Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.
Moderator: Moderatorzy
-
BOMI21
- Donator
- Posty: 496
- Rejestracja: 26 sie 2017, 12:45
- Model: ND
- Wersja: SkyFREEDOM/Recaro
- Lokalizacja: opolskie
05 paź 2023, 15:33
stpman pisze: ↑05 paź 2023, 14:25
Ostatnią niewiadomą pozostaje cena w Polsce
Na końcu artykułu są porównania cen na rynek japoński. Wszystkie modele + 7.7%.
Patrząc na to że jedyna akceptowalna wersja kosztuje 177 00 zł, oraz biorąc pod uwagę skumulowaną inflację, to bym obstawiał bliskie okolice 220 000 zł.
Oględziny / Sprawdzanie MX-5 przed zakupem - generacje NC/ND - kontakt przez PW
-
Konioczynka
- Donator
- Posty: 749
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Na odwyku
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
05 paź 2023, 15:43
BOMI21 pisze: ↑05 paź 2023, 15:33
stpman pisze: ↑05 paź 2023, 14:25
Ostatnią niewiadomą pozostaje cena w Polsce
Na końcu artykułu są porównania cen na rynek japoński. Wszystkie modele + 7.7%.
Patrząc na to że jedyna akceptowalna wersja kosztuje 177 00 zł, oraz biorąc pod uwagę skumulowaną inflację, to bym obstawiał bliskie okolice 220 000 zł.
Myślę że przesadzasz. U nas i tak jest stosunkowo tanio w porównaniu do np NL
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
-
stpman
- Posty: 653
- Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
- Model: ND
- Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
- Lokalizacja: Pszczyna
05 paź 2023, 16:30
Myślę, że wersja z Recarosami zmieści się w 200k zł
-
monkahead
- Donator
- Posty: 1404
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
05 paź 2023, 19:45
Nie wierzę aby najbardziej wypasiona wersja przekroczyła 200k PLN. Już obecne ceny są zaporowe dla tego typu samochodu.
Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka
-
bjorm
- Donator
- Posty: 3681
- Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
- Model: ND
- Lokalizacja: NO/PL
05 paź 2023, 19:59
Juz widze jak ludzie daja 200k za 2osobową Mazde 2 bez dachu
-
konopa
- Donator
- Posty: 712
- Rejestracja: 12 kwie 2017, 21:51
- Model: ND
- Wersja: NA + NB + NC + ND
- Lokalizacja: Wrocław
05 paź 2023, 20:04
Pewnie doliczą +10k do tego co jest teraz i po temacie
-
Danillo
- Donator
- Posty: 2191
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
06 paź 2023, 10:34
bjorm pisze: ↑05 paź 2023, 19:59
Juz widze jak ludzie daja 200k za 2osobową Mazde 2 bez dachu
Kupią, kupią. Tak samo mówiliśmy jak podrożały ze 100 do 150 tys i się sprzedają. Nie w takich ilościach ale wciaz, bo nie ma alternatywy specjalnej.
Poza tym, dziś nie kupujesz auta za 200k tylko zakładasz miesięczny koszt np. 2 tys w leasingu, wrzucasz w koszty etc.
Pozdrawiam, Danillo
-
bjorm
- Donator
- Posty: 3681
- Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
- Model: ND
- Lokalizacja: NO/PL
06 paź 2023, 13:02
Danillo pisze: ↑06 paź 2023, 10:34
bjorm pisze: ↑05 paź 2023, 19:59
Juz widze jak ludzie daja 200k za 2osobową Mazde 2 bez dachu
Kupią, kupią. Tak samo mówiliśmy jak podrożały ze 100 do 150 tys i się sprzedają. Nie w takich ilościach ale wciaz, bo nie ma alternatywy specjalnej.
Poza tym, dziś nie kupujesz auta za 200k tylko zakładasz miesięczny koszt np. 2 tys w leasingu, wrzucasz w koszty etc.
No nie wiem czy kupia za 200k skoro nowki ND2 obecnie sprzedaja sie za 150k, nie wiem kto daje 170k... a gdzie 200k...
Abartha duzo drozszego niz ND rowniez troche poszlo a byl wyraznie drozszy
no ale pewnie ktos tam kupi. Co do brania na firme to pewnie, racja, ale nie wszyscy robia w DG.
-
Jac3kk
- Posty: 71
- Rejestracja: 04 paź 2017, 8:48
- Model: ND RF
- Wersja: 2019, SkyEnergy
- Lokalizacja: Olkusz
06 paź 2023, 19:59
Mnie ciekawi, czy ekran z nowej wersji będzie się dało przełożyć do starej. Na zdjęciach na japońskiej stronie Mazdy wygląda to obiecująco i sądząc po plastikach deski może taki retrofit będzie możliwy (choćby dla osób, które nie miały do tej pory CarPlay, a chcą mieć i to na lepszym ekranie). Na dole widać też USB-C i obszycie tunelu środkowego skórą w przedniej części (w modelach ze skórzanymi fotelami, przy materiałowych jest plastik jak w obecnej generacji).
Dodatkowo mnie ciekawi drobna zmiana w RF, która ma redukować hałas top down. Pytanie czy to faktycznie działa i czy da się to zastosować do starszych wersji.
-
Załączniki
-
- 04_2023_roadster_st_s_leather_pkg_v_selection_int_l.jpg (1.62 MiB) Przejrzano 1770 razy
-
- RF noise reduction.png (1.26 MiB) Przejrzano 1770 razy
-
bjorm
- Donator
- Posty: 3681
- Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
- Model: ND
- Lokalizacja: NO/PL
06 paź 2023, 20:19
Chyba widac ze caly panel przedni ma inne ksztalty wiec pewnie mozesz sobie przelozyc ekran ale tylko jesli cala deske przednia przelozysz.
W usuniecie dudnienia w RF nie wierze, niewazne jakie lotki tam dadza to i tak powietrze bedzie sie zbierac w tubie z zaglowkow.
-
TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
07 paź 2023, 9:17
No właśnie nie wydaje się być bardzo inny. Stary ekran miał grubą ramkę i trochę wolnego po bokach. Może się dać przełożyć.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony
Koza team member!
-
Jac3kk
- Posty: 71
- Rejestracja: 04 paź 2017, 8:48
- Model: ND RF
- Wersja: 2019, SkyEnergy
- Lokalizacja: Olkusz
07 paź 2023, 10:11
Ze zdjęć można wnioskować, że oprócz ekranu do wymiany będzie też element z okrągłym nawiewem (do wymiany razem z zegarami dla pełnego wyglądu po liftingu). Reszta deski wydaje się taka sama. Nie wiemy tylko jak wygląda wiązka, bo samo podłączenie może nie być plug & play.
-
bjorm
- Donator
- Posty: 3681
- Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
- Model: ND
- Lokalizacja: NO/PL
07 paź 2023, 11:04
Zanim to sie pojawi na allegro to lepiej bedzie kupic uzywana ND3 niz to rozbebeszac i pozniej sluchac sympozji hard plastykow
-
Jac3kk
- Posty: 71
- Rejestracja: 04 paź 2017, 8:48
- Model: ND RF
- Wersja: 2019, SkyEnergy
- Lokalizacja: Olkusz
07 paź 2023, 12:15
Kolejną zmianą jest też umieszczenie kamery cofania pomiędzy podświetleniem tablicy rejestracyjnej zamiast ordynarnie wysoko na środku zderzaka (jak kupowałem swoją, to był jeden z powodów wybrania wersji bez tego elementu).
Ogólnie zmiany wyglądają na tyle ciekawie, że mogą przekonać nawet dotychczasowych użytkowników (zwłaszcza pierwszych roczników ND) na zmianę, a właściciele ND2 mają szansę na w miarę łatwy upgrade niektórych elementów do nowej wersji (światła z tyłu mają ten sam zarys i jeśli mocowania się nie zmieniły, to jest szansa na zmianę, tak samo obszyty tunel środkowy).
-
Załączniki
-
- Kamera cofania.png (1.18 MiB) Przejrzano 1706 razy
-
vodka
- Posty: 694
- Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
- Model: ND
- Wersja: RF AT
- Lokalizacja: DW
07 paź 2023, 12:54
Ekran jest jak w Maździe 3, muszę przyznać, że robi tam mega robotę (duży i wysoka rozdzielczość plus płynność działania są moim zdaniem sztosowe).
-
monkahead
- Donator
- Posty: 1404
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
07 paź 2023, 13:03
Z tą kamerą to fajna sprawa, bo faktycznie dziurka na środku zderzaka wyglądała słabo.
Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka
-
GRL
- Posty: 64
- Rejestracja: 20 kwie 2021, 22:11
- Model: ND RF
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
07 paź 2023, 17:54
Jac3kk pisze: ↑07 paź 2023, 12:15
Ogólnie zmiany wyglądają na tyle ciekawie, że mogą przekonać nawet dotychczasowych użytkowników (zwłaszcza pierwszych roczników ND) na zmianę...
No właśnie mnie na przykład nie...
Upgrade tunelu bez poprawki góry deski to dla mnie połowiczny sukces. Już wolałem macać tę z NB.
Ekran, którego i tak nie można macać w drodze, to też poprawa na pół gwizdka.
Nawet z pozostałymi dodatkami przepaści nie widzę.
-
bjorm
- Donator
- Posty: 3681
- Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
- Model: ND
- Lokalizacja: NO/PL
07 paź 2023, 17:57
A od kiedy przy liftingach mozna oczekiwac przepasci? Miedzy generacjami nie ma przepasci, no moze miedzy NA i ND
-
GRL
- Posty: 64
- Rejestracja: 20 kwie 2021, 22:11
- Model: ND RF
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
07 paź 2023, 18:19
Ale ja lubię upgrade'y.
Na poważnie wziąłbym pod uwagę zmianę 2017 na 2024 gdyby obszyli/okleili całe wnętrze oraz dodali w pełni funkcjonalne (jak u konkurencji) multimedia.
-
Jac3kk
- Posty: 71
- Rejestracja: 04 paź 2017, 8:48
- Model: ND RF
- Wersja: 2019, SkyEnergy
- Lokalizacja: Olkusz
07 paź 2023, 18:25
GRL pisze: ↑07 paź 2023, 17:54
Jac3kk pisze: ↑07 paź 2023, 12:15
Ogólnie zmiany wyglądają na tyle ciekawie, że mogą przekonać nawet dotychczasowych użytkowników (zwłaszcza pierwszych roczników ND) na zmianę...
Ekran, którego i tak nie można macać w drodze, to też poprawa na pół gwizdka.
Ekran ma być dotykowy w trakcie jazdy... jeśli korzysta się z CarPlay lub Android Auto.
-
GRL
- Posty: 64
- Rejestracja: 20 kwie 2021, 22:11
- Model: ND RF
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
07 paź 2023, 19:19
Jac3kk pisze: ↑07 paź 2023, 18:25
Ekran ma być dotykowy w trakcie jazdy... jeśli korzysta się z CarPlay lub Android Auto.
No to na 3/4 gwizdka.
Takie rozwiązanie jeszcze jestem w stanie zaakceptować.
-
latar
- Donator
- Posty: 472
- Rejestracja: 12 sie 2020, 14:48
- Model: NB FL
- Lokalizacja: DLW
07 paź 2023, 19:56
A dotyku w czasie jazdy nie da się odblokować?
Gdzieś mi się obiło, że można ale zajęty jestem innymi modami więc jeszcze tematu nie zgłębiałem.
-
bjorm
- Donator
- Posty: 3681
- Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
- Model: ND
- Lokalizacja: NO/PL
07 paź 2023, 20:02
Dotyk da sie odblokowac w ND.
-
flatline
- Donator
- Posty: 2199
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
-
Kontakt:
07 paź 2023, 20:21
O, to się podziel receptą, jeśli działa na sofcie 74.xx
-
bjorm
- Donator
- Posty: 3681
- Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
- Model: ND
- Lokalizacja: NO/PL
07 paź 2023, 20:30
Sam tego nie robilem, ale myslalem ze to jakis powszechny upgrade skoro jest tyle wynikow w google po wpisaniu MX5 ND enable touchscreen.
-
TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
07 paź 2023, 21:22
bjorm pisze: ↑07 paź 2023, 20:30
Sam tego nie robilem, ale myslalem ze to jakis powszechny upgrade skoro jest tyle wynikow w google po wpisaniu MX5 ND enable touchscreen.
To nie takie proste. Działało to względnie łatwo do wersji bodajże 58. W 59 trzeba było mieć dostęp po konsoli szeregowej do CMU (czyli wyciągnąć moduł z deski). Przy 70 trzeba odpowiednio zrobić samemu aktualizację z 59 do 70, żeby nie stracić dostępu. Jeśli masz AA zainstalowane w ASO (albo fabrycznie), masz już wersję 70 i po jabłkach.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony
Koza team member!
-
monkahead
- Donator
- Posty: 1404
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
11 paź 2023, 19:53
Brzmi dobrze
Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka
-
Danillo
- Donator
- Posty: 2191
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
14 paź 2023, 8:21
Ciekawe co pokażą. Pamiętajmy tylko, że concept cary zawsze robią wielkie WOW bo są dziełem projektantów a jak przyjdzie do produkcji to trzeba tego concepta długo tam szukać
Pozdrawiam, Danillo
-
mike_d
- Donator
- Posty: 1186
- Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Karai
- Lokalizacja: Poznań
-
bjorm
- Donator
- Posty: 3681
- Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
- Model: ND
- Lokalizacja: NO/PL
25 paź 2023, 12:52
Mysle ze to nie jest projekt nowego MX tylko RX coupe.