[ZG] kolektory wydechowe
kolektory wydech NA/NB/NC wolnossacy/turbo
Moderator: Moderatorzy
- monkahead
- Donator
- Posty: 1402
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Serio te 200KM to jest powtarzalny wynik? Nowy kolektor + remap na fabrycznym sterowniku i mamy 25% mocy więcej?
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
W ND jest niemal tak samo, w sensie % przyrostu po remapie i kolektorze.
Spojrz jeszcze na odcinke, prawie pod 7800.
EDIT: I zauwaz o ile jest gorszy dol, do 3000rpm z kolektorem auto jest wiele slabsze niz bez niego.
sluba złożył kilkanaście takich aut z moim kolektorem
No i fajnie, to sie chwali, ale jak widac po wykresach, to po dolozeniu tego kolektora, jak i innych pewnie tez, auto mocowo siada mocno do 3000rpm. Jak ktos szykuje auto pod tor to jak najbardziej ale jak ktos jezdzi dolem i momentem to taki kolektor to strzal w kolano bo ta moc na wykresie ktora wychodzi to nigdy nie jest odczuwana przez kogos kto lata miedzy 0 a cirka 4000rpm.
- MMRS
- Donator
- Posty: 1776
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Jeżeli mógłbym coś od siebie, @bjorm absolutnie Cię nie atakuję, ale zwróć uwagę na jedno, ktoś kto chce mocy i ma japończyka w d...e ma jak to do 3k jedzie, taki co lubi jeździć do 3k rpm kupuje niemieckiego turbo diesla i jest królem strzała spod świateł...taka moja subiektywna uwaga....bjorm pisze: ↑28 paź 2021, 20:05No i fajnie, to sie chwali, ale jak widac po wykresach, to po dolozeniu tego kolektora, jak i innych pewnie tez, auto mocowo siada mocno do 3000rpm. Jak ktos szykuje auto pod tor to jak najbardziej ale jak ktos jezdzi dolem i momentem to taki kolektor to strzal w kolano bo ta moc na wykresie ktora wychodzi to nigdy nie jest odczuwana przez kogos kto lata miedzy 0 a cirka 4000rpm.
Ja wiem @MMRS ze to nie diesel
Ale tez nie kazdy jezdzi mazda daily z oborotami w wiekszosci czasu powyzej 5krpm. Wiem wiem, Japonia, wysokie rpm, MX5 to nie diesel. Wiem o co chodzi, ale zwracam tylko uwage ludziom (i sam sobie w sumie), ze te cyferki robione na kolektorach, po przesunieciach odcinki, wsadzaniu walkow itp to sa to rzeczy raczej malo do daily. Ten kto jezdzi wysoko bedzie miec z tego ubaw, ale jakby zrobic ankiete to czuje ze wiekszosc uzytkonikow jezdzi raczej do 4500rpm, a nie powyzej tak wiec dla nich takie kolektory i walk ktore robia wyniki na hamowaniach, to strzal w kolano.
Ale tez nie kazdy jezdzi mazda daily z oborotami w wiekszosci czasu powyzej 5krpm. Wiem wiem, Japonia, wysokie rpm, MX5 to nie diesel. Wiem o co chodzi, ale zwracam tylko uwage ludziom (i sam sobie w sumie), ze te cyferki robione na kolektorach, po przesunieciach odcinki, wsadzaniu walkow itp to sa to rzeczy raczej malo do daily. Ten kto jezdzi wysoko bedzie miec z tego ubaw, ale jakby zrobic ankiete to czuje ze wiekszosc uzytkonikow jezdzi raczej do 4500rpm, a nie powyzej tak wiec dla nich takie kolektory i walk ktore robia wyniki na hamowaniach, to strzal w kolano.
- MMRS
- Donator
- Posty: 1776
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Prawda trochę leży po środku, teraz wszystko idzie w stronę eco, stąd tendencja producentów aut do obniżania "daily obrotów", użytkownik się cieszy, ponieważ auto mało pali , producent się cieszy bo spełnia normy, z drugiej strony jednak, życie nie jest zero jedynkowe, dla samego silnika jazda na 1.8k obrotów powiedzmy do 2.5k nie jest już tak zdrowa...po pierwsze - ciśnienie oleju, po drugie 100% przepustnicy od 2k w górę jest bardzo niepożądane dla korbowodów, o hiperdetonacji (szczególnie doładowane silniki) nie wspomnę...zawsze to będzie kompromis, wyobraź sobie takie wyprzedzanie, i tak trzeba redukować, a w takim przypadku wolałbym mieć kolektor Andy'ego I słabszy wykres do 3k niż odwrotnie....zrobiliśmy mnóstwo NDków na hamowni, szczerze? Hamownia to jedno, a ulica drugie...na hamowni napędzasz auto w kompletnie inny sposób niż na ulicy....spadek niuta poniżej 3k jest kompletnie niezauważalny, przynajmniej w silnikach które pracują w ND.bjorm pisze: ↑28 paź 2021, 20:34Ja wiem @MMRS ze to nie diesel
Ale tez nie kazdy jezdzi mazda daily z oborotami w wiekszosci czasu powyzej 5krpm. Wiem wiem, Japonia, wysokie rpm, MX5 to nie diesel. Wiem o co chodzi, ale zwracam tylko uwage ludziom (i sam sobie w sumie), ze te cyferki robione na kolektorach, po przesunieciach odcinki, wsadzaniu walkow itp to sa to rzeczy raczej malo do daily. Ten kto jezdzi wysoko bedzie miec z tego ubaw, ale jakby zrobic ankiete to czuje ze wiekszosc uzytkonikow jezdzi raczej do 4500rpm, a nie powyzej tak wiec dla nich takie kolektory i walk ktore robia wyniki na hamowaniach, to strzal w kolano.
Ja tam z toba nie polemizuje bo nie mam nawet szczerbka twojej wiedzy
Odnosilem sie tylko do samego przebiegu krzywych. Jak nie nimi sie kierowac to juz nie wiadomo czym, niestety ciezko brac cos na wiare, lub na subiektywne odczucia, bo u jednego placebo zakrzywia odczucia po modach o 10% a u innego o 50%, wiec jak nie porownasz hamowni to nie ma w sumie gadki za bardzo o tym co sie zmienilo w charakterystyce silnika/auta. Peace and love
Odnosilem sie tylko do samego przebiegu krzywych. Jak nie nimi sie kierowac to juz nie wiadomo czym, niestety ciezko brac cos na wiare, lub na subiektywne odczucia, bo u jednego placebo zakrzywia odczucia po modach o 10% a u innego o 50%, wiec jak nie porownasz hamowni to nie ma w sumie gadki za bardzo o tym co sie zmienilo w charakterystyce silnika/auta. Peace and love
- monkahead
- Donator
- Posty: 1402
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Dobre na tor ale mało użyteczne na daily.bjorm pisze: Spojrz jeszcze na odcinke, prawie pod 7800.
No i właśnie dlatego serce mówi tak, a rozum nie, bo u mnie na daily, czyli miasto 80% i wypady weekendowe 20%, raczej nie wykorzystam potencjału tego kolektora, no może poza bardziej rasowym dźwiękiem. Z tym że też wolałbym posłuchać przed zmianą.bjorm pisze:No i fajnie, to sie chwali, ale jak widac po wykresach, to po dolozeniu tego kolektora, jak i innych pewnie tez, auto mocowo siada mocno do 3000rpm. Jak ktos szykuje auto pod tor to jak najbardziej ale jak ktos jezdzi dolem i momentem to taki kolektor to strzal w kolano bo ta moc na wykresie ktora wychodzi to nigdy nie jest odczuwana przez kogos kto lata miedzy 0 a cirka 4000rpm.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- MMRS
- Donator
- Posty: 1776
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Zdecydowanie "peace and love", ja nie z zamiarem hejtu, dzięki doświadczeniom z hamowni po prostu dużo bardziej rozumiem ludzi takich jak Śluba, Five czy Andy, te kreski bardziej są pomocne do tego jak ktoś non stop coś zmienia i od razu weryfikuje na dyno, a to i tak nie jest do końca obiektywne, bo inna temp, inne ciśnienie, może bardziej brudny filtr, albo może trochę gorsze paliwo. Nie da się tego wszystkiego przełożyć na hamowniany papier, raz pojedziesz masz 250 koni, później 270, 280 i 265...hamownie też są bardziej lub mniej dokładne....A finalnie I tak Twoje odczucia zdecydują czy dany remap czy kolektor to była dobra czy zła inwestycja...I Twoje odczucia z jazdy zadecydują czy podziękujesz Andy'emu, Fibe'owi, Ślubie czy Disiemu za robotę , tak to widzębjorm pisze: ↑28 paź 2021, 21:20Ja tam z toba nie polemizuje bo nie mam nawet szczerbka twojej wiedzy
Odnosilem sie tylko do samego przebiegu krzywych. Jak nie nimi sie kierowac to juz nie wiadomo czym, niestety ciezko brac cos na wiare, lub na subiektywne odczucia, bo u jednego placebo zakrzywia odczucia po modach o 10% a u innego o 50%, wiec jak nie porownasz hamowni to nie ma w sumie gadki za bardzo o tym co sie zmienilo w charakterystyce silnika/auta. Peace and love
Oczywiście to w ramach jakichś kompromisów, bo jakość trzeba trzymać...bezwzględnie...
- MMRS
- Donator
- Posty: 1776
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
monkahead pisze: ↑28 paź 2021, 21:30Dobre na tor ale mało użyteczne na daily.bjorm pisze: Spojrz jeszcze na odcinke, prawie pod 7800.
No i właśnie dlatego serce mówi tak, a rozum nie, bo u mnie na daily, czyli miasto 80% i wypady weekendowe 20%, raczej nie wykorzystam potencjału tego kolektora, no może poza bardziej rasowym dźwiękiem. Z tym że też wolałbym posłuchać przed zmianą.bjorm pisze:No i fajnie, to sie chwali, ale jak widac po wykresach, to po dolozeniu tego kolektora, jak i innych pewnie tez, auto mocowo siada mocno do 3000rpm. Jak ktos szykuje auto pod tor to jak najbardziej ale jak ktos jezdzi dolem i momentem to taki kolektor to strzal w kolano bo ta moc na wykresie ktora wychodzi to nigdy nie jest odczuwana przez kogos kto lata miedzy 0 a cirka 4000rpm.
I dlatego fajne jest to że można podjechać na spot, poprowadzić furę, sprawdzić dźwięk, sprawdzić że coś jest dla mnie albo nie...fora takie jak to dają tę przewagę...I o to chodzi
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Pozwolę sobie wtrącić jak to wygląda u mnie. Kolektor + sportowy kat+ strojenie - wszystko Five.monkahead pisze: ↑28 paź 2021, 21:30Dobre na tor ale mało użyteczne na daily.bjorm pisze: Spojrz jeszcze na odcinke, prawie pod 7800.
No i właśnie dlatego serce mówi tak, a rozum nie, bo u mnie na daily, czyli miasto 80% i wypady weekendowe 20%, raczej nie wykorzystam potencjału tego kolektora, no może poza bardziej rasowym dźwiękiem. Z tym że też wolałbym posłuchać przed zmianą.bjorm pisze:No i fajnie, to sie chwali, ale jak widac po wykresach, to po dolozeniu tego kolektora, jak i innych pewnie tez, auto mocowo siada mocno do 3000rpm. Jak ktos szykuje auto pod tor to jak najbardziej ale jak ktos jezdzi dolem i momentem to taki kolektor to strzal w kolano bo ta moc na wykresie ktora wychodzi to nigdy nie jest odczuwana przez kogos kto lata miedzy 0 a cirka 4000rpm.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Miata daily codziennie wozi mnie do pracy 24 km.
Hamowana przed i po , wszystko u mnie w wątku.
Przybyło 13 koni i 6 Nm. Ale nie to jest najlepsze.
Max moment czyli teraz 199 Nm dostępny 500/obrotów niżej przy 4400 , wcześniej przy 4900.
I to na co dzień momentem się jeździ a nie mocą max.
I to właśnie czuć, przydatne i odczuwalne podczas np. wyprzedzania.
Zajebisty dźwięk w bonusie.
I to warto zrobić skoro tylko odtykamy moc która jest w silniku a jest przytłumiona seryjnym kolektorem i katem.
Cyferki cyferkami a i tak odczucia z jazdy są najlepsze i łatwo wyczuwalne w stosunku do serii.
Lub jak kto woli do felg 16
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Racja po stokroc, czego i ja jestem najlepszym przewrotnym przekladem, tzn tak sie zagonilem za cyferkami ze zrobilem auto ktorego nie potrafie uzywac w granicach komfortu (2.5+FMSC). LOLMMRS pisze: ↑28 paź 2021, 21:44Zdecydowanie "peace and love", ja nie z zamiarem hejtu, dzięki doświadczeniom z hamowni po prostu dużo bardziej rozumiem ludzi takich jak Śluba, Five czy Andy, te kreski bardziej są pomocne do tego jak ktoś non stop coś zmienia i od razu weryfikuje na dyno, a to i tak nie jest do końca obiektywne, bo inna temp, inne ciśnienie, może bardziej brudny filtr, albo może trochę gorsze paliwo. Nie da się tego wszystkiego przełożyć na hamowniany papier, raz pojedziesz masz 250 koni, później 270, 280 i 265...hamownie też są bardziej lub mniej dokładne....A finalnie I tak Twoje odczucia zdecydują czy dany remap czy kolektor to była dobra czy zła inwestycja...I Twoje odczucia z jazdy zadecydują czy podziękujesz Andy'emu, Fibe'owi, Ślubie czy Disiemu za robotę , tak to widzębjorm pisze: ↑28 paź 2021, 21:20Ja tam z toba nie polemizuje bo nie mam nawet szczerbka twojej wiedzy
Odnosilem sie tylko do samego przebiegu krzywych. Jak nie nimi sie kierowac to juz nie wiadomo czym, niestety ciezko brac cos na wiare, lub na subiektywne odczucia, bo u jednego placebo zakrzywia odczucia po modach o 10% a u innego o 50%, wiec jak nie porownasz hamowni to nie ma w sumie gadki za bardzo o tym co sie zmienilo w charakterystyce silnika/auta. Peace and love
Oczywiście to w ramach jakichś kompromisów, bo jakość trzeba trzymać...bezwzględnie...
- dark_knight
- Posty: 501
- Rejestracja: 03 lis 2010, 9:47
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: Wwa
NB
1. mati - kolektor wolnossący do NBFL 1,8
2. Virage - kolektor wolnossący do NBFL 1,8
NC
1. koper555 - kolektor do NC, z fabryczną flanszą
2. dark_knight - kolektor wolnossący do NCFL
1. mati - kolektor wolnossący do NBFL 1,8
2. Virage - kolektor wolnossący do NBFL 1,8
NC
1. koper555 - kolektor do NC, z fabryczną flanszą
2. dark_knight - kolektor wolnossący do NCFL
w tym tygodniu będę miał gotowe prawdopodobnie wszytkie. skontaktuje się z każdym z listy przez pw odnośnie finalizacji zamówienia.
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 23 paź 2018, 16:54
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Bydgoszcz
NB
1. mati - kolektor wolnossący do NBFL 1,8
2. Virage - kolektor wolnossący do NBFL 1,8
3. maaras - kolektor wolnossący do NBFL 1,8
NC
1. koper555 - kolektor do NC, z fabryczną flanszą
2. dark_knight - kolektor wolnossący do NCFL
1. mati - kolektor wolnossący do NBFL 1,8
2. Virage - kolektor wolnossący do NBFL 1,8
3. maaras - kolektor wolnossący do NBFL 1,8
NC
1. koper555 - kolektor do NC, z fabryczną flanszą
2. dark_knight - kolektor wolnossący do NCFL
nc wyjechaly, w tym mint kończę ostatni NB
wszytkie NB gotowe. wysyłka poniedziałek /wtorek, zależnie od szlifierni.
wszytkie paczki zostały wysłane. dajcie znać jak dotrą.
różnica wyglądu jest spowodowana, jedynie przez dostawe kolan, mają łuk 2 i 2.5D przy kolanach 2d muszę używać odrobinę więcej prostej rury. nie ma to wpływu na finalne działanie. jedynie na sam kształt.
-
- Donator
- Posty: 183
- Rejestracja: 28 sty 2015, 20:06
- Model: Inny
- Wersja: MX5
- Lokalizacja: Poznań
Może coś się ruszy w ZG ? Nie wiem jak to teraz cenowo ale ja do NC bym pewnie wziął ... Ktoś jeszcze zainteresowany może ?
- monkahead
- Donator
- Posty: 1402
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Zainteresowany, NCFL1.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
-
- Donator
- Posty: 183
- Rejestracja: 28 sty 2015, 20:06
- Model: Inny
- Wersja: MX5
- Lokalizacja: Poznań
To już mamy 3 osoby ? Może poproszę @Andy żeby określił co da się zrobić przy ilu osobach ?
przy ilości 3szt mogę jez zrobić w cenie 1950 netto, materiał niestety trochę podrożał od pierwszej edycji. Płacac gotowka placicie cene rowną cenie netto.
Wrazie pytan tel. 665321331
Wrazie pytan tel. 665321331
ps. powyzej 5 tak samo jak było przy poprzednim ZG
minimum 3 osoby do 4 1950 szt nc/ncfl do wyboru seryjna flansza lub vband
5-9 1850
10+1750. nizej sie nie da przy obecnych cenach materiałów
na/nb i turbo na/nb
3-4 1900szt
4-10 -1800
z tym ze do ogólnego ZG sumujemy wszelkie zamówienie z watku
minimum 3 osoby do 4 1950 szt nc/ncfl do wyboru seryjna flansza lub vband
5-9 1850
10+1750. nizej sie nie da przy obecnych cenach materiałów
na/nb i turbo na/nb
3-4 1900szt
4-10 -1800
z tym ze do ogólnego ZG sumujemy wszelkie zamówienie z watku
-
- Donator
- Posty: 183
- Rejestracja: 28 sty 2015, 20:06
- Model: Inny
- Wersja: MX5
- Lokalizacja: Poznań
Ja podtrzymuję więc chęć zakupu jak się zbiorą 3 osoby na dowolne kolektory . Idealnie jakby było chociaż 5.
Pozwolę sobie więc "utworzyć łańcuszek":
1. Krzysiek3D - MX5 NC kolektor
Pozwolę sobie więc "utworzyć łańcuszek":
1. Krzysiek3D - MX5 NC kolektor