[NCFL] Blaszki obniżające fotele Mazda MX-5 NC FL
Wersja do modeli POLIFTOWYCH i z regulacją wysokości
Moderator: Moderatorzy
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5493
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Wyczekiwany Zestaw obniżający dla obu foteli do poliftowych modeli Mazda MX-5 NC 2-3 FL pozwala na znaczne obniżenie siedzeń kierowcy i pasażera. Blaszki obniżają fotele o ok 25 mm i znacznie poprawią komfort siedzenia (znacznie lepszy kąt pochylenia siedziska!), zapobiegają nurkowaniu pod kierownicę podczas ostrego hamowania i likwidują problem z uderzaniem kasku w stelaż zamkniętego dachu. Dodatkowo będą niezbędnym dodatkiem dla wysokich użytkowników MX-5 NC, którzy nie mieszczą się w aucie z zamkniętym dachem.
Wersja MX-5 POLIFTOWA (NC2,NC3 od 2009) oraz do foteli z regulacji wysokości siedzenia (NC1 <2009).
Zestaw obniżający dla obu foteli Mazdy MX-5 NC FL zawiera:
- 4 blaszki ze stali nierdzewnej wycinane laserowo, gięte na CNC, otwory gwintowane by zapewnić maksymalne obniżenie.
- 8 nakrętek (klasa 8.8), 8 podkładek
Cena 200 + wysyłka inpost 15
Montaż:
1. Odłączyć akumulator
2. Fotel należy wymontować z auta - odkręcić cztery śruby mocujące fotel do podłogi, odłączyć wtyczki od wiązki
3. Odkręcić mocowania fotela kierowcy, odnitować (rozwiercić) seryjne tylne mocowania fotela pasażera.
4. Skrócić dwie szyny fotela kierowcy. Linie cięcią : 5 mm od ostatniego otworu.
5. Przykręcić nowe obniżające blaszki. Gięte do fotela kierowcy, proste do fotele pasażera.
5. Zamontować fotele używając seryjnych śrub mocujących
Linia cięcia szyny fotela kierowycy:
Odwiercanie nitów w szynie fotela pasażera:
Wersja MX-5 POLIFTOWA (NC2,NC3 od 2009) oraz do foteli z regulacji wysokości siedzenia (NC1 <2009).
Zestaw obniżający dla obu foteli Mazdy MX-5 NC FL zawiera:
- 4 blaszki ze stali nierdzewnej wycinane laserowo, gięte na CNC, otwory gwintowane by zapewnić maksymalne obniżenie.
- 8 nakrętek (klasa 8.8), 8 podkładek
Cena 200 + wysyłka inpost 15
Montaż:
1. Odłączyć akumulator
2. Fotel należy wymontować z auta - odkręcić cztery śruby mocujące fotel do podłogi, odłączyć wtyczki od wiązki
3. Odkręcić mocowania fotela kierowcy, odnitować (rozwiercić) seryjne tylne mocowania fotela pasażera.
4. Skrócić dwie szyny fotela kierowcy. Linie cięcią : 5 mm od ostatniego otworu.
5. Przykręcić nowe obniżające blaszki. Gięte do fotela kierowcy, proste do fotele pasażera.
5. Zamontować fotele używając seryjnych śrub mocujących
Linia cięcia szyny fotela kierowycy:
Odwiercanie nitów w szynie fotela pasażera:
- SrogaDroga
- Donator
- Posty: 128
- Rejestracja: 01 mar 2022, 10:13
- Model: NC FL2
- Wersja: Club
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
A jest wariant tylko dla kierowcy?
- Bartlomiej
- Donator
- Posty: 88
- Rejestracja: 15 sie 2021, 9:00
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Warszawa
Chcę to bardzo! Priv
Podbijam pytanie

Była: Srebrna NBfl 1.6
Jest: Copper Mica NCFL 2.0 PRHT
Jest: Copper Mica NCFL 2.0 PRHT
- byebye
- Donator
- Posty: 65
- Rejestracja: 22 wrz 2020, 15:20
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: Krzeszowice
Czy te blaszki od strony kierowcy można również zastosować do zwykłych foteli NC przedlifta (zamiast tych dedykowanych z innego wątku)? Widzę, że tutaj fotele siadają zdecydowanie niżej, efekt à la Jass Performance, o który pojawiło się już kiedyś pytanie.
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5493
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Nie, rozstaw jest inny dla fotela kierowcy. Z kolei blaszki dla pasażera są płaskie by równo opuściły fotel pasażera względem kierowcy. Zatem blaszki do przedlift obniżają fotel kierowcy tak jak zestaw wygiętych blaszek obniży fotel polifta.
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 829
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: ND3 Homura
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Hej, lepszy kąt pochylenia siedziska - tzn że przód jest podniesiony wyżej / dupa siedzi niżej ? Jakby podpompowana kołyska ?
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
Tak, trochę tak jest, bo zmieniasz wysokość mocowania z tyłu, a z przodu zostaje tak samo. Jeśli chodzi o wysokość, to fotel spada w dół o jakies 2-2.5 cm. Dla mnie komfortowo żeby jeździć + więcej widać zza kierownicy (w górę, np światła na skrzyżowaniu). Różnica jest między "jak się wyprostuję maksymalnie to zapieram się głową o dach" (seria) vs. "jak się wyprostuję to nadal mogę palce między dach i czubek głowy wsunąć" (blaszki).Konioczynka pisze: ↑16 mar 2023, 9:18Hej, lepszy kąt pochylenia siedziska - tzn że przód jest podniesiony wyżej / dupa siedzi niżej ? Jakby podpompowana kołyska ?
W kasku nadal uderzam o dach, ale po prostu na torze jezdze top up...
Mam porównanie z GordyM mod szeroko stosowanym w USA - vide miata.net, bo też to przerobiłem. Na wysokość jest podobnie, ale blaszki utrzymują standardową geometrię fotela (pozycja siedziska vs oparcie). GordyM mod (jest w pełni odwracalny i praktycznie za darmo) daje możliwość troszkę lepszego pochylenia samego siedziska, natomiast mnie subiektywnie wygodniej się jezdzi z blaszkami.
Oczywiście nadal nie robi się z tego "kubełek", ale jest lepiej niż seria.
Była: Srebrna NBfl 1.6
Jest: Copper Mica NCFL 2.0 PRHT
Jest: Copper Mica NCFL 2.0 PRHT
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 829
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: ND3 Homura
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Mieszczę się spokojnie, ale podparcie kończy się na przeddupiu co męczy strasznie w trasie. Już myślałem że może jakiś wałek sobie włożę pod nogę..
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 829
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: ND3 Homura
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Still, ma ktoś zdjęcia do porówniania pochylenia siedziska przed i po? Wysokość mnie średnio interesuje (jak będzie niżej to spoko), fotel nie podpiera mi 60% uda, wkładam pod nogi taki wałek co jest trochę upierdliwe.
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 08 lut 2023, 19:21
- Model: NC
- Wersja: 2.0 6b
- Lokalizacja: Warszawa
Montowałem niedawno w NC przedlift i szczerze polecam ten zabieg. Bezpośrednio po montażu czuć i widać różnicę. Po godzinie w fotelu czuć jakby tak zawsze było. Tyłek wpada głębiej i siedzi się pewniej. Mając 180cm nie widzę żadnych wad takiego rozwiązania.
PS. Jak ktoś montuje sam to upewnijcie się, że macie dobrej jakości wiertło. Ja miałem jakiś tani zestaw z marketu i musiałem mocno walczyć by rozwiercić nity.
PS. Jak ktoś montuje sam to upewnijcie się, że macie dobrej jakości wiertło. Ja miałem jakiś tani zestaw z marketu i musiałem mocno walczyć by rozwiercić nity.