
MX5 2020 i następne
Moderator: Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 2299
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Czy tylko ja tam widzę automatycznie składaną antenę??
Czyli mamy inne zderzaki, lekko przemodelowane światła i ekran w środku. Niedużo jak na facelift ale to pokazuje, jak zayebisty był oryginalny projekt! Coś tam musieli zmienić, żeby odświeżyć auto i żeby właściciele nowych modeli mogli swoje auta wyróżnić na fb/insta. Silnik już był modernizowany i wątpię żeby go dotykali.
Ale z drugiej strony czyż nie podobnie było z NC? Zmienione zderzaki i światła to były główne zmiany stylistyczne.
Czyli mamy inne zderzaki, lekko przemodelowane światła i ekran w środku. Niedużo jak na facelift ale to pokazuje, jak zayebisty był oryginalny projekt! Coś tam musieli zmienić, żeby odświeżyć auto i żeby właściciele nowych modeli mogli swoje auta wyróżnić na fb/insta. Silnik już był modernizowany i wątpię żeby go dotykali.
Ale z drugiej strony czyż nie podobnie było z NC? Zmienione zderzaki i światła to były główne zmiany stylistyczne.
Pozdrawiam, Danillo
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 829
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: ND3 Homura
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
No jestem mocno rozczarowany tym liftem, liczyłem na większe zmiany, coś jak nowy zderzak w NC3 vs NC2. Moim zdaniem ta generacja będzie jeszcze w sprzedaży z 3-4 lata. Mam wrażenie, że Mazdzie nie spieszy się z nową generacją, bo nie chcą jej "zdupić". Może nie do końca wiedzą czy to ma być jeszcze petrolhead, czy już MHEV. Nie zdziwię się, jak NG będzie bardzo mocnym liftem obecnej ND i zostawią silnik spalinowy 2.0, bo w sumie największym rynkiem dla nich jest USA, Europę można pewnie olać, jeżeli Skyactive 2.0 nie będzie spełniać normy Euro 7.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2225
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Jako właściciela ND1 bardzo mnie cieszy, że zmian nie widać 
Gdyby traktować NB jako głęboki lifting, taką generację na pół gwizdka, to każda była z nami 10 lat. Możliwe też, że ND jest ostatnią generacją sprzedawaną globalnie z małymi zmianami. Następna może być bardzo droga w opracowaniu.

Gdyby traktować NB jako głęboki lifting, taką generację na pół gwizdka, to każda była z nami 10 lat. Możliwe też, że ND jest ostatnią generacją sprzedawaną globalnie z małymi zmianami. Następna może być bardzo droga w opracowaniu.
- niezalogowany
- Posty: 274
- Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
- Model: NC
- Wersja: szybki ponton
- Lokalizacja: Wrocław
mi się udało ostatnio ustrzelić 2130 MX-5
taka trochę niby futurystyka, ale linie dziwnie znajome i pospolite...
taka trochę niby futurystyka, ale linie dziwnie znajome i pospolite...
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2191
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
No proszę, fastback dostał wycieraczkę tylnej szybyniezalogowany pisze: ↑29 cze 2023, 20:42mi się udało ostatnio ustrzelić 2130 MX-5
taka trochę niby futurystyka, ale linie dziwnie znajome i pospolite...
2023-06-29 21_33_37-Window.png

Wklejam Wam link do ciekawej analizy najbliższej aktualizacji ND3 i NE
https://www.youtube.com/watch?v=MYZZOTP ... WL&index=2
https://www.youtube.com/watch?v=MYZZOTP ... WL&index=2
- Załączniki
-
- Zrzut ekranu 2023-07-2 o 00.35.26.png (1.52 MiB) Przejrzano 4388 razy
-
- Zrzut ekranu 2023-07-2 o 00.35.36.png (1.62 MiB) Przejrzano 4388 razy
ND1 ST 2.0
Oglądałem, wreszcie jakiś ciekawy kolor, bo jak widzę te kolory teraz, typu oliwka lub beż, to się zastanawiam, czy te kolory zatwierdza jakiś życiorys smutas, no dramat. Niestety widać, że prawdopodobnie następna generacja może być jednak bardziej elektryczna niż byśmy chcieli. Na plus, Honda wypuszcza nową generację S2000 



Na fotkach to kolejny lift wiele ladniejszy niz kolejna generacja. Ohydna na maksa.
Moze wrzuca tego rexa, jako range extendera i beda to sprzedawac jako powrot legendy (rex) w polaczeniu z przyszloscia (ev)
Nawet jesli zrobia ev z mx5 to nadal bedzie to fajne auto, masa pewnie wroci w okolice NC ale ilosc niuta bedzie z tego robic najlepsza zabawke ever. Moze dorzuca tryb manual do automatu i kazdy bedzie zadowolony. Oprocz tych ktorzy beda chcieli jezdzic dalej niz weekendowo
Co do kolorow to pelna zgoda. Od lat ludzie prosza, przez oficjalne kanaly o lepsze zywsze, szybsze kolory a oni przychodza z jakims piaskowcem albo niebieskim zmieszanym z kałem. Masakra.
Moze wrzuca tego rexa, jako range extendera i beda to sprzedawac jako powrot legendy (rex) w polaczeniu z przyszloscia (ev)

Nawet jesli zrobia ev z mx5 to nadal bedzie to fajne auto, masa pewnie wroci w okolice NC ale ilosc niuta bedzie z tego robic najlepsza zabawke ever. Moze dorzuca tryb manual do automatu i kazdy bedzie zadowolony. Oprocz tych ktorzy beda chcieli jezdzic dalej niz weekendowo

Co do kolorow to pelna zgoda. Od lat ludzie prosza, przez oficjalne kanaly o lepsze zywsze, szybsze kolory a oni przychodza z jakims piaskowcem albo niebieskim zmieszanym z kałem. Masakra.
- Żółwik
- Donator
- Posty: 476
- Rejestracja: 17 wrz 2020, 19:14
- Model: NA
- Wersja: 1.6 i NC 2.5
- Lokalizacja: Dzierżoniów
Ech, mogli coś zrobić z tylnymi światłami przy okazji lifta... Żywsze kolory na pewno pociągną sprzedaż jeszcze ze 2-3 lata, a cała reszta to wróżenie z fusów. Ten czerwony rendering kompletnie niepodobny do białego coupe, które pół roku temu było "nową Miatą"
Ale przedłużanie życia ND na pewno zmniejsza szanse na spalinowe NE.

- Alex
- Donator
- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Wankel jako range extender jest spoko pomysłem jako koncept i testowanie co można osiągnąć nawet jeśli to z pozoru bez sensu - niski stopień sprężania i ogólnie słaba sprawność termodynamiczna to cechy tej konstrukcji - i nikt się za to nie bierze. Za takie rzeczy cenie Mazde. Ale musi mieć to sens ekonomiczny bo jeśli średnie zuzycie paliwa wyjdzie w okolicach 10/100 to sorry ale to bzdura.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Średnie zużycie w najnowszej mazdzie z wanklem i elektrykiem jest o wiele niższe niż piszesz. Poczytaj bo są już chyba testy.Alex pisze: ↑02 lip 2023, 14:54Wankel jako range extender jest spoko pomysłem jako koncept i testowanie co można osiągnąć nawet jeśli to z pozoru bez sensu - niski stopień sprężania i ogólnie słaba sprawność termodynamiczna to cechy tej konstrukcji - i nikt się za to nie bierze. Za takie rzeczy cenie Mazde. Ale musi mieć to sens ekonomiczny bo jeśli średnie zuzycie paliwa wyjdzie w okolicach 10/100 to sorry ale to bzdura.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Edit
Pisza o 1l/100km
https://www.google.com/amp/s/insideevs. ... ender/amp/
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2191
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk

A jo, nie wiem kto w ogole dal zielone swiatlo na ten projekt... Moze to tylko po to by sie wyrozniac z tlumu?pistenbully pisze: ↑02 lip 2023, 18:0590km na prądzie z gniazdka, a kolejne dziesięć na benzynie - to akurat wyjdzie jeden litr na 100 km.
Bo nie wiem kto kupi auto o zasiegu 100km. Niemniej cos tam kombinuja, ciekawe czy MX-5 nie bedzie kolejna platforma testowa dziwnych rozwiazan Mazdy.
- Alex
- Donator
- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Coś kojarzę polski test mx-30 na YT i tam wlasnie wyszło koło dychy
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- Alex
- Donator
- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
ogromne zuzycie paliwa generatora napedzanego wanklem nie musi byc takim strasznym problemem. Przeciez nie dziala on caly czas. Jesli np. w ciagu tygodnia udaje sie niedrogo ladowac auto pradem a paliwo zuzywac tylko podczas rzadszych wyjazdow to zaczyna miec to pewien sens.
Zaczyna i pewien dlatego bo niestety sadze ze typowy tlokowy silnik lepiej by sobie poradzil. Skoro sa auta wielkosci kompakta ktore potrafia paliw w okolicach 5L/100 benzyny przy 120kmh na eSce (np. golf 1.5tsi ktorego mialem jako sluzbowu i faktycznie tyle palil,) to napewno rozsadnie operujac generatorem (AI ?

A gdyby tak Mazda wzięła się za silnik "liquid piston"?...
no to mamy ladnny offtopik hybrydowy. Czy mod moglby go wydzielic?

pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Po co komu mieszkanie czy auto w realu jeśli całe życie będzie toczyć się w metawersie. Posiadanie domu czy samochodu czy ciała to strata czasu i zasobów. Lepiej rozejrzeć się za wczasu za pakietem transferu świadomości i zacząć stabilizować swoją pozycję w docelowym metawersie
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 

Ludzi z forum w miatawersietytusr pisze: ↑04 lip 2023, 23:46Po co komu mieszkanie czy auto w realu jeśli całe życie będzie toczyć się w metawersie. Posiadanie domu czy samochodu czy ciała to strata czasu i zasobów. Lepiej rozejrzeć się za wczasu za pakietem transferu świadomości i zacząć stabilizować swoją pozycję w docelowym metawersie

ND1 ST 2.0
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
A to wbije kij w mrowisko, a widzieliście diesla 3,3 w CX-60? Takie fajne benzyniaki...a tu diesel... poco to komu?
Ps. Tak wiem...klienci chcą.....
Ps. Tak wiem...klienci chcą.....

Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Tutaj chyba bardziej chodzilo mazdzie aby pokazac ze nadal mozna robic dobre, mocne diesle ktore spelniaja normy.
Skoro od lat mazda idzie pod prad z silnikami to w sumie nie dziwi to ze zrobili takiego diesla

Pewnie, Skyactive benzynowe sa fajne ale taka Mazda 6 2.5 automat sedan, pomimo ze do setki ma tyle co 1.5 softop, to w odczucie to jest naprawde slabe auto. Nie to co ta sama buda z 2.2 dieslem, to pieknie wgniata w siedzenie, przynajmniej do 3000rpm i w ruchu miejskim

- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2225
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Super link, coś się w końcu zadzieje! Wciąż mam spore wątpliwości, czy lifting to na pewno kierunek w dobrą stronę, ale przynajmniej ktoś wydający 200 k zł będzie wiedział, za co płaci i będzie się różnił od kogoś, kto ma ND z 2015 za okolice 1/3 ceny.HubertS pisze: ↑01 lip 2023, 23:38Wklejam Wam link do ciekawej analizy najbliższej aktualizacji ND3 i NE
https://www.youtube.com/watch?v=MYZZOTP ... WL&index=2
Co do następnej generacji, to wg mnie nie ma o czym pisać, zapewne nawet Mazda nie wie jak będzie wyglądać. Ani czym będzie zasilana.
A range extender na Wanklu to najbardziej poroniony pomysł w obecnej motoryzacji. Fiesta z 2017 roku pali przy 130 kmh na tempomacie (125 kmh gps, typowa prędkość na ekspresówkach) średnio 5.5 l na 100 kmh. ND 2.0 z 2016 okolice 6. NIgdy nie zrozumiem range extenderów - na forum samochodów elektrycznych nikt ich nie bronił (mający z nimi doświadczenia z bmw i3 wszyscy zostawiali te samochody dla full elektryków).
-
- Posty: 71
- Rejestracja: 20 kwie 2021, 22:11
- Model: ND RF
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Tak sobie patrzę na łotomoto i widzę, że jeszcze trochę tych NDków u dealerów stoi.
Tymczasem sezon w pełni, kto miał kupić, ten kupił.
A jeszcze zbliża się przyszłoroczny FL.
Myślicie, że jest szansa szarpnąć fajny rabat na auta z placu?
Czy też będą je kisić w nieskończoność, byle tylko trzymać cennikową cenę?
Tymczasem sezon w pełni, kto miał kupić, ten kupił.
A jeszcze zbliża się przyszłoroczny FL.
Myślicie, że jest szansa szarpnąć fajny rabat na auta z placu?
Czy też będą je kisić w nieskończoność, byle tylko trzymać cennikową cenę?
Mazda jest raczej znana z tego ze nie daje rabatow albo bardzo male. Ale moze cos zmienilo, nie dowiesz sie jak sam nie pojedziesz i zagadasz. Zreszta jeden salon bedzie szedl w opor a drugi moze dac dobry rabat, nie ma zadnej reguly.