
Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Możesz wlać od góry jak robisz coś z lewarkiem. Jak wlewasz standardowo z boku to uważaj którą śrubę odkręcasz bo tam jest jedną która trzyma komponenty w środku skrzyni i czasem ludzie się mylą ponoć
Jeszcze możesz zobaczyć to co u mnie pomaga czyli przeciągnąć na trzech pierwszych biegach auto. Robię to już trzeci raz po odpaleniu auta po zimie i zawsze pomaga. Oczywiście na rozgrzanym silniku i miejscu odpowiednim do tego.Tomai pisze: ↑30 mar 2023, 18:44U mnie po odłączeniu Aku, i podpięciu na nowo, zdarzało się falowanie przez 100 km, pojeździj jeszcze.luki_92_92 pisze: ↑30 mar 2023, 17:36Padł mi ostatnio aku w NC, wymieniłem na taki sam tylko nowy (varta blue), po wymianie aku falują mi obroty przy zatrzymywaniu się - dojeżdżam, zatrzymuję się i obroty przez chwilę falują 1000-600-1000-800-1000 i stabilizują się na około 850, i tak za każdym razem. Od wymiany zrobiłem 40 km i cały czas to samo. Ma ktoś pomysł, co jest nie halo i jak to naprawić? Nie ukrywam, że jest to turbo irytujące. Przed wymianą aku nigdy falowania obrotów nie miałem, po wymianie coś się ewidentnie spierniczyło. Silnik 2.5 jak coś.

-
- Donator
- Posty: 414
- Rejestracja: 19 sie 2010, 10:12
- Model: NB
- Wersja: Magic
- Lokalizacja: Łańcut
- Kontakt:
Po rozładowaniu, odpięciu akumulatora i jego ponownym podłączeniu musi ustawić się na nowo mapa. Można przejechać 100km bez pałowania lub 3-4 razy pociągnąć do odcinki.Calak pisze: ↑31 mar 2023, 10:19Jeszcze możesz zobaczyć to co u mnie pomaga czyli przeciągnąć na trzech pierwszych biegach auto. Robię to już trzeci raz po odpaleniu auta po zimie i zawsze pomaga. Oczywiście na rozgrzanym silniku i miejscu odpowiednim do tego.Tomai pisze: ↑30 mar 2023, 18:44U mnie po odłączeniu Aku, i podpięciu na nowo, zdarzało się falowanie przez 100 km, pojeździj jeszcze.luki_92_92 pisze: ↑30 mar 2023, 17:36Padł mi ostatnio aku w NC, wymieniłem na taki sam tylko nowy (varta blue), po wymianie aku falują mi obroty przy zatrzymywaniu się - dojeżdżam, zatrzymuję się i obroty przez chwilę falują 1000-600-1000-800-1000 i stabilizują się na około 850, i tak za każdym razem. Od wymiany zrobiłem 40 km i cały czas to samo. Ma ktoś pomysł, co jest nie halo i jak to naprawić? Nie ukrywam, że jest to turbo irytujące. Przed wymianą aku nigdy falowania obrotów nie miałem, po wymianie coś się ewidentnie spierniczyło. Silnik 2.5 jak coś.![]()
Zdrówko!
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
150km zrobione, kilka razy 1-2 bieg do odciny i obroty dalej falują
Jakieś sugestie?
Drugi temat. Schoweczek zaznaczony na zdjęciu - orientuje się ktoś, czy da się go wyciągnąć? Wpadłem na pomysł, żeby zamontować sobie tam ładowarkę magsafe do iphona i potrzebowałbym go zdemontować, żeby przeciągnąć przewód usb do radia lub ładowarki w gnieździe zapalniczki, tylko właśnie pytanie czy jest to demontowalny element, czy zespolony z deską?
Jakby ktoś¸ chciał, to znalazłem nawet model 3d uchwytu do ładowarki magsafe dedykowany do tego schowka
https://thangs.com/designer/ABomb/3d-mo ... der-574756

Drugi temat. Schoweczek zaznaczony na zdjęciu - orientuje się ktoś, czy da się go wyciągnąć? Wpadłem na pomysł, żeby zamontować sobie tam ładowarkę magsafe do iphona i potrzebowałbym go zdemontować, żeby przeciągnąć przewód usb do radia lub ładowarki w gnieździe zapalniczki, tylko właśnie pytanie czy jest to demontowalny element, czy zespolony z deską?
Jakby ktoś¸ chciał, to znalazłem nawet model 3d uchwytu do ładowarki magsafe dedykowany do tego schowka
https://thangs.com/designer/ABomb/3d-mo ... der-574756
- Załączniki
-
- dash.png (874.79 KiB) Przejrzano 4900 razy
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Po pierwsze przeczyszczenie przepustnicy, po drugie przejechanie 100 km....luki_92_92 pisze: ↑05 kwie 2023, 18:54150km zrobione, kilka razy 1-2 bieg do odciny i obroty dalej falująJakieś sugestie?
Drugi temat. Schoweczek zaznaczony na zdjęciu - orientuje się ktoś, czy da się go wyciągnąć? Wpadłem na pomysł, żeby zamontować sobie tam ładowarkę magsafe do iphona i potrzebowałbym go zdemontować, żeby przeciągnąć przewód usb do radia lub ładowarki w gnieździe zapalniczki, tylko właśnie pytanie czy jest to demontowalny element, czy zespolony z deską?
Jakby ktoś¸ chciał, to znalazłem nawet model 3d uchwytu do ładowarki magsafe dedykowany do tego schowka
https://thangs.com/designer/ABomb/3d-mo ... der-574756
To jest coś co u mnie zadziałało i działa dalej.
Co jeszcze mi przychodzi do głowy to podmianka przepustnicy....bo może Twoja niedomaga...
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
- Alex
- Donator
- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Po 2-3 cyklach rozgrzewania auta (tyle jest przy czystej przepustnicy) sytuacja powinna się unormować.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Racja, ja swoją czyściłem 30 tys temu i nic nie faluje...jedynie po odpięciu Aku - po 100 km max przestaje.luki_92_92 pisze: ↑05 kwie 2023, 22:015 minut przed wymianą aku jej nic nie dolegało i nagle nie domaga? Jakoś ciężko mi w to uwierzyć. Była czyszczona przy swapie, jakieś 18k km temu, możliwe że znów wymaga czyszczenia?
Widocznie u Ciebie będzie inna przyczyna.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2191
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Ahoj armatorzy pontonów:luki_92_92 pisze: ↑06 kwie 2023, 18:53Właśnie pamiętam ten wątek, nawet sam w nim swój sposób pisałem, ale to było tak dawno temu że go nie pamiętamI nie mogę znaleźć tego tematu, ale na pewno gdzieś jest, poszukam pod hasłem kija do szczotki, może akurat
Luki78 pisze: ↑11 sty 2017, 20:10UPDATE: PROBLEM ROZWIĄZANY
Szukałem na forach w UK i w USA. Znalazłem rozwiązanie, które idealnie zadziałało w moim NC.
1. Wyłączyć wszystkie odbiorniki prądu typu światła, dmuchawa czy światło oś.wnętrza...
2. Zablokować pedał gazu jakimś patykiem tak aby nie ruszał się ani na milimetr. Obroty powinny być na poziomie 3000 rpm.
3. Zostawić auto odpalone.
Po ok. 3 minutach obroty zaczną lekko falować a następnie po jakiejś chwili gwałtownie spadną do obrotów biegu jałowego, czyli tak 850-900.
I to wszystko.
Jak ręką odjął![]()
Cześć, na wolnych obrotach w nbfl 1.6 strasznie telepie budą. Obroty normalne ~850, nic nie faluje, na zimnym wyższe potem standardowo spadają. Jak dodam lekko gazu, tak do ~1000 obrotów już chodzi normalnie. Coś znanego/oczywistego to powoduje? Świece wymienione, mają ~10tys przebiegu. Poduszki silnika też wymienione na OE (zwykłe, nie te twardsze).
- Alex
- Donator
- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Zacząłbym od regulacji zaworów i pomiaru kompresji. Można też zmierzyć podciśnienie w dolocie
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
-
- Donator
- Posty: 414
- Rejestracja: 19 sie 2010, 10:12
- Model: NB
- Wersja: Magic
- Lokalizacja: Łańcut
- Kontakt:
Mam podobne objawy, chociaż u mnie nie powiedziałbym, że trzęsie. Jest gdzieś dostępna instukcja do NB 1.8 regulacji zaworów?jd45das pisze: ↑15 kwie 2023, 11:46Cześć, na wolnych obrotach w nbfl 1.6 strasznie telepie budą. Obroty normalne ~850, nic nie faluje, na zimnym wyższe potem standardowo spadają. Jak dodam lekko gazu, tak do ~1000 obrotów już chodzi normalnie. Coś znanego/oczywistego to powoduje? Świece wymienione, mają ~10tys przebiegu. Poduszki silnika też wymienione na OE (zwykłe, nie te twardsze).
Zdrówko!
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 16 wrz 2016, 19:39
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Bełchatów
Cześć,
Gdzie mogę dostać taki nietypowy przewód do chłodnicy? Duża Chłodnica IL MOTORSPORT, sportowa, aluminiowa. Jest on dość powykręcanyi po nr VIN nie ma co szukać. Może ktoś coś skojarzy od jakiego auta to może być, czy jak
Gdzie mogę dostać taki nietypowy przewód do chłodnicy? Duża Chłodnica IL MOTORSPORT, sportowa, aluminiowa. Jest on dość powykręcanyi po nr VIN nie ma co szukać. Może ktoś coś skojarzy od jakiego auta to może być, czy jak

- Załączniki
-
- IMG_2270.jpeg (5.43 MiB) Przejrzano 4619 razy
-
- IMG_2271.jpeg (5.43 MiB) Przejrzano 4619 razy
-
- IMG_2272.jpeg (5.48 MiB) Przejrzano 4619 razy
Takie ladne japonczyki Kosei wpadly mi w rece za smieszne pieniadze. Widze ze potrzebuja innych nakretek bo oem szpilki sa za krotkie.
Szukam nakretek na google i nie wypluwa nic poprawnie wygladajacego. Ktos wie jak te nakretki sie nazywaja na allegro cyz musze je z USA/Chin targac?
Mam nadzieje ze istnieje cos tanszego niz oem nakretki za 1000zl
https://www.jdm-parts.co.nz/product/spa ... ts-silver/
Szukam nakretek na google i nie wypluwa nic poprawnie wygladajacego. Ktos wie jak te nakretki sie nazywaja na allegro cyz musze je z USA/Chin targac?
Mam nadzieje ze istnieje cos tanszego niz oem nakretki za 1000zl

https://www.jdm-parts.co.nz/product/spa ... ts-silver/
- bartz
- Donator
- Posty: 335
- Rejestracja: 15 mar 2017, 22:17
- Model: NB FL
- Wersja: Individual
- Lokalizacja: Warszawa
Takie nakrętki Ci nie podejdą?bjorm pisze:Takie ladne japonczyki Kosei wpadly mi w rece za smieszne pieniadze. Widze ze potrzebuja innych nakretek bo oem szpilki sa za krotkie.
Szukam nakretek na google i nie wypluwa nic poprawnie wygladajacego. Ktos wie jak te nakretki sie nazywaja na allegro cyz musze je z USA/Chin targac?
Mam nadzieje ze istnieje cos tanszego niz oem nakretki za 1000zl
https://www.jdm-parts.co.nz/product/spa ... ts-silver/
https://allegro.pl/oferta/kute-nakretki ... 3509686383
Ja właśnie takie kupiłem (czekają na montaż) gdy okazało się, że klucz do kół nie mieści się w gnieździe felgi...
Edit
Nie doczytałem, że chodzi o dlugość szpilek...
Jaką taśmą dwustronną montowaliście ducktail do klapy? Proszę o podanie dokładnej nazwy, dzięki. 
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
- SrogaDroga
- Donator
- Posty: 128
- Rejestracja: 01 mar 2022, 10:13
- Model: NC FL2
- Wersja: Club
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
3M VHB 5925 lub 3M PT1100
Niestety nigdy nie pamiętam, której użyłem, ale chyba tej pierwszej (jest droższa, to chyba lepsza, nie?

PS. Nie chcesz sobie w Tapatalku wyłączyć automatycznej sygnatury?

Klej odpada, nie do zdjęcia bez rwania spoilera i malowania klapy.
Z racji pracy w dziale R&D w motoryzacji, takie założenia są niewystarczające

Wow, cena raczej nie do przebicia, dobrze wiedzieć że w tej cenie trzyma.luki_92_92 pisze: ↑27 kwie 2023, 8:28Ja użyłem taśmy dwustronnej „samochodowej” z auchana za 2zł za rolkę, trzyma jak złe![]()
Właśnie dokładnie te 2 taśmy biorę pod uwagę, czekam na info z 3M bo zadałem im pytanie co się lepiej sprawdzi. Sygnatura wyłączonaSrogaDroga pisze: ↑27 kwie 2023, 14:413M VHB 5925 lub 3M PT1100
Niestety nigdy nie pamiętam, której użyłem, ale chyba tej pierwszej (jest droższa, to chyba lepsza, nie?).
PS. Nie chcesz sobie w Tapatalku wyłączyć automatycznej sygnatury?Ułatwiłoby to cytowanie.

Trzeba sprawdzić zarówno szerokość taśmy jak i jej przeznaczenie, co by adhezja była dobra. Na bank wybiorę którąś z 3m.bjorm pisze:[mention]monkahead[/mention] czyli wolisz wiercic klape? czy moze przykleic spoiler na cos co pozniej zerwie ci klar?![]()
wolalbym juz zgubic lipa niz ryzykowac lakier czy robic otwory