Drugi katalizator 1.8 NC
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Możesz go wyrzucic i nie będzie kontrolki.
Ja kupiłem cały midpipe z katem 200pci od gravity. Jakość ok ale bez szału.
Tutaj wersja bez kata, nie mogę znaleźć tej z katem.
https://www.gravityperformance.co.uk/de ... -2005-2015
Ja kupiłem cały midpipe z katem 200pci od gravity. Jakość ok ale bez szału.
Tutaj wersja bez kata, nie mogę znaleźć tej z katem.
https://www.gravityperformance.co.uk/de ... -2005-2015
- pavlacos
- Donator
- Posty: 709
- Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
- Model: NC
- Wersja: Koksed by Five
- Lokalizacja: Wrocław
katalizator sportowy polonez. ja mam coś takiego 
brak kata to problem z przeglądem i pewnie ryczy jak dziki (ten sportowy już jest głośniejszy)

brak kata to problem z przeglądem i pewnie ryczy jak dziki (ten sportowy już jest głośniejszy)
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą

- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Nie przesadzajmy. W NC są 2 katy. Wyjęcie tylko drugiego nie sadze by drastycznie zwiększyło głośność i pogorszyło spaliny. Bez pierwszego kata (= z kolektorem sportowym od Five, czy podobnym) jest tylko nieco głośniej i lekko strzela przy zejściu z obrotów co jest całkiem fajne.
Ja bym dobrał coś z AWG polonez 200cpsi a oryginał sprzedał w skupie
przy użyciu Tapatalka
Ja bym dobrał coś z AWG polonez 200cpsi a oryginał sprzedał w skupie
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Moim zdaniem 100 cpsi nie jest w stanie dać spalin o składzie zbliżonym do wymagań euro4, zwłaszcza jeśli kiedyś właściciel postanowi usunąć pierwszy kat. Tak sobie teoretyzuje
przy użyciu Tapatalka
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Tak jak Alex pisze. Lepiej wziąć 200 i mieć spokój później niż latać później po olx za ori środkową seria lub spawać 200 w miejsce 100 bo komuś na stacji przyszło do głowy sprawdzić spaliny. Ten 200 jednostek i tak już jest sitem a nie katem.
- Spaniard
- Donator
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
Wymiar standardowy dla pojemności i mocy NC od firmy AWG mieści się bez problemu. Ja mam nawet większy bo do 3l i też wygodnie siedzi. Średnica rury wydechu to 60mm. Jeżeli spawasz do rury to kat. też 60mm, a jeżeli wsadzasz rury do kata to 63mm. Tu masz wybór https://wobo.pl/102-katalizatory-sportowe
Od ręki są 100 cpsi, na zamówienie 200 cpsi, ale w sklepie twierdzą, że przechodzi przegląd na 100 cpsi a 200 cpsi sprzedają tylko na zamówienie, bo popyt jest znikomy.
Mam 100 cpsi i coś czuć tylko po odpaleniu, ale faktem jest, że cały ori wydech mam w garażu i nie boję się jakichkolwiek ewentualnych problemów w przyszłości.
Od ręki są 100 cpsi, na zamówienie 200 cpsi, ale w sklepie twierdzą, że przechodzi przegląd na 100 cpsi a 200 cpsi sprzedają tylko na zamówienie, bo popyt jest znikomy.
Mam 100 cpsi i coś czuć tylko po odpaleniu, ale faktem jest, że cały ori wydech mam w garażu i nie boję się jakichkolwiek ewentualnych problemów w przyszłości.
- wromiata
- Donator
- Posty: 157
- Rejestracja: 26 gru 2019, 12:41
- Model: NC
- Wersja: 2.5
- Lokalizacja: Wrocław
Planuję wyciąć oryginalny kat zanim ktoś inny to zrobi. Chcę wrzucić AWG Polonez MO-S30 Euro 2 200 CPSI i zastanawiam się czy jest to inwestycja, która ma szansę się zwrócić. Tak mniej więcej jakie ceny oferowali Wam za kata. I czy ma ktoś może numery tego kata?
Ze swojej strony mogę dodać, że pierwszy kat (znajdujący się w kolektorze) da się sprzedać za 600 i znalazł się tylko jeden śmiałek, który go kupił po samych numerach, reszta chciała 150-200.
Ze swojej strony mogę dodać, że pierwszy kat (znajdujący się w kolektorze) da się sprzedać za 600 i znalazł się tylko jeden śmiałek, który go kupił po samych numerach, reszta chciała 150-200.
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
jeden kolektor z katem z NC sprzedalem za bodaj 430, drugi za 1000. Skup ten sam, odstep czasowy moze 2 miesiacewromiata pisze: ↑28 cze 2021, 13:41Planuję wyciąć oryginalny kat zanim ktoś inny to zrobi. Chcę wrzucić AWG Polonez MO-S30 Euro 2 200 CPSI i zastanawiam się czy jest to inwestycja, która ma szansę się zwrócić. Tak mniej więcej jakie ceny oferowali Wam za kata. I czy ma ktoś może numery tego kata?
Ze swojej strony mogę dodać, że pierwszy kat (znajdujący się w kolektorze) da się sprzedać za 600 i znalazł się tylko jeden śmiałek, który go kupił po samych numerach, reszta chciała 150-200.
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- niezalogowany
- Posty: 274
- Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
- Model: NC
- Wersja: szybki ponton
- Lokalizacja: Wrocław
Pytanie - Euro 2 czy Euro 4? Tak, wiem że euro 4 jest sporo droższy, ale czy z euro 2 nie będzie problemów gdy na przykład pojedziemy za granicę?
A miałeś kiedyś kontrolę spalin w benzynie za granicą lub nawet w Polsce?niezalogowany pisze: ↑28 cze 2021, 14:21Pytanie - Euro 2 czy Euro 4? Tak, wiem że euro 4 jest sporo droższy, ale czy z euro 2 nie będzie problemów gdy na przykład pojedziemy za granicę?
- niezalogowany
- Posty: 274
- Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
- Model: NC
- Wersja: szybki ponton
- Lokalizacja: Wrocław
nie, ale dotąd jeździłem nudnym fordem, a nie miatobolidem
nie mam doświadczenia z przepychaniem czegokolwiek przez SKP, bo zawsze miałem wszystko dobrze utrzymane na dobrych komponentach. Zastanawiam się jak diagności reagują na akcesoryjne katalizatory, przelotowe tłumiki, brak 1-go katalizatora i podobne zabawy.
A tak wracając do góry wątku to chyba czegoś nie rozumiem. Mając L5 interesuje nas wersja MO-S30 (do 3l, dla L8/LF -> -S20) i dalej mamy wybór między 100 a 200 CPSI czyli gęstość sita. Tylko czemu obie wersje występują zarówno jako Euro4, Euro3 jak i Euro2? Ufając klasyfikacji pod normę Euro dla danej normy (2/3/4) liczba CPSI nie powinna nam wpływać na jakość spalin (a pewnie wpływa na przepustowość).
Czy ktoś jest w stanie to wytłumaczyć? Dlaczego brać 200 CPSI a nie 100 jeśli są w tej samej normie?

A tak wracając do góry wątku to chyba czegoś nie rozumiem. Mając L5 interesuje nas wersja MO-S30 (do 3l, dla L8/LF -> -S20) i dalej mamy wybór między 100 a 200 CPSI czyli gęstość sita. Tylko czemu obie wersje występują zarówno jako Euro4, Euro3 jak i Euro2? Ufając klasyfikacji pod normę Euro dla danej normy (2/3/4) liczba CPSI nie powinna nam wpływać na jakość spalin (a pewnie wpływa na przepustowość).
Czy ktoś jest w stanie to wytłumaczyć? Dlaczego brać 200 CPSI a nie 100 jeśli są w tej samej normie?
- pavlacos
- Donator
- Posty: 709
- Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
- Model: NC
- Wersja: Koksed by Five
- Lokalizacja: Wrocław
Moje poszły na szrot. Wiec chyba zależy od stanu 
Mnie kolega robil pomiar spalin w starym daily, ale nie wiem czy pod normy. Generalnie ok (chyba ma euro 2/3)
Na pewno jest głośniej i trzeba najlepiej ogarnsc środkowy, bo wystaje lekko.
Pod 1.8 mozna brac pewnie mniejszy

Mnie kolega robil pomiar spalin w starym daily, ale nie wiem czy pod normy. Generalnie ok (chyba ma euro 2/3)
Na pewno jest głośniej i trzeba najlepiej ogarnsc środkowy, bo wystaje lekko.
Pod 1.8 mozna brac pewnie mniejszy
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą

- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
musialby ktos sie poswiecic, dokonac zakupu i pomierzyc spaliny. Najlepiej bez kata, z euro 2 i euro 4.
Ciekawe co by wyszlo.
Co nie zmienia faktu ze nie przypominam sobie by ktokolwiek badal spaliny w aucie na przegladzie w ciagu ostatnich parunastu lat.
Ja jestem za zachowaniem kata z powodow zdroworozsadkowych, smrodu nie lubie i nie chce by ktokolwiek musial go wąchać z mojego auta
Ciekawe co by wyszlo.
Co nie zmienia faktu ze nie przypominam sobie by ktokolwiek badal spaliny w aucie na przegladzie w ciagu ostatnich parunastu lat.
Ja jestem za zachowaniem kata z powodow zdroworozsadkowych, smrodu nie lubie i nie chce by ktokolwiek musial go wąchać z mojego auta
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- Spaniard
- Donator
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
Mam takie samo zdanie i ten temat załatwia już Euro 2 zresztą jak kupowałem to byłem gotów dopłacić do wyższej normy. Powiedzieli, że różnica tylko na sprzęcie pomiarowym, oba są bezwonne po rozgrzaniu i tak samo lekko śmierdzą na zimnym.
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Ja chciałem kupić kat metalowy euro 4 do mx-5 nc 2,5" (58 mm) podłączenie i nic nie ma w seNsownej cenie i rozmiarze. W końcu kupiłem magnaflow 200 cpi Euro 2/3 w zależności od mocy. Potwierdzam na zimnym trochę śmierdzi, później już nie. W 2018 kosztował 419 PLN, dzisiaj patrzę u tego samego sprzedawcy 799 

NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 

- Coobcio
- Posty: 13
- Rejestracja: 05 lip 2021, 6:27
- Model: NC
- Wersja: 1.8 > 2.3
- Lokalizacja: Warszawawa
Haha witajcie !
Stoję przed tym samym dylemantem, z racji tego że to Cabriolet to nie mogę sobie pozwolić na wydech tylu "Katanima"
Tak więc czym prędzej pędzę do sklepu po metalowy 100CPI na średnicę montażową fi60mm, który nie powinien mieć wpływu na moc, a ciuteńkę wyciszy i nie będzie waliło tak
Kolektor wydechowy oczywiście sportowy 4-1 więc ta jedna sztuka na dole to konieczność a mam wrażenie że serja jak się porządnie wydech nagrzeje to auto Mi traci ze 20% mocy... Fakt że katy moje doświadczyły spożycie oleju przez silnik na poziomie 6 L na 1000km
Pozdrowka od Coobcia
Stoję przed tym samym dylemantem, z racji tego że to Cabriolet to nie mogę sobie pozwolić na wydech tylu "Katanima"
Tak więc czym prędzej pędzę do sklepu po metalowy 100CPI na średnicę montażową fi60mm, który nie powinien mieć wpływu na moc, a ciuteńkę wyciszy i nie będzie waliło tak

Kolektor wydechowy oczywiście sportowy 4-1 więc ta jedna sztuka na dole to konieczność a mam wrażenie że serja jak się porządnie wydech nagrzeje to auto Mi traci ze 20% mocy... Fakt że katy moje doświadczyły spożycie oleju przez silnik na poziomie 6 L na 1000km

Pozdrowka od Coobcia
- AndrzejG
- Donator
- Posty: 90
- Rejestracja: 26 kwie 2017, 14:49
- Model: NC FL
- Wersja: Summer 2.0
- Lokalizacja: Jaworzno
Siemka. Prekata się pozbyłem umyślnie (4-1) a drugi sam wyleciał na silesii0
Efekt był taki, że się nie dało jeździć. Tak waliło że zbierało na wymioty
Wstawiłem 100cpsi AWG który ma niby robić euro 4 do 3.0l i jest z króciakami 63mm. Zapomniałem o problemie, może na zimno coś tam czuć ale tylko jak się stoi zaraz za autem. Niestety w chwili obecnej jest dwa razy droższy.


- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Seryjny sprawny daje radę, mam 2.5 z kolektorem 4-1 bez prekata, ale dalsza część jest marki orikatamatafuraCoobcio pisze: ↑05 lip 2021, 7:05Haha witajcie !
Stoję przed tym samym dylemantem, z racji tego że to Cabriolet to nie mogę sobie pozwolić na wydech tylu "Katanima"
Tak więc czym prędzej pędzę do sklepu po metalowy 100CPI na średnicę montażową fi60mm, który nie powinien mieć wpływu na moc, a ciuteńkę wyciszy i nie będzie waliło tak
Kolektor wydechowy oczywiście sportowy 4-1 więc ta jedna sztuka na dole to konieczność a mam wrażenie że serja jak się porządnie wydech nagrzeje to auto Mi traci ze 20% mocy... Fakt że katy moje doświadczyły spożycie oleju przez silnik na poziomie 6 L na 1000km
Pozdrowka od Coobcia


- Coobcio
- Posty: 13
- Rejestracja: 05 lip 2021, 6:27
- Model: NC
- Wersja: 1.8 > 2.3
- Lokalizacja: Warszawawa
No to już jestem po wymianie dolnego katalizatora - w miejsce serynego wpakowałem AWG 100cpi co ma 112mm po zewnatrz średnicy model MOS20... i już mi nie straszne "leżące policjanty"
Dobra najistotniejsze osiągi poprawiły się nie do poznania w stosunku do fabrycznego !! Inny wóz lekko liczac w przypadku mojego silnika Frankensteina 2,3L czuję jakby doszło 15-20KM - żałuję że na hamowni nie sprawdziłem a mam ją tuż za ścianą hehe...
Tak wyszło wpasowanie w miejsce fabrycznego, ogólnie ja nie spawam ale tym razem się zmusiłem i obsmarkałem migomatem: A tutaj porównanie Seria po Lewej VS 100CPI po Prawej: Niech moc będzie z nami
Ps. Nic a nic nie śmierdzi z wydechu na tym kacie, polecam !!
Dobra najistotniejsze osiągi poprawiły się nie do poznania w stosunku do fabrycznego !! Inny wóz lekko liczac w przypadku mojego silnika Frankensteina 2,3L czuję jakby doszło 15-20KM - żałuję że na hamowni nie sprawdziłem a mam ją tuż za ścianą hehe...
Tak wyszło wpasowanie w miejsce fabrycznego, ogólnie ja nie spawam ale tym razem się zmusiłem i obsmarkałem migomatem: A tutaj porównanie Seria po Lewej VS 100CPI po Prawej: Niech moc będzie z nami

Ps. Nic a nic nie śmierdzi z wydechu na tym kacie, polecam !!
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
napisz cos nt tego silnika 2.3, co to za wynalazek i np. dlaczego nie 2.5? 

pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- niezalogowany
- Posty: 274
- Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
- Model: NC
- Wersja: szybki ponton
- Lokalizacja: Wrocław
Jak gadałem z jednym czarodziejem, to 2.3 ma stopień kompresji zbliżony do 1.8/2.0 (2.5 ma dużo niższy) więc ponoć nie żre tak paliwa jak 2.5
No strasznie ''żre''. Z kompresorem po 170km na autostradzie ze srednia rpm na poziomie 3,5-4k wyszlo od pelna do pelna, jakies 11.0-11,5litra.niezalogowany pisze: ↑19 lip 2021, 9:44Jak gadałem z jednym czarodziejem, to 2.3 ma stopień kompresji zbliżony do 1.8/2.0 (2.5 ma dużo niższy) więc ponoć nie żre tak paliwa jak 2.5
Wiec przy spokojnej jezdzie bedzie 8-9 litrow. Przeciez tyle to 1.8 zjada przy takiej samej jezdzie

- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
A czy 2,3 też można kupić w takiej kondycji jak 2,5? I ile kosztuje?luki_92_92 pisze: ↑19 lip 2021, 13:23Mechanik five’a też mówił mi o tych 2.3 że dużo ciekawsza opcja od 2.5, tylko chyba ciut droższa zabawa. Na wyspach 2.3 jest popularniejsze od 2.5 np.
Bo 2,5 z Forda Fusion to są często rocznik 2012 i niewielkie przebiegi, czy można kupić takie same roczniki i przebiegi w przypadku 2,3 ?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy