[NA] cewki z Lantry do 1.6
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
witam, w zwiazku z koniecznoscia wymiany cewek w moim mx postanowilem zaryzykowac i załozyc cewki od Lantry. Pewnie zostane zganiony za ryzyko zakładania cewek z innego auta, ba, nawet z innej marki ale skoro wyglądem i wymiarem pasuja niemalze idealnie do naszych ramek, parametry pracy równiez sa praktyczni identyczne i oczywiscie cenowo przystepne bo nowe dwie kosztuja tyle (150 zł z przesyłka na alegro) co nasze uzywki to uznalem ze warto zaryzykowac...jezdze na nich od trzech dni, narazie nie widze zadnej róznicy wiec domniemam ze wszystko jest w najlepszym porzadku. Nie robilem fotorelacji bo szczerze mówiac nie ma po co...napisałem ze wymiarem pasuja niemalze..jedyna rzecza która trzeba zrobic to rozwiercic minimalnie dwa otwory w ramce..cewki trzymaja cztery śruby, po przykreceniu dwóch na ukos okazało sie ze dziury w ramce i otwory mocujace cewki nie schodza sie o jakies 1-2 mm dlatego trzeba w ramce nadwiercic zeby sruby przeszły.
Wszelkie zmiany w aucie robilem na własne ryzyko i nie odpowieadam za branie przykładu ze mnie:p
Wszelkie zmiany w aucie robilem na własne ryzyko i nie odpowieadam za branie przykładu ze mnie:p
niestety nie znam...wiem z forum ze nasze stare maja ~11-15kohm wtorne i ponizej ohma pierwotne, dowiedzialem sie ze cewki hyundaia lantry maja tez takie parametry. Ja kupiłem jakiejs niemieckiej produkcji, ale sa tez w tej samej cenie Denso na allegro
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
max83 pisze:Pewnie zostane zganiony za ryzyko zakładania cewek z innego auta, ba, nawet z innej marki
bez przesady, nie kazdy musi onanizowac sie OEMowymi czesciami z logo Mazdy

max83 pisze:ale skoro wyglądem i wymiarem pasuja niemalze idealnie do naszych ramek, parametry pracy równiez sa praktyczni identyczne i oczywiscie cenowo przystepne bo nowe dwie kosztuja tyle (150 zł z przesyłka na alegro) co nasze uzywki to uznalem ze warto zaryzykowac...jezdze na nich od trzech dni, narazie nie widze zadnej róznicy wiec domniemam ze wszystko jest w najlepszym porzadku.
i slusznie, to ma przede wszystkim dzialac.
Cewka zaplonowa to nie zadna kosmiczna technologia zeby musiala kosztowac tyle ile kosztuje w ASO w PL (bo w USA taka sama czesc jest znacznie tansza, przynajmniej tak jest w Hondzie, nie mowiac o Mitsubishi bo ci to juz z cenami na glowy upadaja chyba codziennie w ramach integracji korporacyjnej)
daj symbol tej cewki albo linka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
ubek pisze:a znas parametry cewki mazdy ori tej nowej ?
to prądowa cewka, na nic Ci się nie przyda.
Alex pisze:i slusznie, to ma przede wszystkim dzialac.
akurat w przypadku maxa83 nie ma dużego problemu. Jak się rezystancje strony pierwotnej i wtórnej zgadzają, to sobie może cokolwiek włożyć, nawet cewki z Poloneza. Resztę zrobi seryjny ignitor i cześć. Z cewkami późniejszych generacji z wbudowanymi ignitorami już nie jest tak słodko. Mała pomyłka i w najlepszym przypadku misfajery, w najgorszym spalenie układów w ECU

Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Majkel oczywiscie ma racje...dlatego tak kiedys wypytywałem o ignitory...ale kiedy sie dowiedziałem ze mój model ma tak nie inaczej to rozwiązane to odrazu wiedziałem ze znalezienie odpowiednich zastepczych cewek bedzie kwestią czasu
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Ja testowalem jakiś czas temu tylko juz nie pamiętam z czego cewka była. Finalnie wróciłem do oryginału, dzialac działało, może było minimalnie gorzej na niskich obrotach a może było to złudzenie
Cewka mi gdzieś lezy wiec jeśli chcesz to mogę się z nią rozstać za drobny pieniądz
przy użyciu Tapatalka
Cewka mi gdzieś lezy wiec jeśli chcesz to mogę się z nią rozstać za drobny pieniądz
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Dzięki za odpowiedź. Przeoczyłem ją
. Masz jeszcze te cewki? Wg czego je dobrałeś jeśli to nie wspomniane od hyundaia?
Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Alex pisze:Ja testowalem jakiś czas temu tylko juz nie pamiętam z czego cewka była. Finalnie wróciłem do oryginału, dzialac działało, może było minimalnie gorzej na niskich obrotach a może było to złudzenie
Cewka mi gdzieś lezy wiec jeśli chcesz to mogę się z nią rozstać za drobny pieniądz
przy użyciu Tapatalka
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Podbijam temat, ktoś ma nadal w swojej NA cewkę z Hyu albo inny zamiennik? Cena nowej do Hyu to 1/6 ceny nowej do NA więc jak pasuje i działa to chętnie bym się dowiedział więcej - a jak ktoś na fotorelację z montażu to już w ogóle super!
1.6 NB, cewki od Mazdy 323f. NTY ECZ-MZ-009. U mnie działa idealnie przez paręset km, u kolegi już 60k. Przekladasz cewki do starego mocowania i tyle. Pasuje fizycznie średnio, 7mm do ściany grodziowej, ale pasuje. Prawie PNP. Wtyczki te same. Cena 1/10 oryginału, 170 zł. W tej cenie ja mogę spalić ECU i wymienić na standalone 
Ale nie wiem jak jest w NA, NB ma 3 piny we wtyczkach oraz ignitory w cewkach.

Ale nie wiem jak jest w NA, NB ma 3 piny we wtyczkach oraz ignitory w cewkach.
Ostatnio zmieniony 31 sty 2021, 15:49 przez Skitarius, łącznie zmieniany 1 raz.
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
do NA to raczej byla mowa o cewkach od Lantry / Accenta z silnikami 1.3/1.5 12V, cos takiego:
https://allegro.pl/oferta/cewka-zaplono ... 9142899430
to sa zwykle cewki bez zaplonnikow, NA ma modul zaplonowy Mitsubishi na prawym nadkolu
https://allegro.pl/oferta/cewka-zaplono ... 9142899430
to sa zwykle cewki bez zaplonnikow, NA ma modul zaplonowy Mitsubishi na prawym nadkolu
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Tak jest, ale się wyjaśniło że u mnie cewka nie padła - poza tym idzie za 200 kupić OEM używkę więc może nie warto kombinować...
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Kombinacja niewielka, to tylko zabawa srubkami
przy użyciu Tapatalka
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl