tłumik aftermarketowy - doświadczenia?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- TomekD
- Donator
- Posty: 185
- Rejestracja: 05 lip 2021, 10:11
- Model: NC
- Wersja: Blue Lagoon ;-)
- Lokalizacja: Wawa
Czy ktoś ma doświadczenia z aftermarketowymi tłumikami końcowymi do NCka? Chodzi mi o zamiennik OEM i konkretnie o Bosal 179-029 lub Vegaz MZS-218, które są dostępne np. tutaj: https://www.autodoc.pl/czesci-zapasowe/ ... /18888-1-8
NC 2006r. 2,5 (by Five) + inne "bzdety"
Niemalże cokolwiek innego niż OEM końcowy, plus twój setup, to będzie urwanie głowy przy np stałej jeździe powyżej 70kmh. Łeb odpada w pizdiet.
Ale może tobie będzie się podobać.
Testowane na 2.0 i 2.5 z kolektorami bez kata i z wydechami IL, Cobra, Racing Beat itp
Ale może tobie będzie się podobać.
Testowane na 2.0 i 2.5 z kolektorami bez kata i z wydechami IL, Cobra, Racing Beat itp
- TomekD
- Donator
- Posty: 185
- Rejestracja: 05 lip 2021, 10:11
- Model: NC
- Wersja: Blue Lagoon ;-)
- Lokalizacja: Wawa
Mimo przestróg (np. @bjorm) założyłem wczoraj Ulter-sport (w wersji czarny tłumik a końcówki chrom). Co ciekawe wyrwałem od sprzedawcy (dealera) za kwotę o 404zł niższą niż w sklepie producenta
Generalnie, w porównaniu do poprzedniego zestawu (przepalony chyba OEM z dołożonymi końcówkami) dźwięk 'wyrasowił" się - dostał więcej basu. Jest trochę głośniej, to fakt, ale nie tak żeby uszy urywało. Aczkolwiek z racji temperatur osłuchiwałem go nie top-down ale przy otwartej szybie. Zaliczyłem też parę przejazdów pod wiaduktami - i tu jest
Generalnie jestem zadowolony, o dziwo moja Pani też - stwierdziła, że wreszcie nie brzęczy i ma miły odgłos
i dodała: "no chyba, że tak dołożysz i wtedy nieco dudni..." 


Generalnie jestem zadowolony, o dziwo moja Pani też - stwierdziła, że wreszcie nie brzęczy i ma miły odgłos


NC 2006r. 2,5 (by Five) + inne "bzdety"
No takie przejazdzki sa fajne, na pewno, ale jedz wyjedz na ekspresowke czy autostrade i przejedz tak z nim godzine lub dwie 
Twoj kolejny post to bedzie szukanie domowych sposobow na jego wyciszenie

Twoj kolejny post to bedzie szukanie domowych sposobow na jego wyciszenie

- TomekD
- Donator
- Posty: 185
- Rejestracja: 05 lip 2021, 10:11
- Model: NC
- Wersja: Blue Lagoon ;-)
- Lokalizacja: Wawa
Na szczęście po autostradzie w PL można 140km/h zapylać (a nie jakieś marne 80), więc dźwięki z wydechu zostaną w tyle
A tak serio, to nie sądzę, że aż tak mnie to zmęczy... A poza tym raczej dłuższe przeloty po autostradzie/ekspresówce mnie nie czekają. Pożyjemy-zobaczymy... Na razie jest 


NC 2006r. 2,5 (by Five) + inne "bzdety"
- dark_knight
- Posty: 501
- Rejestracja: 03 lis 2010, 9:47
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: Wwa
Ja mam scorpiona od @bjorm, jest głośno ale zrobiłem trasę Warszawa-Silesia-dzień na torze-Warszawa i nie ma tragedii, choć przyznam, że trasę jechałem top up. Wszystko jest względne, jest głośniej od serii, ale da się żyć, pod obciążeniem jest głośno, jazda ze stałą prędkością nie jest męcząca.
- dark_knight
- Posty: 501
- Rejestracja: 03 lis 2010, 9:47
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: Wwa
@bjorm kolektor, sportowy kat, no i układ skorpiona od Ciebie (z wałkami wyszło 200), pod obciążeniem drze japę to fakt, ale jazda ze stałymi obr 120km/h jest ok
- dark_knight
- Posty: 501
- Rejestracja: 03 lis 2010, 9:47
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: Wwa
Bez dachu jak się jedzie to też jest już dla mnie głośno, na tyle, że muszę podgłośnić radio, ale w moim temacie jest film z toru na tym nowym wydechu, zamknięty dach, uchylone szyby, gaz w podłodze i słychać jaki jest poziom hałasu, można normalnie coś powiedzieć do drugiej osoby.
No to u mnie, na 2.5 + kompresor + midpipe 3 cale i IL na koncu, przy 130kmh i tempomacie, zamknietym dachu, nie dalo sie normalnie rozmawiac w aucie, trzeba bylo mocno! podnosic glos.
- dark_knight
- Posty: 501
- Rejestracja: 03 lis 2010, 9:47
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: Wwa
problemem była średnica rury
ja mam 2 cale, przy 2.5 jest bardzo głośno, przy 3 to ciężko sobie wyobrazić
miałem kiedyś w innym aucie wydech 3 cale i dziękuję, aż tyle mocy mi nie potrzeba 



404 zl mniej to mega promocjaTomekD pisze: ↑31 mar 2022, 8:32Mimo przestróg (np. @bjorm) założyłem wczoraj Ulter-sport (w wersji czarny tłumik a końcówki chrom). Co ciekawe wyrwałem od sprzedawcy (dealera) za kwotę o 404zł niższą niż w sklepie producentaGeneralnie, w porównaniu do poprzedniego zestawu (przepalony chyba OEM z dołożonymi końcówkami) dźwięk 'wyrasowił" się - dostał więcej basu. Jest trochę głośniej, to fakt, ale nie tak żeby uszy urywało. Aczkolwiek z racji temperatur osłuchiwałem go nie top-down ale przy otwartej szybie. Zaliczyłem też parę przejazdów pod wiaduktami - i tu jest
![]()
Generalnie jestem zadowolony, o dziwo moja Pani też - stwierdziła, że wreszcie nie brzęczy i ma miły odgłosi dodała: "no chyba, że tak dołożysz i wtedy nieco dudni..."
![]()




- TomekD
- Donator
- Posty: 185
- Rejestracja: 05 lip 2021, 10:11
- Model: NC
- Wersja: Blue Lagoon ;-)
- Lokalizacja: Wawa
Ja dorwałem ich oferte na alle... Teraz nie widzę ale trzeba może zadzwonićtmx89 pisze: ↑30 maja 2022, 7:19404 zl mniej to mega promocjaTomekD pisze: ↑31 mar 2022, 8:32Mimo przestróg (np. @bjorm) założyłem wczoraj Ulter-sport (w wersji czarny tłumik a końcówki chrom). Co ciekawe wyrwałem od sprzedawcy (dealera) za kwotę o 404zł niższą niż w sklepie producentaGeneralnie, w porównaniu do poprzedniego zestawu (przepalony chyba OEM z dołożonymi końcówkami) dźwięk 'wyrasowił" się - dostał więcej basu. Jest trochę głośniej, to fakt, ale nie tak żeby uszy urywało. Aczkolwiek z racji temperatur osłuchiwałem go nie top-down ale przy otwartej szybie. Zaliczyłem też parę przejazdów pod wiaduktami - i tu jest
![]()
Generalnie jestem zadowolony, o dziwo moja Pani też - stwierdziła, że wreszcie nie brzęczy i ma miły odgłosi dodała: "no chyba, że tak dołożysz i wtedy nieco dudni..."
![]()
jaki dealer
?
http://www.www.vmaxzone.pl/
NC 2006r. 2,5 (by Five) + inne "bzdety"
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Najwięcej hałasu powoduje usunięcie downpipe ze zintegrowanym katem OEM. Żeby to zrównoważyć mam sportowego kata, i 2 tłumiki komorowe (mid turbo works i końcowy MG Motorsport Street). Jest fajnie i przy predkosciach autostradowych ok. Fajnie za to takze daje czadu przy ostrym przyspieszaniu. Podobno kolektor 4-2-1 jest bardziej cichy niż 4-1, który posiadam
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 

-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Generalnie setup: kolektor (bez kata), sportowy kat, tłumik końcowy (nawet cichy komorowy) = jest głośno. Ja mam 1 dodatkowy środkowy tłumik komorowy co poprawia sprawę. Gdyby dało się zmieścić jakiś naprawdę duży katalizator to może byłoby jeszcze lepiej (ale nie bardzo jest gdzie). Może ktoś się wypowie coś odnośnie różnicy w hałasie kolektor 4-1 a 4-2-1
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 

-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Potem nie da się autem zrobić trasy 100 km bez bolu głowy. Te 4 cylindrowe silniczki nigdy nie będą brzmiały dobrze. Ewentualnie będę głośne i w ten sposób będą zagłuszać swoje marne rzężenie . Llepiej kupić sobie dobre słuchawki i puszczać dźwięk silnika z plejbeku 
Zresztą po co inwestować w wydech lub słuchawki jeśli wystarczy jeździć po opuszczeniu dachu 160+ dźwięk powietrza od tej prędkości do zamknięcia licznika i tak dobrze zagłusza silnik i wydech

Zresztą po co inwestować w wydech lub słuchawki jeśli wystarczy jeździć po opuszczeniu dachu 160+ dźwięk powietrza od tej prędkości do zamknięcia licznika i tak dobrze zagłusza silnik i wydech
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 

Tak tytus, wiemy, mx5 1.8 i 1.5 to pomylki motoryzacji a 4cylindrowe silniki z dobrym wydechem powinny byc karane bo nie sa V8.
Znamy juz to z poprzednich postow
jak widzisz malo kto (nikt?) nie podziela twojego zdania w tej kwestii
pozdro
Znamy juz to z poprzednich postow


-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Dla miaty R4 jest tylko jedno rozwiązanie: SoundRacer OBDII Engine Sounds 
. Only fake can save you. Najlepiej to zresztą wogole wyciszyć jakimś generatorem fal bose i mieć święty spokój z terkotaniem i innym buczeniem czy bzyczeniem R4
Edit: jeśli kogoś dalej to nie przekonuje to zacząłbym od wymiany downpipe na jakiś kolektor 4-2-1. Trochę pojeździł i zastanowił się dopiero nad końcowym lub najlepiej cały aktywny wydech jak w Ferrari 355. Pytanie po co w takim pizdziku 160 KM. Dla samego dźwięku patrz SoundRacer

.


Edit: jeśli kogoś dalej to nie przekonuje to zacząłbym od wymiany downpipe na jakiś kolektor 4-2-1. Trochę pojeździł i zastanowił się dopiero nad końcowym lub najlepiej cały aktywny wydech jak w Ferrari 355. Pytanie po co w takim pizdziku 160 KM. Dla samego dźwięku patrz SoundRacer



NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 

- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
A ja tam uważam że najfajniejszy mod wydechu to bypass końcowego tłumika sterowany pilotem
przy użyciu Tapatalka
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Próbował ktoś wyciszyć sportowy wydech przez zatkanie jednej z rur tłumika końcowego? Tzn elegancko można zastosować by przed końcówką jednej z rur, przepustnice sterowana pilotem
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 

To chyba wlasnie o tym pisze Alex. Jest pare takich wydechow na forum, do NC i do ND tez widzialem.
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt: