Na ulicę generalnie. Dlatego rs pro, a nie rsrthe.monte.christo pisze: ↑20 kwie 2021, 16:21
A te oponki to planujesz na daily czy na tor? Sam się ciągle waham nad AD08RS
Ciężarki - masakra.
Jakie opony na sezon letni?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
- irekJ
- Donator
- Posty: 2646
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Mega dziwna sprawa z tymi ciężarkami. Ja nie jestem w stanie nawet przeliczyć ile kompletów Federali (RSR) miałem i akurat z nimi zazwyczaj najmniej problemów było przy wyważaniu. Jak coś nie wychodziło to obrót opony i było elegancko. Częściej felgi problemy sprawiały (tego też nigdzie indziej nie widziałem ale mój człowiek zawsze puszcza samą felgę na wyważarkę i coś tam sobie znaczy gdzie lekko, gdzie ciężko, potem po znacznikach na oponie wrzuca gumę, jak na koniec nie wychodzi to wie ile obrócić i jest gitarrrra). Ale przy takiej ilości dodatkowej masy to nie jest ten kejs na pewno.
Tak np teraz na OZ Formula mam na trzech felgach po 15gr i na jednej 40gr. Co ciekawe jest zakres prędkości gdzie łapią delikatna wibrację.
Z kolei na Sparco jest trochę gorzej, nie pamiętam ale coś pod 50gr (przy więcej mój wulkanizator obraca oponę) i koła idą idealnie gładko 0 - 240km/h
Ale z taką wlepką jak u Ciebie to strach się rozpędzać
Tak np teraz na OZ Formula mam na trzech felgach po 15gr i na jednej 40gr. Co ciekawe jest zakres prędkości gdzie łapią delikatna wibrację.
Z kolei na Sparco jest trochę gorzej, nie pamiętam ale coś pod 50gr (przy więcej mój wulkanizator obraca oponę) i koła idą idealnie gładko 0 - 240km/h
Ale z taką wlepką jak u Ciebie to strach się rozpędzać
- Spaniard
- Donator
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
Przy takiej ilości ołowiu to ta opona powinna tańczyć na feldze. Producenci testują opony w ramach serii i nie wierzę żeby wypuścili coś takiego na rynek.
Obstawiam błąd maszyny lub problem z felgą. Ten sam tydzień i rok co te dwie niby dobre?
Obstawiam błąd maszyny lub problem z felgą. Ten sam tydzień i rok co te dwie niby dobre?
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Na zdjęciach są dwa koła z tym samym problemem, nie jedno. Wcześniej na felgach były dwa różne komplety opon i po paręnaście gram ciężarków. Jeżdżę do tego samego zakładu bo mam blisko, montowali mi ostatnio nowy komplet (felgi + opony) 19" do a5 i nowe 17" wielosezonowe do mini, wyważyli idealnie, tylko opony to Conti i Bridgestone. Z tymi felgami też nigdy problemu nie było, rozkręcałem je do renowacji już dwa razy i były sprawdzane po złożeniu za każdym razem, bez uwag. Winne są gówniane opony. Wszystkie cztery 0221, dwie mają takie samo bicie (120-130g dowieszone). Wezmę te dwa koła do innego zakładu żeby mieć pewność i potwierdzenie z dwóch źródeł.
- Spaniard
- Donator
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
Postaraj się o test drogowy na sprzęcie np. Hunter. Jak reklamowałem opony z biciem (ciężarki wtedy były po 40-50 gr) , to z takim papierem nawet nie dyskutują. W Warszawie bym Ci pomógł https://www.google.com/search?q=centrum ... e&ie=UTF-8 ale w Krakowie nie znam takiego warsztatu.
Pewnie mają w Harp https://harp.com.pl/Spaniard pisze: ↑21 kwie 2021, 8:55Postaraj się o test drogowy na sprzęcie np. Hunter. Jak reklamowałem opony z biciem (ciężarki wtedy były po 40-50 gr) , to z takim papierem nawet nie dyskutują. W Warszawie bym Ci pomógł https://www.google.com/search?q=centrum ... e&ie=UTF-8 ale w Krakowie nie znam takiego warsztatu.
Była Zielona NB, obecnie ncfl.
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Jedno z kół udało się zredukować na Hunterze na 70g po jednej tylko stronie, przeżyję to jakoś. Drugie 35g, tu panowie powiedzieli, że najprawdopodobniej ktoś źle wycentrował felgę na maszynie. Zamontuję koła, zobaczę jak będą się zachowywać, w zasadzie to jedno z 70g. Mam nadzieję, że nie będzie walić, bo sprzedający odpisał, że ewentualne reklamacje rozpatruje się 20-30 dni roboczych, zapewne chcąc mnie zniechęcić do odsyłania czegokolwiek
- Spaniard
- Donator
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
70 gr to i tak sporo, ale może opony torowe tak mają... jak widzę u siebie 50 gr na maszynie to każę kręcić oponą do skutku. Rzadko się zdarza ale może być. Jak z tymi dwoma kołami był problem , to nie widzę powodu dla którego te dwa niby OK miałyby być dobrze wyważone tylko dlatego że mają mało ołowiu naklejone... niestety.
Piwo - advan flevia v701. Miales styczność z tą oponą? Jak to się ma np do uniroyali czy do R1R?
chociaż nie wywołany do odpowiedzi to się wypowiem
Założyłem je w marcu. Obskoczyłem na nich Silesię i mam mieszane uczucia. Wcześniej jeździłem na 5 letnich Hankookah i różnica jest kolosalna. Najlepszy czas poprawiłem o prawie 5 sekund. Trzymają bardzo dobrze, ale przeszkadza pływanie na ściance, które mocno się odczuwa, głównie w jeździe ulicznej przy ciaśniejszych zakrętach. Jeżeli chodzi o przyczepność to jest wg mnie 0-1. Trzymają do pewnej granicy i nagle puszczają. Nie ma stanu pośredniego lekkiego poślizgu. Ale to też pewnie zasługa moich marnych umiejętności. Do semi-slicków nie mam porównania, bo nigdy na nich nie jeździłem. A jeżeli chodzi o porównanie do cywilnych opon to w daily mam Michelina PS4, ale masa nie ta i 4x4 z kupą elektroniki, tak więc subiektywnie wydaje mi się, że trzymają lepiej.
Reasumując, jeżeli miał bym kupować 2 raz nie semislicki to bym je kupił. Tym bardziej, że są tanie. Do Rainsportów jakoś nigdy się nie przekonałem. Żona jeździła na 3. Pewnie 5 są lepsze, ale tamte jakoś wyjątkowo mi nie pasowały.
A na jakich ciśnieniach śmigałeś?Grabol pisze: ↑27 kwie 2021, 12:52chociaż nie wywołany do odpowiedzi to się wypowiem
Założyłem je w marcu. Obskoczyłem na nich Silesię i mam mieszane uczucia. Wcześniej jeździłem na 5 letnich Hankookah i różnica jest kolosalna. Najlepszy czas poprawiłem o prawie 5 sekund. Trzymają bardzo dobrze, ale przeszkadza pływanie na ściance, które mocno się odczuwa, głównie w jeździe ulicznej przy ciaśniejszych zakrętach. Jeżeli chodzi o przyczepność to jest wg mnie 0-1. Trzymają do pewnej granicy i nagle puszczają. Nie ma stanu pośredniego lekkiego poślizgu. Ale to też pewnie zasługa moich marnych umiejętności. Do semi-slicków nie mam porównania, bo nigdy na nich nie jeździłem. A jeżeli chodzi o porównanie do cywilnych opon to w daily mam Michelina PS4, ale masa nie ta i 4x4 z kupą elektroniki, tak więc subiektywnie wydaje mi się, że trzymają lepiej.
Reasumując, jeżeli miał bym kupować 2 raz nie semislicki to bym je kupił. Tym bardziej, że są tanie. Do Rainsportów jakoś nigdy się nie przekonałem. Żona jeździła na 3. Pewnie 5 są lepsze, ale tamte jakoś wyjątkowo mi nie pasowały.
Każdą sesję zaczynałem z 1,8. Po sesji było 2,1Gwiazda pisze: ↑27 kwie 2021, 14:15A na jakich ciśnieniach śmigałeś?Grabol pisze: ↑27 kwie 2021, 12:52chociaż nie wywołany do odpowiedzi to się wypowiem
Założyłem je w marcu. Obskoczyłem na nich Silesię i mam mieszane uczucia. Wcześniej jeździłem na 5 letnich Hankookah i różnica jest kolosalna. Najlepszy czas poprawiłem o prawie 5 sekund. Trzymają bardzo dobrze, ale przeszkadza pływanie na ściance, które mocno się odczuwa, głównie w jeździe ulicznej przy ciaśniejszych zakrętach. Jeżeli chodzi o przyczepność to jest wg mnie 0-1. Trzymają do pewnej granicy i nagle puszczają. Nie ma stanu pośredniego lekkiego poślizgu. Ale to też pewnie zasługa moich marnych umiejętności. Do semi-slicków nie mam porównania, bo nigdy na nich nie jeździłem. A jeżeli chodzi o porównanie do cywilnych opon to w daily mam Michelina PS4, ale masa nie ta i 4x4 z kupą elektroniki, tak więc subiektywnie wydaje mi się, że trzymają lepiej.
Reasumując, jeżeli miał bym kupować 2 raz nie semislicki to bym je kupił. Tym bardziej, że są tanie. Do Rainsportów jakoś nigdy się nie przekonałem. Żona jeździła na 3. Pewnie 5 są lepsze, ale tamte jakoś wyjątkowo mi nie pasowały.
Dzięki dzięki, piwo w domyśle jest lokalnym specem od ogumienia ale każda opinia jest jak najbardziej mile widzianaGrabol pisze: ↑27 kwie 2021, 12:52chociaż nie wywołany do odpowiedzi to się wypowiem
Założyłem je w marcu. Obskoczyłem na nich Silesię i mam mieszane uczucia. Wcześniej jeździłem na 5 letnich Hankookah i różnica jest kolosalna. Najlepszy czas poprawiłem o prawie 5 sekund. Trzymają bardzo dobrze, ale przeszkadza pływanie na ściance, które mocno się odczuwa, głównie w jeździe ulicznej przy ciaśniejszych zakrętach. Jeżeli chodzi o przyczepność to jest wg mnie 0-1. Trzymają do pewnej granicy i nagle puszczają. Nie ma stanu pośredniego lekkiego poślizgu. Ale to też pewnie zasługa moich marnych umiejętności. Do semi-slicków nie mam porównania, bo nigdy na nich nie jeździłem. A jeżeli chodzi o porównanie do cywilnych opon to w daily mam Michelina PS4, ale masa nie ta i 4x4 z kupą elektroniki, tak więc subiektywnie wydaje mi się, że trzymają lepiej.
Reasumując, jeżeli miał bym kupować 2 raz nie semislicki to bym je kupił. Tym bardziej, że są tanie. Do Rainsportów jakoś nigdy się nie przekonałem. Żona jeździła na 3. Pewnie 5 są lepsze, ale tamte jakoś wyjątkowo mi nie pasowały.
Przy obecnej cenie i dostępności r1r taka flevia wydaje się być całkiem spoko do jazdy na daily, zwłaszcza w 15 calach. Miękka ścianka trochę słabo... Jak na mokrym?
nie jezdzilem na flevi. zalozylem niedawno uniryoale rainexperty3. masakra po prostu. na tak plywajaych oponach jeszcze nie jezdzilem. przyczepnosc duzo duzo gorsza niz zjechanych 4 letnich conti ecocontactow 3. (mam na osi tylnej nowe uniroyale a z przodu stare conti to tyl po prostu ucieka zawsze i wszedzie). nie polecam.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Na mokrym super, z wciśniętym gazem w zakręcie ciężko o poślizg. Natomiast jak odciążysz tył to wiadomo co się dziejeGrzybohun pisze: ↑28 kwie 2021, 7:48Dzięki dzięki, piwo w domyśle jest lokalnym specem od ogumienia ale każda opinia jest jak najbardziej mile widzianaGrabol pisze: ↑27 kwie 2021, 12:52chociaż nie wywołany do odpowiedzi to się wypowiem
Założyłem je w marcu. Obskoczyłem na nich Silesię i mam mieszane uczucia. Wcześniej jeździłem na 5 letnich Hankookah i różnica jest kolosalna. Najlepszy czas poprawiłem o prawie 5 sekund. Trzymają bardzo dobrze, ale przeszkadza pływanie na ściance, które mocno się odczuwa, głównie w jeździe ulicznej przy ciaśniejszych zakrętach. Jeżeli chodzi o przyczepność to jest wg mnie 0-1. Trzymają do pewnej granicy i nagle puszczają. Nie ma stanu pośredniego lekkiego poślizgu. Ale to też pewnie zasługa moich marnych umiejętności. Do semi-slicków nie mam porównania, bo nigdy na nich nie jeździłem. A jeżeli chodzi o porównanie do cywilnych opon to w daily mam Michelina PS4, ale masa nie ta i 4x4 z kupą elektroniki, tak więc subiektywnie wydaje mi się, że trzymają lepiej.
Reasumując, jeżeli miał bym kupować 2 raz nie semislicki to bym je kupił. Tym bardziej, że są tanie. Do Rainsportów jakoś nigdy się nie przekonałem. Żona jeździła na 3. Pewnie 5 są lepsze, ale tamte jakoś wyjątkowo mi nie pasowały.
Przy obecnej cenie i dostępności r1r taka flevia wydaje się być całkiem spoko do jazdy na daily, zwłaszcza w 15 calach. Miękka ścianka trochę słabo... Jak na mokrym?
Reasumując, za tą kasę i do użytku drogowego + 3 x tor w roku to kupił bym jeszcze raz.
A tak wyglądają na samochodzie:
- Załączniki
-
- 20210220_215113.jpg (3.15 MiB) Przejrzano 3352 razy
-
- 20210220_215511.jpg (3.04 MiB) Przejrzano 3352 razy
- the.monte.christo
- Donator
- Posty: 297
- Rejestracja: 14 mar 2019, 9:14
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8L USDM/1.6L EU
- Lokalizacja: Warszawa/Lublin
Po 3-krotnym czytaniu ostatnich 30 stron wątku doszedłem do wniosku że nie ma na tym świecie opon dla ludzi z naszymi wymaganiami Pomyślałem, że najlepszym wyjściem będzie kupić coś z polecanych, w miarę pewnych opcji i rozpocząć wieloletnie testy - jak nie podpasują, to olx i kolejne zamówienie do wulkanizatora
Stanęło na Michelin Pilot Sport 3 195/50 R15. DOT 0721.
Wczoraj od razu wrzuciłem je na felgi Enkei z NB i czekają na montaż. Testy za jakieś 2 tygodnie, jak już złożę auto. Zanim zostały założone, pomacałem nieco ściankę boczną. Szczerze mówiąc uginała się bardzo delikatnie. Nie wiem, jak to będzie wyglądać podczas jazdy, ale oceny w internetach były takie że jest to pewnego rodzaju równowaga pomiędzy komfortem a prowadzeniem.
@piwo - jaka jest Twoja opinia na ich temat?
a co mozna kupic w 15stkach? mysle ze jedne z lepszych oponw tym rozmiarze. ale na pewno to nie jest poziom ps4s. niestety.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
http://colesa.ru/test/67635
https://www.topof.ru/tests/magazine/Aut ... 2021-04-30
Hamowanie na suchym
Średnia Prędkość na suchym torze
Hamowanie na mokrym
Średnia prędkość na mokrym torze
https://www.topof.ru/tests/magazine/Aut ... 2021-04-30
Hamowanie na suchym
Średnia Prędkość na suchym torze
Hamowanie na mokrym
Średnia prędkość na mokrym torze
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 03 cze 2020, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Łódź
Wyniki P4S nie są zaskoczeniem ale widać, że nowe Bridgestone Potenza Sport, Continental SC i Pirelli P Zero również dają radę.
Czy możecie polecić coś ciekawego w rozmiarze 185/60/14? Ja wiem, że to balon, ale... może są jakieś opony, które będą miały w miarę sztywne boki i auto nie będzie aż tak pływać na zakrętach?
- Lsith
- Donator
- Posty: 330
- Rejestracja: 18 kwie 2015, 16:38
- Model: NC
- Wersja: Sport
- Lokalizacja: Olsztyn
Zwróciłbym uwagę na inną oponę. Czołówka o której piszesz nie jest w ogóle zaskoczeniem. Jeśli zaś popatrzymy na konkretne wartości przez pryzmat ceny to bardzo dobrze wypada Hankook S1 evo3. Jeśli ktoś nie będzie się ścigał po torze, to za cenę sporo niższą może kupić bardzo dobre gumy, które w codziennym użytkowaniu nie będą odbiegały znacząco od marek premium. O ile oczywiście przeciętny użytkownik jest w stanie takie różnice wychwycić..Malanowski pisze: ↑04 maja 2021, 21:22Wyniki P4S nie są zaskoczeniem ale widać, że nowe Bridgestone Potenza Sport, Continental SC i Pirelli P Zero również dają radę.
Ostatnio zmieniony 05 maja 2021, 10:14 przez Lsith, łącznie zmieniany 1 raz.
Te akurat nie wpadły mi w oko. Ogólnie jest sporo opon, ale jak coś ma w nazwie "eco", to staram się to omijać, bo to niczego dobrego nie wróży. Natomiast uwagę przykuło TOYO proxes cf2:
https://www.oponeo.pl/model-opony/toyo- ... fMQAvD_BwE
Ostatnio zmieniony 05 maja 2021, 13:17 przez mufasa, łącznie zmieniany 1 raz.
- monkahead
- Donator
- Posty: 1398
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Ja jestem takim użytkownikiem i dlatego właśnie kupiłem te opony, jeździ się na nich bardzo dobrze.Lsith pisze:Zwróciłbym uwagę na inną oponę. Czołówka o której piszesz nie jest w ogóle zaskoczeniem. Jeśli zaś popatrzymy na konkretne wartości przez pryzmat ceny to bardzo dobrze wypada Hankook S1 evo3. Jeśli ktoś nie będzie się ścigał po torze, to za cenę sporo niższą może kupić bardzo dobre gumy, które w codziennym użytkowaniu nie będą odbiegały znacząco od marek premium. O ile oczywiście przeciętny użytkownik jest w stanie takie różnice wychwycić..
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- oz69
- Posty: 127
- Rejestracja: 04 wrz 2017, 21:08
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Skypassion
- Lokalizacja: Kraków
zerknij na PWmonkahead pisze: ↑05 maja 2021, 13:29Ja jestem takim użytkownikiem i dlatego właśnie kupiłem te opony, jeździ się na nich bardzo dobrze.Lsith pisze:Zwróciłbym uwagę na inną oponę. Czołówka o której piszesz nie jest w ogóle zaskoczeniem. Jeśli zaś popatrzymy na konkretne wartości przez pryzmat ceny to bardzo dobrze wypada Hankook S1 evo3. Jeśli ktoś nie będzie się ścigał po torze, to za cenę sporo niższą może kupić bardzo dobre gumy, które w codziennym użytkowaniu nie będą odbiegały znacząco od marek premium. O ile oczywiście przeciętny użytkownik jest w stanie takie różnice wychwycić..
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
co było - 2003 NBFL 1.8 Silver Blues
a co jest - 1994 NA 1.8 Miata, 2019 ND2 2.0 Skypassion
a co jest - 1994 NA 1.8 Miata, 2019 ND2 2.0 Skypassion
-
- Donator
- Posty: 3680
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Jak toyo to r888rmufasa pisze: ↑05 maja 2021, 13:16Te akurat nie wpadły mi w oko. Ogólnie jest sporo opon, ale jak coś ma w nazwie "eco", to staram się to omijać, bo to niczego dobrego nie wróży. Natomiast uwagę przykuło TOYO proxes cf2:
https://www.oponeo.pl/model-opony/toyo- ... fMQAvD_BwE
To już lepiej yoko
https://www.sklepopon.com/opona-letnia/ ... jIQAvD_BwE
https://www.sklepopon.com/opona-letnia/ ... jIQAvD_BwE
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Chcialbym powrocic do tematu rozmiaru opon do NC sprzed kilku stron.
Zmienilem kola z seryjnych 205/45/16 na 215/45/17 7.5j i czuc,ze auto nie chce isc bokiem. Opony to conti premium contact 6. Przejechalem na nich juz ok 2k km liczac, ze czasem troche straca na przyczepnosci,ale nic sie nie zmienilo.
Teraz kwestia w czym jest najwiekszy problem. Na pewno swoje powoduje dobra guma, ale same kolo jest i wieksze i szersze. 215/45/17 powoduje,ze kolo ma srednice wieksza o 33mm niz seryjnie, do tego dochodzi po 1cm wiecej oporu na kazdym z kol, co czuc,ze kastruje ncka.
ktos z Was zszedl rozmairem opon w 17 calach w dol? np. na 205/40 , ktore srednica najbardziej przypomina oryginalne kolo.
Wczesniej na 16 moglem samym gazem w zakrecie sprowokowac nadsterownosc, teraz bez balansu masa du*a. Chcialbym do tego wrocic.
Zmienilem kola z seryjnych 205/45/16 na 215/45/17 7.5j i czuc,ze auto nie chce isc bokiem. Opony to conti premium contact 6. Przejechalem na nich juz ok 2k km liczac, ze czasem troche straca na przyczepnosci,ale nic sie nie zmienilo.
Teraz kwestia w czym jest najwiekszy problem. Na pewno swoje powoduje dobra guma, ale same kolo jest i wieksze i szersze. 215/45/17 powoduje,ze kolo ma srednice wieksza o 33mm niz seryjnie, do tego dochodzi po 1cm wiecej oporu na kazdym z kol, co czuc,ze kastruje ncka.
ktos z Was zszedl rozmairem opon w 17 calach w dol? np. na 205/40 , ktore srednica najbardziej przypomina oryginalne kolo.
Wczesniej na 16 moglem samym gazem w zakrecie sprowokowac nadsterownosc, teraz bez balansu masa du*a. Chcialbym do tego wrocic.