Jaki lepszy zestaw hamulcow do ND?
o ile ma to sens:)
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- flatline
- Donator
- Posty: 2226
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Na szczęście mierzenie w dużych ilościach ogarniają koledzy zza kałuży - mi bardzo pomogły wątki na miata.net np. https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=584659 i ogólnie wheel fitment - wymagają tylko cierpliwościDanillo pisze:Niestety, samo ET za mało danych daje. Zamówiłem felgę z ET38 i nie wiem czy upchnę ori brembo a rays z Anni z wyższym ET je spokojnie przyjął. Mierzyć, mierzyć, mierzyć…!
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
-
- Donator
- Posty: 3693
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Super fajne jest to że praktycznie nie ma wyboru. Więc ja ci polecę EBC yellowstuff. A tarcze sobie kup jaką tam sobie chcesz. Tu masz numer oryginału NA5F33251A
Czasem szukanie po numerze od abartha daje lepsze rezultaty 6000615653
Nie wiem czy czegos mocno nie pomylilem ale mam w piwnicy tarcze przednie ktore wisialy pod Brembo i tarcze OEM z 2.0
Przystawilem je obok siebie i jakos nie moglem znalezc, co namniej, optycznych roznic.
Przystawilem je obok siebie i jakos nie moglem znalezc, co namniej, optycznych roznic.
- irekJ
- Donator
- Posty: 2714
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Kiedyś to nawet u nas wystartowałem wątek ale nie chwyciłflatline pisze: ↑04 maja 2023, 7:35Na szczęście mierzenie w dużych ilościach ogarniają koledzy zza kałuży - mi bardzo pomogły wątki na miata.net np. https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=584659 i ogólnie wheel fitment - wymagają tylko cierpliwościDanillo pisze:Niestety, samo ET za mało danych daje. Zamówiłem felgę z ET38 i nie wiem czy upchnę ori brembo a rays z Anni z wyższym ET je spokojnie przyjął. Mierzyć, mierzyć, mierzyć…!
viewtopic.php?f=73&t=32748&p=540571&hilit=felgi#p540571
Niemniej mam cały czas gotowy folder z kilkoma kolejnymi setami kół tylko jakoś brakuje czasu i chęci. Może dobra okazja, żeby reaktywować temat.
Co do dystansów i wspomnianych rozwiązań to zauważyłem, że sporo ludzi zapomina o drobnych, ale szalenie istotnych detalach.
Cienki dystans przelotowy kasuje centrowanie felgi na piaście. Co najmniej niemądre jest traktowanie tego jako daily rozwiązanie. Nie mam doktoratu z fizyki, ale wg mnie jest to proszenie się o niepożądane wibracje, co z kolei najpewniej skróci żywot, piasty, tarcz, zawiasu. A może się ułoży i nic się nie stanie... ja postanowiłem nie sprawdzać.
Najcieńszy dystans przelotowy z centrowaniem to okolice 8-9mm. Tutaj bez wymiany szpilek na dłuższe się nie obejdzie. 8-10mm może też okazać się za dużym dystansem dla popularnych felg z ET37 7J, które można trafić na rynku wtórnym. Wypadkowe ET poniżej 30 jest już zazwyczaj nie do przełknięcia przez nadkola.
A po co ci to robic i robic sobie niepotrzebnie problem i koszty? kup tylko dystanse przykrecane IL 15mm i 20mm tyl i juz. Najmniej roboty i kosztow.
Ale zdajesz sobie sprawe ile to jest pracy zmienic szpilki? I nie, przelotowe na dluzszych szpilkach nie sa bezpieczniejsze niz przykrecane.
Radzilbym nie oszczedzac na dystansach, nie brac uzywany, tanich ani przelotowych. Nieoplacalne ryzyko na bezpieczenstwie.
- Kim Son San
- Posty: 2019
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Bo na tylnej osi 20mm wchodzi na luzie w nadkole a z przodu nie. Tak wiec powody czysto estetyczne i pragmatyczne, nie techniczne.Kim Son San pisze: ↑10 maja 2023, 13:24Dlaczego chcesz zwiększać rozstaw z tyłu bardziej, niż z przodu?
-
- Donator
- Posty: 2214
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Luźno ale związane z tematem.
Niedawno zobaczyłem na ulicy to nowe Alfa Romeo małe, nazwy nie pomnę. Rzuciłem okiem na hamulec i aż sie wróciłem żeby dooglądać. Nie mogłem uwierzyć ze tak to wyszło z fabryki.
A my się zastanawiamy czy 2 mm odległość zacisku od ramion felgi wystarczy. W tej AR chyba kartka papieru przechodzi ale tez nie każda gramatura
Niedawno zobaczyłem na ulicy to nowe Alfa Romeo małe, nazwy nie pomnę. Rzuciłem okiem na hamulec i aż sie wróciłem żeby dooglądać. Nie mogłem uwierzyć ze tak to wyszło z fabryki.
A my się zastanawiamy czy 2 mm odległość zacisku od ramion felgi wystarczy. W tej AR chyba kartka papieru przechodzi ale tez nie każda gramatura
Pozdrawiam, Danillo
- flatline
- Donator
- Posty: 2226
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
To chyba tradycja, tak samo ma np 156 GTA na seryjnej feldze
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback