Żarówki H4

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

10 sty 2010, 22:40

Przymierzam sie do zmiany zarowek na H4 al'a xenon i nie wiem ktore sa warte uwagi a ktore absolutnie nie . Tutaj sa moje propozycje co Wy na to :) ?? http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=856138189

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=871601080

http://aukcje.wosp.org.pl/show_item.php?item=348685
Obrazek
Obrazek
radek77
Posty: 541
Rejestracja: 23 sie 2008, 10:08
Lokalizacja: kraków i okolice;)

10 sty 2010, 22:43

hmmmm zapytaj Karolinę ona powinna Ci doradzić :mrgreen:
Różnica pomiędzy seksem i śmiercią polega na tym, że kiedy będziesz umierał, nikt nie będzie się śmiać z ciebie, że robisz to sam.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

10 sty 2010, 23:00

Życzę powodzenia ze 100/90W żarówkami - rozwojowo oddaj dokumenty od razu policji i zamów nowe reflektory...

PS A może od razu Xenon?
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

10 sty 2010, 23:01

Skoro tak mowisz to sie spytam :D
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

10 sty 2010, 23:05

dmk pisze:Życzę powodzenia ze 100/90W żarówkami - rozwojowo oddaj dokumenty od razu policji i zamów nowe reflektory...

PS A może od razu Xenon?


... czy kolega dmk ma do mnie jakis problem ?? bo co gdzies cos napisze to ciagle sa jakies zlosliwosci (szegolnie w moim temacie w dziale nasze samochody) ... jakby nie dalo sie napisac normalnie ... ??? :???:

Zadaje pytanie wiec chciałbym wiedziec jakie zarowki mozna zamonotwac o jakiej mocy w Miacie ... oczekujac odpowiedzi a nie zlosliowsci :neutral:
Obrazek
Obrazek
montanka
Posty: 196
Rejestracja: 04 lis 2009, 14:27
Lokalizacja: Bydgoszcz

10 sty 2010, 23:08

znowu się chłopcy kłócą :evil:

mam jedną radę jeśli chodzi o wymianę żarówek:
nie róbcie tego jak wam się ręce trzęsą, bo klosze się łatwo wyślizgują!! :twisted:
"Czekanie - jedna z gorszych pokut jakie los może zesłać człowiekowi"
moje maleństwo nareszcie w domu... :)
Awatar użytkownika
transporterdriver
Posty: 378
Rejestracja: 02 lip 2009, 0:02
Model: NA
Wersja: 1.6 90km
Lokalizacja: Toruń

10 sty 2010, 23:10

Miałem takie żaróweczki philipsa, udające ksenony xD ale hmmm jakiejś wielkiej róznicy nie widac, to nie to samo co ksenon aczkolwiek może dlatego że kupiłem moją miatke z takimi żarówkami, nie mam pojęcia ile miały lat xD, nowe może dają potężniejszy efekt :)
Mazda mx-5 1.6 115 km - przeszłość
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz :)
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

10 sty 2010, 23:14

transporterdriver pisze:Miałem takie żaróweczki philipsa, udające ksenony xD ale hmmm jakiejś wielkiej róznicy nie widac, to nie to samo co ksenon aczkolwiek może dlatego że kupiłem moją miatke z takimi żarówkami, nie mam pojęcia ile miały lat xD, nowe może dają potężniejszy efekt :)


Philipsy sa slabe ... Mam w drugim aucie i jest kiepsko bardziej swieca na bialo niz niebiesko ... Dlatego sie pytam co by bylo dobre i o jakiej mocy :)
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
transporterdriver
Posty: 378
Rejestracja: 02 lip 2009, 0:02
Model: NA
Wersja: 1.6 90km
Lokalizacja: Toruń

10 sty 2010, 23:17

tmx89 pisze:Philipsy sa slabe ... Mam w drugim aucie i jest kiepsko bardziej swieca na bialo niz niebiesko ... Dlatego sie pytam co by bylo dobre i o jakiej mocy :)


No właśnie to samo zauważyłem :) myślałem że to może żywotnośc żarówek na wymarciu, ale z tego co piszesz, widzę ze ten typ tak ma, myślę że ciekawszym rozwiązaniem mimo wszystko byłby montaż ksenonów :mrgreen:
Mazda mx-5 1.6 115 km - przeszłość
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz :)
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

10 sty 2010, 23:26

transporterdriver pisze:
tmx89 pisze:Philipsy sa slabe ... Mam w drugim aucie i jest kiepsko bardziej swieca na bialo niz niebiesko ... Dlatego sie pytam co by bylo dobre i o jakiej mocy :)


No właśnie to samo zauważyłem :) myślałem że to może żywotnośc żarówek na wymarciu, ale z tego co piszesz, widzę ze ten typ tak ma, myślę że ciekawszym rozwiązaniem mimo wszystko byłby montaż ksenonów :mrgreen:


wlasnie nie chce ksenonow tylko H4 :razz:
Obrazek
Obrazek
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

10 sty 2010, 23:35

tmx89, ja mam właśnie coś w tym stylu żarówki. Jasno-niebieskie ale raczej białawe.
Jest tego jeden plus. Lepiej świecą :) Jeśli chodzi o to jak to wygląda to ... jest kiepsko. Do tego samochodu w ogóle nie pasują takie światła. To zbyt nowoczesne rozwiązanie do takiego starego samochodu. Po pierwsze to zupełnie nie pasuje takie światło w lampach NIE typu clear. Jak by były "clear'y" to może jeszcze jakoś by to wyglądało. Bez nich jest brzydko. Druga wada i to już większa to to, że zupełnie nie pasują kolorystycznie do moich świateł dziennych. W dziennych nie mogę sobie wybierać jaką barwą mają świecić światła, więc jestem zdany jedynie na zwykłą żółtawą żarówkę. Z jasno-niebieskimi światłami mijania wygląda to nieciekawie i nie ładnie.
Poniżej fotka. Nie widać na niej niebieskiego tak jak a żywo. Tutaj wyglądają na białe. A nie są :P


Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Karolina
Administrator
Administrator
Posty: 3144
Rejestracja: 24 maja 2008, 19:09
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

10 sty 2010, 23:42

Radek :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Umarłam ze śmiechu :mrgreen:

Po rezurekcji odpowiadam tmx'owi.
Tematów o żarówkach udających ksenony już był. Poszukaj sobie. Wypowiadaliśmy się na ich temat. Dość burzliwie zresztą. Stałam pod pręgierzem opinii publicznej bo na takich wtedy jeździłam :cool:

Zmieniłam na zwykłe. Nie dostaje od wiekszości przejeżdzających po oczach długimi, nie widzę myszy na poboczu (czyli mniej widzę) oraz jeżdząc na końcu kolumny nie narażam się na jadowite komentarze wszystkich przede mną :mrgreen: Tylko Majkel coś dziamotał ze teraz nie można mnie rozróżnić od innych i to zło :mrgreen:

Do reflektora wtykamy żarówki przeznaczone dla danego typu lampy. Inaczej oślepiają innych kierowców. Nie tylko z przodu ale i z tyłu. I takie jest moje zdanie.

@ Tmx proszę o przestrzeganie regulaminu.
Jest ryzyko - jest przyjemność
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

10 sty 2010, 23:58

tmx89 pisze:
dmk pisze:... czy kolega dmk ma do mnie jakis problem ?? bo co gdzies cos napisze to ciagle sa jakies zlosliwosci (szegolnie w moim temacie w dziale nasze samochody) ... jakby nie dalo sie napisac normalnie ... ??? :???:


Oj, nie mam problemu. Tylko się uśmiechnąłem. "H4" daje trochę wyników zarówno na forum jak i po sieci. No i dodałem coś, co było z Twojej strony naprawdę zabawne - "rozwojowa gałka skrzyni biegów" - więcej dystansu do siebie ;)

Dobrze, a skoro musi być tak poważnie to:

1) Żarówki H4 mają moc 60/55W i na taką moc mają homologację wszystkie reflektory. Używanie mocniejszych żarówek jest NIEZGODNE z przepisami i można za to musieć oddać dokumenty samochodu nie mając innych na wymianę na drodze podczas kontroli.

2) Żarówki o mocy 100/90W, które najczęściej "udają" ksenony to nic innego jak ogromnej mocy żarnik wydający z siebie masę innego promieniowania (np. podczerwonego), który osmala/wypala/niszczy soczewkę reflektora. Do tego nie mają prawa świecić na niebiesko - nawet gdyby miały 200W nie uzyskasz na zwykłym żarniku tak wysokiej temperatury barwy jak ksenon, a ten "efekt" dostaje się co najwyżej przez pomalowanie szkła lub inną mieszankę gazu (choć ten drugi akurat prawie wcale nie wpływa). O jakości tego rozwiązania nie chcę nawet dyskutować. Nie wspomnę też o tym, że możesz stopić oprawkę, spalić wiązkę, przekaźniki albo całą instalację.

3) Niebieskie światło wcale nie jest korzystne, a jest jedynie efektem ubocznym w ksenonie wynikającym z bardzo wysokiej temperatury światła i jednocześnie braku jakiegokolwiek innego promieniowania. Niebieski kolor WCALE nie poprawia widoczności, poza ciekawym efektem wizualnym. Dodatkowo tak wysoka temperatura światła bardzo często UTRUDNIA i ZMNIEJSZA widoczność w sytuacjach mglistych i przy dużej wilgotności - niebieskie światło rozprasza się znacznie lepiej we mgle, a najgorzej rozprasza się mocno żółte (dzięki czemu nie mamy przed sobą "białej ściany").

4) Jeżeli chcesz mieć naprawdę dobre żarówki, a nie "pseudo efekt ksenonowy" zainwestuj w najwyższą pułkę Philipsa lub Osram. Sam mam we wszystkich samochodach BlueVision a w Miacie Philips Xtreme Power. Żarówki Philipsa faktycznie są bardzo dobre (jeżeli chodzi o barwę światła), ale zapomnij o "niebieskiej poświacie". Światło będzie mocno-białe.

5) W takich żarówkach jak Philips czy Osram cały efekt opiera się o lekkie przewoltowanie żarówki, dzięki czemu uzyskuje się jaśniejszy snop światła, kosztem żywotności żarówki. No i dużo łatwiej stopić żarnik przy zbyt wysokim napięciu na wiązce (o czym się przekonałem jeżdżąc 2 dni na prawie 17V - spaliłem obie żarówki niemal w tym samym momencie).

6) Na deser: Montaż palników ksenonowych jest nielegalny w samochodach, które nie mają reflektorów soczewkowych. Do tego samochod taki musi być wyposażony w autoimatyczne pozycjonowanie snopu światła po uruchomieniu silnika oraz system czyszczenia reflektorów. O ile pierwszy wymóg da się "obejść", ponieważ są homologowane kity, które pozycjonują reflektory z wbudowanymi krokowcami (w reflektorach są krokowce? może mnie ktoś poprawić?!), o tyle drugiego nie przeskoczysz w Miacie, bo żadna z tego co wiem nie miała spryskiwaczy. Zdarzają się też dodatkowe komplikacje przy takiej "własnoręcznej" przeróbce jak np. ubezpieczyciel, który nie wypłaci pieniędzy nawet z OC w przypadku kolizji (niezależnie, czy jesteśmy sprawcą czy poszkodowanym).

To tyle, chyba wyczerpałem temat. Dobrej nocy ;)

PS Wracając jeszcze do dziennych, a dokładniej postojowych, o których wspomniał DieSpinnePL: w tym wypadku mamy do czynienia z żarówkami W5W (5W). Nie dają one dużo światła, a tym bardziej nie dają żadnego "snopu" do przodu - mają tylko zapewnić widoczność samochodu zaparkowanego/zatrzymanego/cokolwiek. Nie powiem jak to wygląda z punktu widzenia prawa, ale jeżeli koniecznie ktoś chce mieć tam światło białe - są fajne LEDy, które są zamiennikami. Prostsze ledy "białe" tak naprawdę dają poświatę lekko niebieską (tutaj odsyłam do tematu noveeka u którego włożyliśmy 4xLED na jedną stronę i wygląda to naprawdę fajnie). Droższe ledy potrafią dać cieplejszą temperaturę światła i dać go dużo więcej niż żarówka W5W, no ale znowu sztuka kosztuje około 40zl (http://sklep.ledy.pl/zarowka-r10-biala-15x-led-dioda-12v-w5w-p-1557.html - ja mam dokładnie te u siebie), ale nie widzę sensu montażu takich "rozproszeniowych" w NA gdzie praktycznie nie ma reflektora do postojowych - co innego NB/NBfl, gdzie postojówka jest w dużym reflektorze. Nie wiem jak na to patrzy prawo - teoretycznie homologowany jest reflektor do świecenia z żarówką o zadanej mocy... nie ma mowy o żarówkach... nikt mi na to pytanie nie potrafił jeszcze odpowiedzieć. Więc należy raczej brać pesymistycznie, że są niedozwolone, a jedynie duża ilość światła którą dają spowoduje, że nikt na to nie zwróci uwagi. Spójrz też sobie na mój temat i zobaczysz foto w nocy - jedno z włączonymi Philipsami i drugie z LEDami (jeszcze wersją 4 ledy kierunkowe, czyli takie jak ma noveek).

PS2 tmx89 jeżeli poczułeś się urażony - przepraszam.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

11 sty 2010, 8:08

dmk pisze: tmx89 jeżeli poczułeś się urażony - przepraszam.


No spoko :wink: A za wypowiedz na temat zarowek dzieki :)
Obrazek
Obrazek
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

11 sty 2010, 9:24

dmk pisze:w tym wypadku mamy do czynienia z żarówkami W5W (5W)


Prostując, ja miałem na myśli moje żarówki do jazdy dziennej, czyli nie W5W tylko dwuwłóknowe takie jakie są np w światłach stopu. W miejscu seryjnych W5W mam mocniejsze do kierunkowskazów.

dmk pisze:Philips Xtreme Power


Na 95% to właśnie te mam zamontowane H4-ki. Żarówka jest niebieska, świeci światłem białym, ale reflektor ma delikatnie niebieskawy kolor.
Kiepsko to wygląda razem :P
Irakleo, gdzie te żółte żarówki z USA dla mnie :?:
;)
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

11 sty 2010, 9:39

dmk pisze:Montaż palników ksenonowych jest nielegalny w samochodach, które nie mają reflektorów soczewkowych. Do tego samochod taki musi być wyposażony w autoimatyczne pozycjonowanie snopu światła po uruchomieniu silnika oraz system czyszczenia reflektorów.


Małe sprostowanie, są oryginalne reflektory lustrowe, w których montowano żarniki ksenonowe (na przykład w niektórych mercach).

Pozycjonowanie spoko, czyszczenie reflektorów - da się zrobić. Pragnę jeszcze zauważyć, że to plus soczewka nadal jest nielegalne mimo, że nie stwarza już zagrożenia. Lampa ma konkretną homologację, można w niej używać tylko żarówek - lampy ksenonowe mają inne przesłony. Także - mimo, że sam chcę ksenony do miatki to mieć ich nie będę :twisted:


Pozdrawiam
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

11 sty 2010, 10:43

DieSpinnePL pisze:Prostując, ja miałem na myśli moje żarówki do jazdy dziennej, czyli nie W5W tylko dwuwłóknowe takie jakie są np w światłach stopu. W miejscu seryjnych W5W mam mocniejsze do kierunkowskazów.


No ale ze zdjęcia które umieściłeś wynika, że te obok kierunkowskazów (czyli tzw. postojówki) masz żółtwe... i o tych pisałem w kontekście LEDów. Są też BlueVision Philipsa W5W - kosztują kilkanaście złotych i są też dodawane do kompletu H4 BlueVision (święcą na biało, zdecydowanie lepiej niż klasyczna W5W).

DieSpinnePL pisze:
dmk pisze:Philips Xtreme Power

Na 95% to właśnie te mam zamontowane H4-ki. Żarówka jest niebieska, świeci światłem białym, ale reflektor ma delikatnie niebieskawy kolor.
Kiepsko to wygląda razem :P
Irakleo, gdzie te żółte żarówki z USA dla mnie :?:
;)


To na 100% jeśli to Philips to właśnie BlueVision - odrobinę niższa półka cenowa niż Xtreme Power (kilkanaście złotych), ale światło bardzo porównywalne (i pewnie trochę większa żywotność). Przed pojawieniem się Xtreme Power to właśnie BlueVision było traktowane, jako najjaśniejsza żarówka tego producenta. Bombka jest faktycznie cała niebieska. W Xtreme Power - nie jest barwiona, tylko sama końcówka ma zabarwienie (i to nie niebieskie).

Reasumując: dwuwłóknowe H4 masz fajne (jasno-biało świecące), możesz do tego dobrać W5W w miejsca obok kierunkowskazów (co ze zdjęcia wynika, że Ci świeci żółtawo - albo W5W BlueVision albo LED). Albo oczywiście wymienić na żółte H4 (co może wyglądać z NA bardzo ciekawie) ;)

Mayk pisze:Małe sprostowanie, są oryginalne reflektory lustrowe, w których montowano żarniki ksenonowe (na przykład w niektórych mercach).


Racja, ale tam lustro jest chyba trochę inaczej skonstruowane niż w klasycznych lustrowych - chodzi mi o przestrzeń, którą oświetla odbita wiązka.

Mayk pisze:Pozycjonowanie spoko, czyszczenie reflektorów - da się zrobić. Pragnę jeszcze zauważyć, że to plus soczewka nadal jest nielegalne mimo, że nie stwarza już zagrożenia. Lampa ma konkretną homologację, można w niej używać tylko żarówek - lampy ksenonowe mają inne przesłony. Także - mimo, że sam chcę ksenony do miatki to mieć ich nie będę


Zapomniałem o przesłonie. Ale nie zmienia to faktu, że "złożenie" zestawu, w którym każdy element będzie homologowany, jest awykonalne.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

11 sty 2010, 10:50

Właśnie 'wracam z allegro' - już wiem czemu tak wiele samochodów nas oślepia - teraz można dostać zestaw żarników z przetwornicami za 150zł - O ZGROZO....

Wybaczcie za mały offtopic ale to jest po prostu przerażające...
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

11 sty 2010, 14:26

Mayk pisze:Właśnie 'wracam z allegro' - już wiem czemu tak wiele samochodów nas oślepia - teraz można dostać zestaw żarników z przetwornicami za 150zł - O ZGROZO....

Wybaczcie za mały offtopic ale to jest po prostu przerażające...


No ja się dziwię, że allegro się nie weźmie za różne takie nie całkiem legalne rzeczy jak właśnie zestawy HID do każdego auta czy zagłuszacze GPS (innego zastosowania jak "oszukiwanie" kogoś nie widzę, nie wspominając o złodziejach... może ktoś mi coś podsunie?!). No ale to czysty zysk dla nich...

Spojrzałem jeszcze, czy nie ma homologowanych świateł do NBfl przystosowanych pod ksenony i niestety nic nie znalazłem (sam przez chwilę się zastanawiałem nad zmianą reflektorów i zderzaka gdyby była możliwość zainstalowania ksenonów, legalnie.

Swoją drogą ten koleś (http://swiatla.arbiter.pl/galeria/lampa.xenon) jest kompletnym wariatem, zamontował palniki w... rowerze ;)
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
kris
Posty: 37
Rejestracja: 12 maja 2009, 23:29
Lokalizacja: wawa

11 sty 2010, 17:07

dmk pisze:6) Na deser: Montaż palników ksenonowych jest nielegalny w samochodach, które nie mają reflektorów soczewkowych.


A ja w drugim samochodzie mam fabryczne ksenony bez reflektorów soczewkowych.
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

11 sty 2010, 17:11

Kilka postów wyżej...

Mayk pisze:Małe sprostowanie, są oryginalne reflektory lustrowe, w których montowano żarniki ksenonowe (na przykład w niektórych mercach).


Pozdrawiam!
110@???KM
134@???Nm
kris
Posty: 37
Rejestracja: 12 maja 2009, 23:29
Lokalizacja: wawa

11 sty 2010, 17:23

Mayk pisze:Kilka postów wyżej...

Mayk pisze:Małe sprostowanie, są oryginalne reflektory lustrowe, w których montowano żarniki ksenonowe (na przykład w niektórych mercach).


Pozdrawiam!


Sorqi, nie zauważyłem:)

pzdr
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

11 sty 2010, 23:20

dmk pisze:No ale ze zdjęcia które umieściłeś wynika, że te obok kierunkowskazów (czyli tzw. postojówki) masz żółtwe... i o tych pisałem w kontekście LEDów. Są też BlueVision Philipsa W5W - kosztują kilkanaście złotych i są też dodawane do kompletu H4 BlueVision (święcą na biało, zdecydowanie lepiej niż klasyczna W5W).


Mało to istotne, ale nadal nie zrozumiałeś co ja tam opisałem. Ja nawet nie mam W5W w moim samochodzie :)
Ale mniejsza z tym. Skoro można zamienić W5W na jakiś LED to jak ktoś chce to proszę bardzo. Mi się nie podobają LEDy w MX-5. Jak dla mnie to nie ta epoka motoryzacji. Ponadto one przeważnie świecą punktowo co wg mnie akurat zamiast poprawiać, to psuje wygląd świateł samochodu. W stosunkowo starszym samochodzie światło musi się rozpraszać. To właśnie dlatego tak niesamowicie mi się od zawsze podobały tylne klosze w MX-5 :)

dobra nie ważne :)

Dam znać jak świecą te Yellow'y :)
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

11 sty 2010, 23:45

DieSpinnePL pisze:Mało to istotne, ale nadal nie zrozumiałeś co ja tam opisałem. Ja nawet nie mam W5W w moim samochodzie :)
Ale mniejsza z tym. Skoro można zamienić W5W na jakiś LED to jak ktoś chce to proszę bardzo. Mi się nie podobają LEDy w MX-5. Jak dla mnie to nie ta epoka motoryzacji. Ponadto one przeważnie świecą punktowo co wg mnie akurat zamiast poprawiać, to psuje wygląd świateł samochodu. W stosunkowo starszym samochodzie światło musi się rozpraszać. To właśnie dlatego tak niesamowicie mi się od zawsze podobały tylne klosze w MX-5 :)

dobra nie ważne :)

Dam znać jak świecą te Yellow'y :)


Czyli mijania masz dwuwłóknowe? Jakiej mocy? I co ma to na celu? To bardzo ciekawe.

A na efekt z żółtymi czekam z niecierpliwością, jestem ciekawy takiego "klasyka"! :-)

PS Co do LEDów - zgoda, świecą punktowo. Ale "żarówki" ledowe które pokazałem, już nie świecą punktowo. Ta technologia leci do przodu z dnia na dzień...

PS2 Akurat w NA "pozycyjne" mają szanse (przynajmniej z tego co widziałem u noveeka) świecić wyłącznie "do przodu" - czyli kierunkowo.

PS3 Będę uparty, popatrz sobie na ledy.pl w katalogu masz zarówno żarówki normalne jak i ledowe. Są też wersje dwuwłóknowe (czyli dwa tryby świecenia) - może sobie coś "żółtego" dobierzesz do nowych żarówek :)
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

12 sty 2010, 0:49

dmk pisze:Czyli mijania masz dwuwłóknowe? Jakiej mocy? I co ma to na celu? To bardzo ciekawe.


Hej hej, tego nie napisałem.
Żeby nie spamować to odeślę Cię do tematu w którym to bardzo dokładnie opisałem :)
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=951&start=0

dmk pisze:PS2 Akurat w NA "pozycyjne" mają szanse (przynajmniej z tego co widziałem u noveeka) świecić wyłącznie "do przodu" - czyli kierunkowo.


Też widziałem w jednej NA zamontowane niebieskie W5W i naprawdę w ogóle to nie trafiło w mój gust.


dmk pisze:PS3 Będę uparty, popatrz sobie na ledy.pl w katalogu masz zarówno żarówki normalne jak i ledowe. Są też wersje dwuwłóknowe (czyli dwa tryby świecenia) - może sobie coś "żółtego" dobierzesz do nowych żarówek


Moje normalne żarówki i tak mają żółtą barwę. Nie wiem jak Yellow będą te Yellow z USA, ale jak przyjdą to dopiero obadam :)
Pozostaje jeszcze kwestia czy taka LED wejdzie, bo różnie z tymi oprawkami bywa. Czasami potrafi być sporo dłuższa żarówka.
Ponadto ja preferuję zwykłe żarówki od LED-ów zwłaszcza w 15 letnim samochodzie :) Ale przyznaję się, że na żywo bardzo mi się podobają LEDy w R8 które kręci się w moich okolicach :)
Kain
Posty: 186
Rejestracja: 10 maja 2008, 8:44
Lokalizacja: Warszawa/Biała Podl.

12 sty 2010, 8:29

Ja mogę śmiało polecić Xtecki, mam je we wszystkich autach które są u mnie w domu i za tą cenę są naprawdę ok. Nie miałem philipsów ale nie wiem czy warto. Aha te Xtecki mają homologację czyli nie są ala xenon a świecą ładnym białym światłem i poprawiła się widoczność w porównaniu ze zwykłymi żarówkami.

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ