Megasquirt P&P
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Przygotowuję się do zakupu. Dołączy do mnie najprawdopodobniej Bardock. W poskładaniu pomoże nam majkel
Generalnie dla potomnych zestaw w czarnej skrzynce:
http://www.diyautotune.com/catalog/megasquirtii-programmable-efi-system-pcb30-kit-black-case-p-119.html
Dodatkowo układ i selenoid, którym na żywo można sterować doładowaniem (dla chętnych):
http://www.diyautotune.com/catalog/pcbv3-and-v22-boost-control-modkit-p-160.html
http://www.diyautotune.com/catalog/ebc-electronic-boost-control-solenoid-kit-p-285.html
Nie jestem pewien czy dodatkowo do sterowania obrotami na jałowym nie kupić:
http://www.diyautotune.com/catalog/pcbv3-pwm-iac-valve-control-tip120-39modkit39-p-134.html
Reszta potrzebnych bzdetów do dostania w PL bez problemu.
Tak czy siak najprawdopodobniej ja biorę wszystko co powyżej. Koszt: 305$
Jak ktoś chce się dołączyć to zapraszam. Zamówienie składam na początku lutego.

Generalnie dla potomnych zestaw w czarnej skrzynce:
http://www.diyautotune.com/catalog/megasquirtii-programmable-efi-system-pcb30-kit-black-case-p-119.html
Dodatkowo układ i selenoid, którym na żywo można sterować doładowaniem (dla chętnych):
http://www.diyautotune.com/catalog/pcbv3-and-v22-boost-control-modkit-p-160.html
http://www.diyautotune.com/catalog/ebc-electronic-boost-control-solenoid-kit-p-285.html
Nie jestem pewien czy dodatkowo do sterowania obrotami na jałowym nie kupić:
http://www.diyautotune.com/catalog/pcbv3-pwm-iac-valve-control-tip120-39modkit39-p-134.html
Reszta potrzebnych bzdetów do dostania w PL bez problemu.
Tak czy siak najprawdopodobniej ja biorę wszystko co powyżej. Koszt: 305$
Jak ktoś chce się dołączyć to zapraszam. Zamówienie składam na początku lutego.
Uff, człowiek nie zagląda chwilę i naprodukowana hałda
O ile sobie dobrze przypominam to złącze jest identyczne, ale pinologia już nie. Ale to mały problem.
Szkoda czasu imho. Konfiguracja na N/A jest prosta i dostępna od ręki do załadowania. Będzie wymagała jedynie trochę korekt na parametry wtrysków i wolne obroty, nie ma się co bawić w przepinanie kompów. A jak później założysz FI to i tak seryjny komp z 1.6 nie obsłuży tego za dobrze...
Wsparcie moralne masz jak w bank -) Jak odmarznę to Ci wyślę kompletną listę rzeczy potrzebnych z mojego setupu. Aha, sprawdź jeszcze ceny na www.glensgarage.com , kiedyś byli tańsi niż DYI...
Btw, zrobiłem sobie przejażdżkę po Puszczy Kampinoskiej i udało mi się dziś pierwszy raz użyć podgrzewanych siedzeń -) Całkiem dobry wynalazek przy minus 15 -))
Po
eM

conrader pisze:Pytanie zasadnicze to czy wtyczka od 1.8 i 1.6 jest taka sama? Czy jestem w stanie przepinać komputery?
O ile sobie dobrze przypominam to złącze jest identyczne, ale pinologia już nie. Ale to mały problem.
conrader pisze:Czy jestem w stanie przepinać komputery? Myślę tutaj w szczególności o początkowym okresie kiedy MS'a będę testował, ale nie odważę się wpiąć na stałe do codziennej jazdy - wtedy pojeździłbym jeszcze na kompie 1.6.
Szkoda czasu imho. Konfiguracja na N/A jest prosta i dostępna od ręki do załadowania. Będzie wymagała jedynie trochę korekt na parametry wtrysków i wolne obroty, nie ma się co bawić w przepinanie kompów. A jak później założysz FI to i tak seryjny komp z 1.6 nie obsłuży tego za dobrze...
conrader pisze:W poskładaniu pomoże nam majkel
Wsparcie moralne masz jak w bank -) Jak odmarznę to Ci wyślę kompletną listę rzeczy potrzebnych z mojego setupu. Aha, sprawdź jeszcze ceny na www.glensgarage.com , kiedyś byli tańsi niż DYI...
Btw, zrobiłem sobie przejażdżkę po Puszczy Kampinoskiej i udało mi się dziś pierwszy raz użyć podgrzewanych siedzeń -) Całkiem dobry wynalazek przy minus 15 -))
Po
eM
- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
conrader pisze:Przygotowuję się do zakupu. Dołączy do mnie najprawdopodobniej Bardock. W poskładaniu pomoże nam majkel
Generalnie dla potomnych zestaw w czarnej skrzynce:
http://www.diyautotune.com/catalog/megasquirtii-programmable-efi-system-pcb30-kit-black-case-p-119.html
Dodatkowo układ i selenoid, którym na żywo można sterować doładowaniem (dla chętnych):
http://www.diyautotune.com/catalog/pcbv3-and-v22-boost-control-modkit-p-160.html
http://www.diyautotune.com/catalog/ebc-electronic-boost-control-solenoid-kit-p-285.html
Nie jestem pewien czy dodatkowo do sterowania obrotami na jałowym nie kupić:
http://www.diyautotune.com/catalog/pcbv3-pwm-iac-valve-control-tip120-39modkit39-p-134.html
Reszta potrzebnych bzdetów do dostania w PL bez problemu.
Tak czy siak najprawdopodobniej ja biorę wszystko co powyżej. Koszt: 305$
Jak ktoś chce się dołączyć to zapraszam. Zamówienie składam na początku lutego.
Myślisz że powinienem zamówić podobny setup ?? czyli te dodatki za pare dolków ?


Kiedy zamawiasz? na dniach matki pieniężnej więc trzeba coś wydać.
Tylko że mnie jeszcze czeka wydatek na akumulator, ktoś może polecić jakiś dobry żelowy nie za drogi?

Bump, reaktywuję się
A najlepiej identyczny zrobić
łatwiej się potem konfiguracją wymieniać
Grono rośnie w siłę
Może czas jakieś kompendium popełnić, szczególnie do NB/NBfl
Jeszcze w kwestii podłączenia do wiązki. Info z wczoraj, moi znajomi grzebacze od hondy wyczesali na jakimś czyszczeniu magazynów w krainie hamburgerów pojedyncze sztuki gniazd i płytek do rozszycia kabla od MSa. To są co prawda gniazda 76pin do hondy i mitsu, ale do mazdy NA i NB (nie NBfl) też powinny pasować, jedna sekcja nie będzie używana. Jak przyjdą na miejsce to się sprawdzi czy nasze wtyczki na pewno pasują. Jeśli ktoś nie znajdzie w międzyczasie innego rozwiązania i nie będzie miał ochoty ciąć wiązki, to umówiłem się z chłopakami że 2 sztuki zablokują i nie będą na razie nikomu ich oddawać. Cena imho jest niezła w porównaniu z innymi rozwiązaniami, gniazdo 15 USD, płytka 8 USD i jakieś pojedyncze 3-4 USD udział w koszcie transportu. Foto takiego czegoś w załączeniu.
Co do komponentów do modyfikacji MSa... Ja do swojego nie kupowałem w US nic poza podstawowym kitem. Całą resztę można na miejscu bez problemu dostać w cenach groszowych. Więc nawet jak sie o czymś zapomni to nie jest to żaden problem.
Z tymi stacjami do lutowania z postów powyżej to pojechaliście
MS to w sumie bardzo mało zintegrowana konstrukcja, wystarczy lutownica z regulowaną temperaturą za 20 PLN
Myk tkwi w know-how co tam pozmieniać i jak to upchnąć w środek, ale ta wiedza na szczęście istnieje
Pozdr
eM

Bardock pisze:Myślisz że powinienem zamówić podobny setup ?? czyli te dodatki za pare dolków ?w sumie lepiej jakbyśmy mieli podobny zestaw, zawsze to raźniej
A najlepiej identyczny zrobić


Grono rośnie w siłę


Jeszcze w kwestii podłączenia do wiązki. Info z wczoraj, moi znajomi grzebacze od hondy wyczesali na jakimś czyszczeniu magazynów w krainie hamburgerów pojedyncze sztuki gniazd i płytek do rozszycia kabla od MSa. To są co prawda gniazda 76pin do hondy i mitsu, ale do mazdy NA i NB (nie NBfl) też powinny pasować, jedna sekcja nie będzie używana. Jak przyjdą na miejsce to się sprawdzi czy nasze wtyczki na pewno pasują. Jeśli ktoś nie znajdzie w międzyczasie innego rozwiązania i nie będzie miał ochoty ciąć wiązki, to umówiłem się z chłopakami że 2 sztuki zablokują i nie będą na razie nikomu ich oddawać. Cena imho jest niezła w porównaniu z innymi rozwiązaniami, gniazdo 15 USD, płytka 8 USD i jakieś pojedyncze 3-4 USD udział w koszcie transportu. Foto takiego czegoś w załączeniu.
Co do komponentów do modyfikacji MSa... Ja do swojego nie kupowałem w US nic poza podstawowym kitem. Całą resztę można na miejscu bez problemu dostać w cenach groszowych. Więc nawet jak sie o czymś zapomni to nie jest to żaden problem.
Z tymi stacjami do lutowania z postów powyżej to pojechaliście



Pozdr
eM
- Załączniki
-
- composite.JPG (40.04 KiB) Przejrzano 2505 razy
majkel_c, cieszę się, że jesteś. Selenoid warto kupić do EBC jeżeli ktoś chce sterować turbiną z poziomu komputera. Moim zdaniem warto dopłacić te parę $. Dobrze, że przyblokowałeś dwa gniazdka - kiedy mogą przyjechać do PL?
Być może będzie potrzebne jeszcze trzecie dla Yoozefa - może warto na zapas zamówić?
Zakupy organizować będę pewnie w okolicy poczatku lutego. Zorganizuje pewnie dziś topic w giełdzie. Pytanie czy w DIY da się załatwić paczkę wysłaną jako gift albo jakoś inaczej? Jakoś nie uśmiecha mi się dopłacanie VATu. A może ktoś zna kogoś w US, kto odbierze paczkę i wyślę jako gift?
Być może będzie potrzebne jeszcze trzecie dla Yoozefa - może warto na zapas zamówić?
Zakupy organizować będę pewnie w okolicy poczatku lutego. Zorganizuje pewnie dziś topic w giełdzie. Pytanie czy w DIY da się załatwić paczkę wysłaną jako gift albo jakoś inaczej? Jakoś nie uśmiecha mi się dopłacanie VATu. A może ktoś zna kogoś w US, kto odbierze paczkę i wyślę jako gift?
pmcomp pisze:A troszkę większe pieniązki wygrzebałem tu: http://www.flyinmiata.com/index.php?deptid=4527&parentid=0&stocknumber=07-16910
Pozdro
Cóż, to jest taka sobie detaliczna cena na tego typu graty. Jak zwykle pierdoły najdrożej kosztuja... Chociaż jakbym miał płacić za nią 75 USD to chyba bym wolał 100 USD za pełną przejściówkę boomslanga (ma obie strony, gniazdo i wtyczki do przedłużenia wiązki) albo kupić za 100 USD taką extension board od chłopaków z mturbo.net. Popełnili małą serię produkcyjną jakiś czas temu, oprócz gniazda ma parę układów do obsługi różnych rzeczy...
Po
eM
Procedura startowa nie daje mi spokoju.....ostatnio wykopałem na ebay stycznik pedału sprzęgła montowany w modelu NB. Zanurkowałem pod konsolę swojej Miaty żeby zerknąć czy jest tam jakieś fabryczne miejsce na zamontowanie takiego diwajsa. Okazuje się że moja NA posiada identyczny stycznik na pedale sprzęgła do którego są podłączone dwa przewody....hmm....czy mogę to wykorzystać do uruchomienia procedury?
Dzięx Five....jak mi jeszcze powiesz gdzie mam podłaczyć dodatkowy kabel z przepustnicy z automata w której są 4 piny zamiast 3 jakie miałem do tej pory to normalnie przyjadę do Bydzi i będę Ciebie na rękach nosił..... 

- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Z tego co pamietam musisz pociagnac do MS'a kabelek o nazwie VREF do VTPS'a i podlaczyc do analogowego wyjscia (zmierzysz miernikiem ktory), pozostale piny ladują w pozostalych pinach w podobnej kolejnosci jak w TPS. Nie mam fotek z podlaczania i pamiec juz nie ta, jak wlasciciel pozwoli to jakos na dniach zerkne pod maska jak to podlaczylem hehe
Fiveopac pisze:Z tego co pamietam musisz pociagnac do MS'a kabelek o nazwie VREF do VTPS'a i podlaczyc do analogowego wyjscia (zmierzysz miernikiem ktory), pozostale piny ladują w pozostalych pinach w podobnej kolejnosci jak w TPS. Nie mam fotek z podlaczania i pamiec juz nie ta, jak wlasciciel pozwoli to jakos na dniach zerkne pod maska jak to podlaczylem hehe
Z linku poniżej wynika że kabel z czwartego pinu VTPS`a muszę podłączyć do pinu nr.26 w MS-ie.
http://www.symtechlabs.com/support/docs/4G63_MS_Wiring_Guide.gif
Rozkręciłem mojego MS-a P&P i namierzyłem ten pin, o dziwo nie jest podłączony do żadnego z pinów wyjściowych w kostkach (a jest w nich przynajmniej 8 ślepych pinów)....jakby producent nie przewidział podłączenia do NA 1,6 przepustnicy od automata.
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Faktycznie, wg instrukcji:
Wiring up a potentiometer type TPS
The stock switch-type throttle position sensor does not provide very much useful information to MegaSquirt, so it is not connected. If you want to modify the MSPNP to use a potentiometer type TPS, here’s what you need.
First, remove the TPS stabilizer resistors, R6 and R7. These are the "through-hole" resistors on the daughter board, not the surface mount R6 and R7 resistors on the V3.57 daughter board. Then you will need to connect the TPS signal and reference wires to the Miata harness. There are four holes that access pins on the Miata connector on the underside of the MSPNP board. Solder a jumper from the 5V VREF hole to 1N, and another jumper from the TPS hole to the 2L hole. This will bring the MegaSquirt’s connections out to the Miata wiring harness. This picture shows where to change the wiring.
At the throttle position switch plug, you will have three wires. If you have modified the MSPNP as described, the red will supply a 5 volt reference voltage, the green and white wire will take the signal back to the MegaSquirt, and the black and green wire will provide a ground.
If you’re not sure which connection on your TPS goes to which wire, check it with an ohmmeter. Observe the resistance as the throttle opens and closes. Each pair of pins will behave differently:
The resistance between the 5 volt and ground pins will remain constant.
The resistance between the ground and signal pins will be low with the throttle closed and high with the throttle wide open.
The resistance between the 5 volt and signal pins will be high with the throttle closed and low with the throttle wide open.
Using these rules, you can establish which pin on the TPS goes to which wire.
Wiring up a potentiometer type TPS
The stock switch-type throttle position sensor does not provide very much useful information to MegaSquirt, so it is not connected. If you want to modify the MSPNP to use a potentiometer type TPS, here’s what you need.
First, remove the TPS stabilizer resistors, R6 and R7. These are the "through-hole" resistors on the daughter board, not the surface mount R6 and R7 resistors on the V3.57 daughter board. Then you will need to connect the TPS signal and reference wires to the Miata harness. There are four holes that access pins on the Miata connector on the underside of the MSPNP board. Solder a jumper from the 5V VREF hole to 1N, and another jumper from the TPS hole to the 2L hole. This will bring the MegaSquirt’s connections out to the Miata wiring harness. This picture shows where to change the wiring.

At the throttle position switch plug, you will have three wires. If you have modified the MSPNP as described, the red will supply a 5 volt reference voltage, the green and white wire will take the signal back to the MegaSquirt, and the black and green wire will provide a ground.
If you’re not sure which connection on your TPS goes to which wire, check it with an ohmmeter. Observe the resistance as the throttle opens and closes. Each pair of pins will behave differently:
The resistance between the 5 volt and ground pins will remain constant.
The resistance between the ground and signal pins will be low with the throttle closed and high with the throttle wide open.
The resistance between the 5 volt and signal pins will be high with the throttle closed and low with the throttle wide open.
Using these rules, you can establish which pin on the TPS goes to which wire.
Od wczoraj próbuję pozbyć się przepływki....ale coś nie bardzo mi wychodzi
Wgrywam do MS-a mapę bazową dla auta pozbawionego przepływki, podpinam czujnik temperatury powietrza jak należy, ustawiam parametry wtryskiwaczy itd....auto zapala po czym za chwilę gaśnie
Gdy podpinam przepływkę zamiast czujnika wszystko wraca do normy. Program MegaTune pokazuje mi inne wartości temperatury powietrza czujnik w przepływce versus czujnik zakupiony z MS-em. POMOCY 

Wgrywam do MS-a mapę bazową dla auta pozbawionego przepływki, podpinam czujnik temperatury powietrza jak należy, ustawiam parametry wtryskiwaczy itd....auto zapala po czym za chwilę gaśnie


- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
irakleo pisze:Od wczoraj próbuję pozbyć się przepływki....ale coś nie bardzo mi wychodzi![]()
Wgrywam do MS-a mapę bazową dla auta pozbawionego przepływki, podpinam czujnik temperatury powietrza jak należy, ustawiam parametry wtryskiwaczy itd....auto zapala po czym za chwilę gaśnieGdy podpinam przepływkę zamiast czujnika wszystko wraca do normy. Program MegaTune pokazuje mi inne wartości temperatury powietrza czujnik w przepływce versus czujnik zakupiony z MS-em. POMOCY
A mapsensor działa?
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Irakleo
Wszystko jasne.
Musisz połączyć F/P z GND w kostce diagnostycznej. Odłączając przepływkę odłączasz pompę paliwa. Docelowo powinieneś użyć wiązki od przepływomierza do przeprowadzenia kabla do MSa i pozwolić MSowi sterować pompą. Ja natomiast jeździłem z wpiętym na stałe kablem w diagnostic.

Musisz połączyć F/P z GND w kostce diagnostycznej. Odłączając przepływkę odłączasz pompę paliwa. Docelowo powinieneś użyć wiązki od przepływomierza do przeprowadzenia kabla do MSa i pozwolić MSowi sterować pompą. Ja natomiast jeździłem z wpiętym na stałe kablem w diagnostic.
a do jakiego rodzaju przepływki masz dane ponoć w naszych 1.6 NA przepływka działa "na odwrót" niż np. u Juniora może tu jest problem ??? 

Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
No właśnie jak podpinam przepływkę to się pompa paliwa w zbiorniku odzywa...po zmostkowaniu pinów w/g instrukcji conradera wszystko jest OK
O dziwo w manualu na stronie producenta nawet nie wspominają o konieczności zmian podłączeń pompy paliwa. Taki mostek w złączu diagnostycznym średnio mi się podoba dlatego muszę rozkminić jak to fachowo podłączyć.

Bardock pisze:Conrader a jak później to u Ciebie działało jak porzyczyłes mi tego kabelka z kostki, u siebie zapomniałes potem zamontowac i pompa działała ?
Kiedy jest przepływka to nie trzeba nic mostkować. Problem pojawia się po odłączeniu przepływki.
Problem z pompą ogarnięty
Dzięki Conrader, dzięki Five
teraz ma dziwny problem z wentylatorem chłodnicy....włącza się już przy lekko nagrzanym silniku i pracuje praktycznie bezustannie - ale to chyba nie ma nic wspólnego z MS-em


teraz ma dziwny problem z wentylatorem chłodnicy....włącza się już przy lekko nagrzanym silniku i pracuje praktycznie bezustannie - ale to chyba nie ma nic wspólnego z MS-em
Gdybym miał coś z termostatem to temperatura silnika byłaby zbyt wysoka.....a ona rośnie do pewnej wartości i po włączeniu wentylatora nie może jej przekroczyć. Zdjęcie kabla z czujnika na termostacie nic nie daje - najwyraźniej MS ma coś wspólnego ze sterowaniem wentylatora bo na seryjnym sterowniku problem nie występował i pojawił się dopiero po zainstalowaniu MS-a.