Przednie klocki na tor
na seryjne tarcze & późniejszy upgrade hamulców na przedniej osi
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Jestem ciekaw jakich klocków używacie na przodzie przy mieszanym użytku tor/ulica? Wedle forumowej wiedzy przed pierwszym track dayem do standardowych hamulców dołożyłem oplot, lepszy płyn hamulcowy i Stoptech Sport na tył i Street na przód. Niestety przody wytrzymały 4 dni na torze i zeszły do blachy. Chciałbym znaleźć najlepszy klocek który da balans koszt/twardość - Street z przodu jednak na Poznaniu nie napawał pewnością. Z drugiej strony nie chcę zamontować czegoś co zrujnuje seryjną tarczę po paru sesjach. W pierwszym odruchu chciałem kupić Stoptechy Sport również na przód, ale w dobie obecnych problemów z tym produktem szukam alternatywy.
Chciałbym też zmienić przedni układ hamulcowy jak zużyję tarcze. Czytałem o róznych alternatywach (Stoptech Big Brake/competition, Wilwood, komplet od Megane RS/Clio RS) i rozumiem że z wymienionych, Stoptech cieszy się największa popularnością u nas? Zależy mi na czymś co na dłuższą metę znowu będzie najlepszym balansem wydajność/koszta eksplotacji. Raczej nie planuję też na tym etapie dorabiania dodatkowego chłodzenia, więc rozumiem że to mocno wpływa na sens pewnych zestawów.
Chciałbym też zmienić przedni układ hamulcowy jak zużyję tarcze. Czytałem o róznych alternatywach (Stoptech Big Brake/competition, Wilwood, komplet od Megane RS/Clio RS) i rozumiem że z wymienionych, Stoptech cieszy się największa popularnością u nas? Zależy mi na czymś co na dłuższą metę znowu będzie najlepszym balansem wydajność/koszta eksplotacji. Raczej nie planuję też na tym etapie dorabiania dodatkowego chłodzenia, więc rozumiem że to mocno wpływa na sens pewnych zestawów.
- ace
- Donator
- Posty: 580
- Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:35
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
Stoptecha możesz skreślić od razu - po kilku latach produkcji rewelacyjnego klocka zaczęli produkować plastelinę. Na torze dochodziło już do, delikatnie mówiąc, incydentów.
Ja sam planuję kupić tarcze gładkie Textar albo EBC (do RX8 jest mały wybór). Do ND bym brał Zimmermanny.
Researchu dot klocków nie skończyłem jeszcze. Hawki/EBC będą prawdopodobnym wyborem.
W ogóle to polecam kontakt z Pizza Brakes, pomogą
PS. Zestaw Big Brake możesz kupić w Machined Performance.
Ja sam planuję kupić tarcze gładkie Textar albo EBC (do RX8 jest mały wybór). Do ND bym brał Zimmermanny.
Researchu dot klocków nie skończyłem jeszcze. Hawki/EBC będą prawdopodobnym wyborem.
W ogóle to polecam kontakt z Pizza Brakes, pomogą

PS. Zestaw Big Brake możesz kupić w Machined Performance.
NBFL 1.8 - Blues Beatdown | NC SPEC - Rocambolesco
Przygórze - Twój dom w Kotlinie Kłodzkiej. Pośmigamy razem?
Przygórze - Twój dom w Kotlinie Kłodzkiej. Pośmigamy razem?
- mydlo
- Posty: 229
- Rejestracja: 15 cze 2017, 23:36
- Model: ND
- Wersja: Skypassion
- Lokalizacja: Bolesławiec/Poznań
Nie powiedziałbym, że Stoptech cieszy się największą popularnością. Ogólnie są dwa stoptechy, z dużym zaciskiem dzięki czemu wchodzi tam szeroka tarcza i klocki z dużą ilością okładziny. Zestaw względnie bezobsługowy i tani w eksploatacji, ale aktualnie kosztuje dwa worki złota, poza tym trzeba kombinować z kołami bo nie wszystko na niego wchodzi. Mniejszy jest tańszy ale ma tarczę seryjnej szerokości, nie pamiętam jaka jest różnica w średnicy. Jeśli chodzi o Wilwooda, to jest bardzo mały wybór klocków, są albo takie które średnio dają radę na torze, albo idealne na tor, ale w jeździe na codzień wpierniczają tarczę w mgnieniu oka, co przy braku dostępności tarcz na miejscu i jej seryjnej szerokości powoduje duże koszty eksploatacji. Można w PL dorobić w WRK tarcze na wymiar i wtedy zabawa jest trochę tańsza. Opcja Brembo od wersji amerykańskiej wydaje się być dobrym kompromisem.Kanosky pisze: ↑21 cze 2022, 20:17Jestem ciekaw jakich klocków używacie na przodzie przy mieszanym użytku tor/ulica? Wedle forumowej wiedzy przed pierwszym track dayem do standardowych hamulców dołożyłem oplot, lepszy płyn hamulcowy i Stoptech Sport na tył i Street na przód. Niestety przody wytrzymały 4 dni na torze i zeszły do blachy. Chciałbym znaleźć najlepszy klocek który da balans koszt/twardość - Street z przodu jednak na Poznaniu nie napawał pewnością. Z drugiej strony nie chcę zamontować czegoś co zrujnuje seryjną tarczę po paru sesjach. W pierwszym odruchu chciałem kupić Stoptechy Sport również na przód, ale w dobie obecnych problemów z tym produktem szukam alternatywy.
Chciałbym też zmienić przedni układ hamulcowy jak zużyję tarcze. Czytałem o róznych alternatywach (Stoptech Big Brake/competition, Wilwood, komplet od Megane RS/Clio RS) i rozumiem że z wymienionych, Stoptech cieszy się największa popularnością u nas? Zależy mi na czymś co na dłuższą metę znowu będzie najlepszym balansem wydajność/koszta eksplotacji. Raczej nie planuję też na tym etapie dorabiania dodatkowego chłodzenia, więc rozumiem że to mocno wpływa na sens pewnych zestawów.
Co do chłodzenia zdecydowanie zwiększa żywotność klocków, więc nawet przy seryjnym - małym hamulcu będzie to bardzo dobry pomysł
- Alex
- Donator
- Posty: 4742
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
A ja zapytam przewrotnie: a szybko jeździsz? Bo może nie są Ci jeszcze potrzebne jakieś super zestawy hamulcowe. W przypadku NC proponował bym by na początek sprawdzić czy przyzwoity klocek OEM lub aftermarket (ATE, Textar, Mintex itd) nie wystarczy. Z ND gorzej bo tam fabryka poleciała trochę w kulki podobnie jak przy wczesnych NA. Więc może Hawk HPS bodajże albo podstawowe Ferodo DSperfomance. Chłodzenie jak najbardziej może się przydać.
Gorszy klocek ma taką zaletę że uczy właściwego wykorzystania hamulców.
przy użyciu Tapatalka
Gorszy klocek ma taką zaletę że uczy właściwego wykorzystania hamulców.
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- flatline
- Donator
- Posty: 2281
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Dorzucę swoje 0,03 pln 
Oemowy zestaw na przód jest niezły z sensownym klockiem (np. Hawki - Stoptech Street to… po prostu zwykły klocek imo, zamiennik OEM), tylko kiepsko znosi długotrwałe katowanie (tor, winkle).
Jeśli ma być w miarę budżetowo, to porządny klocek z górnej półki plus optymalnie chłodzenie.
Jeśli masz luźne parę k to można się zastanowić nad:
- zestawem BBK od Machined Performance na zacisku z Clio RS - duży wybór dobrych klocków, duża powierzchnia klocka, czterotloczek. Do tego tarcza ~300 mm lita lub pływająca do wyboru. Dodatkowo wchodzi pod oemową felgę z dystansem.
- zestawem V-maxx - jeszcze niedawno był do wyrwania poniżej 6k nowy, również sensowny wybór klocków, sam klocek również ma duża powierzchnie pracy, również czterotloczek. Z mojej perspektywy trochę przewymiarowany do miaty (tarcza 330 mm), ale robi robotę.
Willwody były omówione powyżej, oemowe brembo do miaty mają dla mnie 3 wady:
- zacisk siedzi na oemowej tarczy (280 mm) i jest blisko środka felgi, więc jest gimnastyka z doborem kół
- klocki są „prawie” takie jak do innych zacisków brembo (minimalnie cieńsze z tego co pamietam), więc trzeba szukać dedykowanych
- i tak trzeba położyć worek hajsu, bo nie ma ich za bardzo na rynku i raczej tylko w używce
Natomiast latałem z takim zestawem po winklach w 124 Abarth i nie klękał.

Oemowy zestaw na przód jest niezły z sensownym klockiem (np. Hawki - Stoptech Street to… po prostu zwykły klocek imo, zamiennik OEM), tylko kiepsko znosi długotrwałe katowanie (tor, winkle).
Jeśli ma być w miarę budżetowo, to porządny klocek z górnej półki plus optymalnie chłodzenie.
Jeśli masz luźne parę k to można się zastanowić nad:
- zestawem BBK od Machined Performance na zacisku z Clio RS - duży wybór dobrych klocków, duża powierzchnia klocka, czterotloczek. Do tego tarcza ~300 mm lita lub pływająca do wyboru. Dodatkowo wchodzi pod oemową felgę z dystansem.
- zestawem V-maxx - jeszcze niedawno był do wyrwania poniżej 6k nowy, również sensowny wybór klocków, sam klocek również ma duża powierzchnie pracy, również czterotloczek. Z mojej perspektywy trochę przewymiarowany do miaty (tarcza 330 mm), ale robi robotę.
Willwody były omówione powyżej, oemowe brembo do miaty mają dla mnie 3 wady:
- zacisk siedzi na oemowej tarczy (280 mm) i jest blisko środka felgi, więc jest gimnastyka z doborem kół
- klocki są „prawie” takie jak do innych zacisków brembo (minimalnie cieńsze z tego co pamietam), więc trzeba szukać dedykowanych
- i tak trzeba położyć worek hajsu, bo nie ma ich za bardzo na rynku i raczej tylko w używce
Natomiast latałem z takim zestawem po winklach w 124 Abarth i nie klękał.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
Stoptech i tak imo dużo lepiej łapie niż OEM, ale Poznań je zabił (plus nieumiejętny kierowca). Musiałem na szybko coś wrzucić, żeby autem dało się jeździć więc kupiłem to samo, a w międzyczasie ogarnę BBK - odezwę się do Machined Performance, dzięki za polecenie.flatline pisze: ↑22 cze 2022, 12:35Dorzucę swoje 0,03 pln
Oemowy zestaw na przód jest niezły z sensownym klockiem (np. Hawki - Stoptech Street to… po prostu zwykły klocek imo, zamiennik OEM), tylko kiepsko znosi długotrwałe katowanie (tor, winkle).
Jeśli ma być w miarę budżetowo, to porządny klocek z górnej półki plus optymalnie chłodzenie.
Jeśli masz luźne parę k to można się zastanowić nad:
- zestawem BBK od Machined Performance na zacisku z Clio RS - duży wybór dobrych klocków, duża powierzchnia klocka, czterotloczek. Do tego tarcza ~300 mm lita lub pływająca do wyboru. Dodatkowo wchodzi pod oemową felgę z dystansem.
- zestawem V-maxx - jeszcze niedawno był do wyrwania poniżej 6k nowy, również sensowny wybór klocków, sam klocek również ma duża powierzchnie pracy, również czterotloczek. Z mojej perspektywy trochę przewymiarowany do miaty (tarcza 330 mm), ale robi robotę.
Willwody były omówione powyżej, oemowe brembo do miaty mają dla mnie 3 wady:
- zacisk siedzi na oemowej tarczy (280 mm) i jest blisko środka felgi, więc jest gimnastyka z doborem kół
- klocki są „prawie” takie jak do innych zacisków brembo (minimalnie cieńsze z tego co pamietam), więc trzeba szukać dedykowanych
- i tak trzeba położyć worek hajsu, bo nie ma ich za bardzo na rynku i raczej tylko w używce
Natomiast latałem z takim zestawem po winklach w 124 Abarth i nie klękał.
Jest jakiś sprawdzony patent na kwestie chłodzenia? Widziałem, że w Cupowych prowadzą dysze z przedniego grilla na heble, da się coś podobnego zrobić w aucie jeżdzonym nie tylko torowo?
- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Mam auto przeznaczone do jazdy ulica+tor, setup bbk od Machined Performance na zacisku Brembo z Renault. Klocek to DS2500, chłodzenie z grilla (nie z DRL), z tyłu oem ze stoptech sport, przewody w oplocie. Dwa dni na Poznaniu, w tym niedziela na dwóch kierowców (7 sesji chyba wpadło) - zero problemu. Opona popłynęła, ale nie hamulce. Pewnie istnieją jeszcze wydajniejsze układy, ale osobiście nie widzę ekonomicznego ani sportowego sensu.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Czyli dokładnie ten setup, który planowałem. Podpowiesz czy chłodzenie robiłeś samemu czy ktoś Ci to zrobił? Jest jakiś sprawdzony patent?Kim Son San pisze: ↑28 cze 2022, 20:31Mam auto przeznaczone do jazdy ulica+tor, setup bbk od Machined Performance na zacisku Brembo z Renault. Klocek to DS2500, chłodzenie z grilla (nie z DRL), z tyłu oem ze stoptech sport, przewody w oplocie. Dwa dni na Poznaniu, w tym niedziela na dwóch kierowców (7 sesji chyba wpadło) - zero problemu. Opona popłynęła, ale nie hamulce. Pewnie istnieją jeszcze wydajniejsze układy, ale osobiście nie widzę ekonomicznego ani sportowego sensu.
- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Śluba oczywiście, podobnie jak robione jest w NC - z grilla do osłon pyłowych z mocowaniem na rurkę.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Ja jestem bardzo zadowolony (pomijając problemy z doborem felg) z BBK Stoptecha, wersja competition (gruba tarcza i większy zacisk). Do normalnej eksploatacji torowej pewnie hebel trochę przewymiarowany, ale ja często jeżdżę na "dwie nogi", zdarza się że auto robi i 150 km torowych z przerwą 1 min na zmianę kierowców i hamulec nigdy nie klęka. Klocek - DS UNO. Klocki Stoptecha uważałem za shit zanim to było modne 

ND2 na tor i nie tylko
http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... ead#unread

Czy ktoś mógłby podrzucić kontakt do rzeczonego Śluby? Próbowałem szukać na forum, na grupie FB niestety nie jestem.Kim Son San pisze: ↑05 lip 2022, 15:38Śluba oczywiście, podobnie jak robione jest w NC - z grilla do osłon pyłowych z mocowaniem na rurkę.
- flatline
- Donator
- Posty: 2281
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
[mention]Dr.KoKoN [/mention] 

"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
Zielone nie posinny piszczeć. To chyba nie te mieszanki.
Na taką okoliczność stosuje się smary do układów hamulcowych. Można posmarować nim plecy klocka. Po takim zabiegu powinien przestać wpadać w dragania i przestać piszczeć.
Na taką okoliczność stosuje się smary do układów hamulcowych. Można posmarować nim plecy klocka. Po takim zabiegu powinien przestać wpadać w dragania i przestać piszczeć.
- Załączniki
-
- Screenshot_20230422_163950_Allegro.jpg (300 KiB) Przejrzano 2386 razy
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Jak masz zaciski brembo to nic nie smarujesz poza pinami trzymającymi klocek. Blaszka która jest z tyłu klocka powinna mieć taką lepką miękką warstwę (między blaszką a tyłem klocka) I to ona ma za zadanie tłumić wibracje
Coś mi się wydaje że jej nie było. W takim razie coś takiego i nakleić na tył klocka (tak zaleca producent) i na to nałożyć blaszke?
https://allegro.pl/oferta/podkladki-pod ... 7eEALw_wcB
https://allegro.pl/oferta/podkladki-pod ... 7eEALw_wcB
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Dokładnie. A jak smarowałeś tył klocka to upewnij się że to był smar bezpieczny dla gumy. Gumki w zaciskach brembo nie występują jako część zamienna - jak się zepsują to albo kupujesz nowy zacisk albo ściągasz aftermarket za +150 USD ze stanówPsikuta pisze: ↑22 kwie 2023, 17:24Coś mi się wydaje że jej nie było. W takim razie coś takiego i nakleić na tył klocka (tak zaleca producent) i na to nałożyć blaszke?
https://allegro.pl/oferta/podkladki-pod ... 7eEALw_wcB
Smar był od ebc w komplecie z klockami. Mam nadzieję, że byle czego nie dodają.
Podkładki (152x51) są mniejsze od klockow (124,7x70mm). Nie będzie to problem ?
Usunąć cały smar brake cleanerem i niczego nie smarować ?
Podkładki (152x51) są mniejsze od klockow (124,7x70mm). Nie będzie to problem ?
Usunąć cały smar brake cleanerem i niczego nie smarować ?
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2023, 19:37 przez Psikuta, łącznie zmieniany 1 raz.
- irekJ
- Donator
- Posty: 2792
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Potwierdzam, dostanie tych gumek to koszmar. Ale się udało i pasują. Jakby co to mam zapasowy komplet z Performance Brake na sprzedażmutra pisze: ↑22 kwie 2023, 18:04Dokładnie. A jak smarowałeś tył klocka to upewnij się że to był smar bezpieczny dla gumy. Gumki w zaciskach brembo nie występują jako część zamienna - jak się zepsują to albo kupujesz nowy zacisk albo ściągasz aftermarket za +150 USD ze stanówPsikuta pisze: ↑22 kwie 2023, 17:24Coś mi się wydaje że jej nie było. W takim razie coś takiego i nakleić na tył klocka (tak zaleca producent) i na to nałożyć blaszke?
https://allegro.pl/oferta/podkladki-pod ... 7eEALw_wcB

-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Masz te ze Stanów czy udało Ci się coś dobrać na miejscu?irekJ pisze: ↑22 kwie 2023, 19:33Potwierdzam, dostanie tych gumek to koszmar. Ale się udało i pasują. Jakby co to mam zapasowy komplet z Performance Brake na sprzedażmutra pisze: ↑22 kwie 2023, 18:04Dokładnie. A jak smarowałeś tył klocka to upewnij się że to był smar bezpieczny dla gumy. Gumki w zaciskach brembo nie występują jako część zamienna - jak się zepsują to albo kupujesz nowy zacisk albo ściągasz aftermarket za +150 USD ze stanówPsikuta pisze: ↑22 kwie 2023, 17:24Coś mi się wydaje że jej nie było. W takim razie coś takiego i nakleić na tył klocka (tak zaleca producent) i na to nałożyć blaszke?
https://allegro.pl/oferta/podkladki-pod ... 7eEALw_wcB![]()
- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Sprawdźcie czy ten zestaw naprawczy to nie jest TRW PFK680. Taka część pasuje do zacisku brembo nie-OEM, który jest skrajnie podobny do tego mazdowego.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
W sensie że też ma takie podwójne przetoczenie?Kim Son San pisze: ↑26 kwie 2023, 21:06Sprawdźcie czy ten zestaw naprawczy to nie jest TRW PFK680. Taka część pasuje do zacisku brembo nie-OEM, który jest skrajnie podobny do tego mazdowego.
https://photos.app.goo.gl/MabQ8CHRZ9e7zXJf9
Edit: w sensie że blaszka i piny. Blaszka wygląda identycznie piny są inne. Te w moim zacisku są jednolitej średnicy tylko na końcu mają taką "oliwkę" która się blokuje w zacisku