[Katowice] Geometria obniżonego wozu
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Hookie
- Donator
- Posty: 3423
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NC
- Wersja: 2.0T
- Lokalizacja: Sosnowiec
Cześć,
Kto mi zrobi dobrze geometrię i zbieżność w obniżonym NDku? Może być i Kraków, no problemo.
Kto mi zrobi dobrze geometrię i zbieżność w obniżonym NDku? Może być i Kraków, no problemo.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
-
- Donator
- Posty: 501
- Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: Katowice
Sorry, że tak odgrzewam kotleta, ale dla potomnych przyda się
W Katowicach robi się geometrię u Czesława Dudy (nie mylić z Jurkiem Dudą, który jest obok). Robią na starych sprzętach, ale robią to genialnie - znają się na rzeczy.
Będę testował jeszcze Speed Car na Karoliny 2 Katowice, bo robią 3D i podobno też się znają na rzeczy (rajdy/wyścigi tez obsługują).

Będę testował jeszcze Speed Car na Karoliny 2 Katowice, bo robią 3D i podobno też się znają na rzeczy (rajdy/wyścigi tez obsługują).
- Hookie
- Donator
- Posty: 3423
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NC
- Wersja: 2.0T
- Lokalizacja: Sosnowiec
Ostatecznie pojechałem do Carpoint na Siemianowickiej 5A i zrobili jak chciałem (miałem swoje ustawienia), ale skasowali jak za zboże. Zastrzegli, że jakby mi coś nie pasowało, zrobią darmowe poprawki.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
- Liliputek
- Donator
- Posty: 1001
- Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
- Model: ND
- Wersja: Freedom plus
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
A ja jeżdzę do Bielska Białej. Cena normalna ok.150 zł i wydaje się że jest OK.
Ustawiają jak chcesz. Z jakąś poradą też nie ma problemu.
http://www.wisla.auto.pl
Ustawiają jak chcesz. Z jakąś poradą też nie ma problemu.
http://www.wisla.auto.pl
LILIPUTEK - z miłości do jazdy 

- Zbychersky
- Donator
- Posty: 734
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
Temat trochę odkopuję, widzę, że nie będę raczej miał problemu ze znalezieniem warsztatu który to ustawi ale, czy ktoś ma jakieś polecone ustawienia geometrii do ND? 

- Zbychersky
- Donator
- Posty: 734
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
50/50.
Oczekuję lepszej przyczepności
Zastanawiam się nad tym co proponuje Flyin' Miata:
Oczekuję lepszej przyczepności

Zastanawiam się nad tym co proponuje Flyin' Miata:
@Liliputek gdzie wymieniałeś staby? Masz jakiś zaprzyjaźniony warsztat który ogarnia takie tematy?Front
Caster: 8.0 degrees (basically, as much as possible)
Camber: 1.8 degrees negative (again, as much as possible)
Toe-in: 1/16", 0.15° or 9 arcminutes total (1/32", 0.075° or 4.5 minutes per side)
Rear
Camber: 1.8 degrees negative (matching the front)
Toe-in: 1/16", 0.15° or 9 arcminutes total (1/32", 0.075° or 4.5 minutes per side)
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 734
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
U mnie też będzie koza, jedynie co to staby z Eibacha przód i tył + na prodzie rozkręcane łączniki stabów.
- Liliputek
- Donator
- Posty: 1001
- Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
- Model: ND
- Wersja: Freedom plus
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Robiłem w serwisie. Większość z nimi robięZbychersky pisze: ↑21 lut 2020, 16:09
@Liliputek gdzie wymieniałeś staby? Masz jakiś zaprzyjaźniony warsztat który ogarnia takie tematy?
LILIPUTEK - z miłości do jazdy 

A coś w Sosnowcu ktoś poleci? Fabryczne nastawy pod nowy komplet opon.mike pisze:W Katowicach robi się geometrię u Czesława Dudy (nie mylić z Jurkiem Dudą, który jest obok). Robią na starych sprzętach, ale robią to genialnie - znają się na rzeczy.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
- Hookie
- Donator
- Posty: 3423
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NC
- Wersja: 2.0T
- Lokalizacja: Sosnowiec
Carpoint na Siemianowickiej 5A polecam niezmiennie - dwa razy już byłem. Fajny mają sprzęt, zrobią Ci dokładnie tak jak chcesz - na fabrycznych nastawach będzie tanio.
A może po prostu Mazda Mirai?
A może po prostu Mazda Mirai?

2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
A w ASO robią takie rzeczy? Ile płaciłeś w Carpoint?Hookie pisze:Carpoint na Siemianowickiej 5A polecam niezmiennie - dwa razy już byłem. Fajny mają sprzęt, zrobią Ci dokładnie tak jak chcesz - na fabrycznych nastawach będzie tanio.
A może po prostu Mazda Mirai?
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 734
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
Tak, ASO robi takie rzeczy, w Katowicach płaciłem 350 złmonkahead pisze: ↑12 sty 2021, 14:55A w ASO robią takie rzeczy? Ile płaciłeś w Carpoint?Hookie pisze:Carpoint na Siemianowickiej 5A polecam niezmiennie - dwa razy już byłem. Fajny mają sprzęt, zrobią Ci dokładnie tak jak chcesz - na fabrycznych nastawach będzie tanio.
A może po prostu Mazda Mirai?
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

- Hookie
- Donator
- Posty: 3423
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NC
- Wersja: 2.0T
- Lokalizacja: Sosnowiec
W Carpoint płaciłem nieco mniej niż 300, ale ze względu na inne od standardowych nastawy.monkahead pisze: ↑12 sty 2021, 14:55A w ASO robią takie rzeczy? Ile płaciłeś w Carpoint?Hookie pisze:Carpoint na Siemianowickiej 5A polecam niezmiennie - dwa razy już byłem. Fajny mają sprzęt, zrobią Ci dokładnie tak jak chcesz - na fabrycznych nastawach będzie tanio.
A może po prostu Mazda Mirai?
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
-
- Donator
- Posty: 501
- Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: Katowice
W Sosnowcu możesz podjechać do Tomasza Pasternaka - ustawiam tam ostatnio i też jest git.monkahead pisze: ↑11 sty 2021, 16:42A coś w Sosnowcu ktoś poleci? Fabryczne nastawy pod nowy komplet opon.mike pisze:W Katowicach robi się geometrię u Czesława Dudy (nie mylić z Jurkiem Dudą, który jest obok). Robią na starych sprzętach, ale robią to genialnie - znają się na rzeczy.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
A ma jakieś nowoczesne stanowisko do ustawiania geometrii i zbieżności? Dostanę wydruk z wynikami?mike pisze:W Sosnowcu możesz podjechać do Tomasza Pasternaka - ustawiam tam ostatnio i też jest git.monkahead pisze: ↑11 sty 2021, 16:42A coś w Sosnowcu ktoś poleci? Fabryczne nastawy pod nowy komplet opon.mike pisze:W Katowicach robi się geometrię u Czesława Dudy (nie mylić z Jurkiem Dudą, który jest obok). Robią na starych sprzętach, ale robią to genialnie - znają się na rzeczy.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
To juz chyba standard wszedzie gdzie nie ustawiaja na sznurki.
No właśnie też tak sądzę ale ten warsztat nie wygląda mi zbytnio nowocześnie na Google Maps, stąd pytanie.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
-
- Donator
- Posty: 501
- Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: Katowice
Nie dostaniesz



- Hookie
- Donator
- Posty: 3423
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NC
- Wersja: 2.0T
- Lokalizacja: Sosnowiec
Tam gdzie polecałem wszystko dostaniesz jakby co.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
Jadę ustawić geometrię, który "set" wybrać? Chodzi mi głównie o kąt "camber", lekko podcina mi tylne opony od wewnątrz (chyba za mocny negatyw teraz mam). Auto do jazdy drogowej.
Supermiata Street Alignment
For most street driven Miatas, tire wear is the most important parameter. Excess toe in or out will usually cause more tire wear than somewhat aggressive camber will. The OEM alignment numbers with more rear camber than in front, are designed to induce a bit of understeer. Lawyers ultimately dictate the OEM alignment, not the clever engineeers that designed the suspension. The actual suspension geometry is designed to require greater front than rear camber. The Supermiata Street Alignment will generally result in no increase in tire wear over OEM and possibly a reduction in tire wear if you occasionally load the tires to maximum cornering forces. In general, this Street alignment is conservative and intended for cars that never slide their tires and spend almost no time at maximum conrnering loads.
NOTE: This alignment works with OEM (19 or 22mm) or a slightly larger front sway bar. FM (24mm) or Racing Beat 1" (25.4mm) solid bars will work. The Racing Beat 1.125 bar is too much for normal street tires (>240 treadwear). The Street Alignment may cause a 100% stock Miata to oversteer, or be too "loose" so it is recommended to use the front sway bars described here.
5.00 ~ 5.5" front pinch weld height
.06 ~ .18" rake, rear higher
(Exocet - .4" rake, rear lower)
Front camber: -1.4°
Caster: >4.5°
Front total toe: +1/16" (.06")
Rear camber : -1°
Rear total toe: +1/8" (.12")
Flyinmiata Street Alignment
Recommended alignment numbers
NA/NB/NC
A good alignment makes a huge difference to car handling. The standard numbers from Mazda are fairly vague and don't necessarily flatter the Miata. A precision alignment can make even a standard Miata more fun to drive.
These are the numbers that we use at Flyin' Miata on the NA/NB/NC Miata. They work well for cars fitted with our suspension kits or stock setups. There is no odd tire wear. Racers will want to vary their setup based on their particular needs of course. If you take your car to an alignment shop, ask them to come as close as possible to these settings. For a full discussion of what these numbers mean, you can read Miata Performance Projects.
It's possible that not all cars will be able to reach these numbers. If this is the case, please call our tech line (1 970 464 5600) and our techs will be able to advise you.
Front
Caster: 5.0 degrees
Camber: 1.0 degrees negative
Toe-in: 1/16", 0.15° or 9 arcminutes total (1/32", 0.075° or 4.5 minutes per side)
Rear
Camber: 1.5 degrees negative
Toe-in: 1/16", 0.15° or 9 arcminutes total (1/32", 0.075° or 4.5 minutes per side)
Supermiata Street Alignment
For most street driven Miatas, tire wear is the most important parameter. Excess toe in or out will usually cause more tire wear than somewhat aggressive camber will. The OEM alignment numbers with more rear camber than in front, are designed to induce a bit of understeer. Lawyers ultimately dictate the OEM alignment, not the clever engineeers that designed the suspension. The actual suspension geometry is designed to require greater front than rear camber. The Supermiata Street Alignment will generally result in no increase in tire wear over OEM and possibly a reduction in tire wear if you occasionally load the tires to maximum cornering forces. In general, this Street alignment is conservative and intended for cars that never slide their tires and spend almost no time at maximum conrnering loads.
NOTE: This alignment works with OEM (19 or 22mm) or a slightly larger front sway bar. FM (24mm) or Racing Beat 1" (25.4mm) solid bars will work. The Racing Beat 1.125 bar is too much for normal street tires (>240 treadwear). The Street Alignment may cause a 100% stock Miata to oversteer, or be too "loose" so it is recommended to use the front sway bars described here.
5.00 ~ 5.5" front pinch weld height
.06 ~ .18" rake, rear higher
(Exocet - .4" rake, rear lower)
Front camber: -1.4°
Caster: >4.5°
Front total toe: +1/16" (.06")
Rear camber : -1°
Rear total toe: +1/8" (.12")
Flyinmiata Street Alignment
Recommended alignment numbers
NA/NB/NC
A good alignment makes a huge difference to car handling. The standard numbers from Mazda are fairly vague and don't necessarily flatter the Miata. A precision alignment can make even a standard Miata more fun to drive.
These are the numbers that we use at Flyin' Miata on the NA/NB/NC Miata. They work well for cars fitted with our suspension kits or stock setups. There is no odd tire wear. Racers will want to vary their setup based on their particular needs of course. If you take your car to an alignment shop, ask them to come as close as possible to these settings. For a full discussion of what these numbers mean, you can read Miata Performance Projects.
It's possible that not all cars will be able to reach these numbers. If this is the case, please call our tech line (1 970 464 5600) and our techs will be able to advise you.
Front
Caster: 5.0 degrees
Camber: 1.0 degrees negative
Toe-in: 1/16", 0.15° or 9 arcminutes total (1/32", 0.075° or 4.5 minutes per side)
Rear
Camber: 1.5 degrees negative
Toe-in: 1/16", 0.15° or 9 arcminutes total (1/32", 0.075° or 4.5 minutes per side)
No więc jestem już po ustawieniu geometrii i zbieżności w Carpoint. Nastawy: - 1° przód, - 1°40` tył. Poprawa prowadzenia zauważalna, bo przód miałem niesymetrycznie ustawiony, jest lepiej powyżej 140km/h i trudniej zarzucić tyłem. Zbieżność poprawiałem 2x ale zrobili mi to bez marudzenia, także mogę ich polecić. Jedyne na co trzeba zwrócić uwagę to cena, przez telefon 270zł, po usłudze pokazali mi 450zł według cennika, ostatecznie zapłaciłem 250zł... specjalna cena dla gościa z Sosnowca
Pytajcie o Pawła.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Poznań Maj.monkahead pisze: ↑19 lis 2021, 20:14No więc jestem już po ustawieniu geometrii i zbieżności w Carpoint. Nastawy: - 1° przód, - 1°40` tył. Poprawa prowadzenia zauważalna, bo przód miałem niesymetrycznie ustawiony, jest lepiej powyżej 140km/h i trudniej zarzucić tyłem. Zbieżność poprawiałem 2x ale zrobili mi to bez marudzenia, także mogę ich polecić. Jedyne na co trzeba zwrócić uwagę to cena, przez telefon 270zł, po usłudze pokazali mi 450zł według cennika, ostatecznie zapłaciłem 250zł... specjalna cena dla gościa z SosnowcaPytajcie o Pawła.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Mielcarek Motorsport Poznań
przód 1,3
tył 1,5
Koszt 150 zł

racja, trudniej zarzucić tyłem, ale raczej o to chodzi

Ps. Polecam dołożyć staba z Rexa, jeszcze bardziej robi się neutralnie. Zarzucenie z 'masy' nie działa za bardzo , bo przechyłu nie ma

Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Myślę że stab pojawi się na wiosnę, ta ostatnia oferta na forum sprawiła, że trochę bardziej zainteresowałem się tym tematemTomai pisze: Ps. Polecam dołożyć staba z Rexa, jeszcze bardziej robi się neutralnie. Zarzucenie z 'masy' nie działa za bardzo , bo przechyłu nie ma


Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
- SrogaDroga
- Donator
- Posty: 127
- Rejestracja: 01 mar 2022, 10:13
- Model: NC FL2
- Wersja: Club
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Pozwolę sobie odgrzebać temat. Czy jakiś warsztat w Katowicach i okolicach ustawi mi zawieszenie na wagach a.k.a. corner balancing?