Może NB 1.6, ale raczej będzie coś do zrobienia
Jestem NOWY. Pomocy w zakupie!!!
... czyli na co zwrócić uwagę w trakcie zakupów.
Moderator: Moderatorzy
1.6 jak najbardziej.
1.8, jak masz szczęście, i dobry refleks.
Mając budżet 10k szukałbym Angola z 1.8, klimą, torsenem który trzyma sie kupy.
To bez klimy (w końcu i tak teraz tylko chłodniej, a osobiście lato bez przeżyłem)
"Trzymanie się kupy" to pojęcie względne
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 06 wrz 2020, 22:17
- Model: Inny
- Lokalizacja: Międzyrzecz
Na klimie akurat w ogóle mi nie zależy nawet lepiej jakby nie było
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2113
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
- Maximus1919
- Posty: 85
- Rejestracja: 15 lis 2020, 15:23
- Model: NC FL2
- Wersja: Club
- Lokalizacja: Poznań
Cześć wszystkim
Mógłbym was prosić o wypowiedz na temat tego egzemplarza?
https://www.otomoto.pl/oferta/mazda-mx- ... DrFrC.html
Mógłbym was prosić o wypowiedz na temat tego egzemplarza?
https://www.otomoto.pl/oferta/mazda-mx- ... DrFrC.html
- Załączniki
-
- D43BCF9C-5D87-41BF-B30D-ADE147B1B41B.png (2.47 MiB) Przejrzano 5872 razy
-
- 5299E3DB-4095-4BF8-A0F8-3E715A17BD29.png (2.62 MiB) Przejrzano 5872 razy
-
- AABE5070-1168-4CE8-91E2-EDB036CDE3AA.png (2.87 MiB) Przejrzano 5872 razy
-
- 22FA2D20-2B6D-42B5-AA51-F5F04C8F2BE5.png (2.9 MiB) Przejrzano 5872 razy
-
- B7E06C25-1B3F-4F59-BA5F-4DD201FEEC46.png (1.51 MiB) Przejrzano 5872 razy
-
- FAD1ABE8-10DE-4D47-95E9-908722F97296.png (2.7 MiB) Przejrzano 5872 razy
-
- 806DDCEE-5CBC-4805-A2E9-0FA52753FDCF.png (2.82 MiB) Przejrzano 5872 razy
-
- 5ABB42ED-95EB-4012-9625-529CA6E84F97.png (2.59 MiB) Przejrzano 5872 razy
-
- F8323E8D-2D11-44F0-88F4-63AA472CBBBE.png (1.65 MiB) Przejrzano 5872 razy
-
- 42C2F98D-34FB-4AAF-A9B7-F67B86206AC8.png (2.59 MiB) Przejrzano 5872 razy
Moja rozpoczynająca się przygoda z NCFL2 Club viewtopic.php?f=22&t=36714&view=unread#unread
- Maximus1919
- Posty: 85
- Rejestracja: 15 lis 2020, 15:23
- Model: NC FL2
- Wersja: Club
- Lokalizacja: Poznań
Reszta zdjęć
- Załączniki
-
- 87A8973F-B22D-43BC-A558-7CEE7B5C9845.png (2.58 MiB) Przejrzano 5871 razy
-
- C15B93A1-5091-4720-AE01-81F0714D9E4E.png (1.72 MiB) Przejrzano 5871 razy
-
- 9356DA76-ACE7-4C19-8B14-358957CCC2C2.png (1.35 MiB) Przejrzano 5871 razy
-
- 7F653E42-E3DE-40CA-B872-702FF6F1D905.png (1.51 MiB) Przejrzano 5871 razy
-
- 4E48270E-E84B-42BF-B658-C5100F59711A.png (1.46 MiB) Przejrzano 5871 razy
-
- BD02508B-38D2-41E3-8CDD-37513AAA610E.png (1.37 MiB) Przejrzano 5871 razy
-
- 9B310DB4-0930-42AD-8A13-DF89A16D3575.png (1.88 MiB) Przejrzano 5871 razy
-
- 4B0E2DC1-0F8D-4C81-A5FE-09FE4013B625.png (1.4 MiB) Przejrzano 5871 razy
-
- 865F071F-8D57-400B-B165-87F464F016C4.png (1.78 MiB) Przejrzano 5871 razy
-
- CA1065B1-D155-4E31-92E5-B114CC871871.png (2.25 MiB) Przejrzano 5871 razy
Moja rozpoczynająca się przygoda z NCFL2 Club viewtopic.php?f=22&t=36714&view=unread#unread
Cześć, czołem
Pierwszy post pytaniowo-zakupowy. Planuję kupić w tym roku Miatę, będzie to drugie autko letnio – weekendowe, budżet to ok. 15-20k, celem jest najprawdopodobniej nbfl. Wyposażenie i silnik są dla mnie mało istotne. Porozglądałem się trochę przez parę ostatnich tygodni i wyklarowały się teraz dwie opcje i nie wiem w którą stronę pójść.
Opcja 1: kupić zrobiony egzemplarz w podanej kwocie
Opcja 2: kupić “w miarę” auto za ok. 10k i doprowadzić do dobrego stanu
Pytanie co lepiej zrobić w długiej perspektywie. Opcja 1 ma jedną podstawową zaletę – mam auto od razu, nie muszę na nic czekać. W opcji 2 za to wiem, co mam zrobione i jak dobrze, nie nadzieję się na “perełkę”, która okaże się miną. Nie mam zaplecza i umiejętności, żeby ogarnąć odszczurzanie samemu, jakieś tam pierdoły porobię, ale grubsze sprawy silnikowe i blacharka to nie moja bajka. Może miał ktoś podobny dylemat? Czy taka kasa wystarczy, żeby dostać fajny samochód?
Pierwszy post pytaniowo-zakupowy. Planuję kupić w tym roku Miatę, będzie to drugie autko letnio – weekendowe, budżet to ok. 15-20k, celem jest najprawdopodobniej nbfl. Wyposażenie i silnik są dla mnie mało istotne. Porozglądałem się trochę przez parę ostatnich tygodni i wyklarowały się teraz dwie opcje i nie wiem w którą stronę pójść.
Opcja 1: kupić zrobiony egzemplarz w podanej kwocie
Opcja 2: kupić “w miarę” auto za ok. 10k i doprowadzić do dobrego stanu
Pytanie co lepiej zrobić w długiej perspektywie. Opcja 1 ma jedną podstawową zaletę – mam auto od razu, nie muszę na nic czekać. W opcji 2 za to wiem, co mam zrobione i jak dobrze, nie nadzieję się na “perełkę”, która okaże się miną. Nie mam zaplecza i umiejętności, żeby ogarnąć odszczurzanie samemu, jakieś tam pierdoły porobię, ale grubsze sprawy silnikowe i blacharka to nie moja bajka. Może miał ktoś podobny dylemat? Czy taka kasa wystarczy, żeby dostać fajny samochód?
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2113
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Obowiązuje jedna, kardynalna zasada: nie mów żonie za ile naprawdę kupiłeś...
-
- Donator
- Posty: 3685
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Za 20tys sądzę że znajdziesz coś co bedzie w miarę bezobsługowe przez jakiś czas.kst pisze: ↑19 lut 2021, 17:11Cześć, czołem
Pierwszy post pytaniowo-zakupowy. Planuję kupić w tym roku Miatę, będzie to drugie autko letnio – weekendowe, budżet to ok. 15-20k, celem jest najprawdopodobniej nbfl. Wyposażenie i silnik są dla mnie mało istotne. Porozglądałem się trochę przez parę ostatnich tygodni i wyklarowały się teraz dwie opcje i nie wiem w którą stronę pójść.
Opcja 1: kupić zrobiony egzemplarz w podanej kwocie
Opcja 2: kupić “w miarę” auto za ok. 10k i doprowadzić do dobrego stanu
Pytanie co lepiej zrobić w długiej perspektywie. Opcja 1 ma jedną podstawową zaletę – mam auto od razu, nie muszę na nic czekać. W opcji 2 za to wiem, co mam zrobione i jak dobrze, nie nadzieję się na “perełkę”, która okaże się miną. Nie mam zaplecza i umiejętności, żeby ogarnąć odszczurzanie samemu, jakieś tam pierdoły porobię, ale grubsze sprawy silnikowe i blacharka to nie moja bajka. Może miał ktoś podobny dylemat? Czy taka kasa wystarczy, żeby dostać fajny samochód?
Nie kupuj auta "do roboty" jak nie masz zaplecza. Szkoda czasu i pieniędzy. Generalnie rzecz biorąc szkoda czasu i pieniędzy bo to kiepskie auta są : rdzewieją i mają żenujące osiągi. Tyle tylko że się fajnie nimi jeździ
- Żółwik
- Donator
- Posty: 439
- Rejestracja: 17 wrz 2020, 19:14
- Model: NA
- Wersja: 1.6 i NC 2.5
- Lokalizacja: Dzierżoniów
Jak liczysz, że wyłożysz 15-20 i będziesz miał długo spokój, to raczej tak nie będzie. Ja kupiłem pół roku temu zrobione NA za 24, do dokończenia detali. Już włożyłem w dokończenie i modyfikacje kolejne 15 i myślę, skąd wziąć kasę na kolejne mody Także to taki trochę worek do wrzucania jest Ale faktycznie fajnie jeździ...
Jeśli masz jakikolwiek garaż szukałbym sztrucla i próbował zrobić coś samemu. Ja tak działam, i do tej pory tylko geometrii nie ustawiałem sam
Siemanko! Podpowiecie jakiś sensowny #warsztat w Warszawie (im bliżej ursynowa tym lepiej) gdzie mógłbym podjechać na sprawdzenie miaty przed jej zakupem?
Zmiana kierunku... Podpowiecie kogoś / warsztat w Środzie Wielkopolskiej?
Dzień dobry.
Chcę kupić MX-5, ale zanim to zrobię, to chciałbym się dopytać o parę detali, które dla mnie są niejasne, a w Internecie nie ma wyjaśnienia lub są sprzeczne... Pomożecie?
1. O co chodzi z dachami? Wyczytalem, że są trzy rodzaje - moher, brezent i winyl. Rzekomo moher jest najcieplejszy, brezent to podstawowy materiał w tanich wersjach, a winyl się słabo nadaje na upały i słońce, bo pęka. Ile w tym prawdy i czy ma to rzeczywiście jakieś znaczenie w praktyce? Nie żeby mi zależało na konkretnym, ale jeśli jakiegoś materiału lepiej unikać, to dobrze byłoby wiedzieć
2. Jakie są różnice we wnętrzu NB i NBFL jeśli chodzi o przestrzeń w środku/miejsce dla kierowcy? Pytam, bo jechałem tylko NB, w NBFL siedziałem, ale nie jechałem. Wydała mi się nieco węższa (jakby grubsze drzwi), krótsza (mniej miejsca na nogi - grubsze oparcie fotela?) plus centralnie nad głową w dachu biegnie jakiś pręt, przez co jest zdecydowanie mniej miejsca na głowę. W NB tego kija nie było, sprawdziłem. Czy to cecha każdej NBFL, czy źle coś oceniłem? Odstęp między porównywaniem aut to ok. miesiąc, więc wrażenia świeże nie były. A że miejsce wewnątrz jest dla mnie istotne, bom dorodny schab, to i się pytam Czy NBFL da się tak "rozepchać" w środku jak NB przed FL? I co z tym kijem w dachu? Można go jakoś usunąć bez szkody dla całości?
3. Na rynku jest sporo aut modyfikowanych na pojeżdżawki torowe. Warto się nimi interesować? Z jednej strony można założyć, że będą raczej zadbane od strony mechanicznej - silnik, zawias, heble itp., z drugiej strony nie wiem, jak znosi nadwozie zabawy na torze? To w końcu roadster więc z definicji jest mniej sztywny od sedana. MX-5 "torowe" sprzedaje się z racji przesiadania na coś szybszego, czy głównie dlatego, że buda się rozłazi w szwach? Nie zamierzam autem robić rocznie dziesiątek tysięcy km, więc może to dobra opcja do rozważenia?
4. W wielu miejscach widziałem opinie, że oryginalne felgi do MX-5 są bardzo lekkie, rzędu 4 kg na sztukę, a samo auto bardzo nie lubi dużej masy nieresorowanej. I wszystko fajnie, tylko że nie wiem, jak takie felgi wyglądają. Nawet na oryginalnych prospektach jest kilka rodzajów. Czy ktoś życzliwy mógłby mi więc wskazać te właśnie niby specjalne, lekkie? Bo pewnie to bez znaczenia większego, jeśli się nie upala auta na czas, ale fajnie byłoby mieć jak się trafi
Dzięki z góry za pomoc!
Chcę kupić MX-5, ale zanim to zrobię, to chciałbym się dopytać o parę detali, które dla mnie są niejasne, a w Internecie nie ma wyjaśnienia lub są sprzeczne... Pomożecie?
1. O co chodzi z dachami? Wyczytalem, że są trzy rodzaje - moher, brezent i winyl. Rzekomo moher jest najcieplejszy, brezent to podstawowy materiał w tanich wersjach, a winyl się słabo nadaje na upały i słońce, bo pęka. Ile w tym prawdy i czy ma to rzeczywiście jakieś znaczenie w praktyce? Nie żeby mi zależało na konkretnym, ale jeśli jakiegoś materiału lepiej unikać, to dobrze byłoby wiedzieć
2. Jakie są różnice we wnętrzu NB i NBFL jeśli chodzi o przestrzeń w środku/miejsce dla kierowcy? Pytam, bo jechałem tylko NB, w NBFL siedziałem, ale nie jechałem. Wydała mi się nieco węższa (jakby grubsze drzwi), krótsza (mniej miejsca na nogi - grubsze oparcie fotela?) plus centralnie nad głową w dachu biegnie jakiś pręt, przez co jest zdecydowanie mniej miejsca na głowę. W NB tego kija nie było, sprawdziłem. Czy to cecha każdej NBFL, czy źle coś oceniłem? Odstęp między porównywaniem aut to ok. miesiąc, więc wrażenia świeże nie były. A że miejsce wewnątrz jest dla mnie istotne, bom dorodny schab, to i się pytam Czy NBFL da się tak "rozepchać" w środku jak NB przed FL? I co z tym kijem w dachu? Można go jakoś usunąć bez szkody dla całości?
3. Na rynku jest sporo aut modyfikowanych na pojeżdżawki torowe. Warto się nimi interesować? Z jednej strony można założyć, że będą raczej zadbane od strony mechanicznej - silnik, zawias, heble itp., z drugiej strony nie wiem, jak znosi nadwozie zabawy na torze? To w końcu roadster więc z definicji jest mniej sztywny od sedana. MX-5 "torowe" sprzedaje się z racji przesiadania na coś szybszego, czy głównie dlatego, że buda się rozłazi w szwach? Nie zamierzam autem robić rocznie dziesiątek tysięcy km, więc może to dobra opcja do rozważenia?
4. W wielu miejscach widziałem opinie, że oryginalne felgi do MX-5 są bardzo lekkie, rzędu 4 kg na sztukę, a samo auto bardzo nie lubi dużej masy nieresorowanej. I wszystko fajnie, tylko że nie wiem, jak takie felgi wyglądają. Nawet na oryginalnych prospektach jest kilka rodzajów. Czy ktoś życzliwy mógłby mi więc wskazać te właśnie niby specjalne, lekkie? Bo pewnie to bez znaczenia większego, jeśli się nie upala auta na czas, ale fajnie byłoby mieć jak się trafi
Dzięki z góry za pomoc!
- Scyzor
- Donator
- Posty: 892
- Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
- Model: NB FL
- Wersja: Memories II
- Lokalizacja: SC
Mając jeszcze dość niewielkie doświadczenie - wypowiem się w tych kwestiach o których mam już pojęcie
https://allegro.pl/oferta/mazda-mx-5-en ... 9822298406
albo z wersji Phoenix:
https://allegro.pl/oferta/mazda-mx-5-mx ... 7512102737
Są też 16-tki ze Sportive albo Memories.
Ale tu tak jak z dachem - nie warunkuj felgami wyboru egzemplarza. Sam kupiłem auto na jakichś niefabrycznych i właśnie dokupuję ori
Powodzonka w poszukiwaniach!
Z brezentem nie miałem do czynienia. Moher jest mniej podatny na pęknięcia spowodowane normalnym składaniem i rozkładaniem, ale za to wymaga impregnacji. Jak masz garaż - rozważ moher. Jak ma stać pod chmurką - chyba lepiej winyl. Choć to oczywiście moja opinia. Inna sprawa, że rodzaj dachu nie powinien decydować o wyborze egzemplarza - dach zawsze można zmienićble1934 pisze: ↑12 kwie 2021, 8:511. O co chodzi z dachami? Wyczytalem, że są trzy rodzaje - moher, brezent i winyl. Rzekomo moher jest najcieplejszy, brezent to podstawowy materiał w tanich wersjach, a winyl się słabo nadaje na upały i słońce, bo pęka. Ile w tym prawdy i czy ma to rzeczywiście jakieś znaczenie w praktyce? Nie żeby mi zależało na konkretnym, ale jeśli jakiegoś materiału lepiej unikać, to dobrze byłoby wiedzieć
Ja prawdę powiedziawszy nie zanotowałem różnic, o których mówisz. Pamiętaj jednak, że ilość miejsca nad głową może zależeć również od dachu (ori/robiony na zamównienie), ale też od tapicerki i tego czy fotele miały robioną "gąbkotomię". Na skózanych fotelach siedzi się trochę wyżej niż na welurowych.ble1934 pisze: ↑12 kwie 2021, 8:512. Jakie są różnice we wnętrzu NB i NBFL jeśli chodzi o przestrzeń w środku/miejsce dla kierowcy? Pytam, bo jechałem tylko NB, w NBFL siedziałem, ale nie jechałem. Wydała mi się nieco węższa (jakby grubsze drzwi), krótsza (mniej miejsca na nogi - grubsze oparcie fotela?) plus centralnie nad głową w dachu biegnie jakiś pręt, przez co jest zdecydowanie mniej miejsca na głowę. W NB tego kija nie było, sprawdziłem. Czy to cecha każdej NBFL, czy źle coś oceniłem? Odstęp między porównywaniem aut to ok. miesiąc, więc wrażenia świeże nie były. A że miejsce wewnątrz jest dla mnie istotne, bom dorodny schab, to i się pytam Czy NBFL da się tak "rozepchać" w środku jak NB przed FL? I co z tym kijem w dachu? Można go jakoś usunąć bez szkody dla całości?
Ja bym był ostrożny w takich analizach. Pamiętaj, że gro kosztów utrzymania tych samochodów to kwestie napraw blacharskich. Mechanicznie te auta są dość łatwo naprawialne i na szczęście niezbyt drogie. Ale naprawianie pognitych podłużnic, progów i nadkoli to robota, która kosztem może przewyższyć cenę zakupu. Warto więc znaleźć zdrowy egzemplarz nawet jeśli ma do remontu zawiechę - nie odwrotnie.ble1934 pisze: ↑12 kwie 2021, 8:513. Na rynku jest sporo aut modyfikowanych na pojeżdżawki torowe. Warto się nimi interesować? Z jednej strony można założyć, że będą raczej zadbane od strony mechanicznej - silnik, zawias, heble itp., z drugiej strony nie wiem, jak znosi nadwozie zabawy na torze? To w końcu roadster więc z definicji jest mniej sztywny od sedana. MX-5 "torowe" sprzedaje się z racji przesiadania na coś szybszego, czy głównie dlatego, że buda się rozłazi w szwach? Nie zamierzam autem robić rocznie dziesiątek tysięcy km, więc może to dobra opcja do rozważenia?
Nie zwracaj uwagi na felgi Fabrycznych modeli jest multum - 15" i 16" w zależności od wersji wyposażeniowej. Najpopularniejsze są 15" Enkei standardowe:ble1934 pisze: ↑12 kwie 2021, 8:514. W wielu miejscach widziałem opinie, że oryginalne felgi do MX-5 są bardzo lekkie, rzędu 4 kg na sztukę, a samo auto bardzo nie lubi dużej masy nieresorowanej. I wszystko fajnie, tylko że nie wiem, jak takie felgi wyglądają. Nawet na oryginalnych prospektach jest kilka rodzajów. Czy ktoś życzliwy mógłby mi więc wskazać te właśnie niby specjalne, lekkie? Bo pewnie to bez znaczenia większego, jeśli się nie upala auta na czas, ale fajnie byłoby mieć jak się trafi
https://allegro.pl/oferta/mazda-mx-5-en ... 9822298406
albo z wersji Phoenix:
https://allegro.pl/oferta/mazda-mx-5-mx ... 7512102737
Są też 16-tki ze Sportive albo Memories.
Ale tu tak jak z dachem - nie warunkuj felgami wyboru egzemplarza. Sam kupiłem auto na jakichś niefabrycznych i właśnie dokupuję ori
Powodzonka w poszukiwaniach!
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2021, 13:04 przez Scyzor, łącznie zmieniany 1 raz.
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2113
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Każdy się nadaje, żeby jeździć bez niego Natomiast każdy rodzaj wymaga nieco innej pielęgnacji. Najmniej uwagi trzeba poświęcać winylowi - jednocześnie - z racji wieku - większość z tych wiatrołapów może być już popękana. Sugeruję skupić się na sprawnym dachu, niezależnie od materiału.ble1934 pisze: ↑12 kwie 2021, 8:511. O co chodzi z dachami? Wyczytalem, że są trzy rodzaje - moher, brezent i winyl. Rzekomo moher jest najcieplejszy, brezent to podstawowy materiał w tanich wersjach, a winyl się słabo nadaje na upały i słońce, bo pęka. Ile w tym prawdy i czy ma to rzeczywiście jakieś znaczenie w praktyce? Nie żeby mi zależało na konkretnym, ale jeśli jakiegoś materiału lepiej unikać, to dobrze byłoby wiedzieć
NA > NB > NBfl (w NBfl jest grubiej tapicerowany fotel i minimalnie inny schowek na środkowym tunelu)
https://www.miata.net/faq/wheel_weights.htmlble1934 pisze: ↑12 kwie 2021, 8:514. W wielu miejscach widziałem opinie, że oryginalne felgi do MX-5 są bardzo lekkie, rzędu 4 kg na sztukę, a samo auto bardzo nie lubi dużej masy nieresorowanej. I wszystko fajnie, tylko że nie wiem, jak takie felgi wyglądają. Nawet na oryginalnych prospektach jest kilka rodzajów. Czy ktoś życzliwy mógłby mi więc wskazać te właśnie niby specjalne, lekkie? Bo pewnie to bez znaczenia większego, jeśli się nie upala auta na czas, ale fajnie byłoby mieć jak się trafi
1. Moher łatwiej się składa w minusowych temperaturach. Ogólnie nie sugerowałbym się tym fragmentem, a szczególnie tym czy "jest ciepły". To nie ma żadnego znaczenia. po 2 minutach jazdy masz gorące powietrze z nawiewów. Zazwyczaj ktoś kto miał kiedykolwiek winyl będzie wybierał moher.ble1934 pisze: ↑12 kwie 2021, 8:51Dzień dobry.
Chcę kupić MX-5, ale zanim to zrobię, to chciałbym się dopytać o parę detali, które dla mnie są niejasne, a w Internecie nie ma wyjaśnienia lub są sprzeczne... Pomożecie?
1. O co chodzi z dachami? Wyczytalem, że są trzy rodzaje - moher, brezent i winyl. Rzekomo moher jest najcieplejszy, brezent to podstawowy materiał w tanich wersjach, a winyl się słabo nadaje na upały i słońce, bo pęka. Ile w tym prawdy i czy ma to rzeczywiście jakieś znaczenie w praktyce? Nie żeby mi zależało na konkretnym, ale jeśli jakiegoś materiału lepiej unikać, to dobrze byłoby wiedzieć
2. Jakie są różnice we wnętrzu NB i NBFL jeśli chodzi o przestrzeń w środku/miejsce dla kierowcy? Pytam, bo jechałem tylko NB, w NBFL siedziałem, ale nie jechałem. Wydała mi się nieco węższa (jakby grubsze drzwi), krótsza (mniej miejsca na nogi - grubsze oparcie fotela?) plus centralnie nad głową w dachu biegnie jakiś pręt, przez co jest zdecydowanie mniej miejsca na głowę. W NB tego kija nie było, sprawdziłem. Czy to cecha każdej NBFL, czy źle coś oceniłem? Odstęp między porównywaniem aut to ok. miesiąc, więc wrażenia świeże nie były. A że miejsce wewnątrz jest dla mnie istotne, bom dorodny schab, to i się pytam Czy NBFL da się tak "rozepchać" w środku jak NB przed FL? I co z tym kijem w dachu? Można go jakoś usunąć bez szkody dla całości?
3. Na rynku jest sporo aut modyfikowanych na pojeżdżawki torowe. Warto się nimi interesować? Z jednej strony można założyć, że będą raczej zadbane od strony mechanicznej - silnik, zawias, heble itp., z drugiej strony nie wiem, jak znosi nadwozie zabawy na torze? To w końcu roadster więc z definicji jest mniej sztywny od sedana. MX-5 "torowe" sprzedaje się z racji przesiadania na coś szybszego, czy głównie dlatego, że buda się rozłazi w szwach? Nie zamierzam autem robić rocznie dziesiątek tysięcy km, więc może to dobra opcja do rozważenia?
4. W wielu miejscach widziałem opinie, że oryginalne felgi do MX-5 są bardzo lekkie, rzędu 4 kg na sztukę, a samo auto bardzo nie lubi dużej masy nieresorowanej. I wszystko fajnie, tylko że nie wiem, jak takie felgi wyglądają. Nawet na oryginalnych prospektach jest kilka rodzajów. Czy ktoś życzliwy mógłby mi więc wskazać te właśnie niby specjalne, lekkie? Bo pewnie to bez znaczenia większego, jeśli się nie upala auta na czas, ale fajnie byłoby mieć jak się trafi
Dzięki z góry za pomoc!
Dach można zmienić, a i tak roadsterem raczej jeździ się bez. Winyl jest też podatny na pękanie (szczególnie nad szybami).
2. Mi się zdaje że to to samo (fakt drzwi się różnią z tego co kojarzę, i tunel srodkowy). Ale raczej kwestia foteli. w nbfl standardowo były chyba ze zintegrowanym zagłówkiem. Skórzane są grubsze. Kwestia gąbkotomii/ustawienia fotela/obniżenia na mocowaniach. Rollbar ogranicza zakres fotela do tyłu. Warto pomyśleć o customowej kierze, potrafi sporo poprawić komfort jazdy.
3. Zależy. Czy to budżetowy szczur torowy, który jest przeznaczony na tor bo szkoda kasy żeby go ratować (ruda, lakier, zaniedbanie), czy zwykłe daily które ktoś dostosował do toru. Myślę że torówki częściej się sprzedają z racji przesiadki z NB na NA(ad. miatoza)/NC/ND, niż zmiany auta na szybsze. Takie auta często są fajnie przygotowane do szybszej jazdy, to fakt, ale jak każdą mx5 trzeba obejrzeć pod kątem blacharki.
4. Enkeie które podlinkował Scyzor wyżej to to czego szukasz. Fakt, są fajne bo leciutkie i to ma znaczenie przy Nm w miatach. 4kg to raczej w 14". Ogólnie wszystkie oryginalne miatowe felgi są w miare lekkie, i bardzo dużej różnicy pewnie nie odczujesz między 15" a 16" przy codziennej jeździe. Komplet enkei to 4-7stówek i jest ich masa.
Super Panowie, dziękuję Wam bardzo za pomoc i rozwianie moich wątpliwości. Wiem, że pytam o rzeczy trywialne dla Was, dla mnie to jednak nie było takie oczywiste.
Poza tym czuję się zawstydzony - wydawało mi się, że miata.net mam obcykane wzdłuż i wszerz, ale jakoś do danych o felgach nie dotarłem. Ale wpadka :/
Dzięki raz jeszcze!
Poza tym czuję się zawstydzony - wydawało mi się, że miata.net mam obcykane wzdłuż i wszerz, ale jakoś do danych o felgach nie dotarłem. Ale wpadka :/
Dzięki raz jeszcze!
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2113
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Hej, tak dla potomnych i dla żyjących wrzucam tu poniżej tabelę autorstwa koleżeństwa z miata.net zestawiającą dane typ, nazwa, rozmiar, offset, WAGĘ felg / kół do Mx-5 NA, NB, NBfl
(oczywiście, jeśli Moderatorzy widzą dedykowany topic - pięknie proszę to również tam przerzucić)
Autorem zestawienia - twórcy miata.net
NA/NB Miata Wheel Spec
Standard Wheel Sizes: 14 x 5 -JJ or 15 x 6-JJ
Temporary Spare: 14 x 4T
Offset: 45mm
Pitch Circle: 4 x 100mm
NC Miata
Standard Wheel Sizes: 16X6-1/2J or 17X7J
Offset: 45mm
Pitch Circle: 5 x 114mm
ND Miata
Standard Wheel Sizes: 16X6-1/2J or 17X7J
Offset: 45mm
Pitch Circle: 4 x 100
Waga kół, ciężar felg Enkei OE OEM
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2113
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
tabela autorstwa koleżeństwa z
- KyRy
- Moderator
- Posty: 3777
- Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
- Model: NA
- Wersja: Chiquita
- Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
- Kontakt:
Przednia część podłużnic (od strony kół przednich), końcówki progów, tył klapy bagażnika.
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba