Opony na tor
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
porownanie yoko a052 z nankang ar-1:
a052 1m14s
ar-1 1m14,6s
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=sNGGxzE ... l=Race2day[/youtube]
a052 1m14s
ar-1 1m14,6s
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=sNGGxzE ... l=Race2day[/youtube]
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- Kuba04
- Posty: 161
- Rejestracja: 15 paź 2021, 15:09
- Model: ND
- Wersja: 2.0 6AT
- Lokalizacja: Środa Wielkopolska
Powoli rozglądam się za oponami pod tor + wyjazdy w góry i weekendowe wycieczki po okolicy (rocznie pewnie z ~7-8kkm)
Na oku mam:
Federal RS-R
Extreme VR2
Które z nim będą lepsze/bardziej uniwersalne/żywotniejsze? Czy na takich oponach mogę śmiało robić trasy 200-300km np. do Kotliny?
Jaki rozmiar zastosować pod oem felgę 17x7j?
Widziałem że niektórzy jeżdżą na federalu jako jedyny komplet, lecz nie wiem jak się to sprawdza w praktyce
Na oku mam:
Federal RS-R
Extreme VR2
Które z nim będą lepsze/bardziej uniwersalne/żywotniejsze? Czy na takich oponach mogę śmiało robić trasy 200-300km np. do Kotliny?
Jaki rozmiar zastosować pod oem felgę 17x7j?
Widziałem że niektórzy jeżdżą na federalu jako jedyny komplet, lecz nie wiem jak się to sprawdza w praktyce

Extreme vr2 r7a bedzie szybszy o conajmniej 1s/min okrazenia. Rsr bedzie duzo zywotniejszy , vr2 raczej na rok nie starczy bieznika. Uniwersalne nie sa obie opony. Obie kiepskie na deszczu, glosne.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Potenza race pojawila sie w 17'
https://www.sklepopon.com/model-opony/b ... tenza-race
Czas okrążenia na torze Nardo (6115 metrów), średni czas trzech okrążeń w sekundach:
Goodyear Eagle F1 Supersport R (2:37,89)
Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect (2:37,87)
Pirelli P Zero Trofeo R (2:37,62)
Potenza race (2:35,39)
https://www.sklepopon.com/model-opony/b ... tenza-race
Czas okrążenia na torze Nardo (6115 metrów), średni czas trzech okrążeń w sekundach:
Goodyear Eagle F1 Supersport R (2:37,89)
Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect (2:37,87)
Pirelli P Zero Trofeo R (2:37,62)
Potenza race (2:35,39)
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód



Obecnie 225/40r17 potenza race jest od okolo 900zl
https://www.oponytanio.pl/product/R-462 ... 2kEALw_wcB
I pierwsze opinie o oponie
https://www.trackdayforum.com/index.php ... d/&page=93
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
ad09 1m19,06s vs a052 1m18,29s
https://www.youtube.com/watch?v=G3bSQzf ... elYOKOHAMA
powoli sie pojawiaja https://www.oponylider.pl/opony-samocho ... 2w-1514410
https://www.youtube.com/watch?v=G3bSQzf ... elYOKOHAMA
powoli sie pojawiaja https://www.oponylider.pl/opony-samocho ... 2w-1514410
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Tutaj w UK dalej nicpiwo pisze: ↑12 sty 2023, 5:38ad09 1m19,06s vs a052 1m18,29s
https://www.youtube.com/watch?v=G3bSQzf ... elYOKOHAMA
powoli sie pojawiaja https://www.oponylider.pl/opony-samocho ... 2w-1514410


Nowe RS-R za 411zł: https://opony.strefakierowcy.pl/opona/f ... 40d9d7.jpg[/IMG]
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
16-tki za 385 zł: https://www.auto-doc.it/pneumatici/fede ... 9-950j6afemonkahead pisze: ↑12 sty 2023, 11:21Nowe RS-R za 411zł: https://opony.strefakierowcy.pl/opona/f ... 40d9d7.jpg[/IMG]
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wydaje mi się ze wątek odpowiedni wiec żeby nie zakładać nowego spytam tutaj:
Podpowie ktoś jak jest ze zużyciem bieżnika w ciągu jednego trackday’a? Np. na silesii? Nie byłem jeszcze na torze i to będzie pierwszy sezon z MX5, więc nie mam punktów odniesienia i wszelkie sugestie mile widziane.
Aktualnie mam z tyłu Hancook Ventus Evo2 215/40R18 z 2016, zostało około 3mm bieżnika i waham się czy próbować je dojeździć w marcu na SR, czy prawie na pewno nie starczą i lepiej od razu zmienić na nowe?
Podpowie ktoś jak jest ze zużyciem bieżnika w ciągu jednego trackday’a? Np. na silesii? Nie byłem jeszcze na torze i to będzie pierwszy sezon z MX5, więc nie mam punktów odniesienia i wszelkie sugestie mile widziane.
Aktualnie mam z tyłu Hancook Ventus Evo2 215/40R18 z 2016, zostało około 3mm bieżnika i waham się czy próbować je dojeździć w marcu na SR, czy prawie na pewno nie starczą i lepiej od razu zmienić na nowe?
Ostatnio zmieniony 06 lut 2023, 10:29 przez truszcz, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
1. Na różnych obiektach różne opony inaczej się zużywają. Ułęż zjada opony dużo bardziej, niż takie Kielce, a Silesia bardziej niż Poznań (chyba).
2. Opona nie zachowuje pełni swoich właściwości w czasie i stopniu zużycia (czyli im starsza, tym raczej traci właściwości, oraz im bardziej zużyta, tym gorzej klei, a już na pewno ma mniejszą pojemność cieplną).
3. Czy je dojedziesz? Może nie do drutów, ale najprawdopodobniej tak. Zależy jaka będzie temperatura i jak jeździsz. Czy na nich wrócisz? Jak nie będzie padać deszczem i kontrolami drogowymi, to pewnie tak.
2. Opona nie zachowuje pełni swoich właściwości w czasie i stopniu zużycia (czyli im starsza, tym raczej traci właściwości, oraz im bardziej zużyta, tym gorzej klei, a już na pewno ma mniejszą pojemność cieplną).
3. Czy je dojedziesz? Może nie do drutów, ale najprawdopodobniej tak. Zależy jaka będzie temperatura i jak jeździsz. Czy na nich wrócisz? Jak nie będzie padać deszczem i kontrolami drogowymi, to pewnie tak.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Pierwszy wyjazd na tor? Jak hukniesz 50km torowych to będzie nieźle. Można obstawiać, że nie wykorzystasz potencjału opon. Czytaj: nie dojedziesz ich tak żeby nie móc wrócić ale jak pisze Kim Son San, jeśli poleje to trzeba będzie wracać z większą uważnością. Ale to czy tor był czy nie przy takim bieżniku i w marcu może być różnie.
Jak pojedzie na MC na Silesie to zrobi pod 100km.latar pisze:Pierwszy wyjazd na tor? Jak hukniesz 50km torowych to będzie nieźle. Można obstawiać, że nie wykorzystasz potencjału opon. Czytaj: nie dojedziesz ich tak żeby nie móc wrócić ale jak pisze Kim Son San, jeśli poleje to trzeba będzie wracać z większą uważnością. Ale to czy tor był czy nie przy takim bieżniku i w marcu może być różnie.
Ja na 3mm bieżnika bym nie jechał, ale to zależy jak jeździsz.
Sent from my Nokia X10 using Tapatalk
Dzięki! Myślę że decyzja może być tylko jedna i dzięki za wypunktowanie dobrych argumentów. Nowe oponki tak czy inaczej miały wpaść, ale kusiło przez moment żeby jeszcze obecne spróbować wykorzystać do końca.
Byłem na Łodzi na nowych Evo3, "spłynęły" po 1 trackdayu, także na 3mm bieżnika to nawet tam nie jedź na Silesie.truszcz pisze:Aktualnie mam z tyłu Hancook Ventus Evo2 215/40R18 z 2016, zostało około 3mm bieżnika i waham się czy próbować je dojeździć w marcu na SR, czy prawie na pewno nie starczą i lepiej od razu zmienić na nowe?
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Inna kwestia ze cywilna opona z niskim bieznikiem jest bardzie stabilna i sie tak nie wyklada co nie oznacza ze nie bedzie sliska.polly pisze: ↑08 lut 2023, 17:48Jak pojedzie na MC na Silesie to zrobi pod 100km.latar pisze:Pierwszy wyjazd na tor? Jak hukniesz 50km torowych to będzie nieźle. Można obstawiać, że nie wykorzystasz potencjału opon. Czytaj: nie dojedziesz ich tak żeby nie móc wrócić ale jak pisze Kim Son San, jeśli poleje to trzeba będzie wracać z większą uważnością. Ale to czy tor był czy nie przy takim bieżniku i w marcu może być różnie.
Ja na 3mm bieżnika bym nie jechał, ale to zależy jak jeździsz.
Sent from my Nokia X10 using Tapatalk
Jak dla mnie wydawanie 2 kafli na przyjazd na tor ( koszt paliwa, kloxkow, imprezy) i meczenie sie na gownianych oponach jest glupie.
Kup sobie porzadne nowe opony np extreme vr2 r7a lub hl i ciesz sie wysokimi przeciazeniami w zakretach.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Fz201 soft bedzie szybszy. medium porownywalny do ar1 a hard wolniejszy od ar1. Ar1 dopiero od 17' w gore jest na kewlarze. Nizsze wersje sa na stali.
No i warto poczytac tu
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... cale=pl_PL
I tu
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... cale=pl_PL
No i warto poczytac tu
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... cale=pl_PL
I tu
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... cale=pl_PL
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- pafko71
- Donator
- Posty: 121
- Rejestracja: 07 gru 2014, 10:17
- Model: NC
- Wersja: NC 2.5
- Lokalizacja: Trzebnica
Dzięki za opinię.... niestety w przytoczonych linkach mało o samym Nankangu. Do tej pory jeździłem tylko na Federalach RSR i FZ201(215/45/17), między nimi przepaść. Słyszałem, że Nankang AR-1 "jest szybszy", korci by spróbować.... 235/40/17...piwo pisze: ↑11 lut 2023, 9:46Fz201 soft bedzie szybszy. medium porownywalny do ar1 a hard wolniejszy od ar1. Ar1 dopiero od 17' w gore jest na kewlarze. Nizsze wersje sa na stali.
No i warto poczytac tu
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... cale=pl_PL
I tu
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... cale=pl_PL
Może jakaś dobra duszyczka podpowie...
To tu masz jeszcze o nakangu w porownaniu do polskich vr2 wg onlytrack hiszpanskiego ( niestety link juz nieaktualny wiec nie podaje)
https://m.facebook.com/OnlyTrack.es/pho ... cale=es_LA&
Extreme VR2
Wymiary: 265/35 R18 93 W
Cena: 114 € za koło
Najlepsze okrążenie M3 e46 : 1: 51: 5
Najlepsze okrążenie M2 : 1: 51: 5
Nankang AR-1
Wymiary: 265/35 R18 97Y XL
Cena: 231 € za koło
Najlepsze okrążenie M3 e46: 1: 52: 1
Najlepsze okrążenie M2: 1: 52: 0
Czy test tegiwy
https://m.youtube.com/watch?v=3ASd-kR16kE
Ns 2r 2m02,691
Ar1 2m00,255
Dunlop 03g 1m59,568
Ja nie jezdzilem ani na fztach ani ar1, ale z ws,ystkich testow jakie widzialem poszedlbym w fz201 soft. Ar1 jest z 50% drozszy a niekoniecznie szybszy. Roznice moga byc marginalne.
Z innych opcji ja dostalem info ze polska nalewa vr2 hot lap czyli wersja hl byla na modlinie ( okrazenie kolo 1m02s) w megance trophy rs prowadzonym przez Leszka Kuzaja 0,6s szybsza od dunlopa 03g h1 o ktorej sie pisze ze jest najszybsza opona semislik
https://m.youtube.com/watch?v=PXsv6apQEho&t=1001s
Takze vr2 hl powinna dawac rade pod warunkiem ze sie trafi sprawna.
https://www.zakupopon.pl/kategoria-prod ... hl-hot-lap
Najpewniejszy i najdrozszy wybor to dunlop 03g wersja r3 srednia
https://shop.lms-racing.com/DIREZZA-03G-14-17_1
https://m.facebook.com/OnlyTrack.es/pho ... cale=es_LA&
Extreme VR2
Wymiary: 265/35 R18 93 W
Cena: 114 € za koło
Najlepsze okrążenie M3 e46 : 1: 51: 5
Najlepsze okrążenie M2 : 1: 51: 5
Nankang AR-1
Wymiary: 265/35 R18 97Y XL
Cena: 231 € za koło
Najlepsze okrążenie M3 e46: 1: 52: 1
Najlepsze okrążenie M2: 1: 52: 0
Czy test tegiwy
https://m.youtube.com/watch?v=3ASd-kR16kE
Ns 2r 2m02,691
Ar1 2m00,255
Dunlop 03g 1m59,568
Ja nie jezdzilem ani na fztach ani ar1, ale z ws,ystkich testow jakie widzialem poszedlbym w fz201 soft. Ar1 jest z 50% drozszy a niekoniecznie szybszy. Roznice moga byc marginalne.
Z innych opcji ja dostalem info ze polska nalewa vr2 hot lap czyli wersja hl byla na modlinie ( okrazenie kolo 1m02s) w megance trophy rs prowadzonym przez Leszka Kuzaja 0,6s szybsza od dunlopa 03g h1 o ktorej sie pisze ze jest najszybsza opona semislik
https://m.youtube.com/watch?v=PXsv6apQEho&t=1001s
Takze vr2 hl powinna dawac rade pod warunkiem ze sie trafi sprawna.
https://www.zakupopon.pl/kategoria-prod ... hl-hot-lap
Najpewniejszy i najdrozszy wybor to dunlop 03g wersja r3 srednia
https://shop.lms-racing.com/DIREZZA-03G-14-17_1
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ciekawe jaka będzie różnica między fz soft a medium.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Wiem ze nie odpowiada nA pytanie ale warto miec na uwadze
https://www.1addicts.com/forums/showthr ... ?t=1620775
Wiem ze Jackowi od exoceta wyszlo chyba 1,5 szczytowego g na fz201 soft a na vr2 r7a chyba mial 1,45g szczytowego. Oczywiscie mowie z glowy wiec liczby moga ciut sie roznic ale fz201 na pewno mowil ze w zakrecie ciut lepsze.
Ja jeszcze mam tylko w glowie info ze 4ta najnowsza iteracja vr2 hl ( caly czas rozwijaja) wg Extreem jest 1s szybsze na minute od r7a.
https://www.1addicts.com/forums/showthr ... ?t=1620775
Wiem ze Jackowi od exoceta wyszlo chyba 1,5 szczytowego g na fz201 soft a na vr2 r7a chyba mial 1,45g szczytowego. Oczywiscie mowie z glowy wiec liczby moga ciut sie roznic ale fz201 na pewno mowil ze w zakrecie ciut lepsze.
Ja jeszcze mam tylko w glowie info ze 4ta najnowsza iteracja vr2 hl ( caly czas rozwijaja) wg Extreem jest 1s szybsze na minute od r7a.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
https://cf.shopee.com.my/file/31a5d5a19 ... cbadc3582f
Ciezko mi to ocenic. Fz201 nowe podobno juz tak nie kleja jak dawniej a a050 powinno tez byc szybsze od a048 na ktorych wiekszosc jezdzila. A050 powinna byc zdecydowanie lzejsza. Wada pewna brak homologacji drogowej.
Ciezko mi to ocenic. Fz201 nowe podobno juz tak nie kleja jak dawniej a a050 powinno tez byc szybsze od a048 na ktorych wiekszosc jezdzila. A050 powinna byc zdecydowanie lzejsza. Wada pewna brak homologacji drogowej.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
215 225 czy 245? 7, 8 czy 9' felga? Ktora kombinacja najszybsza?
https://m.youtube.com/watch?v=1MDq23sca ... e=youtu.be


https://m.youtube.com/watch?v=1MDq23sca ... e=youtu.be


Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
kolejny test semislikow na bmw m240 235/40r18 265/35r18 1,65Bar na zimno (katy wszedzie -3stopnie)
1) Dunlop 03G H1 1m51,96s 2,14 bara na cieplo
2) Yokohama a052 1m52,30s 2,2 bara na cieplo
3) Yokohama ad09 1m52,97s 2,2 bara na cieplo
4) Nankang ar-1 1m53,10s 2,07 bara na cieplo
5) Nankang cr-s 1m53,36s 2,07 bara na cieplo
6) michelin pilot sport 5 1m56,05s 2,2 bara na cieplo
https://www.youtube.com/watch?v=klSmFfL ... nel=Tegiwa
1) Dunlop 03G H1 1m51,96s 2,14 bara na cieplo
2) Yokohama a052 1m52,30s 2,2 bara na cieplo
3) Yokohama ad09 1m52,97s 2,2 bara na cieplo
4) Nankang ar-1 1m53,10s 2,07 bara na cieplo
5) Nankang cr-s 1m53,36s 2,07 bara na cieplo
6) michelin pilot sport 5 1m56,05s 2,2 bara na cieplo
https://www.youtube.com/watch?v=klSmFfL ... nel=Tegiwa
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
I jeszcze cos znalazlem o wplywie szerokosci felgi na czasy
https://www.tirerack.com/tires/tests/te ... p?ttid=296
1) 215/45R17 Bridgestone Potenza RE-71RS
17" x 7" Enkei Racing RPF1 (Black Painted)
Sucho 99.42%
Mokro 100.76%
2)215/45R17 Bridgestone Potenza RE-71RS
17" x 8" Enkei Racing RPF1 (Bright Silver Painted)
Sucho 99.69%
Mokro 101.83%
3) 215/45R17 Bridgestone Potenza RE-71RS
17" x 9" Enkei Racing RPF1 (Gold Painted)
Sucho 100.00%
Mokro 101.59%
4) 225/45R17 Bridgestone Potenza RE-71RS
17" x 7" Enkei Racing RPF1 (Black Painted)
Sucho 100.14%
Mokro 99.42%
5)225/45R17 Bridgestone Potenza RE-71RS
17" x 8" Enkei Racing RPF1 (Bright Silver Painted)
Sucho 100.68%
Mokro 100.25%
6) 225/45R17 Bridgestone Potenza RE-71RS
17" x 9" Enkei Racing RPF1 (Gold Painted)
Sucho 101.10%
Mokro 100.86%
7) 245/40R17 Bridgestone Potenza RE-71RS
17" x 7" Enkei Racing RPF1 (Black Painted)
Sucho 99.65%
Mokro 99.60%
8)245/40R17 Bridgestone Potenza RE-71RS
17" x 8" Enkei Racing RPF1 (Bright Silver Painted)
Sucho 100.10%
Mokro 99.29%
9) 245/40R17 Bridgestone Potenza RE-71RS
17" x 9" Enkei Racing RPF1 (Gold Painted)
Sucho 100.93%
Mokro 99.72%
Wnioski? Szersza felga moze miec wiekszy wplyw na czas okrazenia niz szersza opona czy lekkosc kola. Warto zawsze brac szeroka felge 9' na 215 225 a nie popierdolki 7' bo lekkie.
Tutaj tez ciekawe wnioski
https://grassrootsmotorsports.com/forum ... 744/page1/
17 x 9"
Rozmiar opon: 245/40-17. Model opony: BRG Rival. Najlepszy czas okrążenia: ~1:04,8
Rozmiar opon: 225/45-17. Model opony: BRG Rival S. Najlepszy czas okrążenia: ~1:04,5
Rozmiar opon: 225/45-17. Model opony: Nitto NT01. Najlepszy czas okrążenia: 1:04,1
17 x 10,5" Rozmiar opon: 255/40-17. Model opony: Bridgestone RE71R. Najlepszy czas okrążenia: 1:03,5
I ogolnie polecaja
205 = 8"
225 = 9"
245 = 10"
275 = 11"
https://www.tirerack.com/tires/tests/te ... p?ttid=296
1) 215/45R17 Bridgestone Potenza RE-71RS
17" x 7" Enkei Racing RPF1 (Black Painted)
Sucho 99.42%
Mokro 100.76%
2)215/45R17 Bridgestone Potenza RE-71RS
17" x 8" Enkei Racing RPF1 (Bright Silver Painted)
Sucho 99.69%
Mokro 101.83%
3) 215/45R17 Bridgestone Potenza RE-71RS
17" x 9" Enkei Racing RPF1 (Gold Painted)
Sucho 100.00%
Mokro 101.59%
4) 225/45R17 Bridgestone Potenza RE-71RS
17" x 7" Enkei Racing RPF1 (Black Painted)
Sucho 100.14%
Mokro 99.42%
5)225/45R17 Bridgestone Potenza RE-71RS
17" x 8" Enkei Racing RPF1 (Bright Silver Painted)
Sucho 100.68%
Mokro 100.25%
6) 225/45R17 Bridgestone Potenza RE-71RS
17" x 9" Enkei Racing RPF1 (Gold Painted)
Sucho 101.10%
Mokro 100.86%
7) 245/40R17 Bridgestone Potenza RE-71RS
17" x 7" Enkei Racing RPF1 (Black Painted)
Sucho 99.65%
Mokro 99.60%
8)245/40R17 Bridgestone Potenza RE-71RS
17" x 8" Enkei Racing RPF1 (Bright Silver Painted)
Sucho 100.10%
Mokro 99.29%
9) 245/40R17 Bridgestone Potenza RE-71RS
17" x 9" Enkei Racing RPF1 (Gold Painted)
Sucho 100.93%
Mokro 99.72%
Wnioski? Szersza felga moze miec wiekszy wplyw na czas okrazenia niz szersza opona czy lekkosc kola. Warto zawsze brac szeroka felge 9' na 215 225 a nie popierdolki 7' bo lekkie.
Tutaj tez ciekawe wnioski
https://grassrootsmotorsports.com/forum ... 744/page1/
17 x 9"
Rozmiar opon: 245/40-17. Model opony: BRG Rival. Najlepszy czas okrążenia: ~1:04,8
Rozmiar opon: 225/45-17. Model opony: BRG Rival S. Najlepszy czas okrążenia: ~1:04,5
Rozmiar opon: 225/45-17. Model opony: Nitto NT01. Najlepszy czas okrążenia: 1:04,1
17 x 10,5" Rozmiar opon: 255/40-17. Model opony: Bridgestone RE71R. Najlepszy czas okrążenia: 1:03,5
I ogolnie polecaja
205 = 8"
225 = 9"
245 = 10"
275 = 11"
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód