Hej,
Na wczorajszej rundzie MMC na torze Modlin zaczęło do mnie docierać że dobrym pomysłem byłoby zwiększenie wydajności układu chłodzenia. Jakie polecicie opcje na wymianę seryjnej chłodnicy?
W NA/NB był patent że chlodnica od wersji AT była grubsza więc miała większą wydajność.
przy użyciu Tapatalka
Upgrade chlodnicy
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- AndrzejG
- Donator
- Posty: 90
- Rejestracja: 26 kwie 2017, 14:49
- Model: NC FL
- Wersja: Summer 2.0
- Lokalizacja: Jaworzno
W NC występowały dwa rodzaje OEM chłodnicy o grubości 16 i 25mm i ta 16 była zdaje się na eu środkową i północną a 25 zapewne na południową. Numery odpowiednio LFG115200E dla 16, LFG215200E i LFG715200G dla 25 lub np nissens 68530 dla 16 i 68527 dla 25 - podaję za internetyma.
Czyli taki upgrade w obrębie oem / zamiennik jest dość dostępny także cenowo.
Pozdro!
Czyli taki upgrade w obrębie oem / zamiennik jest dość dostępny także cenowo.
Pozdro!
- Coobcio
- Posty: 13
- Rejestracja: 05 lip 2021, 6:27
- Model: NC
- Wersja: 1.8 > 2.3
- Lokalizacja: Warszawawa
Ja w serii miałem tą cienką 16mm ale korzystając z okazji budowy nowego silnika o większej pojemności zapodałem tą:
https://allegro.pl/oferta/oryginalna-ch ... 0641466778
Koyorad o grubości 25mm, wszystko idealnie pasowało.
https://allegro.pl/oferta/oryginalna-ch ... 0641466778
Koyorad o grubości 25mm, wszystko idealnie pasowało.
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Nie wiem czy też się nie skuszę po tym, jak ostatnio w korku na trasie temperatura mi podskoczyła, jakoś mało spokojnie się czuję z tym faktem

//edit: sprawdziłem po vinie i teoretycznie mam chłodnicę o numerze LFG215200E, czyli 25mm według tego co napisał AndrzejG. Fura na rynek włoski, oryginalnie pod maską 1.8, czyli jednak chyba teoria z europą północną i południową ma sens
Ale w takim razie chłodzenia sobie nie poprawię w ten sposób 
A nie przypadkiem 16mm w 1.8 i 25mm w 2.0? Bardziej logiczne mi się to wydaje

//edit: sprawdziłem po vinie i teoretycznie mam chłodnicę o numerze LFG215200E, czyli 25mm według tego co napisał AndrzejG. Fura na rynek włoski, oryginalnie pod maską 1.8, czyli jednak chyba teoria z europą północną i południową ma sens


- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
VIN vinem, zastanawiam sie ile roboty by sprawdzić suwmiarką jaka chlodnica faktycznie siedzi
inna sprawa że chłodnica może mieć "zabite" lamelki i wtedy nie ma odpowiedniej wydajności choćby była najgrubsza
inna sprawa że chłodnica może mieć "zabite" lamelki i wtedy nie ma odpowiedniej wydajności choćby była najgrubsza
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- AndrzejG
- Donator
- Posty: 90
- Rejestracja: 26 kwie 2017, 14:49
- Model: NC FL
- Wersja: Summer 2.0
- Lokalizacja: Jaworzno
Chyba że chłodnica jest zabetonowana owadami albo pozaginanymi lamelkami itd. W takim przypadku lepsza sprawna 16mm. Poza tym do weryfikacji termostat, płyn...luki_92_92 pisze: ↑05 lip 2021, 16:19... Ale w takim razie chłodzenia sobie nie poprawię w ten sposób![]()
Ja mam 2.0 sport na PL i seryjnie 16mm i mimo to nie miałem nigdy wzrostu temp czy w korku czy na południu eu.. na torze nie wiem czy ogarniałem wszystkie wskazania cały czas jak trzeba

Ooo to to! właśnie. 16 jest tak cienka że suwmiarki nie trzeba od razu widać że jest słabo

- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Termostat ma rok, płyn świeżo zalany po swapie na 2.5, ma może z 1000km (chyba że five odwalił maniane i mi zalał starym spuszczonym z 1.8 w co nie uwierzę) a sama chłodnica wygląda BDB i nic jej nie dolega, po prostu po jeździe przez 150km z prędkościami 140-160 w upale gdzie w cieniu było ponad 30 stopni po zatrzymaniu się w korku po kilku chwilach wskazówka dygnęła do góry - może tylko na chwilę i by opadła po włączeniu wentylatora, nie wiem - ja odrazu włączyłem ogrzewanie na max, bo wolę zapobiegać niż patrzeć co się stanie 

- Coobcio
- Posty: 13
- Rejestracja: 05 lip 2021, 6:27
- Model: NC
- Wersja: 1.8 > 2.3
- Lokalizacja: Warszawawa
Na bogato taki tłuścioch...
Ps. taka ciekawostka z mojego świata Nissanów 350Z, jak przy upalaniu się one grzeją to najczęstrza przyczyna:
1) wentylator nie domaga
2) zasyfiona, zgniła, pogięta jest chłodnica klimy która skutecznie zasłania chłodnię wody...
Ps. taka ciekawostka z mojego świata Nissanów 350Z, jak przy upalaniu się one grzeją to najczęstrza przyczyna:
1) wentylator nie domaga
2) zasyfiona, zgniła, pogięta jest chłodnica klimy która skutecznie zasłania chłodnię wody...
- unaimed1337
- Donator
- Posty: 384
- Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
- Model: NC FL
- Wersja: Turbo
- Lokalizacja: Rybnik/Kraków
Porównanie seryjnej 16mm vs 32mm na zamówienie:

Przy turbo nawet z większą chłodnicą w upały widziałem okolice 100 stopni przy upalaniu, koniec końców pomogło wyrzucenie wymiennika ciepła i osobna chłodnica oleju

Z tego co kojarzę NC pokazuje ~środek w przedziale od 70-110 stopni, najlepiej po OBD2 patrzeć, jeśli ruszyła powyżej środka to wiatrak powinien wejść na drugi bieg. NC bez włączonej klimy ma histerezę 96-101 stopni i w mocnych korkach z klimą nawet te 100 stopni ujrzeć to nie jest problemTermostat ma rok, płyn świeżo zalany po swapie na 2.5, ma może z 1000km (chyba że five odwalił maniane i mi zalał starym spuszczonym z 1.8 w co nie uwierzę) a sama chłodnica wygląda BDB i nic jej nie dolega, po prostu po jeździe przez 150km z prędkościami 140-160 w upale gdzie w cieniu było ponad 30 stopni po zatrzymaniu się w korku po kilku chwilach wskazówka dygnęła do góry - może tylko na chwilę i by opadła po włączeniu wentylatora, nie wiem - ja odrazu włączyłem ogrzewanie na max, bo wolę zapobiegać niż patrzeć co się stanie![]()

OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
331.2hp 373nm
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
w seryjnym NC jest tak:unaimed1337 pisze: ↑07 lip 2021, 23:44Z tego co kojarzę NC pokazuje ~środek w przedziale od 70-110 stopni, najlepiej po OBD2 patrzeć, jeśli ruszyła powyżej środka to wiatrak powinien wejść na drugi bieg. NC bez włączonej klimy ma histerezę 96-101 stopni i w mocnych korkach z klimą nawet te 100 stopni ujrzeć to nie jest problem.
- wskaznik stoi miedzy 68 a 110 stopni, dopiero powyzej/ponizej sie rusza
- 2 bieg wentylatora startuje od 100 stopni, 3 od 108
- przy 45kmh wylacza sie 1 bieg wentylatora jesli byl a przy 85 kmh wylacza sie takze drugi
mozna to przeprogramowac, przynajmniej w Romdropie. Ja robie tak:
- wskaznik stoi miedzy 85 a 95 stopni, ruch w okolice 100 stopni (to jeszcze nie stanowi problemu) jest ledwo ale zauwazalny
- 2 bieg wentylatora startuje od 95 stopni, 3 od 100
- przy 105st zaczyna migac checkengine by zwrocic uwage kierowcy
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl