Hej,
Dwóch mechaników i dwie opinie stąd waham się do kogo kierować się na serwis na terenie Wrocławia.
Auto od 2-3 lat raz na jakiś czas potrafi w trakcie jazdy stracić moc (po prostu zero reakcji na pedał gazu) i zdechnąć. Odpalenie na nowo po chwili i z reguły spokój. Drugi objaw to raz na jakiś czas stojąc na luzie zbija mu obroty, lekka przegazówka i spokój. Dzieje się to sporadycznie, tj. potrafi być ok przez okres kilkunastu/kilkuset kilometrów a czasem mu odbija. Po sprawdzeniu pod komputerem wyskoczyły dwa błędy P0300 P0104. Auto jedzie równo, wkręca się na obroty jedynie mam wrażenie, że z dołu mogłoby iść bardziej aksamitnie.
Zakładam sprawdzenie cewki, może świec a dalej kompresja. Jeden z mechaników zakłada, że to cewka, ale w wielu przypadkach przy tym silniku przy braku regulacji szklanek może to być wypalony zawór / głowica i gruby serwis na 3-4k.
Będę wdzięczny za pomoc w diagnozie oraz ewentualnie polecenie sprawdzonej osoby na terenie Wrocławia. Wiem z doświadczenia, że czasem mechanik chętnie robi prawie kapitalkę albo wymienia wszystko jak leci, a jednak wolałbym nie przesadzić ze zbędnym serwisem jeśli jest ok.
2 błędy check engine P0300 P0104
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- niezalogowany
- Posty: 255
- Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
- Model: NC
- Wersja: szybki ponton
- Lokalizacja: Wrocław
Z tego co wiem, to wypalony zawór można wyeliminować robiąc pomiar kompresji i próbę olejową. Więc to wypadało by zrobić zanim zrobi się ten 'gruby serwis na 3-4k'. Jeśli chodzi o cewkę, to wiem, że Jetronik ma jakieś super urządzonko pomiarowe do tego, ale diagnostyka tam kosztuje tyle co cewka (albo i więcej, nie wiem po ile chodzą cewki do NB).
A zdradzisz u jakich to mechaników już byłeś?
A zdradzisz u jakich to mechaników już byłeś?
- Alex
- Donator
- Posty: 4615
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Która generacja, jaki silnik?
przy użyciu Tapatalka
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Silnik 1.8, NBFL - przepraszam, że to pominąłem.
Kable, świece, cewkę w pierwszej kolejności - zdecydowanie, patrząc na kody błędów zastanawiam się też nad jakąś nieszczelnością w dolocie co pasowałoby do objawów i także odczucia że gorzej ciągnie od dołu.
Kable, świece, cewkę w pierwszej kolejności - zdecydowanie, patrząc na kody błędów zastanawiam się też nad jakąś nieszczelnością w dolocie co pasowałoby do objawów i także odczucia że gorzej ciągnie od dołu.
Mechanik, u którego robiłem diagnostykę w tym wypadku jedynie mógł sprawdzić błędy pod kompem. Dzwoniłem do dwóch warsztatów z polecenia i w jednym stawianie diagnozy przez telefon wzbudziło moją czujność stąd też post na forum. Generalnie unikam szukania diagnoz on-line, bo wiadomo że trzeba auto sprawdzić na żywo jednak wszelkie wskazówki są cenne, bo przy tego typu podejściu nie chcę dać się komuś naciąć.
- niezalogowany
- Posty: 255
- Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
- Model: NC
- Wersja: szybki ponton
- Lokalizacja: Wrocław
zajedź do JDM Service, kolega już nie jedną miate widział to może coś poradzi
-
- Donator
- Posty: 3683
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Nie sądzę żeby była nieszczelności w dolocie: z tego co widzę masz jeden błąd na missfire i jeden błąd sondy. Nieszczelność w dolocie możesz sprawdzić sam- bierzesz samostart w sprayu i na włączonym silniku oszczędnie psikasz na wszystkie łączenia. Przy nieszczelności będziesz miał skok obrotów silnikaIce pisze: ↑01 cze 2022, 16:37Silnik 1.8, NBFL - przepraszam, że to pominąłem.
Kable, świece, cewkę w pierwszej kolejności - zdecydowanie, patrząc na kody błędów zastanawiam się też nad jakąś nieszczelnością w dolocie co pasowałoby do objawów i także odczucia że gorzej ciągnie od dołu.
Mechanik, u którego robiłem diagnostykę w tym wypadku jedynie mógł sprawdzić błędy pod kompem. Dzwoniłem do dwóch warsztatów z polecenia i w jednym stawianie diagnozy przez telefon wzbudziło moją czujność stąd też post na forum. Generalnie unikam szukania diagnoz on-line, bo wiadomo że trzeba auto sprawdzić na żywo jednak wszelkie wskazówki są cenne, bo przy tego typu podejściu nie chcę dać się komuś naciąć.
Tak zrobie, natomiast dalszą weryfikacje w jakiej kolejności sugerujesz? Cewki, świece i sprawdzenie kompresji?mutra pisze: ↑01 cze 2022, 17:12Nie sądzę żeby była nieszczelności w dolocie: z tego co widzę masz jeden błąd na missfire i jeden błąd sondy. Nieszczelność w dolocie możesz sprawdzić sam- bierzesz samostart w sprayu i na włączonym silniku oszczędnie psikasz na wszystkie łączenia. Przy nieszczelności będziesz miał skok obrotów silnika
Dzięki, umawiam tam termin. Tam gdzie podjechałem nie do końca ten silnik mają przerobiony, a specjaliści od JDM wydaje mi się najsensowniejszą opcją, żeby ktoś nie naprawiał po omacku.niezalogowany pisze: ↑01 cze 2022, 16:57zajedź do JDM Service, kolega już nie jedną miate widział to może coś poradzi