MX5 2020 i następne
Moderator: Moderatorzy
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Wyrażenie prędkości w miacie jest doskonale jeśli chodzi o stosunek prędkości do adrenaliny. Gorzej jeśli ktoś chciałby z tymi prędkościami pokonywać pół Polski, wtedy trochę to męczy. Natomiast szybkie zamknięcie licznika Choćby na chwilę pozwala zdecydowanie przyspieszyć tętno.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 

- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Doprecyzowując: wciąż uważam, że Boxster to dzieło wspaniałe, kompletne i skończone. Dźwięk budzącego się do życia w zamkniętym garażu wolnossącego B6 z PSE jest jak dożylne podanie adrenaliny. Wszechobecny karbon, naturalna skóra i alcantara łaskoczą wzrok, ale po czasie wszystko to staje się strasznie przewidywalne. Mało w tym spontaniczności, za którą tak kochamy MX-5

Dlatego napisałem, że jeśli komuś bliżej do koncepcji auta GT, to fajnie wyposażony Boxster skradnie jego serce.
Kilkanaście dni temu pojechałem odstawić na Sardynię ND-ka wspólników. Ze względów zawodowych: 2000km do pokonania "na żyletki". Wyjazd z Mazowsza w czwartek o 14:00. Prom z Civitavecchia na wyspę w piątek o 23:15. Nie pamiętam, kiedy ostatnio byłem tak "połamany" i utyrany dwoma dniami spędzonymi w aucie.


+1tytusr pisze: ↑02 sie 2021, 21:04Wyrażenie prędkości w miacie jest doskonale jeśli chodzi o stosunek prędkości do adrenaliny. Gorzej jeśli ktoś chciałby z tymi prędkościami pokonywać pół Polski, wtedy trochę to męczy. Natomiast szybkie zamknięcie licznika Choćby na chwilę pozwala zdecydowanie przyspieszyć tętno.
Dlatego napisałem, że jeśli komuś bliżej do koncepcji auta GT, to fajnie wyposażony Boxster skradnie jego serce.
Kilkanaście dni temu pojechałem odstawić na Sardynię ND-ka wspólników. Ze względów zawodowych: 2000km do pokonania "na żyletki". Wyjazd z Mazowsza w czwartek o 14:00. Prom z Civitavecchia na wyspę w piątek o 23:15. Nie pamiętam, kiedy ostatnio byłem tak "połamany" i utyrany dwoma dniami spędzonymi w aucie.

MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Najbardziej wartościowy post w temacie, dziękujemy. Aż szkoda, że autora tematu nie ma już wśród nas - udało Ci się przelać na "papier" sporo charakteru Mazdy.Dżunior pisze: ↑02 sie 2021, 18:32Dla mnie te auta łączy jedynie koncepcja nadwozia. Dalej są już tylko różnice:TerminatorPi pisze: ↑02 sie 2021, 16:27O. Ciekawe. Możesz rozwinąć? Nie czepiam się, po prostu ciekaw jestem dlaczego tak uważasz. Bo z samochodów, którymi miałem okazję jechać, chyba właśnie Boxster był, może nie tyle najbardziej zbliżony, co najmniej różny od ND. Inna sprawa, że - żeby było weselej - moją Dyzią w końcu na tor nie dotarłem, a Boxsterem miałem okazję jechać na Modlinie![]()
Boxster jest do bólu "poprawny i poważny". Szybki i cholernie skuteczny na torze czy na winklach, ale w strasznie poważny i ułożony sposób. Jest jak szkolny prymus recytujący przy tablicy bez zająknięcia kolejne formułki. Miata, szczególnie NC czy ND potrafią być grzeczne i komfortowe, ale jednak prowokują i jeśli tylko podłapie się te zaczepki, w mgnieniu oka potrafią zamienić się w ulicznego urwisa. W Boxsterze jakoś nie potrafię tego znaleźć (prędzej w GT4, ale to już zupełnie inna historia, bo to auto z natury zachowuje się, jakby ktoś polewał je nieustannie wrzątkiem i ono nie potrafi "normalnie").
W miejscu, gdzie Miata przy 80-90km/h złapie lekki, kontrolowany uślizg, dając przy tym kilogramy czystego funu, tam Boxster z prędkością o 20-30% wyższą przejedzie niewzruszony. W Miacie, choćby dzięki spontaniczności reakcji i lekkości nadwozia czujesz prędkość. 80-100-120km/h - nie musisz spoglądać na prędkościomierz, by to mniej więcej ocenić. W Boxsterze przy 90 czy 140 czujesz się podobnie. Tzn. nie czujesz właściwie nic, co w kontekście przepisów ruchu drogowego może być zgubne. Miata jest moim zdaniem dużo bardziej angażująca, niezależnie od okoliczności i rodzaju wybranej drogi. Boxster jest doskonały, ale w sposób, który wielu osobom - na tle Miaty - może się wydać dość nudny.
Z drugiej strony: Boxster jakością materiałów deklasuje Miatę, więc jeśli komuś bliżej do koncepcji gran turismo - w Boxsterze zakocha się szybciej i mocniej niż w Miacie.
Po ciężkim tygodniu pracy, zmęczony fizycznie i psychicznie prędzej wsiądę w Boxstera i będę snuł się leniwi między polami, przy szlachetnie mruczącym, wolnossącym sześciocylindrowym bokserze. Chcąc pobawić się na torze czy na górskich winklach - prędzej wybiorę Miatę.
Z różnic skrajnie subiektywnych: MX-5 na drodze wzbudza moim zdaniem głównie sympatię. Boxster - różnie.
Z obiektywnych: koszt ubezpieczenia czy serwisu w ASO to skrajne bieguny. Jeśli dorzucimy do tego utratę wartości przy egzemplarzach względnie nowych (powiedzmy do 4.-5. roku eksploatacji) różnica w koszcie pokonanego kilometra będzie pewnie kilkukrotna. Różnica w szeroko rozumianej frajdzie z pokonania tychże - niewielka lub żadna.
Fajnie przeczytać porównanie tych aut od kogoś, kto realnie miał z jednym i drugim więcej do czynienia.
ND2 na tor i nie tylko
http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... ead#unread

- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Hahahaha! Dzięki Arvi, też Cię kofam




MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Wybaczam, ale nie grzesz więcej
W żadnym innym aucie nie miałem tak drżących i spoconych dłoni. To relacja z rodzaju patologicznych, ale życzę jej absolutnie każdemu


W żadnym innym aucie nie miałem tak drżących i spoconych dłoni. To relacja z rodzaju patologicznych, ale życzę jej absolutnie każdemu



MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2213
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
MX5 na 3. miejscu w Europie w czerwcu w kategorii samochody sportowe i do tego wzrost rok do roku o 53%:
https://elektrowoz.pl/wp-content/upload ... 71x720.jpg
Moze powinienem sie wstrzymac z robieniem reklamy Mazdzie do czasu jej decyzji w sprawie skrzyni biegow dla mojej biednej ND... ale to kolejny dowod, jak bezkonkurencyjny jest to samochod. Ceny wzrosly w kazdym kraju UE oraz w GB, wiec tym bardziej cieszy ten wynik.
https://elektrowoz.pl/wp-content/upload ... 71x720.jpg
Moze powinienem sie wstrzymac z robieniem reklamy Mazdzie do czasu jej decyzji w sprawie skrzyni biegow dla mojej biednej ND... ale to kolejny dowod, jak bezkonkurencyjny jest to samochod. Ceny wzrosly w kazdym kraju UE oraz w GB, wiec tym bardziej cieszy ten wynik.
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2190
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Przy sprzedaży w ilości 0 sztuk, pozycje w rankingu przyznawane są alfabetycznie

- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2213
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Mazda wsparla mnie po gwarancji - taka to fajna firma i gdyby nie rozne kataklizmy (mieszkanie zalane po urlopie, zapewne proces do przeprowadzenia z ubezpieczycielem, niepewnosc pracy dla kapitalu amerykanskiego od wczoraj) pewnie bym "cos" u nich juz zamawial... Nawet nie potrzebuje ankiety do glosowania koloru i opcji.
Coz, oby statystyki za rok wygladaly rownie dobrze i obym mogl byc ich skladnikiem.
Coz, oby statystyki za rok wygladaly rownie dobrze i obym mogl byc ich skladnikiem.
Nie widzę różnicy, ale to w sumie może i dobrze

Tych zmian to pod lupą trzeba szukać. Ale jest info że nowa generacja będzie mieć Skyactiv-X z turbo + miękka hybryda, także nie jest jeszcze tak źle, jak mogło być.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2190
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Ja tam zauważam zmianę formy we wtryskarce do produkcji tylnego zderzaka i chyba coś w plastikach dołem z przodu.

Czytajcie opis pod filmem. Ten, którego nikt nigdy nie czyta.
2030 electric i inne jeszcze informacje.
2030 electric i inne jeszcze informacje.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2213
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
1. Przecież było już pisane w tym wątku, że nie wiadomo, czy miata będzie hybrydą, czy elektrykiem (i to jest w opisie filmu)
2. To nie jest kanał mazdy. Same spekulacje.
3. Nie widzę żadnych zmian. Gdzie niby coś zmieniono?
2. To nie jest kanał mazdy. Same spekulacje.
3. Nie widzę żadnych zmian. Gdzie niby coś zmieniono?
Inny jest napis MX-5. Ale to widziałem też już w jakimś aucie z 2021, ale na pewno jest inny niż np. w mojej ND2 z końca 2019.
ND2 na tor i nie tylko
http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... ead#unread

Zobaczcie co wypuścili na rynek japoński: https://spidersweb.pl/autoblog/mazda-mx ... kka-miata/
Kiedyś o tym pisałem - że taki minimalistyczny MX5 powinien zostać zbudowany.
Został, ale niestety jest drogi, a nie tańszy od regular. I ma silnik 1,5.
Kiedyś o tym pisałem - że taki minimalistyczny MX5 powinien zostać zbudowany.
Został, ale niestety jest drogi, a nie tańszy od regular. I ma silnik 1,5.
- Hookie
- Donator
- Posty: 3423
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NC
- Wersja: 2.0T
- Lokalizacja: Sosnowiec
Meh, czyli taki Club z USA po prostu tylko z 1.5.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
Dla nowej generacji MY2024 są przecieki o Skyactiv X z turbo i miękkiej hybrydzie. To może nawet wyjdzie jej na zdrowie, wyturbione 2.0.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
No właśnie nie 
https://www.motor1.com/news/542860/2024 ... tails/amp/
"The SkyActiv-X is already installed in a number of models, including the Mazda3 and CX-3, where it "pulls like a turbodiesel, but revs like a normally aspirated gasoline engine." It would seem the MX-5 is next in line to get the 2.0-liter engine, while Autocar casts doubts on the future availability of the smaller 1.5-liter unit."
To wcale źle nie brzmi, a miękka hybryda powinna wciąż zapewnić relatywnie niską masę. Lubię NCFL ale trzeba uczciwie przyznać, że spalanie po 12L w mieście, zimą, to jest przegięcie. Tutaj też widzę duże plusy dla SkyActiv-X.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

https://www.motor1.com/news/542860/2024 ... tails/amp/
"The SkyActiv-X is already installed in a number of models, including the Mazda3 and CX-3, where it "pulls like a turbodiesel, but revs like a normally aspirated gasoline engine." It would seem the MX-5 is next in line to get the 2.0-liter engine, while Autocar casts doubts on the future availability of the smaller 1.5-liter unit."
To wcale źle nie brzmi, a miękka hybryda powinna wciąż zapewnić relatywnie niską masę. Lubię NCFL ale trzeba uczciwie przyznać, że spalanie po 12L w mieście, zimą, to jest przegięcie. Tutaj też widzę duże plusy dla SkyActiv-X.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
To brzmi dobrze i obiecujaco 
Ale i tutaj moze wejsc ta sama argumentacja co w temacie o kolektorach, czyli ze ''mazda to nie jest auto do patrzenia na spalanie'', ''jak jezdzisz ponizej 5krpm to znaczy ze nie umiesz uzywac tego auta'' i takie tam
co jest poniekad prawdą. Zalezy kto i jak ujezdza i czego oczekuje.
Cokolwiek zrobią z MX5 to bedzie na pewno ciekawie, troche fanatykow straci a paru zyska.
Np nie minal rok od pojawienia sie elektrycznego Mustanga, a widze go na pewno czesciej na ulicy niz wszystie inne generacje razem wziete. A miala byc trumna dla legendy...

Ale i tutaj moze wejsc ta sama argumentacja co w temacie o kolektorach, czyli ze ''mazda to nie jest auto do patrzenia na spalanie'', ''jak jezdzisz ponizej 5krpm to znaczy ze nie umiesz uzywac tego auta'' i takie tam

Cokolwiek zrobią z MX5 to bedzie na pewno ciekawie, troche fanatykow straci a paru zyska.
Np nie minal rok od pojawienia sie elektrycznego Mustanga, a widze go na pewno czesciej na ulicy niz wszystie inne generacje razem wziete. A miala byc trumna dla legendy...
To prawda, w Polsce też się wszystko wyprzedało na pniu.bjorm pisze: Np nie minal rok od pojawienia sie elektrycznego Mustanga, a widze go na pewno czesciej na ulicy niz wszystie inne generacje razem wziete. A miala byc trumna dla legendy...
U mnie w rodzinie wszyscy jeżdżą tylko japońskimi samochodami. Wszystkie mają podobną charakterystykę, trzeba je po prostu wysoko kręcić, jeżeli chcesz uzyskać maxa z silnika ale bez problemu można je używać do 4k rpm, bezawaryjnie. Mazda ma po prostu wysokie spalanie. W Mazdzie 3 BL miałem 2.0 151KM DISI, miasto 12l. W UFO 1.8 140KM sport robię 8L, to samo w QQ J10 1.6 117KM, też poniżej 8-9L w mieście (mniejszy silnik ale duża buda). I nie piję do obecnych cen benzyny, bo przy moich rocznych przebiegach to nie ma znaczenia ale ogólnie, po prostu te stare silniki Mazdy biorą dużo wahy i tyle.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2190
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Chłopaki-NC-ki, obecnie ND zasilają Skyactive-G, natomiast Skyactive-X byłoby w Mx-5 nowością. I jeżeli się pojawi, to będzie można przetestować...
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2190
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
G - nawet bardzo.
X - nie jeździłem, ale wersja po modyfikacji podobno spełnia pokładane w niej nadzieje.