zmiana stabilizatorów

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
enzoMK
Donator
Donator
Posty: 147
Rejestracja: 21 kwie 2021, 20:41
Model: NC FL2
Lokalizacja: SI

02 lip 2021, 8:19

Zastanawiam się nad wymianą stabilizatorów i proszę o pomoc znawców tematu :idea:
1. czy lepiej szukać z RX-8 czy kpl z IL https://www.ilmotorsport.de/en/il-alumi ... -2436/1570 jest ok :?:
2. czy wymieniać tylko przód czy przód i tył :?:
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2272
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

02 lip 2021, 13:16

Trochę zależy od Twoich preferencji w kwestii zbalansowania samochodu. Statystyka mówi, że dużo osób wrzuca przedni z reksa i to im daje fajną, przewidywalną charakterystykę. Personalnie w moim NC tak właśnie zrobiłem i był sztos - neutralnie, dobra przyczepność tyłu i napędzanie się w zakręcie. Ale jeśli chcesz zamiatać tyłem to gruby stab z tyłu jest tym, co chcesz mieć ;)
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
enzoMK
Donator
Donator
Posty: 147
Rejestracja: 21 kwie 2021, 20:41
Model: NC FL2
Lokalizacja: SI

02 lip 2021, 13:32

Dzięki, w takim razie chyba zdecyduje się na sam przód - tylko szukać z RX-8 czy inny np z IL-a :?:
A może ma ktoś do sprzedania przedni z RX-8 z żółtym oznaczeniem :?:
Awatar użytkownika
janux
Donator
Donator
Posty: 312
Rejestracja: 03 sie 2017, 12:21
Model: NC
Wersja: Sport
Lokalizacja: Białystok

02 lip 2021, 13:44

sprawdź forum RX-8, tam często sprzedają przedni stab za bezcen :) ja kupowałem przedni stab razem z obejmami, bo chyba są ciut większe niż OEM NC (rozstaw śrub ten sam, tylko są "wyższe" chyba).
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2272
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

02 lip 2021, 13:44

Nawet dziś stab z RXa będzie tańszy, tylko coraz trudniej o nie (kiedyś chodziły za 2 flaszki, bo nikt tego nie chciał).
A druga sprawa to parametry - te z IL to chyba 22mm, tylko nie wiem czy lity czy rura. Fabryczny to 21 mm rurowy, rex yellow dot to niecałe 27 mm i 50% grubsza ścianka niż oem. Zakładając, że IL jest lity to zgaduję, że sztywność będzie taka, rosnąco: oem - IL - yellow dot.

Podsumowując przydługi wywód: polowałbym na rexowy (na odpowiednich grupach), sprawdzona charakterystyka, wciąż taniej niż jakikolwiek aftermarket.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

02 lip 2021, 13:49

jest troche watkow na miata.net i ludzie maja rozne preferencje

ja mam w Czarnuli oba staby z RX8 o ile pamietam zolte i jest moim zdaniem dobrze

https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=563746
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3823
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

02 lip 2021, 14:35

Tez poluje na staby i tez rozwazam IL oraz RX ale rexy chodza za 200zl + malowanie najczesciej.
Dzis wpadlem na Cobalta - https://www.moss-europe.co.uk/anti-roll ... 0-330.html, sa grubsze niz IL wiec pewnie beda blizej jakoscia do RXow niz do OEM.
Sa tez staby Flying Miata czy Racing Beat ale to juz przesadzone ceny.
Wczoraj pisalem do Eibach Polska bo maja ladne staby za 1500zl kompet ale okazalo sie ze wycofali ten produkt z PL i USA na amen.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NCFL 2.0 ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2272
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

02 lip 2021, 14:42

Bierz pod uwagę, że stab może być pełny albo rurowy i to jest dodatkowy czynnik wpływający na sztywność staba. Więc średnica to jedno, typ to drugie, grubość ścianki dla rurowych to trzecie i wszystko wpływa na sztywność skrętną.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3823
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

02 lip 2021, 15:40

Tak, biore to pod uwage ale nie widze by producenci chetnie dzielili sie takimi info niestety
マツダ恋人 || ND 1.5 + NCFL 2.0 ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2272
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

02 lip 2021, 15:43

Polecam na przykład ten wątek na miata.net: https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=486374 - trochę przydatnych informacji da się wyłuskać :)
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
ODPOWIEDZ