3°50'
Federal 595 RS-R w rozmiarze 215/45R17 nie ociera o nadkola
Mając jeszcze z tyłu pochył -3°00' imho jest to bardzo fajny setup. Na nasze szybkie tory (sprawdziłem tylko Poznań póki co
) geo jest w sam raz. Opona pracuje względnie całą powierzchnią.
No a na drogę? Na drogę sztos! Tak nie za przyczepnie
- ND2
- syte obniżenie na Timburze
- felga OZ Formula 7,5J 17'' ET35
- pochylenie przód -3°50'
Federal 595 RS-R w rozmiarze 215/45R17 nie ociera o nadkola

Mając jeszcze z tyłu pochył -3°00' imho jest to bardzo fajny setup. Na nasze szybkie tory (sprawdziłem tylko Poznań póki co

No a na drogę? Na drogę sztos! Tak nie za przyczepnie

Czas na mokrym:
1) Potenza race 48,4s (nie mylic z potenza sport)
2) Trofeo r 50.9s
3) Cup2 connect 51s
Czas na suchym:
1) Potenza race 2m31,5s
2) Trofeo r 2m31,8s
3) Cup2 connect 2m32,5s
https://www.youtube.com/watch?v=pfYuxq8xJj0
1) Potenza race 48,4s (nie mylic z potenza sport)
2) Trofeo r 50.9s
3) Cup2 connect 51s
Czas na suchym:
1) Potenza race 2m31,5s
2) Trofeo r 2m31,8s
3) Cup2 connect 2m32,5s
https://www.youtube.com/watch?v=pfYuxq8xJj0
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Gdzieś mi śmignęło, że Nankang CR-S ma być wreszcie dostępny na rynku.
Będzie też w rozmiarach do MXów
https://www.nankang-tyre.com/en/product/detail/90
Będzie też w rozmiarach do MXów
https://www.nankang-tyre.com/en/product/detail/90
-
- Donator
- Posty: 2296
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Czekam na dalsze wieści ws.tego Nankanga. Moze Himber je załatwi skoro ściąga setki AR-1 na MC i Race?
Takiej opony mi trzeba, która da radę na ulicy a po rozgrzaniu ma konkretny grip!
Tu jest super test: https://m.youtube.com/watch?v=klSmFfLSReg
Król jest tylko jeden ale Neova 09 pozamiatała, przebiła nawet AR1 i wciąż nadaje się na ulicę! Dla mnie absolutny nr 1, killer po prostu. I gdyby jeszcze były rozmiary do mx5…
Jak ktoś nie chce całego filmu to załączam podsumowanie czasów.
Takiej opony mi trzeba, która da radę na ulicy a po rozgrzaniu ma konkretny grip!
Tu jest super test: https://m.youtube.com/watch?v=klSmFfLSReg
Król jest tylko jeden ale Neova 09 pozamiatała, przebiła nawet AR1 i wciąż nadaje się na ulicę! Dla mnie absolutny nr 1, killer po prostu. I gdyby jeszcze były rozmiary do mx5…
Jak ktoś nie chce całego filmu to załączam podsumowanie czasów.
Pozdrawiam, Danillo
AD09 robią w rozmiarach do MX5. Na razie w EU nie ma ale pytałem w sklepopon jako dystrybutora Yoko i jest szansa, że pojawią się u nich koło marca. Niestety nie na 100%.
Speedpoint jako partner i dostawca kaloszy do MC i The Race ma też w ofercie CR-S. Rozmiar do ND 17''.
215/45 190€ netto
235/40 220€ netto
Za miesiąc ma się otworzyć ich onlinowy sklep.
Będą mieli też mnóstwo CRSów w używkach po holenderskich endurancach i sprintach.
Na ten moment to CRS to mój kandydat na daily. Chyba, że pojawią się AD09.
Speedpoint jako partner i dostawca kaloszy do MC i The Race ma też w ofercie CR-S. Rozmiar do ND 17''.
215/45 190€ netto
235/40 220€ netto
Za miesiąc ma się otworzyć ich onlinowy sklep.
Będą mieli też mnóstwo CRSów w używkach po holenderskich endurancach i sprintach.
Na ten moment to CRS to mój kandydat na daily. Chyba, że pojawią się AD09.
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Ad09 w naszym rozmiarze miały być w lutym zeszłego roku. Jak zobaczę to uwierzęlatar pisze: ↑06 sty 2024, 16:04AD09 robią w rozmiarach do MX5. Na razie w EU nie ma ale pytałem w sklepopon jako dystrybutora Yoko i jest szansa, że pojawią się u nich koło marca. Niestety nie na 100%.
Speedpoint jako partner i dostawca kaloszy do MC i The Race ma też w ofercie CR-S. Rozmiar do ND 17''.
215/45 190€ netto
235/40 220€ netto
Za miesiąc ma się otworzyć ich onlinowy sklep.
Będą mieli też mnóstwo CRSów w używkach po holenderskich endurancach i sprintach.
Na ten moment to CRS to mój kandydat na daily. Chyba, że pojawią się AD09.

Wlasnie nie wiem. Nankang cos namieszal. Stworzyl crs w 2021 roku. Pierwsze testy 2022 wypadly slabo. W 2023 wydal druga wersje crsa i nagle czasy na poziomie a052 czyli szybciej niz ar1. Troche to dziwne i trzeba obserwowac nowo powstajace porownania czy faktycznie wersja 2023 jest tak szybka czy ktos naciagnal testy pod dobry wynik crsa.
Z ar1 tez jest loteria. Nizsze rozmiary inne technologie produkcji niz wyzsze. Kazdy rok inna mieszanka i ciezko ocenic ktora opona ar1 co za soba niesie. Przyszly sezon mmc pewnie sporo wyjasni bo pewnie beda tacy co jezdza na fz201, a050 a052 rsr i ar1 i latwo bedzie korelowac wyniki.
Z ar1 tez jest loteria. Nizsze rozmiary inne technologie produkcji niz wyzsze. Kazdy rok inna mieszanka i ciezko ocenic ktora opona ar1 co za soba niesie. Przyszly sezon mmc pewnie sporo wyjasni bo pewnie beda tacy co jezdza na fz201, a050 a052 rsr i ar1 i latwo bedzie korelowac wyniki.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
-
- Donator
- Posty: 2296
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Porównywanie czasów z MC może nie być takie łatwe. Największy sens ma w Specu a tam dozwolona będzie AR-1 i RSR. Idę o zakład, ze prawie wszyscy przejdą na AR1 a przynajmniej Ci którzy chcą walczyć o dobre pozycje bo RSR będzie sporo wolniejszy.
Pozdrawiam, Danillo
to oczywiste. ar1 powinien byc kolo 1s szybszy na 1minute od rsra. nowe best lapy beda wpadac na potege. 1m50s na poznaniu bedzie przelamywana dosc czesto.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
W jakimś teście z CRSami ktoś mówił/pisał, że produkcja od 2320 to nowa szybsza mieszanka. Nie mogę go teraz namierzyć :/
Nankang pozycjonuje tę oponę powyżej AR1 więc pewnie chcą żeby była szybsza. Imho CRS to się przynajmniej na drogę nadaje. AR1 jest bardziej bezkompromisowy.
Nankang pozycjonuje tę oponę powyżej AR1 więc pewnie chcą żeby była szybsza. Imho CRS to się przynajmniej na drogę nadaje. AR1 jest bardziej bezkompromisowy.
no to sie wyklucza. albo cos jest bardziej bezkompromisowego na tor ma mniej naciec jak ar1 albo jest bardziej uliczne ma wiecej naciec. nie moze byc szybsze na torze i na ulicy bo to dwie sprzeczne idee.
https://grassrootsmotorsports.com/artic ... rtnex-crs/
"Zaczęło się dość niewinnie, od e-maila od producenta z prośbą o sprawdzenie, jak jego nowa opona wypada na tle konkurencji.
Jednak ta opona nie była jeszcze dostępna publicznie, a nasze testy musiały mieć charakter poufny. Słusznie. Podążaliśmy tą drogą już wcześniej, czasami z rozczarowującymi wynikami.
Tym razem wyniki były znacznie bardziej zachęcające. Po kilku rundach testów i otrzymaniu potwierdzenia, że opona rzeczywiście trafia na rynek, mamy wiadomość do przekazania. Chociaż nie jest to całkowicie nowa opona – trudno byłoby wizualnie dostrzec różnicę – zmieniono zarówno mieszankę, jak i strukturę wewnętrzną. Gorące punkty zostały wyeliminowane poprzez lepsze rozłożenie nacisku na powierzchnię bieżnika, a sama guma zapewnia większą przyczepność i jest odporna na przegrzanie. Krótko mówiąc, dzięki tej zmianie Nankang Sportnex CR -S z wybrednego wicemistrza stał się niezmiennie liderem.
Nasza pierwsza runda testów polegała na porównaniu poprawionego Nankang z oryginałem. Każda opona najpierw przejechała 40 mil na tor, przeszła sześciookrążeniowe szorowanie i cykl nagrzewania, dojechała do domu, a następnie zdjęła w celu utwardzenia. Przejażdżki uliczne pozwoliły także na subiektywną analizę zachowań na drodze.
Testy na torze przeprowadziliśmy według naszego standardowego procesu: sesja rozgrzewkowa w celu oczyszczenia toru i ćwiczeń, a następnie sześć lub siedem okrążeń dla każdej opony testowej. Ostatnia sesja powtórzeniowa na oponie bazowej obejmowała dany dzień w celu sprawdzenia stałych warunków na torze i wydajności kierowcy. Należy pamiętać, że podstawowe sesje opon nie są tutaj pokazane dla zwięzłości, ale dobrze ujęto je w nawiasy.
Nankang Sportnex CR-S (oryginalny 2022r.)
najlepsze okrążenie: 1:27,15
czasy okrążeń: 1:27,27, 1:27,42, 1:27,15, 1:27,52, 1:27,85, 1:28,00, 1:28,04
► Autostrada: CR-S jest miękka w dotyku i dość cicha jak na oponę miejską 200tw. Reakcja układu kierowniczego jest dobra, jeśli nie trochę leniwa. Zapewnia bardzo mocne wyczucie środka, co zapewnia stabilność podczas użytkowania na drodze.
► Tor: CR-S zapewnia dobrą przyczepność, ale działa przy dużych kątach poślizgu, co wymaga znacznej kontroli układu kierowniczego podczas pokonywania zakrętów. Odbijanie jest bardzo progresywne i zapewnia szybkie odzyskiwanie, dzięki czemu opona jest łatwa w prowadzeniu na granicy możliwości. W miarę narastania ciepła wraz ze wzrostem liczby okrążeń przyczepność i tempo spadają, a prowadzenie opony staje się nieco niechlujne.
Kiedy dwa lata temu po raz pierwszy testowaliśmy oryginalny CR-S na torze, znajdował się on w naszym One Lap CRX z przednim napędem. Stwierdziliśmy, że opony przegrzały się już po kilku mocnych i długotrwałych zakrętach. Na naszej lepiej zrównoważonej Miacie przejechaliśmy trzy dobre okrążenia przed spadkiem.
Nankang Sportnex CR-S (poprawiony 2023r.)
najlepsze okrążenie: 1:26,15
czasy okrążeń: 1:26,56, 1:26,15, 1:26,32, 1:26,35, 1:26,66, 1:26,52, 1:26,44
► Autostrada : nowa CR-S – wystarczy sprawdzić numer identyfikacyjny opony na ścianie bocznej kończący się cyfrą 23 – zachowuje miękkość i ciszę oryginału, ale zapewnia znacznie szybszą i bardziej atletyczną reakcję układu kierowniczego. W porównaniu z obecną CR-S zmniejszono wyczucie środka, a opona łatwiej zmienia kierunek. Ma jednak tendencję do poruszania się po liniach tramwajowych, podążając za nierównościami jezdni.
► Tor: nowy CR-S zapewnia doskonałą przyczepność i lepszą reakcję. Im mocniej wciśniesz się w zakręt, tym bardziej zanurzy się on w wierzchołek. Kąty poślizgu są mniejsze niż w obecnym CR-S, ale odrywanie jest nadal postępujące. Nagrzewanie się spowalnia późniejsze okrążenia, ale nie tak bardzo, jak w przypadku pozostałych dwóch opon. To przyjemna w prowadzeniu opona.
Analiza danych pokazuje, że w większości przypadków poprawa wynikała z szybszego tempa w dwóch najdłuższych obszarach pokonywania zakrętów w stanie ustalonym, a także w późniejszych strefach przyspieszenia przy wyjściu z zakrętu. Jest to wynikiem doskonałej przyczepności i silnych połączonych właściwości obciążeniowych.
A więc nowy CR-S 2023 jest o całą sekundę szybszy i wyjątkowo spójny. Jedynym potencjalnym minusem jest potrzeba odrobiny ciepła, aby uzyskać optymalną przyczepność. Może to stanowić wyzwanie, jeśli autocrossujesz w zimny poranek, ale jest idealne na dni na torze lub przejazdy jeden po drugim na SCCA
"
https://grassrootsmotorsports.com/artic ... rtnex-crs/
"Zaczęło się dość niewinnie, od e-maila od producenta z prośbą o sprawdzenie, jak jego nowa opona wypada na tle konkurencji.
Jednak ta opona nie była jeszcze dostępna publicznie, a nasze testy musiały mieć charakter poufny. Słusznie. Podążaliśmy tą drogą już wcześniej, czasami z rozczarowującymi wynikami.
Tym razem wyniki były znacznie bardziej zachęcające. Po kilku rundach testów i otrzymaniu potwierdzenia, że opona rzeczywiście trafia na rynek, mamy wiadomość do przekazania. Chociaż nie jest to całkowicie nowa opona – trudno byłoby wizualnie dostrzec różnicę – zmieniono zarówno mieszankę, jak i strukturę wewnętrzną. Gorące punkty zostały wyeliminowane poprzez lepsze rozłożenie nacisku na powierzchnię bieżnika, a sama guma zapewnia większą przyczepność i jest odporna na przegrzanie. Krótko mówiąc, dzięki tej zmianie Nankang Sportnex CR -S z wybrednego wicemistrza stał się niezmiennie liderem.
Nasza pierwsza runda testów polegała na porównaniu poprawionego Nankang z oryginałem. Każda opona najpierw przejechała 40 mil na tor, przeszła sześciookrążeniowe szorowanie i cykl nagrzewania, dojechała do domu, a następnie zdjęła w celu utwardzenia. Przejażdżki uliczne pozwoliły także na subiektywną analizę zachowań na drodze.
Testy na torze przeprowadziliśmy według naszego standardowego procesu: sesja rozgrzewkowa w celu oczyszczenia toru i ćwiczeń, a następnie sześć lub siedem okrążeń dla każdej opony testowej. Ostatnia sesja powtórzeniowa na oponie bazowej obejmowała dany dzień w celu sprawdzenia stałych warunków na torze i wydajności kierowcy. Należy pamiętać, że podstawowe sesje opon nie są tutaj pokazane dla zwięzłości, ale dobrze ujęto je w nawiasy.
Nankang Sportnex CR-S (oryginalny 2022r.)
najlepsze okrążenie: 1:27,15
czasy okrążeń: 1:27,27, 1:27,42, 1:27,15, 1:27,52, 1:27,85, 1:28,00, 1:28,04
► Autostrada: CR-S jest miękka w dotyku i dość cicha jak na oponę miejską 200tw. Reakcja układu kierowniczego jest dobra, jeśli nie trochę leniwa. Zapewnia bardzo mocne wyczucie środka, co zapewnia stabilność podczas użytkowania na drodze.
► Tor: CR-S zapewnia dobrą przyczepność, ale działa przy dużych kątach poślizgu, co wymaga znacznej kontroli układu kierowniczego podczas pokonywania zakrętów. Odbijanie jest bardzo progresywne i zapewnia szybkie odzyskiwanie, dzięki czemu opona jest łatwa w prowadzeniu na granicy możliwości. W miarę narastania ciepła wraz ze wzrostem liczby okrążeń przyczepność i tempo spadają, a prowadzenie opony staje się nieco niechlujne.
Kiedy dwa lata temu po raz pierwszy testowaliśmy oryginalny CR-S na torze, znajdował się on w naszym One Lap CRX z przednim napędem. Stwierdziliśmy, że opony przegrzały się już po kilku mocnych i długotrwałych zakrętach. Na naszej lepiej zrównoważonej Miacie przejechaliśmy trzy dobre okrążenia przed spadkiem.
Nankang Sportnex CR-S (poprawiony 2023r.)
najlepsze okrążenie: 1:26,15
czasy okrążeń: 1:26,56, 1:26,15, 1:26,32, 1:26,35, 1:26,66, 1:26,52, 1:26,44
► Autostrada : nowa CR-S – wystarczy sprawdzić numer identyfikacyjny opony na ścianie bocznej kończący się cyfrą 23 – zachowuje miękkość i ciszę oryginału, ale zapewnia znacznie szybszą i bardziej atletyczną reakcję układu kierowniczego. W porównaniu z obecną CR-S zmniejszono wyczucie środka, a opona łatwiej zmienia kierunek. Ma jednak tendencję do poruszania się po liniach tramwajowych, podążając za nierównościami jezdni.
► Tor: nowy CR-S zapewnia doskonałą przyczepność i lepszą reakcję. Im mocniej wciśniesz się w zakręt, tym bardziej zanurzy się on w wierzchołek. Kąty poślizgu są mniejsze niż w obecnym CR-S, ale odrywanie jest nadal postępujące. Nagrzewanie się spowalnia późniejsze okrążenia, ale nie tak bardzo, jak w przypadku pozostałych dwóch opon. To przyjemna w prowadzeniu opona.
Analiza danych pokazuje, że w większości przypadków poprawa wynikała z szybszego tempa w dwóch najdłuższych obszarach pokonywania zakrętów w stanie ustalonym, a także w późniejszych strefach przyspieszenia przy wyjściu z zakrętu. Jest to wynikiem doskonałej przyczepności i silnych połączonych właściwości obciążeniowych.
A więc nowy CR-S 2023 jest o całą sekundę szybszy i wyjątkowo spójny. Jedynym potencjalnym minusem jest potrzeba odrobiny ciepła, aby uzyskać optymalną przyczepność. Może to stanowić wyzwanie, jeśli autocrossujesz w zimny poranek, ale jest idealne na dni na torze lub przejazdy jeden po drugim na SCCA
"
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
@piwo masz rację ale sam tego nie wymyśliłem 
https://www.lotuscupeurope.com/tyres-nankang-cr-s
“We have been developing this tyre for the last 3 years with extensive testing with a clear goal to make this tyre a step up from the already success AR-1 tyre. The CR-S is designed to be a faster tyre than AR-1 but also a more consistent tyre as well. Furthermore, it is also designed to be even more road use friendly with better driving comfort, lower noise & better in wet condition than the AR-1. It’s a big challenge to make the car faster on track and at same time also better in overall for road use but after lots of trial and error, we are finally ready to launch it in 2023 in Europe.” Shane Yang – Nankang Motorsport
GRM pisze w komentarzach pod testem, że mieli też na felgach AR-1 ale Nankang prosił o niepublikowanie tych wyników.
Szkoda.

https://www.lotuscupeurope.com/tyres-nankang-cr-s
“We have been developing this tyre for the last 3 years with extensive testing with a clear goal to make this tyre a step up from the already success AR-1 tyre. The CR-S is designed to be a faster tyre than AR-1 but also a more consistent tyre as well. Furthermore, it is also designed to be even more road use friendly with better driving comfort, lower noise & better in wet condition than the AR-1. It’s a big challenge to make the car faster on track and at same time also better in overall for road use but after lots of trial and error, we are finally ready to launch it in 2023 in Europe.” Shane Yang – Nankang Motorsport
GRM pisze w komentarzach pod testem, że mieli też na felgach AR-1 ale Nankang prosił o niepublikowanie tych wyników.
Szkoda.
-
- Donator
- Posty: 2296
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Wszystko zależy od docelowego klienta. Myślę, ze większość samochodów na track days na zachodzie to auta cywilne dojeżdżające na kołach na imprezę. Taki klient nie wybierze AR1.
Chcieli się poprawić po wpadce z pierwszą wersją, dorzucili R&D, kupę hajsu i pyk, wyszła im drogowa/track day szybsza od semi
Jednak gdy czytam, ze model od jakiejś daty produkcji jest lepszy to trudno nazwać taki produkt „consistent”.
Chcieli się poprawić po wpadce z pierwszą wersją, dorzucili R&D, kupę hajsu i pyk, wyszła im drogowa/track day szybsza od semi

Jednak gdy czytam, ze model od jakiejś daty produkcji jest lepszy to trudno nazwać taki produkt „consistent”.
Pozdrawiam, Danillo
no tak do konca nie jest. przeciez nie sprzedawali crs w 22 tylko testowali. mieli prawo rozwijac swoje mieszanki i budowe. to samo bylo z extereme polskim. przeciez vr2 hot lap to typow mieszanek bylo dziesiatki. testowali testowali az finalna wersja bije 03g. i i na tym to polega ze nie ze sie tworzy cos w laboratorium i klepie gume przez 10 lat a wlasnie rozwija sie produkt. dzieki temu mozna byc najlepszy. w f1 tez co roku zmieniaja mieszanki.
co nie zmienia faktu ze nie wierze ze ejsli stworzyli jakas fajna przyczepna mieszanke to ta nie trafi do ar1 o wiekrzej powierzchni przylegania i znow ar1 bedzie od crsa szybsze.
tak samo jest przy porownaniu a052 z a050. podobne rozwiazania bieznika. pytanie czy a052 moze byc tak samo szybka jak a050 na suchym torze.
co nie zmienia faktu ze nie wierze ze ejsli stworzyli jakas fajna przyczepna mieszanke to ta nie trafi do ar1 o wiekrzej powierzchni przylegania i znow ar1 bedzie od crsa szybsze.
tak samo jest przy porownaniu a052 z a050. podobne rozwiazania bieznika. pytanie czy a052 moze byc tak samo szybka jak a050 na suchym torze.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Ciekawa opinia "
Mam CRS v2 na moich 997 GT3RS i GT4RS, są znacznie szybsze niż Cup 2 i mają podobny poziom przyczepności do RE71RS, tylko nieco wolniejsze niż Cup 2 R, ale wytrzymują znacznie dłużej. Byłem o około 2 sekundy szybszy, przechodząc na CRS z Cup 2 na torze o długości 2,5 mili. Jeżdżą tylko trochę sztywniej, ale o wiele lepiej niż AR1."
https://rennlist.com/forums/992-gt3-and ... gt3-3.html
Mam CRS v2 na moich 997 GT3RS i GT4RS, są znacznie szybsze niż Cup 2 i mają podobny poziom przyczepności do RE71RS, tylko nieco wolniejsze niż Cup 2 R, ale wytrzymują znacznie dłużej. Byłem o około 2 sekundy szybszy, przechodząc na CRS z Cup 2 na torze o długości 2,5 mili. Jeżdżą tylko trochę sztywniej, ale o wiele lepiej niż AR1."
https://rennlist.com/forums/992-gt3-and ... gt3-3.html
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
-
- Donator
- Posty: 2296
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Ciekawa opinia o CRS, czyli szybki, precyzyjny, dużo trwalszy od A52.
Jako dual use jednak nie do końca - nie jest polecany do jazdy w deszczu. Szkoda.
https://m.youtube.com/watch?v=rOri0ioxdjk
Jako dual use jednak nie do końca - nie jest polecany do jazdy w deszczu. Szkoda.
https://m.youtube.com/watch?v=rOri0ioxdjk
Pozdrawiam, Danillo
@Danillo wic w tym, że ten film jest stary i pochodzi z okresu kiedy opona była rozwijana. Na ten moment Nankang używa w niej innej mieszanki. No ale to nigdy nie będzie RainExpert. Powiedz, czy RSR był ok/wystarczający w deszczu? Po kształcie bieżnika obstawiałbym, że CR-S będzie lepszy...ale to spekujacja.
Ja planuje je na początek sezonu w TrackMasters. Będę wsadzał 245/40 albo 235/40 na 9J. Zobaczę jak to będzie chodziło w porównaniu do AR-1 215/45 na 7,5 lub 8J na, których jeździć będzie MC. Mam jeszcze komplet RSRów także marzec/kwiecień przelecę pewnie przez wszystkie 3 to dam znać jak to widzę.
Ja planuje je na początek sezonu w TrackMasters. Będę wsadzał 245/40 albo 235/40 na 9J. Zobaczę jak to będzie chodziło w porównaniu do AR-1 215/45 na 7,5 lub 8J na, których jeździć będzie MC. Mam jeszcze komplet RSRów także marzec/kwiecień przelecę pewnie przez wszystkie 3 to dam znać jak to widzę.
-
- Donator
- Posty: 2296
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
@latar Czekam cierpliwie na Twój feedback. Tym razem mam nadzieje, że Silesia będzie deszczowa 
Tak, Fedek był wystarczająco dobry w deszczu, choć jak padało to odkleił mi się kompletnie na końcu prostej i ze 2m mi brakło żeby rozbić auto o opony, czyli jednak dał radę

Tak, Fedek był wystarczająco dobry w deszczu, choć jak padało to odkleił mi się kompletnie na końcu prostej i ze 2m mi brakło żeby rozbić auto o opony, czyli jednak dał radę

Pozdrawiam, Danillo
Ciekawe porownanie trzech rozmiarow opon
245/40r17
235/40r17
245/40r15
Czy najlzejsze kolo bedzie najszybsze?
https://grassrootsmotorsports.com/artic ... omparison/
245/40r17
235/40r17
245/40r15
Czy najlzejsze kolo bedzie najszybsze?
https://grassrootsmotorsports.com/artic ... omparison/
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
fajne porownanie z https://www.trackdayforum.com/index.php ... /&page=125
Chciałem podzielić się z Tobą moimi doświadczeniami, ponieważ poleciłeś kilka opcji. :12_slight_smile:
Wypróbowałem medium yokohama a050 i uważam, że jest tak samo szybkie jak yokohama a052, może trochę mniej szybkie w TIME ATTACK, ale bardziej spójne.
W porównaniu do Federal fz 201 soft na dystansie 1 minuty 15 sekund, z Yokohamą A050 jestem o prawie 1 sekundę szybszy.
yokohama A 052 1.15.1
yokohama A 050 1.15.3
federal fz 201 soft 1.16.1
nankang ar1 1.16.3
Jeśli chodzi o trwałość, Yokohama A050 Medium wytrzymuje znacznie dłużej niż Federal FZ 201 Soft i Yokohama A052.
Muszę jeszcze wypróbować Dunlop Direzza H1, a potem przejdę na slicki.
Rozmiar opon 265/35/18
BMW M3 e46
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Poleciłby ktoś jakieś oponki do NC dostępne w rozmiarze 225/45/17 do auta na daily + kilka razy w roku trackday. Coś pokroju Federal RSR. Mimo, że federal to semi-slick to na co dzień bardzo dobrze mi się jeździło, w deszczu oczywiście nie była idealna, ale też nie było tak, że się bałem wyjechać ;d
Myślałem też nad czymś pokroju Bridgestone Potenza Sport, ale tutaj boję się, że taką oponę zajadę jak pojadę na tor.
Najchętniej znowu bym kupił federale, ale słyszałem, że nowsze roczniki nie są już tak dobre + nie mogę nigdzie znaleźć nowych.
Myślałem też nad czymś pokroju Bridgestone Potenza Sport, ale tutaj boję się, że taką oponę zajadę jak pojadę na tor.
Najchętniej znowu bym kupił federale, ale słyszałem, że nowsze roczniki nie są już tak dobre + nie mogę nigdzie znaleźć nowych.
https://www.oponeo.pl/dane-opony/bridge ... zQQAvD_BwE
lub nankang cr-s od info@speedpointshop.com choc juz mam info ze na mokrym te opony sa sliskie (wymagaja nagrzania)
lub nankang cr-s od info@speedpointshop.com choc juz mam info ze na mokrym te opony sa sliskie (wymagaja nagrzania)
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód