Windschott a zamykanie dachu
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 2299
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Panowie, jakie macie doświadczenia z zamykaniem dachu w czasie jazdy z zamontowanymi windschottami?
Dach w ND ma mocniejsza sprężynę niż w NC i po zluzowaniu podskakuje wyżej ale czy ma tyle wysoko żeby bez wychodzenia z auta zamknąć go jedną ręką?
Dach w ND ma mocniejsza sprężynę niż w NC i po zluzowaniu podskakuje wyżej ale czy ma tyle wysoko żeby bez wychodzenia z auta zamknąć go jedną ręką?
Pozdrawiam, Danillo
A Danillo nie pyta o customowe, wyzsze windschotty? Bo jesli tak to ja jak mialem ten z Cravenspeed, to z nim juz bylo ciezko.
Ciezko to znaczy ze klikales klamre od blokady dachu, dach odskakuje na tyle ze latwo sie go chwyta nad OEM wiatrolapem ale nad wyzszymi juz ciezko go chwycic - imo.
Ciezko to znaczy ze klikales klamre od blokady dachu, dach odskakuje na tyle ze latwo sie go chwyta nad OEM wiatrolapem ale nad wyzszymi juz ciezko go chwycic - imo.
-
- Donator
- Posty: 2299
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Dzięki Panowie. Wcześniej nie dotarłem do tej bardzo dobrej informacji. Kupuje OEM-owy wiatrołap. Inne są trochę półśrodkami z tego co wyczytałem. Pietryga jest ok ale trochę ogranicza widoczność wiec wole pleksi.
Pozdrawiam, Danillo
- Peecer
- Donator
- Posty: 2691
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
- Model: ND
- Wersja: 100th Anniversary
- Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń
@Danillo - czy przymierzasz się / zamierzasz nabyć drogą kupna ten oto majstersztyk??

OSŁONA PRZED WIATREM 410078910
https://mazdaczesci.pl/produkt/oslona-p ... -mx-5-nde1
Ktoś już to chyba ma na forum. Daj znać proszę.
Peecer, sorry za wtracenie, przy tym wiatrolapie nie ma mowy o obsludze softowa jedna reka. A to chyba najwieksza zaleta softopa z ND.
Przy tym predzej.
https://www.cravenspeed.com/acrylic-win ... 2016-2021/
Przy tym predzej.
https://www.cravenspeed.com/acrylic-win ... 2016-2021/
-
- Donator
- Posty: 2299
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Tak, dokładnie ten chciałem kupić, choć taniej wychodzi ściągnąć z mx5parts - ok 1 tys jeśli dobrze liczę.Peecer pisze: ↑18 lut 2023, 19:53@Danillo - czy przymierzasz się / zamierzasz nabyć drogą kupna ten oto majstersztyk??
OSŁONA PRZED WIATREM 410078910
https://mazdaczesci.pl/produkt/oslona-p ... -mx-5-nde1
Ktoś już to chyba ma na forum. Daj znać proszę.
Tylko teraz już nie wiem, czy zamknę dach ze środka. Koledzy mutra i latar mówią, ze tak a bjorm ze nie.
Bardzo cenie sobie rzeczy od MX5Things ale ten windschott niestety jest bardzo słaby. Łopocze na wietrze i nie sposób go „wybrać”

Pozdrawiam, Danillo
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Sprostowanie - zamkniesZ dach że środka przy oemowym bo on ma wycięcie. Nie wiem jak z tym z pleksy. Może zrób sobie model tektury i przetestuj w aucie?Danillo pisze: ↑19 lut 2023, 4:18Tak, dokładnie ten chciałem kupić, choć taniej wychodzi ściągnąć z mx5parts - ok 1 tys jeśli dobrze liczę.Peecer pisze: ↑18 lut 2023, 19:53@Danillo - czy przymierzasz się / zamierzasz nabyć drogą kupna ten oto majstersztyk??
OSŁONA PRZED WIATREM 410078910
https://mazdaczesci.pl/produkt/oslona-p ... -mx-5-nde1
Ktoś już to chyba ma na forum. Daj znać proszę.
Tylko teraz już nie wiem, czy zamknę dach ze środka. Koledzy mutra i latar mówią, ze tak a bjorm ze nie.
Bardzo cenie sobie rzeczy od MX5Things ale ten windschott niestety jest bardzo słaby. Łopocze na wietrze i nie sposób go „wybrać”![]()
Może i zamkniesz przy wysokim customie. Ale to wtedy musisz jakoś rękę włożyć za plexe. Ja nie mogłem tak ręki wygiąć do tyłu. No chyba że się podniosłem nogami po fotelu to wtedy dało się włożyć rękę za plexe i wygarnąć stamtąd brzeg softopa. Ale dla mnie to już było za dużo jogi za kółkiem.
-
- Donator
- Posty: 2299
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Ale to jest OEM. Zobacz fotkę z konfiguratora - ten sam. Wycięcie miały te w RF ale nie pasują do ST a szkoda bo używki są tanie jak barszcz.
Czyli wiemy, ze da się zamknąć ale tylko po lekcjach jogi. Mi pasuje.
- Załączniki
-
- F49A19ED-B900-4B11-AE53-9603363F7253.jpeg (305 KiB) Przejrzano 3034 razy
Pozdrawiam, Danillo
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Sprostowanie2: pisząc OEM miałem na myśli ten czarny, plastikowy co standardowo jest w nd
- Peecer
- Donator
- Posty: 2691
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
- Model: ND
- Wersja: 100th Anniversary
- Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń
@bjorm - i ten co pokazujesz i najbliżej do klasycznego OEM (czarnego) i wizualnie do opcjonalnego "szklanego" z palety Mazdy. I cenowo wręcz bardzo atrakcyjny. Pytanie czy już ktoś z niego korzysta u Nas.bjorm pisze: ↑18 lut 2023, 20:22Peecer, sorry za wtracenie, przy tym wiatrolapie nie ma mowy o obsludze softowa jedna reka. A to chyba najwieksza zaleta softopa z ND.
Przy tym predzej.
https://www.cravenspeed.com/acrylic-win ... 2016-2021/


Bardzo dobra opcja.
Przy moich krótkich łapach i tułowiu to nawet przy OEM (czarny fabryczny) nie wiem czy gimnastyki nie musiałbym uprawiać by zamknąć dach (może otworzyć i tylko zablokować dałbym radę). Ale taki szklany najbardziej mi podchodzi. W NC tego mi brakowało, choć wiem, że ktoś tam fajny projekt uskutecznił. No nic, pożyjemy i być może dane będzie się kiedyś przekonać.mutra pisze: ↑19 lut 2023, 8:31Sprostowanie2: pisząc OEM miałem na myśli ten czarny, plastikowy co standardowo jest w nd

-
- Donator
- Posty: 2299
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Muszę oddać racje bjormowi, on miał ten windschott od MX5Things i wie o czym mówi.
Ja sugerowałem się negatywnymi opiniami w necie, które mówią, ze przy wietrze się rusza. Mnie by to irytowało ale chętnie poczekam na druga opinie jak się sprawdza.
No i jak doliczyć przesyłkę i VAT i clo to MX5Things wiele taniej nie wyjdzie. W zymexx kosztuje 220 eur.
Ja sugerowałem się negatywnymi opiniami w necie, które mówią, ze przy wietrze się rusza. Mnie by to irytowało ale chętnie poczekam na druga opinie jak się sprawdza.
No i jak doliczyć przesyłkę i VAT i clo to MX5Things wiele taniej nie wyjdzie. W zymexx kosztuje 220 eur.
Pozdrawiam, Danillo
-
- Donator
- Posty: 2299
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Ok, czyli się nie dogadaliśmymutra pisze: ↑19 lut 2023, 8:31Sprostowanie2: pisząc OEM miałem na myśli ten czarny, plastikowy co standardowo jest w nd

Pozdrawiam, Danillo
Ja mam ten dodatkowy od mazdy (kiedyś kosztował 1000 hmmm).
Da się zamykać, mam 175 cm wzrostu, raczej normalne proporcje kończyn.
Na początku nie jest łatwo, przyznaję, ale kwestia wyćwiczenia, takiego ruchu, nie jest to nic trudnego w sumie.
Za to różnica w braku wiaterku za uszami - bezcenna.
Da się zamykać, mam 175 cm wzrostu, raczej normalne proporcje kończyn.
Na początku nie jest łatwo, przyznaję, ale kwestia wyćwiczenia, takiego ruchu, nie jest to nic trudnego w sumie.
Za to różnica w braku wiaterku za uszami - bezcenna.
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
W sumie jak ktoś używa tego schowka miedzy fotelami to powinien mieć łokieć wyćwiczonytowi pisze: ↑19 lut 2023, 11:27Ja mam ten dodatkowy od mazdy (kiedyś kosztował 1000 hmmm).
Da się zamykać, mam 175 cm wzrostu, raczej normalne proporcje kończyn.
Na początku nie jest łatwo, przyznaję, ale kwestia wyćwiczenia, takiego ruchu, nie jest to nic trudnego w sumie.
Za to różnica w braku wiaterku za uszami - bezcenna.

-
- Donator
- Posty: 2299
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Super, dzięki za opinię.towi pisze: ↑19 lut 2023, 11:27Ja mam ten dodatkowy od mazdy (kiedyś kosztował 1000 hmmm).
Da się zamykać, mam 175 cm wzrostu, raczej normalne proporcje kończyn.
Na początku nie jest łatwo, przyznaję, ale kwestia wyćwiczenia, takiego ruchu, nie jest to nic trudnego w sumie.
Za to różnica w braku wiaterku za uszami - bezcenna.
Pozdrawiam, Danillo
- irekJ
- Donator
- Posty: 2791
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
To ja dorzucę pro tip. Mam wysoki windshot od Pietrygi.
Jeśli potrzebuję zamknąć lub otworzyć dach i mam możliwość się zatrzymać to rozpinam pas i wystarczy dźwignąć tyłek prostując nogi w kolanach. Jest to praktyczniejsze dla mnie niż łamanie ręki.
Ale jest też myk do zamykania w trakcie jazdy w razie deszczu, lampy itp. jak dach odskoczy po pociągnięciu klamry można mu pomóc jeszcze lewą ręką chwytając narożnik. Tam windshot nie przeszkadza. Potem już normalnie prawą idzie chwycić dach nad windshotem. Średnio to poręczne ale wykonalne.
Dodam, że wysoki wiatrołap bardziej motywuje do dłuższej jazdy top down bo człowiekowi nie chce się gimnastykować z byle powodu
Jeśli potrzebuję zamknąć lub otworzyć dach i mam możliwość się zatrzymać to rozpinam pas i wystarczy dźwignąć tyłek prostując nogi w kolanach. Jest to praktyczniejsze dla mnie niż łamanie ręki.
Ale jest też myk do zamykania w trakcie jazdy w razie deszczu, lampy itp. jak dach odskoczy po pociągnięciu klamry można mu pomóc jeszcze lewą ręką chwytając narożnik. Tam windshot nie przeszkadza. Potem już normalnie prawą idzie chwycić dach nad windshotem. Średnio to poręczne ale wykonalne.
Dodam, że wysoki wiatrołap bardziej motywuje do dłuższej jazdy top down bo człowiekowi nie chce się gimnastykować z byle powodu

-
- Donator
- Posty: 2299
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Dzięki za tipa Irek. Po zakupie wracałem z KRA top down i najbardziej zmarzłem w nogi, aż musiałem kurtkę na udach położyć. Musi zimne powietrze wracało i ciągnęło dołem.
Postanowione- wjeżdża wysoka pleksa ori. Chyba okleję ją ppf żeby się nie rysowała.
Postanowione- wjeżdża wysoka pleksa ori. Chyba okleję ją ppf żeby się nie rysowała.
Pozdrawiam, Danillo
Dla mnie to jest OEM. Czarny, niski, dziurkowany.
1. W środku ciszej, ciepła jakby nie wywiewało. Zmniejszyłem ogrzewanie, nadmuch, przełączyłem nawiew na nogi. „Smyra” po tyle głowy, nie wieje po karku. Odczuwalna różnica. Jest cieplej na dworze teraz. Może spadnie jeszcze temperatura na minus wtedy miałbym lepsze porównanie. Tak do -5 stopni top down zasuwałem w tym roku.
2. Zastanawiałem się czy przy obniżeniu fotela nie wyeliminowałbym tych powiewów. I to prowadzi do przemyślenia: czy w lecie klima bardziej byłaby odczuwalna w środku oraz czy standardowe odchylenie do przodu na fotelu przewieje plecy w upalny dzień.
3. Przy większych prędkościach 180-200 przy zmianie pasa dziwne wrażenie. Może wiatr boczny mi się trafił- często tak nie jeżdżę wiec bez znaczenia.
4. W nocy odbija się światło z konsoli airbag passenger - mi to się rzuca w oczy.
5. Nie jeździłem po mokrym, w deszczyku, koło tira po deszczu gdy unoszą się krople. Jak ten plastik się syfi to……
6. Tak teraz pisząc błąd zrobiłem, ze z żoną nigdzie nie pojechałem na testy. Włosy ma dłuższe i bardziej zwracała uwagę niż ja na przeciągi
. Test do nadrobienia
7. W ASO mazdy z papierami w 40 minut ogarnięty temat za 1764 zł. Sądzę, że magicy tutaj są co ogarnęli by temat za 1/3 ceny.
8. No i tak na koniec w wietrzny dzień sytuacja się zmienia. No ale to raczej zaskoczeniem nie jest, po kilku dniach póki co nie żałuje. Zawsze na lato można to zdjąć i zakładać na jesień - wiosnę . Czas pokaże.
1. W środku ciszej, ciepła jakby nie wywiewało. Zmniejszyłem ogrzewanie, nadmuch, przełączyłem nawiew na nogi. „Smyra” po tyle głowy, nie wieje po karku. Odczuwalna różnica. Jest cieplej na dworze teraz. Może spadnie jeszcze temperatura na minus wtedy miałbym lepsze porównanie. Tak do -5 stopni top down zasuwałem w tym roku.
2. Zastanawiałem się czy przy obniżeniu fotela nie wyeliminowałbym tych powiewów. I to prowadzi do przemyślenia: czy w lecie klima bardziej byłaby odczuwalna w środku oraz czy standardowe odchylenie do przodu na fotelu przewieje plecy w upalny dzień.
3. Przy większych prędkościach 180-200 przy zmianie pasa dziwne wrażenie. Może wiatr boczny mi się trafił- często tak nie jeżdżę wiec bez znaczenia.
4. W nocy odbija się światło z konsoli airbag passenger - mi to się rzuca w oczy.
5. Nie jeździłem po mokrym, w deszczyku, koło tira po deszczu gdy unoszą się krople. Jak ten plastik się syfi to……
6. Tak teraz pisząc błąd zrobiłem, ze z żoną nigdzie nie pojechałem na testy. Włosy ma dłuższe i bardziej zwracała uwagę niż ja na przeciągi

7. W ASO mazdy z papierami w 40 minut ogarnięty temat za 1764 zł. Sądzę, że magicy tutaj są co ogarnęli by temat za 1/3 ceny.
8. No i tak na koniec w wietrzny dzień sytuacja się zmienia. No ale to raczej zaskoczeniem nie jest, po kilku dniach póki co nie żałuje. Zawsze na lato można to zdjąć i zakładać na jesień - wiosnę . Czas pokaże.
>>5. Nie jeździłem po mokrym, w deszczyku, koło tira po deszczu gdy unoszą się krople. Jak ten plastik się syfi to……
Nie bój nic, jedyne syfienie zauważyłem jadąc w mocniejszym deszczu, kiedy krople lądują na tym. Ale to tak jak ze zwykłą szybą, przetrzesz wilgotną szmatką i już.
Nie bój nic, jedyne syfienie zauważyłem jadąc w mocniejszym deszczu, kiedy krople lądują na tym. Ale to tak jak ze zwykłą szybą, przetrzesz wilgotną szmatką i już.