Lowering seat brackets ND
Szyny obniżające fotel
Moderator: Moderatorzy
- irekJ
- Donator
- Posty: 2784
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
W pierwszym poście zamieściłem listę. Nawet trochę się nas nazbierało.
Jak Grzesiek ogarnie produkcję to jeszcze potwierdzę ale w cenie powinna zmieścić się wysyłka do paczkomatu.
Może uda się też to na Silesie 24 października podrzucić.
Jak Grzesiek ogarnie produkcję to jeszcze potwierdzę ale w cenie powinna zmieścić się wysyłka do paczkomatu.
Może uda się też to na Silesie 24 października podrzucić.
- irekJ
- Donator
- Posty: 2784
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Dostałem info od Grześka, że mocowania są gotowe a wysyłki w przyszłym tygodniu. O ile nie zrobił zapasowego kompletu to już za późno.
Resztę proszę o przesłanie na PW namiarów na paczkomat:
Imię Nazwisko
Nr tel
Email
Resztę proszę o przesłanie na PW namiarów na paczkomat:
Imię Nazwisko
Nr tel
- irekJ
- Donator
- Posty: 2784
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Szybka aktualizacja, mocowania są "gotowe do odbioru" ale nie zagłębiając się szczegóły z powodów covidowych nie była możliwa wysyłka i co gorsza jest wysoce prawdopodobne, że i w przyszłym tygodniu paczki nie wyjdą. Mam nadzieję, że nikt nie potrzebuje szyn na wczoraj?
Z dobrych wiadomości to pierwszy komplet ma już w posiadaniu pistenbully. Także po weekendzie sprawdzi czy po cięciu/gięciu wszystko jest wystarczająco pasowne. W razie potrzeby Grzesiek będzie mógł zrobić drobne korekty w pozostałych kompletach. Niemniej po przymiarce do fotela finalny produkt pasuje, trzeba się tylko upewnić, że szyny trafią w otwory w podłodze
Stay tuned...
Z dobrych wiadomości to pierwszy komplet ma już w posiadaniu pistenbully. Także po weekendzie sprawdzi czy po cięciu/gięciu wszystko jest wystarczająco pasowne. W razie potrzeby Grzesiek będzie mógł zrobić drobne korekty w pozostałych kompletach. Niemniej po przymiarce do fotela finalny produkt pasuje, trzeba się tylko upewnić, że szyny trafią w otwory w podłodze

Stay tuned...
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2190
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Kochani!
Wyrób otrzymał moją aprobatę. Tyle mogę Wam napisać na gorąco. Jestem świeżo po rozmowie z Grześkiem.
Wieczorkiem napiszę troszkę obszerniej, m.in. usprawiedliwiając Irka.
Dodam tylko, że jest to mod gorętszy niż hasła protestu kobiet i jestem Kolegom BARDZO wdzięczny, za powiększenie wnętrza ND o jeden rozmiar.
Królik Doświadczalny
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2190
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Hej,
Słowem wstępu: Irek (pewnie za karę, że go tak męczyłem w temacie), w ostatni weekend października zaproponował mi zostanie testerem wersji beta wyprodukowanych przez Grześka mocowań. Miałem je dostać jeszcze surowe, z możliwością odesłania do poprawek w razie potrzeby. Z naszej korespondencji wynikało, że Grześkowi uda się je nadać, jeszcze ciepłe, w poniedziałek. W związku z tym umówiłem sobie termin w seasidemiata (uznałem, że sam bym nie dał rady, eh. inżynier z bożej łaski...) na montaż na czwartek (uwzględniając, jakiego laga Inpost łapie na Pomorzu).
Jak to w życiu bywa, Śląski inpost też nagrzesył i ostatecznie przesyłka dotarła do mnie po umówionym terminie montażu. Wszyscy bardzo liczyli, że uda się nakłonić ekipę seaside do pracy w weekend, lecz TeZeT bronił dnia ustawowo wolnego od pracy jak konstytucji. No nie szanują tam stałych klientów... Więc z montażem musieliśmy się przenieść na bieżący tydzień. Zastosowałem metodę przymusu bezpośredniego oraz użyłem kilku słów powszechnie uważanych za obelżywe, a przy okazji udało mi się dowiedzieć, że ekipa seaside organizuje pewną grubą niespodziankę i w związku z tym (a może harmonogramem na warsztacie) mogliśmy się spotkać dopiero dzisiaj. Może to i lepiej, bo na dniach Grześ dał radę coś pokręcić w fotelu u siebie, dzięki czemu skojarzył, że nie przesłał mi kompletu niezbędnych fantów. Na szczęście mamy tu jakieś sklepy żelazne, więc udało mi się dokupić złom we właściwym rozmiarze.
Do rzeczy. Pomimo wielu obiektywnych przeszkód dziś, po trzech godzinach walki i kilku przerwach na fajkę udało się zamontować co trzeba w moim ND-ku. Z powodu pewnych wrodzonych cech fotela w ND przesłane mi blachy nie chciały i nie mogły pasować za pierwszym razem. I choć Sodi, znany działacz Krajowego Towarzystwa Ginekologów Amatorów dwoił się i troił, nie mógł trafić do właściwej dziurki. W końcu poszliśmy po rozum do głowy i miarkę, potem ukradliśmy podkładkę spod pasów z jakiejś NB klienta i ostatecznie udało się zakończyć montaż sukcesem. Uwagi, zgodnie z umową przekazałem Grześkowi niezwłocznie, wraz z wyrazami zachwytu. Bo blaszki jego autorstwa, jak już będą w wersji gamma, będą najlepszym co można do ND włożyć.
1. Nikt już nie przesunie Ci fotela w warsztacie.
2. Siedzi się niżej. I mam na myśli n i ż e j. Wrażenie przestronności rośnie. Poprawia się widoczność z kabiny. Mało tego, nawet widok w lusterkach jest lepszy.
3. Do tego w końcu jest sens korzystać z regulacji podparcia bioder bo kolana swobodnie mieszczą się między dołem deski a kolumną kierownicy.
4. Trochę inaczej podeszwa leży na sprzęgle.
5. Łatwiej operuje się p#dałami.
6. Prawy łokieć w końcu korzysta z podłokietnika/tunelu.
7. Łapanie pasażerki za kolano nie będzie wymagało odrywania pleców od oparcia.
8. Lewy łokieć znajduje nowe oparcie na drzwiach.
9. Fryzura a la Wodecki jest teraz miatopozytywna. Miejsca nad głową, powiedziałbym przybyło około trzech centymetrów.
10. Ok, jest mały drawback - minimalnie trudniej jest docisnąć ST po złożeniu za fotelami.
Wielkie dzięki. I proszę o wybaczenie, jeżeli ktokolwiek uznał, że cały proces się wydłuża przez jakieś zwłoki czy zaniechania. Ale dzięki wykonanym próbom, wyrób który dostaniecie, to będzie ten poprawiony
.
PS. no właśnie, chłopaki z seaside jeszcze nie wiedzą, ale będą po sezonie to ustrojstwo demontować, bo raz, że mają mi to ładnie pomalować, dwa nie udało mi się na szybkości kupić nakrętek w ocynku
Słowem wstępu: Irek (pewnie za karę, że go tak męczyłem w temacie), w ostatni weekend października zaproponował mi zostanie testerem wersji beta wyprodukowanych przez Grześka mocowań. Miałem je dostać jeszcze surowe, z możliwością odesłania do poprawek w razie potrzeby. Z naszej korespondencji wynikało, że Grześkowi uda się je nadać, jeszcze ciepłe, w poniedziałek. W związku z tym umówiłem sobie termin w seasidemiata (uznałem, że sam bym nie dał rady, eh. inżynier z bożej łaski...) na montaż na czwartek (uwzględniając, jakiego laga Inpost łapie na Pomorzu).
Jak to w życiu bywa, Śląski inpost też nagrzesył i ostatecznie przesyłka dotarła do mnie po umówionym terminie montażu. Wszyscy bardzo liczyli, że uda się nakłonić ekipę seaside do pracy w weekend, lecz TeZeT bronił dnia ustawowo wolnego od pracy jak konstytucji. No nie szanują tam stałych klientów... Więc z montażem musieliśmy się przenieść na bieżący tydzień. Zastosowałem metodę przymusu bezpośredniego oraz użyłem kilku słów powszechnie uważanych za obelżywe, a przy okazji udało mi się dowiedzieć, że ekipa seaside organizuje pewną grubą niespodziankę i w związku z tym (a może harmonogramem na warsztacie) mogliśmy się spotkać dopiero dzisiaj. Może to i lepiej, bo na dniach Grześ dał radę coś pokręcić w fotelu u siebie, dzięki czemu skojarzył, że nie przesłał mi kompletu niezbędnych fantów. Na szczęście mamy tu jakieś sklepy żelazne, więc udało mi się dokupić złom we właściwym rozmiarze.
Do rzeczy. Pomimo wielu obiektywnych przeszkód dziś, po trzech godzinach walki i kilku przerwach na fajkę udało się zamontować co trzeba w moim ND-ku. Z powodu pewnych wrodzonych cech fotela w ND przesłane mi blachy nie chciały i nie mogły pasować za pierwszym razem. I choć Sodi, znany działacz Krajowego Towarzystwa Ginekologów Amatorów dwoił się i troił, nie mógł trafić do właściwej dziurki. W końcu poszliśmy po rozum do głowy i miarkę, potem ukradliśmy podkładkę spod pasów z jakiejś NB klienta i ostatecznie udało się zakończyć montaż sukcesem. Uwagi, zgodnie z umową przekazałem Grześkowi niezwłocznie, wraz z wyrazami zachwytu. Bo blaszki jego autorstwa, jak już będą w wersji gamma, będą najlepszym co można do ND włożyć.
1. Nikt już nie przesunie Ci fotela w warsztacie.
2. Siedzi się niżej. I mam na myśli n i ż e j. Wrażenie przestronności rośnie. Poprawia się widoczność z kabiny. Mało tego, nawet widok w lusterkach jest lepszy.
3. Do tego w końcu jest sens korzystać z regulacji podparcia bioder bo kolana swobodnie mieszczą się między dołem deski a kolumną kierownicy.
4. Trochę inaczej podeszwa leży na sprzęgle.
5. Łatwiej operuje się p#dałami.
6. Prawy łokieć w końcu korzysta z podłokietnika/tunelu.
7. Łapanie pasażerki za kolano nie będzie wymagało odrywania pleców od oparcia.
8. Lewy łokieć znajduje nowe oparcie na drzwiach.
9. Fryzura a la Wodecki jest teraz miatopozytywna. Miejsca nad głową, powiedziałbym przybyło około trzech centymetrów.
10. Ok, jest mały drawback - minimalnie trudniej jest docisnąć ST po złożeniu za fotelami.
Wielkie dzięki. I proszę o wybaczenie, jeżeli ktokolwiek uznał, że cały proces się wydłuża przez jakieś zwłoki czy zaniechania. Ale dzięki wykonanym próbom, wyrób który dostaniecie, to będzie ten poprawiony

PS. no właśnie, chłopaki z seaside jeszcze nie wiedzą, ale będą po sezonie to ustrojstwo demontować, bo raz, że mają mi to ładnie pomalować, dwa nie udało mi się na szybkości kupić nakrętek w ocynku

- pistenbully
- Donator
- Posty: 2190
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Czarna podsufitka nie okazała się przyjazna dla aparatu w smartphonie marki ChRL, ale proszę. Różnica jest jak pomiędzy wetknięciem trzech placów a całej dłoni w... przestrzeń pomiędzy zagłówkiem a dachem, oczywiście.
- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
mbdev &maras napisałem do Was PW. Możecie dostać moje mocowania bo ja nie będę potrzebował przed wiosną.
Co do reszty ekipy, jeżeli Irek posiada, to nie trzeba, jeżeli nie, to proszę od każdego na PW: adres email/tel kom/numer paczkomatu.
Pozdrawiam.
Więcej mocowań w tej chwili nie ma, jeżeli powstanie rozsądna lista, to można ponowić zabieg w przyszłości. (minimum to 6 foteli).
Co do reszty ekipy, jeżeli Irek posiada, to nie trzeba, jeżeli nie, to proszę od każdego na PW: adres email/tel kom/numer paczkomatu.
Pozdrawiam.
Więcej mocowań w tej chwili nie ma, jeżeli powstanie rozsądna lista, to można ponowić zabieg w przyszłości. (minimum to 6 foteli).
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
Cześć,
Jutro robię wysyłki.
W paczce dwa mocowania/L+P, kształt przedniego ucha definiuje stronę.
W kilku zdaniach.
Wyjmujemy fotel.
Demontujemy fabryczne listwy przykręcone 4xm10. Demontujemy wajhę przesuwu itd. Demontujemy lub zostawiamy plastik boczny/ jak kto woli się pomęczyć.
Używamy 8x seryjnych śrub. 4x do podłogi (2x tylne podkładamy podkładkami z paki- ucha mają spore otwory z 2powodów).
Profile mocujemy „z przodu” tylko na seryjne śruby, z tyłu do seryjnych śrub używamy 2x nakrętka z paczki + 2x podkładka (patrz foto).
Regulacje, mocne dokręcenie- technika dowolona.
Manuala nie czytałem ale organoleptycznie z ręki stwierdzam że 70-80Nm dokręcenia x8 będzie OK. Kto ma większą wprawę z kluczem, z ręki poczuje.
Powodzenia.
Jutro robię wysyłki.
W paczce dwa mocowania/L+P, kształt przedniego ucha definiuje stronę.
W kilku zdaniach.
Wyjmujemy fotel.
Demontujemy fabryczne listwy przykręcone 4xm10. Demontujemy wajhę przesuwu itd. Demontujemy lub zostawiamy plastik boczny/ jak kto woli się pomęczyć.
Używamy 8x seryjnych śrub. 4x do podłogi (2x tylne podkładamy podkładkami z paki- ucha mają spore otwory z 2powodów).
Profile mocujemy „z przodu” tylko na seryjne śruby, z tyłu do seryjnych śrub używamy 2x nakrętka z paczki + 2x podkładka (patrz foto).
Regulacje, mocne dokręcenie- technika dowolona.
Manuala nie czytałem ale organoleptycznie z ręki stwierdzam że 70-80Nm dokręcenia x8 będzie OK. Kto ma większą wprawę z kluczem, z ręki poczuje.
Powodzenia.
- Załączniki
-
- Tylna śruba
- 60588115-C9A3-4A68-8062-2DA1BFBD685C.jpeg (2.45 MiB) Przejrzano 4007 razy
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
Jeśli mi się uda to mogę Ci pomóc, na razie został mi do zdjęcia tylko ten plastik, więc jestem gdzieś w połowierumi89 pisze:Panowie, pytanie za 100 pkt.
Jest jakaś dobra dusza w Mazowieckim która mi to za opłatą założy ?

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
Więc udało się zainstalować, choć wymaga to jeszcze poprawek.
1. Demontarz plastiku na boku z wajchą jest wskazany, ale nie wiem ja to zrobić.
2.Klucz oczkowy, wyginany 14 jest konieczny, ale płaska 14 też może da rade. Ja jutro jade kupić 
potrzebna płaska łamana grzechotka 14, najlepiej długa, ja mam 40cm.
3. Tylne śruby podłogowe trochę kolidują z mocowaniem, cięzko je dokręcić, szukam odpowiedniego narzędzia - pasuje klucz 10, ale to jest jakiś torx chyba 12 i najlepiej otwarty.
4. Nie jestem pewien umieszczenia podkładek na tylnych śrubach 14. Paco wsadza podkładki pomiędzy
5. Po zamontowaniu szyn, warto zabezpieczyć kable, nie wiem, dodatkową taśmą.
6. Mam problem z dokręceniem śrub od przesuwu, szczególnie tylnych, fotel przez to lekko skacze do góry.
Cały proces jest dość prosty:
1. Odkręcić mocowanie do podłogi z przodu i z tyłu, klucz 10, śruby troche inne, ale u mnie 10 dała rade bez problemu.
2. Odpiąć wiązkę. Trick polega na tym, żeby wyciągnąć biały bolec do przodu i chwycić kciukiem w miejsce które odsłonił. Wychodzi łatwo.
3. Wyjmujemy fotel
4. Odkręcamy czarną śrubkę z plastiku od strony drzwi po czym przednią częśc plastiku zsuwamy lekko do tyłu, by uwolnić biały zaczep
5. (Teoretyczny demontarz plastiku, help!)
6. Odkręcamy po jednej śrubie 10 po bokach z przodu
7. Zdejmujemy spręzynkę od wajchy przesuwania fotela i demontujemy całą wajchę
8. Odkręcamy 4x14 trzymające fotel z mocowaniem, uwaga, jedna śruba trzyma zapięcie pasa.
8.a. Dwie luźne blaszki po bokach mocujemy trytytkami tak żeby nie latały.
9. Przykręcamy w to samo miejsce nasze mocowanie. Orientacja po ukośnych uszach w porównaniu ze standardowym mocowaniem. Z przodu tylko na fabryczne śruby, z tyłu z podkładkami od wewnątrz. Nie za mocno, dokręca się je na końcu,
10. Wsadzamy fotel
11. Przykrecamy do podłogi, z tyłu dodajemy podkładki.
12. Ustawiamy fotel i dokręcamy po bokach.
13. Podpinamy wiązkę
Zdjęcia dodam jutro rano.
Aha, zapomniałbym o wrażeniach! W końcu siedzę w miacie a nie na miacie
Regulacja przy kolanach nabrała sensu, roll/style bar jest wyżej niż głowa. Jest dużo lepiej 
1. Demontarz plastiku na boku z wajchą jest wskazany, ale nie wiem ja to zrobić.
2.

3. Tylne śruby podłogowe trochę kolidują z mocowaniem, cięzko je dokręcić, szukam odpowiedniego narzędzia - pasuje klucz 10, ale to jest jakiś torx chyba 12 i najlepiej otwarty.
4. Nie jestem pewien umieszczenia podkładek na tylnych śrubach 14. Paco wsadza podkładki pomiędzy
5. Po zamontowaniu szyn, warto zabezpieczyć kable, nie wiem, dodatkową taśmą.
6. Mam problem z dokręceniem śrub od przesuwu, szczególnie tylnych, fotel przez to lekko skacze do góry.
Cały proces jest dość prosty:
1. Odkręcić mocowanie do podłogi z przodu i z tyłu, klucz 10, śruby troche inne, ale u mnie 10 dała rade bez problemu.
2. Odpiąć wiązkę. Trick polega na tym, żeby wyciągnąć biały bolec do przodu i chwycić kciukiem w miejsce które odsłonił. Wychodzi łatwo.
3. Wyjmujemy fotel

4. Odkręcamy czarną śrubkę z plastiku od strony drzwi po czym przednią częśc plastiku zsuwamy lekko do tyłu, by uwolnić biały zaczep
5. (Teoretyczny demontarz plastiku, help!)
6. Odkręcamy po jednej śrubie 10 po bokach z przodu
7. Zdejmujemy spręzynkę od wajchy przesuwania fotela i demontujemy całą wajchę
8. Odkręcamy 4x14 trzymające fotel z mocowaniem, uwaga, jedna śruba trzyma zapięcie pasa.
8.a. Dwie luźne blaszki po bokach mocujemy trytytkami tak żeby nie latały.
9. Przykręcamy w to samo miejsce nasze mocowanie. Orientacja po ukośnych uszach w porównaniu ze standardowym mocowaniem. Z przodu tylko na fabryczne śruby, z tyłu z podkładkami od wewnątrz. Nie za mocno, dokręca się je na końcu,
10. Wsadzamy fotel
11. Przykrecamy do podłogi, z tyłu dodajemy podkładki.
12. Ustawiamy fotel i dokręcamy po bokach.
13. Podpinamy wiązkę
Aha, zapomniałbym o wrażeniach! W końcu siedzę w miacie a nie na miacie


- Załączniki
-
- signal-2020-11-18-095026_007.jpeg (2.2 MiB) Przejrzano 3913 razy
-
- signal-2020-11-18-095026_006.jpeg (1.52 MiB) Przejrzano 3913 razy
-
- signal-2020-11-18-095026_005.jpeg (1.95 MiB) Przejrzano 3913 razy
-
- signal-2020-11-18-095026_004.jpeg (1.45 MiB) Przejrzano 3913 razy
-
- signal-2020-11-18-095026_003.jpeg (1.73 MiB) Przejrzano 3913 razy
-
- signal-2020-11-18-095026_002.jpeg (2.06 MiB) Przejrzano 3913 razy
-
- Różnica wysokości
- signal-2020-11-18-095026_001.jpeg (1.98 MiB) Przejrzano 3913 razy
- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
Ładnie opisano! klucz do srub fotela to torx, bodaj ...25.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance