pytania różne...
Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
Alex
- Donator

- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
-
Kontakt:
02 gru 2022, 6:53
Tomai pisze: ↑01 gru 2022, 19:24
monkahead pisze: ↑01 gru 2022, 18:30
Dzięki, podoba mi się ta koncepcja. Czy ona wykorzystuje fabryczne otwory, czy trzeba coś przerabiać?
No właśnie nie trzeba przerabiać, fabryczne otwory, tu jeden widać.
( uwaga, lokowanie produktu

)
mogles choc przetrzec szmatka produkt ktory lokujesz
tez mam tak zamontowana oslone, z tym ze poszedlem na latwizne bo w oryginale 2 srubki trzeba wkrecac od spodu, ale od gory tez sie da i dziala tzn. powietrze z nawiewow jest nieco chlodniejsze (wazne gdy ma sie padnieta klime

)
-
monkahead
- Donator

- Posty: 1426
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: Inny
- Lokalizacja: Sosnowiec
02 gru 2022, 7:03
Widzę że nie osłaniacie dodatkowo obudowy alternatora. Może bandaż na skrajnej prawej rurze wylotu?
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
-
bjorm
- Donator

- Posty: 3830
- Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
- Model: ND
- Lokalizacja: NO/PL
02 gru 2022, 7:04
Ogolnie to opasanie kolektora czy placenie dodatkowe 500zl za ceramike na nim, kiedy nie jezdzi sie torowo, to jest strata pieniedzy i sztuka dla sztuki.
-
monkahead
- Donator

- Posty: 1426
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: Inny
- Lokalizacja: Sosnowiec
02 gru 2022, 11:55
bjorm pisze:Ogolnie to opasanie kolektora czy placenie dodatkowe 500zl za ceramike na nim, kiedy nie jezdzi sie torowo, to jest strata pieniedzy i sztuka dla sztuki.
Ok, jeżeli ciepło z kolektora nie wpływa negatywnie na alternator, to oczywiście, mija się to z celem.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
-
jd45das
- Posty: 99
- Rejestracja: 07 maja 2021, 21:03
- Model: NB FL
- Lokalizacja: trójmiasto
06 gru 2022, 21:46
Ja u siebie zakładałem coś takiego (ten sam sprzedawca). Kata polecili mi w znanym trójmiejskim serwisie miat.
https://allegro.pl/oferta/katalizator-u ... 9887370724
pasowało wymiarowo rura/długość idealnie pod ori kat z 1.6. Lokalny mechanik za stówkę mi to wyspawał. Po złości po ok 2 tygodniach (dzień przed odstawieniem auta na zimę) zapalił się check engine właśnie od kata, ale usunąłem błąd i przy ostatniej przejażdżce przed zimowaniem już się nie zapalił.
wymiary katalizatora dla potomnych
Długość całkowita: 390 mm
Długość korpusu: 290 mm
Szerokość korpusu: 135 mm
Wysokość korpusu: 112 mm
Średnica ( mm ) : Wlot / Wylot (mm) : 55 mm ( wewnętrzny wymiar )
-
WSR
- Posty: 436
- Rejestracja: 24 wrz 2018, 11:05
- Model: NA
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
07 gru 2022, 6:43
Dzięki, pewnie wkład ten sam, bo producent się zgadza, u mnie brakuje downpipe'a więc i tak pewnie kupię całość, chyba że jeszcze znajdę u kogoś do wzięcia

-
Glmp
- Posty: 22
- Rejestracja: 12 paź 2022, 10:06
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Wrocław
07 gru 2022, 9:12
Pozostając w temacie układu wydechowego :p
Zaczynam modować swoją fabryczną NCFL 2.0 i planuję zakup kolektora i może stabilizatorów.
Fajne ceny oferuje niemiecki IL Motorsport, warto się w to pakować?
https://www.ebay.pl/itm/123419473808
Z tego co się orientuję montaż w zasadzie plug&play poza drugą sondą lambda? Dobrze rozumiem, że trzeba dokupić przedłużkę, wywiercić i nagwintować otwór za katalizatorem w środkowej części układu i tam przenieść sondę?
Poza tym widzę też, że oferują stabilizatory, warto kupować aluminiowe i bez dodatkowej regulacji?
https://www.ebay.pl/itm/122201947305
-
Alex
- Donator

- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
-
Kontakt:
07 gru 2022, 9:17
Glmp pisze: ↑07 gru 2022, 9:12
Z tego co się orientuję montaż w zasadzie plug&play poza drugą sondą lambda? Dobrze rozumiem, że trzeba dokupić przedłużkę, wywiercić i nagwintować otwór za katalizatorem w środkowej części układu i tam przenieść sondę?
probowalem przenosic sonde wg opisu na stronie IL - za pomoca samodzielnie wystruganej przedluzki - i efekt byl taki ze blad po pewnym czasie jednak wyskoczyl.
Imho sensowniej olać druga sonde calkiem a blad zlikwidowac podczas strojenia. Ew. jesli ktos koniecznie chce miec druga sonde by np. nikt sie nie czepial na przegladzie to zamontowac ja gdzies blisko na tyle by nie trzeba bylo przedluzac kabli + strojenie
-
Glmp
- Posty: 22
- Rejestracja: 12 paź 2022, 10:06
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Wrocław
07 gru 2022, 10:22
Ta ich przedłużka kosztuje 200zł, więc raczej ogarnąłbym to przy użyciu ich zestawu, ale jeżeli da się to załatwić komputerem to git.
-
Kova_lczyk
- Posty: 35
- Rejestracja: 12 lip 2022, 21:35
- Model: NC
- Wersja: PRHT 2.0 Sport
- Lokalizacja: Płock
08 gru 2022, 16:05
Cześć,
planuje rozebrać most tylni w NC i oddać w ręce Niemca

Może podpowiedzieć czy dużo jest roboty z wyjęciem? Co jest potrzebne? Zastanawiam się czy się uda zrobić to w garażu

-
mutra
- Donator

- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
09 gru 2022, 0:53
Kova_lczyk pisze: ↑08 gru 2022, 16:05
Cześć,
planuje rozebrać most tylni w NC i oddać w ręce Niemca

Może podpowiedzieć czy dużo jest roboty z wyjęciem? Co jest potrzebne? Zastanawiam się czy się uda zrobić to w garażu
Masz na myśli dyfer? Czy całą ramę z półosiami i dyfrem
-
Kova_lczyk
- Posty: 35
- Rejestracja: 12 lip 2022, 21:35
- Model: NC
- Wersja: PRHT 2.0 Sport
- Lokalizacja: Płock
09 gru 2022, 9:11
Tak, dyfer
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
monkahead
- Donator

- Posty: 1426
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: Inny
- Lokalizacja: Sosnowiec
11 gru 2022, 16:26
Płyn chłodniczy Mazda FL22, jakim płynem można go zastąpić? Z tym że widzę że na rynku jest praktycznie jeden typ zamiennika płynów G12/G12+ i o ile płyn G12 nie zawiera krzemianów, to często płyn G12+ już je zawiera. Co lejecie do swoich aut?
G11, zawartość krzemianów 500-680 mg/l
G12/G12+, nie zawiera krzemianów
G12++/G13, zawartość krzemianów 400-500 mg/l
-
Scyzor
- Donator

- Posty: 949
- Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
- Model: NB FL
- Wersja: Memories II
- Lokalizacja: SC
16 gru 2022, 16:34
Pytanie może i głupie, ale jakoś dotychczas się nad tym nigdy nie zastanawiałem.
Czy jak na cały sezon zostawię zamarznięty płyn do spryskiwaczy w zbiorniczku (auto stoi w nieocieplanym garażu) - to grozi jakimiś uszkodzeniami? Dodam że płynu jest tylko trochę i raczej nikt nie będzie do jego całkowitego odtajenia próbował uruchamiać pompki

-
mutra
- Donator

- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
16 gru 2022, 21:56
Scyzor pisze: ↑16 gru 2022, 16:34
Pytanie może i głupie, ale jakoś dotychczas się nad tym nigdy nie zastanawiałem.
Czy jak na cały sezon zostawię zamarznięty płyn do spryskiwaczy w zbiorniczku (auto stoi w nieocieplanym garażu) - to grozi jakimiś uszkodzeniami? Dodam że płynu jest tylko trochę i raczej nikt nie będzie do jego całkowitego odtajenia próbował uruchamiać pompki
To co się miało uszkodzić to się uszkodziło jak płyn zamarzł. Teraz już bez znaczenia czy tak sobie będzie stał czy go rozmrozisz
-
monkahead
- Donator

- Posty: 1426
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: Inny
- Lokalizacja: Sosnowiec
17 gru 2022, 10:14
Scyzor pisze:Pytanie może i głupie, ale jakoś dotychczas się nad tym nigdy nie zastanawiałem.
Czy jak na cały sezon zostawię zamarznięty płyn do spryskiwaczy w zbiorniczku (auto stoi w nieocieplanym garażu) - to grozi jakimiś uszkodzeniami? Dodam że płynu jest tylko trochę i raczej nikt nie będzie do jego całkowitego odtajenia próbował uruchamiać pompki

Moim zdaniem nic się nie stało. Zbiornik wytrzyma bo płyn ma gdzie się rozprężyć podczas zamarzania, to samo z gumowymi przewodami. Jeżeli nie rozerwało pompki, to wszystko będzie działać. W przyszły weekend na być odwilż, to się dowiesz
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
-
Scyzor
- Donator

- Posty: 949
- Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
- Model: NB FL
- Wersja: Memories II
- Lokalizacja: SC
17 gru 2022, 16:05
@mutra ,
@monkahead - dzięki. W sumie zdałem sobie właśnie sprawę, że to nie pierwszy sezon kiedy na zimę płyn został w zbiorniku - choć pierwszy w którym auto stoi w gołym blaszaku. No cóż - zobaczymy

-
monkahead
- Donator

- Posty: 1426
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: Inny
- Lokalizacja: Sosnowiec
17 gru 2022, 18:10
Jeszcze nie dziękuj, sam czekam na odwilż z tego samego powodu co Ty
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
-
WSR
- Posty: 436
- Rejestracja: 24 wrz 2018, 11:05
- Model: NA
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
04 sty 2023, 6:56
Hej, pytanie o smarowanie poliuretanów. Czy podczas zakładania smarować również zewnętrzne części tulei? Mi się to trochę kłóci z ideą które punkty powinny pracować, choć instrukcje z neta tak pokazują. Czerwony strongflex jeśli ma to jakieś znaczenie.
-
mutra
- Donator

- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
04 sty 2023, 9:51
WSR pisze: ↑04 sty 2023, 6:56
Hej, pytanie o smarowanie poliuretanów. Czy podczas zakładania smarować również zewnętrzne części tulei? Mi się to trochę kłóci z ideą które punkty powinny pracować, choć instrukcje z neta tak pokazują. Czerwony strongflex jeśli ma to jakieś znaczenie.
U mnie były smarowane do montażu i nic się nie działo
-
monkahead
- Donator

- Posty: 1426
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: Inny
- Lokalizacja: Sosnowiec
06 sty 2023, 16:16
Prośba do osób które mają zamontowane siłowniki maski, macie zamontowany 1 czy 2? Byłbym wdzięczny za podanie tych 3 wymiarów: body, kompresja, odbicie oraz średnic przegubów. Prośba również o zdjęcia metalowych uchwytów montażowych, dzięki.
-
Załączniki
-

- MX5_NC_silownik_maski.png (153.91 KiB) Przejrzano 1816 razy
-
bjorm
- Donator

- Posty: 3830
- Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
- Model: ND
- Lokalizacja: NO/PL
06 sty 2023, 19:47
Mam zamontowany 1, bo przy 2 sztukach to przy zamykaniu maska za mocno sie wyginala od oporu silownikow.
-
Gieras
- Donator

- Posty: 372
- Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
- Model: NC
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Mazowieckie
06 sty 2023, 21:04
monkahead pisze: ↑06 sty 2023, 16:16
Prośba do osób które mają zamontowane siłowniki maski, macie zamontowany 1 czy 2? Byłbym wdzięczny za podanie tych 3 wymiarów: body, kompresja, odbicie oraz średnic przegubów. Prośba również o zdjęcia metalowych uchwytów montażowych, dzięki.
Ja mam zamontowane takie:
https://pl.aliexpress.com/item/40003370 ... pt=glo2pol
Pełna długość (wymiar zielony) około 43 cm, wymiar czerwony około 23 cm.
Mam zainstalowane dwa, nie wyginają maski, ale są stosunkowo silne, prawie same podnoszą maskę po odblokowaniu zamka. Montaż prosty, ale coś mi nie do końca zagrało chyba w górnym uchwycie, wiec musiałem nieco ułożyć go po skosie (pewnie można zrobić to lepiej, ale już nie pamietam, dlaczego tak zrobiłem szczerze mówiąc). W każdym razie działa od półtora roku bez problemów.
-
Załączniki
-

- 14EFB078-C33F-49F2-AE83-930462EF1E99.jpeg (3.8 MiB) Przejrzano 1798 razy
-

- 6E904566-2689-4156-9143-000F0EF4A2B8.jpeg (4.22 MiB) Przejrzano 1798 razy
-

- 331AB351-0EF3-49E8-9745-5522CAD18844.jpeg (3.87 MiB) Przejrzano 1798 razy
-

- CD55E58B-F0C2-43D1-8694-C5FF1C1739B2.jpeg (4.34 MiB) Przejrzano 1798 razy
-
monkahead
- Donator

- Posty: 1426
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: Inny
- Lokalizacja: Sosnowiec
06 sty 2023, 21:53
Dzięki za info. Jest może podana siła na siłowniku?
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
-
Gieras
- Donator

- Posty: 372
- Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
- Model: NC
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Mazowieckie
06 sty 2023, 23:41
monkahead pisze: ↑06 sty 2023, 21:53
Dzięki za info. Jest może podana siła na siłowniku?
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Nie ma. Nie zawracałbym sobie tym parametrem głowy na twoim miejscu, gdyż istnieją sprawdzone siłowniki które dobrze działają. Jak planujesz coś dobrać na podstawie danych technicznych np. U naszego krajowego producenta, to już to ćwiczyłem i moje poszukiwania zakończyły sie fiaskiem.
-
Tomai
- Donator

- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
07 sty 2023, 0:50
Jedna sztuka z Ali dokładnie taka jak z linku wyżej. Jedna starczy, 2 potrafią zeby wybić:). Działa już prawie 2 lata.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
-
Gieras
- Donator

- Posty: 372
- Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
- Model: NC
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Mazowieckie
07 sty 2023, 11:54
Obrazek sie nie pokazuje )-: