Witam,
czy ktoś z użytkowników NC może podać, jak szybko aktualizuje się wskaźnik temperatury zewnętrznej? U mnie wprawdzie działa, ale zmiana do prawidłowych wartości trwa nawet do 15-20 minut (np. po wyjeździe z garażu od 20 stopni do 30 stopni) - to wydaje mi się bardzo długim czasem (w innych autach aktualizację wskaźnika następuje dużo szybciej).
Zanim wymienię sensor, wolę się upewnić czy przypadkiem "ten typ tak nie ma".
bonito
Wskaźnik temperatury zewnętrznej
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
U mnie jest podobnie,w ogóle umiejscowienie czujnika przed chłodnicą,to naprawdę...
Nieraz po postoju,pokazuje dużo więcej,potem dosyć szybko spada...Zauważyłem to już w momencie kupna,bo była duża różnica,lecz Marcin z Roadstery stwierdził,że ten typ tak ma niestety.


Nieraz po postoju,pokazuje dużo więcej,potem dosyć szybko spada...Zauważyłem to już w momencie kupna,bo była duża różnica,lecz Marcin z Roadstery stwierdził,że ten typ tak ma niestety.

1.(2009-2012) 1.6 2002 Laser Blue
2.(2012-2016) 1.8 2005 Nordic Green (Impuls)
3.(2016-2021) 2.0 2010 Stormy Blue
2.(2012-2016) 1.8 2005 Nordic Green (Impuls)
3.(2016-2021) 2.0 2010 Stormy Blue
Muszę niestety potwierdzić. Dla świętego spokoju wymieniłem czujnik, ale nowy zachowuje się tak samo. Z opisów w necie wynika, że "winny" jest algorytm odświeżania notowań czujnika, który po prostu działa z dość dużym opóźnieniem.
- AaaA
- Donator
- Posty: 625
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
dobrze ze ECU nie uzywa temperatury z tego termometru do obliczania dawki paliwa:)
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport
zastępczo Toyobaru 
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport


-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Też mam xx anniversary, ECU z 2.0 i temperatury jak nie było tak nie ma. Tylko trip A, trip B. Nie ma nawet średniego spalania. Zakładam że czujnika wogole nie ma, a reszta chyba zaklęta w zegarach
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 

- ananke5
- Posty: 35
- Rejestracja: 13 lis 2020, 17:06
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Warszawa
Przynajmniej pocieszenie, że to normalne dla anni:) No to mamy już przynajmniej dwie niebieskie w PL

- homik
- Donator
- Posty: 51
- Rejestracja: 26 lip 2018, 15:37
- Model: NC FL
- Wersja: 1.8 Athletic LtdEd
- Lokalizacja: Kraków
Podepnę się do tego tematu. Po pierwsze potwierdzam swoje wrażenia dotyczące powolnej aktualizacji temperatury w komputerze.
Sam mam inny problem. Wymieniłem (rękami pepega) ten czujnik rok temu, bo padł kompletnie i pokazywał wartości z d..., przez co klimatyzacja też działała jak szalona (tzn. albo maks chłodzenie, a dwa ząbki dalej już leciał z niej żar).
Rok był spokój, a parę dni temu w trakcie kilkugodzinnej trasy z KRK do Trójmiasta w którymś momencie zaczęła temp. zewnętrzna rosnąć stopniowo, aż doszło do 38 stopni (dodam, że na zewnątrz padał deszcz ze śniegiem;). Oczywiście wpływało to na grzanie wewnątrz - ogólnie, nie dogrzewało środka. Po kilkugodzinnym postoju wszystko się zresetowało i działa na razie OK. Również raz po myjni (bezdotykowej) zdarzyło mi się wcześniej że czujnik pokazywał kilkanaście stopni (na zewnątrz było między 0 a 5 stopni). Nie wiem czy jazda w chlapie pośniegowej i dziurach na budowie A1 tak na ten czujnik wpłynęła, ale ogólnie działa to średnio.
Sam mam inny problem. Wymieniłem (rękami pepega) ten czujnik rok temu, bo padł kompletnie i pokazywał wartości z d..., przez co klimatyzacja też działała jak szalona (tzn. albo maks chłodzenie, a dwa ząbki dalej już leciał z niej żar).
Rok był spokój, a parę dni temu w trakcie kilkugodzinnej trasy z KRK do Trójmiasta w którymś momencie zaczęła temp. zewnętrzna rosnąć stopniowo, aż doszło do 38 stopni (dodam, że na zewnątrz padał deszcz ze śniegiem;). Oczywiście wpływało to na grzanie wewnątrz - ogólnie, nie dogrzewało środka. Po kilkugodzinnym postoju wszystko się zresetowało i działa na razie OK. Również raz po myjni (bezdotykowej) zdarzyło mi się wcześniej że czujnik pokazywał kilkanaście stopni (na zewnątrz było między 0 a 5 stopni). Nie wiem czy jazda w chlapie pośniegowej i dziurach na budowie A1 tak na ten czujnik wpłynęła, ale ogólnie działa to średnio.