NA/NB i NC
Wszystko związane z cyklem Miata Challenge
Moderator: Moderatorzy
-
maaras
- Posty: 49
- Rejestracja: 23 paź 2018, 16:54
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Bydgoszcz
31 sty 2021, 12:30
Cześć,
jak odnieść się do punktu
"Dopuszcza się zmianę oryginalnych przednich wahaczy na tzw. regulowane lub modyfikację ich punktów mocowań celem powiększenia pochylenia kół. "
w przypadku wydłużonych sworzni wahacza ? Są one dopuszczalne ? Jest to mniejszy wydatek niż zakup regulowanego wahacza

-
Malanowski
- Posty: 25
- Rejestracja: 03 cze 2020, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Łódź
31 sty 2021, 19:59
Było to pytanie poruszane na grupie na fb i tam Śluba potwierdził, że ten punkt odnosi się także do "dłuższych" sworzni. Zreszta kilka osób już się w nie wyposażyło po wprowadzeniu tego punktu regulaminu, w tym ja.

-
maaras
- Posty: 49
- Rejestracja: 23 paź 2018, 16:54
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
PKzalew
- Donator

- Posty: 220
- Rejestracja: 08 wrz 2019, 12:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
05 lut 2021, 17:25
Macie do polecenia jakieś noże do cięcia pasów? Oraz jak i gdzie je zamontować, żeby było i dobrze i ładnie?
Jest: NA 1.6 Turbo
Była: NBFL 1.8
II Vice-Mistrz MC 2020 - klasa Stock
-
PiotrekR
- Posty: 503
- Rejestracja: 16 mar 2011, 20:12
- Lokalizacja: Warszawa
25 lut 2021, 19:02
Malanowski pisze: ↑31 sty 2021, 19:59
Było to pytanie poruszane na grupie na fb i tam Śluba potwierdził, że ten punkt odnosi się także do "dłuższych" sworzni. Zreszta kilka osób już się w nie wyposażyło po wprowadzeniu tego punktu regulaminu, w tym ja.
Podrzucisz linka do nich?
-
KFAS
- Posty: 8
- Rejestracja: 12 maja 2021, 15:36
- Model: NC
- Lokalizacja: Jaworzno
19 maja 2021, 9:29
Sorry jeśli off top ale gdzie jakie najlepiej zawieszenie (amory sprężyny) do 1.8 NB w klasyfikacji SPEC MC 2021 przeglądam regulamin i wychodzi mi że wszelakie byle bez z zewnętrznego zbiorniczka . Teraz pytanie czy iść w budżetowy gwint z regulacja twardości np takie
https://allegro.pl/oferta/zawieszenie-gwintowane-do-mazda-miata-mx5-na-90-95-9503893642?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe+-+Tuning+mechaniczny&gclid=Cj0KCQjw7pKFBhDUARIsAFUoMDZpLvj23ML5CooqdeFPIqgZBBdFxMvOV8FMuyTYceFPQhsNnPhH4_YaAm_PEALw_wcB
niecałe 1400zł co byście sobie zamontowali śmiga ktoś na takim wynalazku ? W ostatnim aucie bmw e92 335is miałem gwint ISC Strett działało to dość sprawnie tylko w porównaniu do MX5 to był ciężki kloc i obawiam się że Chińczyk może wkładać tam byle by była sprężyna i będzie pingpong / beton . Kolejna sprawa gdzie kupię kolektor wydechowy 4-2-1 i czy to coś daje bo taniość z allegro i polskich internetów wymiotło i nic nie widzę . Jaki rozmiar opon zostać przy 15 czy iść w 16 Jeśli jest gdzieś wątek który porusza te sprawy taki zestaw przeróbek które robią wszyscy proszę o podrzucenie linka . Auto kupione w zeszłym tygodniu termin na klatkę 7.06 już jest . Auto typowo do upalania bez łudzenia się że nadaje się na Daily
-
polly
- Posty: 203
- Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:38
- Model: Inny
- Lokalizacja: Kraków
19 maja 2021, 14:49
KFAS pisze:Sorry jeśli off top ale gdzie jakie najlepiej zawieszenie (amory sprężyny) do 1.8 NB w klasyfikacji SPEC MC 2021 przeglądam regulamin i wychodzi mi że wszelakie byle bez z zewnętrznego zbiorniczka . Teraz pytanie czy iść w budżetowy gwint z regulacja twardości np takie
https://allegro.pl/oferta/zawieszenie-g ... _PEALw_wcB
niecałe 1400zł co byście sobie zamontowali śmiga ktoś na takim wynalazku ? W ostatnim aucie bmw e92 335is miałem gwint ISC Strett działało to dość sprawnie tylko w porównaniu do MX5 to był ciężki kloc i obawiam się że Chińczyk może wkładać tam byle by była sprężyna i będzie pingpong / beton . Kolejna sprawa gdzie kupię kolektor wydechowy 4-2-1 i czy to coś daje bo taniość z allegro i polskich internetów wymiotło i nic nie widzę . Jaki rozmiar opon zostać przy 15 czy iść w 16 Jeśli jest gdzieś wątek który porusza te sprawy taki zestaw przeróbek które robią wszyscy proszę o podrzucenie linka . Auto kupione w zeszłym tygodniu termin na klatkę 7.06 już jest . Auto typowo do upalania bez łudzenia się że nadaje się na Daily
Gwint bardzo dużo osób chwali custom od Łukasza, którego znajdziesz na FB jako Timbur Hake, a większość go kojarzy jako Jukaka Zoltan.
Opony 15" będą tańsze. Auto do upalania, więc to ma znaczenie.
Po kolektor możesz się odezwać np. do Funo Auto Tuning. Znany i polecany zakład

.
-
Malanowski
- Posty: 25
- Rejestracja: 03 cze 2020, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Łódź
22 maja 2021, 21:04
Również polecam customowe zawieszenie od Łukasza! Nie ma regulacji ale po prostu działa bardzo skutecznie.
Odnośnie opon 15 vs 16". Na testach przed tym sezonen na torze Łódź oraz na I rundzie testowałem różnice na seryjnych felgach. 15 miałem używane po połowie poprzedniego sezonu, 16 nowe. Na torze Łódź 15 były szybsze o minimum 0,4s ale skłaniałbym się do 0,5-0,6s.
Na Silesia Ring na 16 jechałem pierwszą sesję, na 15 kolejne 2. Później zrobiło się mokro. Na 15" byłem szybszy o 1,5s ale I sesja była też na wjeżdżenie, więc realnie oceniałbym różnicę na 1s.
Przed sezonem upatrywałem przewagi 16" w 6 mm szerszym bieżniku wg katalogu producenta oraz niższej, więc sztywniejszej ściance. Niestety dla mnie był to błąd. Różnica w wadze koła wychodzi około 1kg na korzyść 15. Od najbliższej rundy przechodzę na felgi 15x8 i jeśli warunki pozwolą, to też porównam je z 16".
205/50R15 na feldze 15x6
205/45R16 na feldze 16x6,5
-
KFAS
- Posty: 8
- Rejestracja: 12 maja 2021, 15:36
- Model: NC
- Lokalizacja: Jaworzno
23 maja 2021, 7:15
Dzięki czyli zostaje przy seryjnych 15" też upatrywałem plusów z racji sztywniejszej 16 na profilu 45 .
-
Malanowski
- Posty: 25
- Rejestracja: 03 cze 2020, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Łódź
23 maja 2021, 13:03
Wyniki moich testów mogły być zaburzone przez nowy bieżnik w 16, a już wytarty w 15. Niektórych rowków na 15 już nie ma, więc powierzchnia styku jest odrobinę większa. Na silesii na najdłuższej prostej różnica prędkości wynosiła 2-3 km/h na korzyść lżejszych 15 ale największa różnica była w wyczuwalnej ilości gripu w zakręcie.
-
KFAS
- Posty: 8
- Rejestracja: 12 maja 2021, 15:36
- Model: NC
- Lokalizacja: Jaworzno
23 maja 2021, 13:10
To samo usłyszałem przed chwilą od Łukasza (bedzie zawias od niego ) że na 15 lepiej się jedzie wiec zostaje przy 15 " szkoda że zamówiłem juz felgi 16 ale wrzuce je najwyżej do innego auta. Mam nadzieje ze uda sie wbić na jakąś runde w tym roku