Temperatura skrzyni biegow

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

filipreg
Posty: 19
Rejestracja: 29 mar 2007, 14:39
Lokalizacja: Radom/Warszawa

08 cze 2007, 10:50

Mam pytanie do uzytkownikow.
Otoz w mojej mx5, nawet podczas normalnej jazdy, wyraznie nagrzewa sie lewarek zmiany biegow. Zalozony mam troszke krotszy, niz seryjny z metalowa galka. W czasie upalow robi sie to wkurzajace, bo dodatkowo grzeje "od dolu"". Czy to normalne, czy moze cos jest nie tak ?
Lukasz
Posty: 591
Rejestracja: 02 sie 2005, 8:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

08 cze 2007, 11:06

Niestety normalne i trzeba sie do tego przyzyczaic. U mnie jest strasznie goraco w okolicach galki zmiany biegow i tunela, ale niestety nie da sie z tym wiele zrobic. Chyba, ze ktos ma jakis patent na to??? :roll:
7 zima z MX-5
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

08 cze 2007, 11:29

jesli jest za cieplo od calego tunela srodkowego to wystarczy zrobic jakas termoizolacje :wink: niestety na drazek zmiany biegow chyba nic nie da sie poradzic - pozostaje wymienic galke na taka, ktora nie jest wykonana z metalu - wowcas przewodnictwo ciepla do samej dloni zostanie mocno ograniczone. osobiscie nie wymienialem galki od zakupu (nie wiem czy to oryginal czy nie?) i nawet pomimo czarnego koloru nie narzekam na cieplo, wiec chyba jednak zrezygnuje z wymiany na aluminium :cool:
kempi
Posty: 49
Rejestracja: 26 kwie 2007, 4:44
Lokalizacja: USA, Chicagoland
Kontakt:

08 cze 2007, 14:02

Najczestsza przyczyna nadmiernego grzania w tym miejscu jest popekana guma pod lewarkiem. Ja wymieniam swoja co 2 lata i zawsze jest porwana.

Sposob:

Odkrec galke lewarka; zdejmij panel srodkowy (sruby z boku, w schowku i pod przelacznikami elektr. szyb); sprawdz gume - jesli spekana odkrec (4x 10mm) i sprawdz druga gume pod spodem (mniejsza, przy skrzyni).
Przy okazji mozesz zmienic olej (strzykawką) w mechanizmie lewarka (skrzynia 5-biegowa) okolo 100 ml.

Roznica w lecie po wymianie jest duza.
Niestety nadal cieplo leci przy hamulcu recznym :cry:

Pozdrav
Kempi
filipreg
Posty: 19
Rejestracja: 29 mar 2007, 14:39
Lokalizacja: Radom/Warszawa

08 cze 2007, 14:07

ok , dzieki za rade, jak czas znajde, jutro zajrze
pozdrawiam
ODPOWIEDZ