Nietypowy problem - prowadzenie
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Hej, mam taką zagwozdkę. Czasem zdarza mi się podczas jazdy na wprost, szczególnie jakiś tam dłuższy czas że jakby "przytrzymuje" mi kierownicę w położeniu takim jak była jakiś czas, jest taki jakby przeskok (to nie jest dobre określenie do końca), teraz najgorsze dzieje się to tylko czasami i to uczucie jest jakby to nazwać.... takie delikatne (lekko więcej siły użyję do początku ruchu kierownicą i już dalej kierownica chodzi płynnie jak zawsze).
Wiem wiem, brzmi to jak wywód bez żadnych konkretów.
Czy ktoś zarejestrował takie coś u siebie? (mam nadzieję że dobrze z mojego opisu zrozumiecie co mam na myśli).
Czy coś z przekładnią/kolumną/ układem kierowniczym?
Czy może zbieżność może spowodować takie coś?
Czy mi się wydaje, TTTM i ja dramatyzuję i szukam dziury w całym?
Wiem wiem, brzmi to jak wywód bez żadnych konkretów.
Czy ktoś zarejestrował takie coś u siebie? (mam nadzieję że dobrze z mojego opisu zrozumiecie co mam na myśli).
Czy coś z przekładnią/kolumną/ układem kierowniczym?
Czy może zbieżność może spowodować takie coś?
Czy mi się wydaje, TTTM i ja dramatyzuję i szukam dziury w całym?
-
- Posty: 126
- Rejestracja: 15 gru 2013, 12:39
- Model: Inny
- Lokalizacja: 100lica
Wygląda na objaw początku końca pompy wspomagania lub maglownicy.
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
W ND jest elektryczne wspomaganiesolidmarian pisze: ↑02 cze 2023, 8:49Wygląda na objaw początku końca pompy wspomagania lub maglownicy.
- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Wydaje mi się, że wiem o czym piszesz. Bardzo dziwne i trudne do opisania, trochę jakby się wspoma zawieszała przy jeździe na wprost, mam podobnie (a przynajmniej miałem, bo albo się przyzwyczaiłem, albo ustąpiło).
O ile wiem, ND nie ma zmiennej siły wspomagania, ale czasem czuję, że zachowuje się jakby miała.
O ile wiem, ND nie ma zmiennej siły wspomagania, ale czasem czuję, że zachowuje się jakby miała.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2223
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Według mnie mam podobnie, ale w mieście tego nie czuć, a na trasie to już inna sprawa.
To jest to słynne elektryczne wspomaganie kierownicy. Czyni z ND najgorszą generację z mx5, przynajmniej według pewnych znawców.
To jest to słynne elektryczne wspomaganie kierownicy. Czyni z ND najgorszą generację z mx5, przynajmniej według pewnych znawców.
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Bardziej "powrót do korzeni" Na też ma feedback na kierownicy jakby miała recepturki przyczepione do kierownicyWojtek Wawa pisze: ↑02 cze 2023, 22:37Według mnie mam podobnie, ale w mieście tego nie czuć, a na trasie to już inna sprawa.
To jest to słynne elektryczne wspomaganie kierownicy. Czyni z ND najgorszą generację z mx5, przynajmniej według pewnych znawców.

U mnie jest jakiś tam martwy zakres ruchu kierownicy po pokonaniu którego dopiero czuć opór - o to wrażenie chodzi?
- irekJ
- Donator
- Posty: 2791
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Kurde, a myślałem że, to ja mam jakieś zwidy za kierownicą ostatnio. Mój pilot nawet skomentował, że znowu wymyślam problemy których nie ma.
Ja przez jakiś czas miałem wrażenie, że na szybkich łukach, kierownica po wychyleniu może o 1/5 obrotu, przez moment stawia większy opór. Tak jakby ktoś na moment ja przetrzymał.
Specjalnie czekałem z postem do dzisiaj aby sprawdzić czy zmiana kół na OEM rozmiar (wcześniej szeroko z opona 215) coś zmieni. Ku mojemu zdziwieniu problem zniknął.
Moja naciągana teoria, przynajmniej w moim przypadku, to wypadkowa geometrii (przede wszystkim karty wyprzedzenia), zawiasu, stabilizatora i szerokiego koła. W jakimś położeniu dostaje klina którego musi przeskoczyć.
Ja przez jakiś czas miałem wrażenie, że na szybkich łukach, kierownica po wychyleniu może o 1/5 obrotu, przez moment stawia większy opór. Tak jakby ktoś na moment ja przetrzymał.
Specjalnie czekałem z postem do dzisiaj aby sprawdzić czy zmiana kół na OEM rozmiar (wcześniej szeroko z opona 215) coś zmieni. Ku mojemu zdziwieniu problem zniknął.
Moja naciągana teoria, przynajmniej w moim przypadku, to wypadkowa geometrii (przede wszystkim karty wyprzedzenia), zawiasu, stabilizatora i szerokiego koła. W jakimś położeniu dostaje klina którego musi przeskoczyć.
Nie do końca, to o co ja pytam, to takie wrażenie jakby podczas jazdy na wprost ktoś trzymał mi kierownicę (ten moment nie wymaga włożenia dużej siły, ale większej niż normalnie). Pewnie pojechałbym do znajomego na warsztat zweryfikować to, ale to się dzieje rzadko i nie jestem w stanie specjalnie wywołać tego efektu, Więc wizyta na warsztacie będzie bezsensowna. Po ruchu kierownicy czy to w lewo czy w prawo kierownica chodzi płynnie przez cały zakres. Żeby to wyczuć trzeba jechać jakiś czas na wprost nie wykonując żadnych ruchów kierownicą.
Miałem podobnie kiedyś w peugeocie jak zdychał alternator, pojeździj z voltomierzem i patrz co się dzieje jak przycina. Może być też słaba masa lub brak styku na plusie. Może być też pasek zużyty albo sprzęgiełko alternatora puszczą.
- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Też bym tu szukał, szczególnie w okolicach kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.
Co ciekawe, zjawisko występuje po naprawdę długiej jeździe na wprost z wysoką prędkością. Jak się ustawi auto tak, żeby trochę myszkowało, to problem samoczynnie znika

ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2223
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
A to dziwne, bo zbieżność mam na pewno dobrą, ale jednak sportowo ustawioną, a nie seryjną...
Niestety drążę dalej, za poradą jednego z kolegów z forum zrobiłem próbę, na filmiku silnik zgaszony, auto na podnośniku, koła w powietrzu. Czy ktoś się z tym spotkał?
https://youtube.com/watch?v=DE0cFv4hmPM&feature=sharea
https://youtube.com/watch?v=DE0cFv4hmPM&feature=sharea
Hmm… ja nie mam takiego problemu jak na filmie w nd1 ale denerwuje mnie to, że kierownica sama nie wraca do punktu zero, przy lekkim obrocie, macie tak?
Zastanawiam się czy można wyłączyć całkiem wspomaganie, wole się bardziej namęczyć niż nie mieć kontaktu z przodem.
Zastanawiam się czy można wyłączyć całkiem wspomaganie, wole się bardziej namęczyć niż nie mieć kontaktu z przodem.
ND1 ST 2.0
Cos za cos. NC ma wiele plusow nad ND. Wedle mojego skromnego zdania, wiecej ma atutow nad ND niz odwrotnie.

No ale skoro tak cie denerwuje elektroniczne wspomaganie to raczej tego nie przeskoczysz, trzeba sie przyzwyczaic lub zmienic auto

-
- Donator
- Posty: 2296
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Na forum miara.net w linku w temacie Irka - powyżej jest wspomniany problem blokującej się kiery.
Układ z NC był lepszy ale przypominam, ze przy nagłych manewrach tez się blokowała kiera - podobno pompa wspomagania nie wyrabiała. Tez nie było to fajne uczucie.
Układ z NC był lepszy ale przypominam, ze przy nagłych manewrach tez się blokowała kiera - podobno pompa wspomagania nie wyrabiała. Tez nie było to fajne uczucie.
Pozdrawiam, Danillo
- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Jeśli pompa w NC była taką samą plującą na wszystkie strony padaką, jak ta z NA/NB, to serdecznie dziękuję.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
- Kamien
- Donator
- Posty: 977
- Rejestracja: 24 mar 2014, 16:09
- Model: ND
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: Poznań
Też tak mam... ale chyba da się to poprawić geometrią... coś kajarzę, że @irekJ przerobił wiele ustawień być może to poprawił...HubertS pisze: ↑27 cze 2023, 22:39Hmm… ja nie mam takiego problemu jak na filmie w nd1 ale denerwuje mnie to, że kierownica sama nie wraca do punktu zero, przy lekkim obrocie, macie tak?
Zastanawiam się czy można wyłączyć całkiem wspomaganie, wole się bardziej namęczyć niż nie mieć kontaktu z przodem.
- flatline
- Donator
- Posty: 2279
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Za to odpowiada kąt WSZ, na geometrii poproś o maksymalizację. Powrót do centralnego położenia i lepsze czucie co się dzieje z kołami to jakieś 7+ st.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
- irekJ
- Donator
- Posty: 2791
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Z moich obserwacji to na drodze, czucie kierownicy wraca, przy mniej więcej WSZ 7,30 stopnia i pochyleniu koła przynajmniej -2 stopnie. Pomaga też mniejsze ET lub dystans (kierownica robi się zauważalnie cięższa). Choć do hydraulicznego wspomagania z NC nadal jest przepaść.Kamien pisze: ↑01 lut 2024, 6:57Też tak mam... ale chyba da się to poprawić geometrią... coś kajarzę, że @irekJ przerobił wiele ustawień być może to poprawił...HubertS pisze: ↑27 cze 2023, 22:39Hmm… ja nie mam takiego problemu jak na filmie w nd1 ale denerwuje mnie to, że kierownica sama nie wraca do punktu zero, przy lekkim obrocie, macie tak?
Zastanawiam się czy można wyłączyć całkiem wspomaganie, wole się bardziej namęczyć niż nie mieć kontaktu z przodem.
- flatline
- Donator
- Posty: 2279
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Nawet z OEM jest zauważalna różnica 

"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback