[ND] Dystanse piast kół i efekty montażu
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Czołgiem rodacy. Mam takie podstawowe pytania, które mogą mi pomóc w podjęciu decyzji odnośnie zakupu dystansów.
1. Czy po założeniu dystansów są wymagane jakieś dodatkowe czynności - typu geometria?
2. Czy w trakcji - odczuciu z jazdy coś się zmienia?
3. Czy powinienem wybrać identyczne na każdą oś - czy można na przednią mniejsze a na tylną większe?
4. Czy oprócz walenia żwirem po karoserii i mniejszego promienia skrętu są jakieś wady?
5. Myślałem o Eibach pro spacer. 20 przód i 20 tył - czy przy takiej konfiguracji bez obniżonego zawieszenia jest lepszy efekt wizualny od standardowego? bardziej agresywny? czy nie widać specjalnie różnicy?
Dzięki.
1. Czy po założeniu dystansów są wymagane jakieś dodatkowe czynności - typu geometria?
2. Czy w trakcji - odczuciu z jazdy coś się zmienia?
3. Czy powinienem wybrać identyczne na każdą oś - czy można na przednią mniejsze a na tylną większe?
4. Czy oprócz walenia żwirem po karoserii i mniejszego promienia skrętu są jakieś wady?
5. Myślałem o Eibach pro spacer. 20 przód i 20 tył - czy przy takiej konfiguracji bez obniżonego zawieszenia jest lepszy efekt wizualny od standardowego? bardziej agresywny? czy nie widać specjalnie różnicy?
Dzięki.
Ostatnio zmieniony 08 gru 2019, 17:25 przez LikelyJupiter8, łącznie zmieniany 1 raz.
- MMRS
- Donator
- Posty: 1895
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
kolega zdzicha pisze: ↑08 gru 2019, 15:46Czołgiem rodacy. Mam takie podstawowe pytania, które mogą mi pomóc w podjęciu decyzji odnośnie zakupu dystansów
1. Zależnie od poszerzenia.
2. Zmieniasz kąt zataczania. Szerszy rozstaw - lepsza trakcja w zakrętach.
3. Można
4. Przy dużym poszerzeniu auto bardziej siada
5. Wypełnisz nadkola - nadasz agresji gadzinie
Przeczytałem dzisiaj sporo postów na miata.net nt. dystansów
Okazuje się, że najlepszym kompromisem dla nie obniżonego samochodu jest 15 przód i 20 tył - wizualnie robi robotę i nie czuć różnicy na gorsze w prowadzeniu, szczególnie manewrowaniu na niskich prędkościach.
Sporo postów jednak mówi, że EIBACH 15 ma jakiś problem na nakrętkami - są za duże i koło nie przylega do dystansu. Jak ktoś ma Eibach miał ten problem?
Są też jak widzę dwa systemy montażu - system 4 i system 6 - jakie są różnice? który lepiej brać?
https://eibach.pl/search.html?search_ty ... _line=2660
A przy okazji - szkoda, że Eibach nie jest czarny jak:
https://www.ilmotorsport.de/shop/search ... earch-text
lub
https://garageline.com/263-wheel-spacers
Okazuje się, że najlepszym kompromisem dla nie obniżonego samochodu jest 15 przód i 20 tył - wizualnie robi robotę i nie czuć różnicy na gorsze w prowadzeniu, szczególnie manewrowaniu na niskich prędkościach.
Sporo postów jednak mówi, że EIBACH 15 ma jakiś problem na nakrętkami - są za duże i koło nie przylega do dystansu. Jak ktoś ma Eibach miał ten problem?
Są też jak widzę dwa systemy montażu - system 4 i system 6 - jakie są różnice? który lepiej brać?
https://eibach.pl/search.html?search_ty ... _line=2660
A przy okazji - szkoda, że Eibach nie jest czarny jak:
https://www.ilmotorsport.de/shop/search ... earch-text
lub
https://garageline.com/263-wheel-spacers
- VooR
- Donator
- Posty: 754
- Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
- Model: NB
- Wersja: Miatoza
- Lokalizacja: Poznań
Mam z przodu 15, z tyłu 20. Zero problemow jak na razie.
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
Zdzichu mi ostatnio chłopaki na forum podpowiedzieli że jest polski producent dystansów, firma Dystom. Podobno połowa użytowników tutaj jeździ na tych dystansach
Sam o tym nic nie wiedziałem. Już miałem zamówione Eibachy, w naprawdę dobrej cenie a mimo to anulowałem zamówienie ... przejrzałem ofertę Dystomu, cena jest jeszcze bardziej atrakcyjna, mają nietypowe inne wielkości dystansów, co bardzo mnie zaciekawiło, na przód wziąłem 22mm (na koło) a na tył 25mm (na koło). Auto wygląda w tym momencie naprawdę konkretnie
nic nie obciera, koła nie wystają poza obrys karoserii, jest na styk. Przy prawie maksymalnym skręcie między oponą a nadkolem mieści się dosłownie tylko środkowy palec:) jest ciasno, ale nic nie trze.


Zdecydowałem się w końcu na I.L.Motorsport: 2x15 (front) i 2x20 (rear).
Z dwóch powodów je wybrałem:
1. Są pięknie wykonane,
2. Nikt nie narzekał na miata.net na montaż tych krótkich: 2x15 - są niskoprofilowe nakrętki.
Na miata.net jest wątek nt. dystansów Eibach i podobno w małych dystansach potrafią nakrętki wystawać i jest problem z montażem koła. Pisałem do nich i podawali dokładnie co i jak zmierzyć. Nie miałem pewności co do zebranych miar więc odpuściłem.
Chłopaki z I.L.Motorsport bardzo komunikatywni. Też zalecają do ND max 30 (front) /40 (rear).
Od zakupu z Niemiec do Polski w 2 dni. Koszt z przesyłką niecałe 900.
Już zamontowane. Będę testował.
Z dwóch powodów je wybrałem:
1. Są pięknie wykonane,
2. Nikt nie narzekał na miata.net na montaż tych krótkich: 2x15 - są niskoprofilowe nakrętki.
Na miata.net jest wątek nt. dystansów Eibach i podobno w małych dystansach potrafią nakrętki wystawać i jest problem z montażem koła. Pisałem do nich i podawali dokładnie co i jak zmierzyć. Nie miałem pewności co do zebranych miar więc odpuściłem.
Chłopaki z I.L.Motorsport bardzo komunikatywni. Też zalecają do ND max 30 (front) /40 (rear).
Od zakupu z Niemiec do Polski w 2 dni. Koszt z przesyłką niecałe 900.
Już zamontowane. Będę testował.
- Załączniki
-
- rear.png (2.11 MiB) Przejrzano 2892 razy
-
- front.png (1.73 MiB) Przejrzano 2892 razy
-
- IMG_5051.JPG (1.8 MiB) Przejrzano 2892 razy
-
- IMG_5046.JPG (1.64 MiB) Przejrzano 2892 razy
Też na to zwróciłem uwagę - najlepiej pisać email - komunikacja super. Może dla poprzednich modeli polecą inną konfigurację.
O cenach nie mówmy - te dystanse to dzieło sztuki.
ja postawiłem na ten zestaw https://www.ebay.de/itm/362480046275 mam nadzieję że te 18mm będą ok z 225 17"
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
- VooR
- Donator
- Posty: 754
- Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
- Model: NB
- Wersja: Miatoza
- Lokalizacja: Poznań
No a w zasadzie czemu miałby być inny? Ten sam rozstaw (4x100), ten sam otwór centrujacy (54.1). Mogłaby ewentualnie długość szpilek przeszkadzać ale (chyba) jest ok.francmiko pisze:Czyli dystans z Na czy z Nb jest identyczny jak z Nd ? Bo na ich stronie widzę że pasują do wszystkich ?
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
dlatego że Nd już na rynku jest ładnych pare lat i było dość czasu by uaktualnić opisy w wielu sklepach z dystansami różnych producentów, co leży w ich interesie by sprzedać towar a wielu tego nie zrobiło jak np popularny tutaj Dystom i nie piszą że mają coś do ND. Wiem że mogę sobie sam sprawdzić z suwmiarką ale preferuję metodę napiszą że pasuje to ma pasować i tyle 

NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
- wojteczekm16
- Posty: 118
- Rejestracja: 07 wrz 2017, 18:21
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Poznań
Mam krótkie pytanie: może być jakiś problem z dystansami eibacha 25 mm na koło (5 cm na oś) w przypadku montażu do ND Rf z seryjnymi alufelgami?
np. tymi stąd: https://allegro.pl/oferta/dystanse-eiba ... 8789501305
np. tymi stąd: https://allegro.pl/oferta/dystanse-eiba ... 8789501305
Mazda mx-5 RF Machine Gray, 2017
viewtopic.php?f=22&t=27050&view=unread#unread
viewtopic.php?f=22&t=27050&view=unread#unread
Ja zamontowałem na tył 20mm strona a przód 18 mm strona. Nakrętki idealnie chowają się nawet w 18mm dystansie ale śruba wystaje akurat w oryginalnej feldze 17 cali jest wycięcie i śruby się tam mieszczą. W ostateczności można zawsze je odciąć ale wtedy już jazda raczej tylko z dystansem. moje są z HR ale to bez różnicy raczej tym bardziej że masz 25mm. Ps 25mm strona to już naprawdę dużo będzie ja już mam oryginalne opony 205 prawie na styk jeszcze nie sprawdzałem z 215
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
- AaaA
- Donator
- Posty: 625
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
tymczasem w rownoleglym wszechswiecie:
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=707419
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=636373
co do wygladu, to jeden obrazek powie wiecej niz 100slow:)
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=707419
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=636373
co do wygladu, to jeden obrazek powie wiecej niz 100slow:)
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport
zastępczo Toyobaru 
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport


IL Motorsport zrobił recal na dystanse 30mm (2x15mm). Napisali, że ktoś miał przygodę i zdecydowali się wymienić u wszystkich z podobnej daty sprzedaży.
Ja na swoich przejechałem już > 25k km (ponad rok) ale wiadomo - że nigdy nie wiadomo kiedy coś się może stać.
I tak sobie pomyślałem - że skoro teraz mam przód=30 a tył=40 - to może wymienię ten recalowy przód też na 40.
Co o tym myślicie? Będzie jakaś różnica w trakcji? Rozumiem, że żadnych geometrii przy tak niewielkiej zmianie nie muszę robić?
Podobno w DE większość zmienia na taki model jak ja mam (30/40) ale np w USA dają dystanse identyczne na wszystkie osie.
Ja na swoich przejechałem już > 25k km (ponad rok) ale wiadomo - że nigdy nie wiadomo kiedy coś się może stać.
I tak sobie pomyślałem - że skoro teraz mam przód=30 a tył=40 - to może wymienię ten recalowy przód też na 40.
Co o tym myślicie? Będzie jakaś różnica w trakcji? Rozumiem, że żadnych geometrii przy tak niewielkiej zmianie nie muszę robić?
Podobno w DE większość zmienia na taki model jak ja mam (30/40) ale np w USA dają dystanse identyczne na wszystkie osie.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
To dodam tylko że jeśli chodzi o Dystom, to mam z przodu i z tyłu. 22mm. (NBFL)
Wszystko pasuje elegancko, wraz ze sprężynami H&R -35mm.
Współgra wraz z felgami z ND 16' oraz felgami z NBFL 15'.
Dystanse Dystom cena za 2 sztuki to 276 zł. Jeździ już pół roku, bez problemu.
Wszystko pasuje elegancko, wraz ze sprężynami H&R -35mm.
Współgra wraz z felgami z ND 16' oraz felgami z NBFL 15'.
Dystanse Dystom cena za 2 sztuki to 276 zł. Jeździ już pół roku, bez problemu.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Odkopuję temat, pacjent, ND RF 2019, sprężyny Eibach Pro Kit -30mm, felgi i opony fabryczne, co polecacie? Myślałem o dystansach Dystom 2x25mm przód, 2x30mm tył. Myślicie, że siądzie i będzie dobrze wyglądało i nic nie obcierało?
-
- Posty: 78
- Rejestracja: 04 paź 2017, 8:48
- Model: ND RF
- Wersja: 2019, SkyEnergy
- Lokalizacja: Olkusz
U mnie zestaw Eibach Pro Kit (czarne) z felgami i oponami fabrycznymi fajnie wizualnie obniżył i usztywnił zawieszenie. Do tego dystanse 2x20 przód i tył robią robotę. Przy większych dystansach może wystawać poza obrys. U mnie już jest na styk niemal. Jedyny minus jaki dostrzegam, to że auto szybciej się brudzi przez poszerzenie, ale za to jest dodatkowa okazja, by się przejechać... np. na myjnię... 50 km od domu 
