Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Hej, podobno nie ma głupich pytań..... rodzinne kombi Mazda 6 zostało dziś uszlachetnione LPG.
Jak komputer pokazuje średnie i chwilowe spalanie benzyny podczas jazdy, to czy podczas jazdy na gazie pokazywane jest średnie i chwilowe zużycie gazu ??
Jak komputer pokazuje średnie i chwilowe spalanie benzyny podczas jazdy, to czy podczas jazdy na gazie pokazywane jest średnie i chwilowe zużycie gazu ??
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
- Scyzor
- Donator
- Posty: 927
- Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
- Model: NB FL
- Wersja: Memories II
- Lokalizacja: SC
Spinać się nie spinam - po prostu nigdy wcześniej nie miałem sezonowej zabawki, która pół roku stała nie jeżdżona. A nie widzi mi się zaczynać sezonu od toczenia tarcz.mutra pisze: ↑07 gru 2021, 10:31Nie spinaj się, jeżeli Ci to bardzo przeszkadza to są inhibitory korozji-rozpuszczasz w wodzie, spryskujesz i nic nie rdzewieje.
https://bilthamber.com/product/atom-mac/
Dzięki za podpowiedź. Jak spać nie będę mógł - rozważę aplikację podobnej chemii
- Scyzor
- Donator
- Posty: 927
- Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
- Model: NB FL
- Wersja: Memories II
- Lokalizacja: SC
Lata świetlne temu, jak jeszcze jeździłem na LPG, instalacje gazowe wchodziły z poziomu mieszalnikowych na wtryskowe. Jednemu macherowi, który demontował mi wówczas instalację gazową (tak - kupiłem Hondę z V-Tec'kiem i demontowałem gaz) zadałem wówczas to samo pytanie i potwierdził że komputer wylicza zużycie na podstawie przepływu na wtryskach - a jak instalacja jest sekwencyjna, to ciekły gaz podajemy tą samą drogą. No ale to tylko info zasłyszane.
- Alex
- Donator
- Posty: 4685
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Komputer przelicza zużycie paliwa na podstawie szacowanego przepływu (bierze pod uwagę np czas wtrysku) paliwa przez wtryskiwacze, nie mierzonego. Po zainstalowaniu LPG wskazanie zużycia nadal będzie tylko obarczone większym błędem.
Instalacja sekwencyjna niekoniecznie oznacza że gaz jest podawany przez wtryski benzynowe, zazwyczaj nie. Instalacje ciekłego wtrysku gazu rzadko się spotyka.
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
Instalacja sekwencyjna niekoniecznie oznacza że gaz jest podawany przez wtryski benzynowe, zazwyczaj nie. Instalacje ciekłego wtrysku gazu rzadko się spotyka.
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- Gieras
- Donator
- Posty: 365
- Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
- Model: NC
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Mazowieckie
Nie przejmuj się tym nalotem. On potrafi się pojawiać na tarczach już po kilku dniach bez jeżdżenia, w sumie to chyba zależy od poziomu wilgotności, ale pewny nie jestem. To jest całkowicie powierzchowne i nie spowoduje konieczności toczenia po jednym sezonie stania auta. Mam tak w moich samochodach co roku i nic się nie dzieje.Scyzor pisze: ↑07 gru 2021, 21:12Spinać się nie spinam - po prostu nigdy wcześniej nie miałem sezonowej zabawki, która pół roku stała nie jeżdżona. A nie widzi mi się zaczynać sezonu od toczenia tarcz.mutra pisze: ↑07 gru 2021, 10:31Nie spinaj się, jeżeli Ci to bardzo przeszkadza to są inhibitory korozji-rozpuszczasz w wodzie, spryskujesz i nic nie rdzewieje.
https://bilthamber.com/product/atom-mac/
Dzięki za podpowiedź. Jak spać nie będę mógł - rozważę aplikację podobnej chemii
- Scyzor
- Donator
- Posty: 927
- Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
- Model: NB FL
- Wersja: Memories II
- Lokalizacja: SC
Dzięki.Gieras pisze: ↑08 gru 2021, 11:44Nie przejmuj się tym nalotem. On potrafi się pojawiać na tarczach już po kilku dniach bez jeżdżenia, w sumie to chyba zależy od poziomu wilgotności, ale pewny nie jestem. To jest całkowicie powierzchowne i nie spowoduje konieczności toczenia po jednym sezonie stania auta. Mam tak w moich samochodach co roku i nic się nie dzieje.
Eliminuję przeciek w dachu i zostawiam.
- Sun
- Donator
- Posty: 315
- Rejestracja: 03 maja 2020, 13:55
- Model: ND
- Wersja: Skyenergy
- Lokalizacja: Gliwice
Hej,
czy ktoś kupował zestawy naprawcze do opon?
Mam na myśli np.: taki zestaw:
https://allegro.pl/oferta/zestaw-napraw ... 9549365567
czy ktoś kupował zestawy naprawcze do opon?
Mam na myśli np.: taki zestaw:
https://allegro.pl/oferta/zestaw-napraw ... 9549365567
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
"KOŁO Zapasowe w sprayu do drobnych przebić 335ML" ...........hmmmmmSun pisze: ↑08 gru 2021, 21:11Hej,
czy ktoś kupował zestawy naprawcze do opon?
Mam na myśli np.: taki zestaw:
https://allegro.pl/oferta/zestaw-napraw ... 9549365567
Jeśli mogę wyrazić swoje zdanie.... nie neguje....ale mogę podać przykład z własnego doświadczenia.
Wyprzedzałem Tira na autostradzie, kamień spod jego koła uderzył w moją oponę z boku. Opona przecięta na boku. W tym momencie taki zestaw......delikatnie mówiąc..... nie przyda się. Wolę zapasówke.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
- Sun
- Donator
- Posty: 315
- Rejestracja: 03 maja 2020, 13:55
- Model: ND
- Wersja: Skyenergy
- Lokalizacja: Gliwice
No to są hardcorowe sytuacje.Tomai pisze: ↑08 gru 2021, 21:31"KOŁO Zapasowe w sprayu do drobnych przebić 335ML" ...........hmmmmmSun pisze: ↑08 gru 2021, 21:11Hej,
czy ktoś kupował zestawy naprawcze do opon?
Mam na myśli np.: taki zestaw:
https://allegro.pl/oferta/zestaw-napraw ... 9549365567
Jeśli mogę wyrazić swoje zdanie.... nie neguje....ale mogę podać przykład z własnego doświadczenia.
Wyprzedzałem Tira na autostradzie, kamień spod jego koła uderzył w moją oponę z boku. Opona przecięta na boku. W tym momencie taki zestaw......delikatnie mówiąc..... nie przyda się. Wolę zapasówke.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
NieeeeSun pisze: ↑08 gru 2021, 22:22No to są hardcorowe sytuacje.Tomai pisze: ↑08 gru 2021, 21:31"KOŁO Zapasowe w sprayu do drobnych przebić 335ML" ...........hmmmmmSun pisze: ↑08 gru 2021, 21:11Hej,
czy ktoś kupował zestawy naprawcze do opon?
Mam na myśli np.: taki zestaw:
https://allegro.pl/oferta/zestaw-napraw ... 9549365567
Jeśli mogę wyrazić swoje zdanie.... nie neguje....ale mogę podać przykład z własnego doświadczenia.
Wyprzedzałem Tira na autostradzie, kamień spod jego koła uderzył w moją oponę z boku. Opona przecięta na boku. W tym momencie taki zestaw......delikatnie mówiąc..... nie przyda się. Wolę zapasówke.
Życiowe
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
- Sun
- Donator
- Posty: 315
- Rejestracja: 03 maja 2020, 13:55
- Model: ND
- Wersja: Skyenergy
- Lokalizacja: Gliwice
W sumie to racja.Tomai pisze: ↑08 gru 2021, 23:11NieeeeSun pisze: ↑08 gru 2021, 22:22No to są hardcorowe sytuacje.Tomai pisze: ↑08 gru 2021, 21:31
"KOŁO Zapasowe w sprayu do drobnych przebić 335ML" ...........hmmmmm
Jeśli mogę wyrazić swoje zdanie.... nie neguje....ale mogę podać przykład z własnego doświadczenia.
Wyprzedzałem Tira na autostradzie, kamień spod jego koła uderzył w moją oponę z boku. Opona przecięta na boku. W tym momencie taki zestaw......delikatnie mówiąc..... nie przyda się. Wolę zapasówke.
Życiowe
Wiadomo, że taki zestaw nie uratuje gdy opona pęknie, ale jak się wjedzie na jakiś gwóźdź czy coś to pewnie tak.
- Scyzor
- Donator
- Posty: 927
- Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
- Model: NB FL
- Wersja: Memories II
- Lokalizacja: SC
Abstrahując od wspomnianej kwestii dotyczącej przydatności takiego wynalazku zwróciłbym uwagę na jeszcze jedną sprawę - również z własnego doświadczenia. W zamierzchłych czasach, jak jeszcze jeździłem z LPG, woziłem takie cudo zamiast zapasu. I kiedyś nawet zdarzyło mi się go użyć. Zdziwko, bo nawet skutecznie (przynajmniej na czas dojazdu do miejsca docelowego). Problem okazał się jednak zupełnie gdzie indziej niż się spodziewałem - żaden z zakładów wulkanizatorskich nie chciał przyjąć opony do prawilnej jej naprawy. Zmycie tego specyfiku z wnętrza opony wymagało nie lada gimnastyki. Ostatecznie za naprawę gumy zapłaciłem więcej niż była warta.
- polokokt
- Donator
- Posty: 1234
- Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: WL
Dokładnie tak jak Scyzor napisał. Ja miałem przeboje z tym wynalazkiem w służbowym aucie obsługiwanym w ramach floty w sieci zakładów wulkanizacyjnych. Zadnego czyszczenia opony, tylko od razu zakup dwóch nowych opon (bo zgodnie z przepisami na jednej osi muszą być dwie takie same ). Więc z finansowego punktu widzenia to słaby deal jak tak słabo trafimy. Normalnie wyjęliby gwoździa, załatali za 35 PLN i już... a tu koszt "naprawy" auta, to koszt dwóch nowych opon plus usługa... kosmos jakiś.
I w koło komina to mógłbym się kręcić z taką oponą w sprayu . Ale na rodzinny wyjazd na drugi koniec europy to tylko (chociaż) dojazdówka w bagażniku. Miałem też przeboje z assistance, jak złapałem kapcia pod Żywcem w niedziele wieczorem a assistance mi mówi że mogą wysłać lawetę z Warszawy... będzie już za jakieś 5-6h u mnie Załatwiłem temat sam w godzinę i pojechałem dalej.
I w koło komina to mógłbym się kręcić z taką oponą w sprayu . Ale na rodzinny wyjazd na drugi koniec europy to tylko (chociaż) dojazdówka w bagażniku. Miałem też przeboje z assistance, jak złapałem kapcia pod Żywcem w niedziele wieczorem a assistance mi mówi że mogą wysłać lawetę z Warszawy... będzie już za jakieś 5-6h u mnie Załatwiłem temat sam w godzinę i pojechałem dalej.
- ZetoBot
- Donator
- Posty: 107
- Rejestracja: 10 sty 2021, 22:24
- Model: NA
- Wersja: Classic Red
- Lokalizacja: Radomsko
Jeżeli mogę coś dorzucić do tematu naprawy koła to ja bym polecał zestaw naprawczy ze sznurkiem butylowym. Jest o wiele prostszy w użyciu i nie brudzi wnętrza koła. Takie zestawy są tanie i wielokrotnego użytku tylko trzeba kompresor ze sobą wozić.
- Sun
- Donator
- Posty: 315
- Rejestracja: 03 maja 2020, 13:55
- Model: ND
- Wersja: Skyenergy
- Lokalizacja: Gliwice
Czyli jak już muszę kupić to wziąć zestaw kompresor+sznurek butylowy.
Czyli, coś takiego: https://allegro.pl/oferta/zestaw-napraw ... 9549365567
Czyli, coś takiego: https://allegro.pl/oferta/zestaw-napraw ... 9549365567
- ZetoBot
- Donator
- Posty: 107
- Rejestracja: 10 sty 2021, 22:24
- Model: NA
- Wersja: Classic Red
- Lokalizacja: Radomsko
Tak, coś takiego. Ja osobiście zrobiłem tak że kupiłem tylko sznurek butylowy oraz to wyposażenie do jego aplikacji i spakowałem to do sortownika z usuniętymi przegródkami wraz z bezpiecznikami, żarówkami oraz innymi rzeczami żeby mi zajmowały jak najmniej miejsca oraz kupiłem sobie względnie mały kompresor yato żeby był lepszy. Kiedyś miałem za 40 zł z allegro i nie polecam. Ja jeszcze kupiłem sobie pomniejszony zestaw wyposażenia samochodowego oraz skrzynkę i wszystko spakowałem tak że pasuje mi to w miejscu koła zapasowego przez co mam prawie cały bagażnik wolny (Mam tam: trójkąt, apteczkę, kamizelki, gaśnicę, zestaw naprawczy koła, bezpieczniki, zestaw kluczy do napraw). Jak by ktoś był zainteresowany to piszcie zrobię zdjęcie jak to wygląda u mnie.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1630
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Mam doświadczenie, ale w Transicie, Ducato.TerminatorPi pisze: ↑10 gru 2021, 22:04A jak wygląda dalsze życie opony po takiej naprawie sznurkiem?
Normalnie, jeździ dalej.
Ostatnio zmieniony 10 gru 2021, 22:16 przez Tomai, łącznie zmieniany 1 raz.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
- ZetoBot
- Donator
- Posty: 107
- Rejestracja: 10 sty 2021, 22:24
- Model: NA
- Wersja: Classic Red
- Lokalizacja: Radomsko
Można podjechać na wulkanizację wtedy wyjmują sznurek naklejają łatkę i normalnie składają koło.
Słyszałem historię że ktoś zapomniał i jeździł tak przez pół roku i nic się nie działo. Wszystko zależy od wielkości dziury w oponie.
Słyszałem historię że ktoś zapomniał i jeździł tak przez pół roku i nic się nie działo. Wszystko zależy od wielkości dziury w oponie.
- Żółwik
- Donator
- Posty: 467
- Rejestracja: 17 wrz 2020, 19:14
- Model: NA
- Wersja: 1.6 i NC 2.5
- Lokalizacja: Dzierżoniów
Oponiarze mówią na to kabanos, działa tylko na małe dziury, np. po gwoździach. Miałem tym sznurkiem łatane 2 opony, w beemce i jeepie. Jeździłem normalnie potem wiele tysięcy km, kompletnie nic się nie dzieje, to się trwale związuje z gumą.
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 790
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: ND3 Homura
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Cześć, coś mi szurało na dziurawej drodze/garbach jakby koła o nadkola ale znalazłem chyba winowajce - to coś na środku.
Co to jest? To powinno być na sztywno zamocowane z tyłu?
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
czy pozostawienie na parę miesięcy NC na kobyłkach w miejscach przeznaczonych do podnoszenia auta będzie ok
Przymierzam się do kliku drobnych modyfikacji robionych w wolnych chwilach, a niestety w garażu nie mam kanału
Przymierzam się do kliku drobnych modyfikacji robionych w wolnych chwilach, a niestety w garażu nie mam kanału
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 790
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: ND3 Homura
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
U mnie na ta chwile stoi, dam znać w marcu ;p
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
- monkahead
- Donator
- Posty: 1415
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Panowie, potrzebna pomoc, ponton mi cieknie Co trzeba przetkać i gdzie?
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- Alex
- Donator
- Posty: 4685
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Dokładnie mowiac zaopatrz się w silikon i zapodaj dookoła/pod plastikowego klipsa po podniesieniu fragmentu podszybia. W warunkach letnio-jesiennych nie ma obaw że podszybie się połamie podczas operacji, teraz to nie wiem.
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- monkahead
- Donator
- Posty: 1415
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Znalazłem taki filmik:
https://youtu.be/Rgw0ya_43NA
Czy faktycznie konieczny jest demontaż ramion wycieraczek?
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
https://youtu.be/Rgw0ya_43NA
Czy faktycznie konieczny jest demontaż ramion wycieraczek?
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- Alex
- Donator
- Posty: 4685
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Po stronie kierowcy raczej tak, od pasażera nie. Na szczęście u mnie ciekło tylko po stronie pasażera
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- monkahead
- Donator
- Posty: 1415
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
No u mnie też, to może uda się to jakoś zrobić na dniach w ciepłym garażu, dzięki za pomocAlex pisze:Po stronie kierowcy raczej tak, od pasażera nie. Na szczęście u mnie ciekło tylko po stronie pasażera
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper