[połączony] Ogrzewanie lusterek w NA/NB - instalacja
pomysł na ogrzewane lusterka
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
Forumowicze co myślicie o takowym patencie? wydaje się że robie wszystko aby zabić nudę i byc może żeby miatka utyła w kolejny zbędny gadżet ale tak szczerze mówiąc to jednak takie podgrzewane lusterka nie raz mi chodziło po głowie czy to jeżdżąc Mazdą czy poprzednim autem. Z ciekawości znalazłem na allegro coś co by mi rozwiązało problem, a w dodatku bardzo tani sprzęt:
http://www.allegro.pl/item850552562_mata_grzewcza_podgrzewacze_do_lusterek_gb_10s.html
Wg danych pewnej strony która sprzedaje wkłady do Miaty, wymiary ich sa następujące:
6,3/4 x 4,1/4 co nam daje ~ 10,8 x 17,15
Wymiary maty grzewczej wynoszą 14 cm x 8 cm więc na pewno wejdzie.
http://www.allegro.pl/item850552562_mata_grzewcza_podgrzewacze_do_lusterek_gb_10s.html
Wg danych pewnej strony która sprzedaje wkłady do Miaty, wymiary ich sa następujące:
6,3/4 x 4,1/4 co nam daje ~ 10,8 x 17,15
Wymiary maty grzewczej wynoszą 14 cm x 8 cm więc na pewno wejdzie.
- Załączniki
-
- ogrzewanie lusterka
- ogrzlust.jpeg (28.11 KiB) Przejrzano 2360 razy
Ostatnio zmieniony 17 sty 2011, 21:33 przez majkel, łącznie zmieniany 2 razy.
Wygląda dobrze, na dodatek kosztuje grosze. Jak bym nie miał w serii grzanych lusterek to bym brał. Warto jedynie sprawdzić czy po wewnętrznej stronie lustra nie ma przypadkiem czegoś przyklejonego (na przykład jakiegoś elementu regulacyjnego) który zabiera dostępną powierzchnię...
Pozdr
eM
Pozdr
eM
- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
o tym elemencie tez myślałem, dlatego bardzo by mi się przydał jakiś schemat. Czy może posiadasz jakiegoś manuala od swojej madzi gdzie te elektryczne lusterka są wyszczególnione i opisane ??
edit:
O kurcze a ja zapomniałem że mam elektryczne lusterka
mogę nie mieć tyle miejsca
i zapewno coś trzyma i reguluje to lustro.
edit:
O kurcze a ja zapomniałem że mam elektryczne lusterka

mogę nie mieć tyle miejsca

-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
Też bym chętnie sobie zamontował takie, bo boczne lusterka są naprawdę fajne i bardzo często z nich korzystam, a teraz by się baaardzo to przydało
Ktoś widział jakiś tutorial na miata net?

Ktoś widział jakiś tutorial na miata net?
- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
ja nie widziałem, ale sam autor aukcji opisuje by podpiąć to pod ogrzewanie tylnej szyby, z tym, że ja nawet jakbym takową miał to nie wiem jak się włącza ogrzewanie do niej
w każdym razie 1 kabel pod mase.

w każdym razie 1 kabel pod mase.
Rewelacja, za taką kasę to brać i spróbować, jak będę miał chwile czasu zobaczę czy spasuje do NB 

- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
ja już zamówiłem, ale czy będę to robił to nie wiem bo garażu nie mam a jest na razie prze zimno. Ale może uda mi się wyrwać garaż na parę godzin o ile zorganizuje jakieś schematy elektryki, podepnę się pod ogrzewanie tylniej szyby (jak się je włącza i gdzie jest??) albo bezpośrednio pod akumulator. Jeśli ktoś ma propozycje by można było znaleźć jakieś zasilanie pod dechą to chętnie wysłucham. Gdy już coś postanowię na pewno będzie fotorelacja.
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
Bardock pisze:ogrzewanie tylniej szyby (jak się je włącza i gdzie jest??)
pewny nie jestem, ale chyba jest tak, że jak przekręcisz kluczyk to ono już działa i wyłącza się jak wyłączysz stacyjkę.
DieSpinnePL pisze:chyba jest tak, że jak przekręcisz kluczyk to ono już działa
A nie w momencie ustawienia nawiewu na szybę?
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
Koledzy "po mądruję" się bo sam walczę z ogrzewaniem szyby w Hardtop, więc powinno być:
1) po podłączeniu szyby i odpaleniu
2) po włączeniu nadmuchu
3) dodatkowy włącznik po lewej stronie od kolumny kierownicy(tam też znalazłem przewody, lecz są to tylko sterujące, gdyż gdzieś jest ukryty przekaźnik- nad tym pracuje gdzie, lecz za zimno chwilowo
)
1) po podłączeniu szyby i odpaleniu
2) po włączeniu nadmuchu
3) dodatkowy włącznik po lewej stronie od kolumny kierownicy(tam też znalazłem przewody, lecz są to tylko sterujące, gdyż gdzieś jest ukryty przekaźnik- nad tym pracuje gdzie, lecz za zimno chwilowo

mopek pisze:nad tym pracuje gdzie, lecz za zimno chwilowo
Hehe, najprawdopodobniej będzie gdzieś pod kolumną kierownicy. Przekaźnik najłatwiej na słuch zlokalizować, podczas włączania powinieneś pykanie słyszeć.
Z tym że te grzałki ze zdjęć mają na tyle małą moc, że tu przekaźnik jest niekonieczny, można to bezpośrednio zapiąć...
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Też tak sądzę, pytanie czy jest i działa, bo wywołać przejście umiem, na włącznik i kontrolkę ogrzewania, natomiast prąd do tył pod wtyczkę do szyby nie śmiga ;/
chwilowo zrobiłem obejście kabel podpięty i wtyczka do zapalniczki
(wiem chociaż, że szyba chodzi:))
chwilowo zrobiłem obejście kabel podpięty i wtyczka do zapalniczki

(wiem chociaż, że szyba chodzi:))
Jak tam Bardock? Ruszyłeś może z tematem?
Ja bezwzględnie muszę to zrobić. Dziś podczas skrobania 2 cm wartswy lodu (sic.!) pękło mi lusterko...obyło by się bez tego, gdyby ogrzewanie było... więc chrzanię i montuję ogrzewanie.
Problem właśnie jest tylko z włącznikiem. Ogrzewania tylnej szyby chyba nie mam żadnego i nie wiem jak to podpiąć pod coś innego...

Ja bezwzględnie muszę to zrobić. Dziś podczas skrobania 2 cm wartswy lodu (sic.!) pękło mi lusterko...obyło by się bez tego, gdyby ogrzewanie było... więc chrzanię i montuję ogrzewanie.
Problem właśnie jest tylko z włącznikiem. Ogrzewania tylnej szyby chyba nie mam żadnego i nie wiem jak to podpiąć pod coś innego...
- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
Na razie nie mam warunków. sesja na studiach się zbliża ale najgorsze, że nie mam żadnych schematów. Jedyną opcją jest podłączyć 1 kabel pod masę, drugi pod ogrzewanie tylniej szyby, które nie wiem gdzie nawet jest
Ale jeśli do następnej soboty zbiorę się i wykminie podłączenie tego to bym się tym zajął od razu!! No jest 1 wielki mega leń przez te zimę.
edit1
Ktoś ma schemat podłączenia seryjnego podgrzewania w NA lub NB ??
edit2
narazie sobie to wyszperałem:
http://skoda.autokacik.pl/pages/zrobsam/podgrzewane_lusterka/Ogrzewane%20lusterka.pdf
http://arbiter.pl/galeria/lusterka

Ale jeśli do następnej soboty zbiorę się i wykminie podłączenie tego to bym się tym zajął od razu!! No jest 1 wielki mega leń przez te zimę.
edit1
Ktoś ma schemat podłączenia seryjnego podgrzewania w NA lub NB ??
edit2
narazie sobie to wyszperałem:
http://skoda.autokacik.pl/pages/zrobsam/podgrzewane_lusterka/Ogrzewane%20lusterka.pdf
http://arbiter.pl/galeria/lusterka
Ostatnio zmieniony 11 sty 2010, 16:10 przez Bardock, łącznie zmieniany 1 raz.
Poszukaj na miata.net w temacie soft/hardtopów, tam powinno coś być o instalacji ogrzewania 

Łoś
Temat jest stary jak świat ale nadal chyba aktualny.
W NA napięcia z obwodu sterowania grzanego hardtopu są w konektorku pod kolumną kierowniczą który jest o ile pamiętam niebieski i ma 5 kabelków:
- niebieski
- niebieski/czarny
- niebieski/czerwony
- niebieski/zółty
- czarny
Czarny i niebieski/czarny odpowiadają za odpalenie przekaźnika w bagażniku.
Niebieski/czerwony odpowiada za kontrolkę ogrzewania tylnej szyby.
Pozostałe kabelki niebieski i niebieski/żółty prawdopodobnie łapią napięcie kiedy załączy się dmuchawę.
Do podświetlenia ewentualnego przełącznika można wziąć napięcie ze ściemniacza na ten przykład, gdzie czarny i niebieski/czarny odpowiadają właśnie za podświetlenie przycisku.
W NA napięcia z obwodu sterowania grzanego hardtopu są w konektorku pod kolumną kierowniczą który jest o ile pamiętam niebieski i ma 5 kabelków:
- niebieski
- niebieski/czarny
- niebieski/czerwony
- niebieski/zółty
- czarny
Czarny i niebieski/czarny odpowiadają za odpalenie przekaźnika w bagażniku.
Niebieski/czerwony odpowiada za kontrolkę ogrzewania tylnej szyby.
Pozostałe kabelki niebieski i niebieski/żółty prawdopodobnie łapią napięcie kiedy załączy się dmuchawę.
Do podświetlenia ewentualnego przełącznika można wziąć napięcie ze ściemniacza na ten przykład, gdzie czarny i niebieski/czarny odpowiadają właśnie za podświetlenie przycisku.
- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
Masz/zrobisz jakieś zdjęcie tego konektorka ?
Jak to strzał w 10 to masz u mnie browarka, tylko jak tu teraz pomodzić jak taka zimnica
Co myślicie o tym, by podłączyć pod to też ogrzewacze lusterek? Nie bedzie za mało prądu na te poszczególne podgrzewacze ??

Jak to strzał w 10 to masz u mnie browarka, tylko jak tu teraz pomodzić jak taka zimnica

Co myślicie o tym, by podłączyć pod to też ogrzewacze lusterek? Nie bedzie za mało prądu na te poszczególne podgrzewacze ??
Bardock pisze:Masz/zrobisz jakieś zdjęcie tego konektorka ?
Mam w telefonie który dałem kuzynowi, ale jak uda mi się tam wsadzić łapę bez zdejmowania niczego to spróbuję trzasnąć jeszcze dzisiaj, ale to wieczorem.
Teraz się uczę.

[ Dodano: 30-01-2012, 17:53 ]
Tylko że u Ciebie na 90% w ten konektorek włożony jest przekaźnik/przełącznik czasowy (Timer Unit).
Zdjęcie od tyłu, ale jest za zimno żebym zdejmował ten plastik od kolumny kierowniczej, ale widać dobrze o co chodzi. Z łatwością ten konektor zidentyfikujesz po kabelkach.
Nie. 3 kabelki to dwa do przełącznika który je zwiera i załącza grzanie szyby a trzeci jest do kontrolki w dashu, ale nie rozkminiłem jeszcze jak powinien działać. Mam na razie do szyby podczepioną żarówkę na kablu i to jest moja kontrolka, ale jak dojdzie przycisk to się tym zajmę.
- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
już kumam, czyli po prostu tymi 2 kablami zamykasz obwód a 3 kabel do kontrolki jest.
Ok ale jak napisałeś wcześniej, u mnie prawdopodobnie jest w to wczepiony przekaźnik gdzie po włączeniu dmuchawy pownno działać to dlaczego u mnie to nie działa ?
Albo w innym miejscu cos nie styka albo przekaźnik ten jest lipny. Najważniejsze, ze wiem dzięki Tobie gdzie te szatańskie kabelki się znajduja pod kolumną
coś juz mozna zacząć działać, bo utknąłem.
jest -15 w Wawce ale aż się chyba schyl po pracy pod kierownicę
Ok ale jak napisałeś wcześniej, u mnie prawdopodobnie jest w to wczepiony przekaźnik gdzie po włączeniu dmuchawy pownno działać to dlaczego u mnie to nie działa ?


jest -15 w Wawce ale aż się chyba schyl po pracy pod kierownicę

W ramach górnictwa chciałbym się zapytać, czy ktoś obadał patent na przeprowadzenie kabelka z lusterka w NA do wnętrza auta? Chodzi o mocowanie na kulce:

-
- Posty: 1023
- Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
- Lokalizacja: Wrocław