Jakie opony na sezon letni?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Jedyne co to może Cię bardziej na koleinach wozić no i 205 45 ma więcej ścianki bocznej - może byc odrrrobinke bardziej komfortowo
Ten sezon będzie przełomowy dla tego modelu, pytałem o niego w innych wątkach i opinie to tylko zagraniczne fora i jakiś filmowy "test" indyjskiego użytkownika w którym mówi o oponie w samych superlatywach.
Wnioskuję, że jako daily opona da radę, natomiast do jazdy sportowo-torowej jest za mało odporna na wpierdol
Wnioskuję, że jako daily opona da radę, natomiast do jazdy sportowo-torowej jest za mało odporna na wpierdol

Kolejny tescik
https://www.auto-swiat.pl/porady/eksplo ... ic/bcj83vm
Takie oponki testowali
https://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/JY ... 8DCw4GhMAU
Vredestein ultra vorti najszybszy, uniroyal rainsport 3 tam gdzie jego miejsce, na szarym końcu.
https://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/H- ... 8DCw4GhMAU
https://www.auto-swiat.pl/porady/eksplo ... ic/bcj83vm
Takie oponki testowali
https://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/JY ... 8DCw4GhMAU
Vredestein ultra vorti najszybszy, uniroyal rainsport 3 tam gdzie jego miejsce, na szarym końcu.
https://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/H- ... 8DCw4GhMAU
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- POlsza
- Donator
- Posty: 46
- Rejestracja: 11 lis 2016, 18:34
- Model: ND
- Wersja: SkyFREEDOM
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
Witam, nadszedł u mnie czas na zmianę wysłużonych S001, które bardzo źle wspominam ze względu na ich nieprzewidywalność, szczególnie na mokrym. Potrzebuję głównie do jazdy daily z przewidywalnością na mokrym. Posiadam rozmiar obecnych 205/45 R17, chcę zmienić na szersze.
Wybrałem Federal 595 RS-R 215/45 r17, które cieszą się dobrą opinią. Pojawiły się również Federal 595 RS-PRO 215/45 r17, czy w ich temacie może się ktoś wypowiedzieć, nie interesuje mnie MC, jazda daily oraz dłuższe wypady po Europie - o ile będzie można. Za wszelkie opinie z góry dzięki.
Wybrałem Federal 595 RS-R 215/45 r17, które cieszą się dobrą opinią. Pojawiły się również Federal 595 RS-PRO 215/45 r17, czy w ich temacie może się ktoś wypowiedzieć, nie interesuje mnie MC, jazda daily oraz dłuższe wypady po Europie - o ile będzie można. Za wszelkie opinie z góry dzięki.
Jak na daily to może michelin PS4? Goodyear Eagle F1 assymetric 5?
- POlsza
- Donator
- Posty: 46
- Rejestracja: 11 lis 2016, 18:34
- Model: ND
- Wersja: SkyFREEDOM
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
Dzięki za info, Goodyear Eagle F1 znam - zrobiłem na nich ponad 300kkm jako daily, sprawowały się super zarówno na suchym jak i na mokrym ale samochód był ciężki (1,8tony) i czeronapędowiec, zastanawiam się czy tak samo będą się spisywać przy lekkim i napędzie na tylną oś. Swego czasu miałem historię z zimówkami, które w ciężkim wozie sprawowały się super, natomiast w innym, lekkim była tragedia.
Bierz pewniaki PS4. Federal to nie jest dobra opona a tania opona. Jest bardzo chwalona na mmc bo za psie pieniądze jest w miarę szybka na suchym. I tyle z zalet. Masz wyżej test w którym Jeden z federali Evo st1 przetestowali drogę hamowania. Na suchym tylko 3m dalej niż PS4. Na mokrym.... 10m dłuższą droga hamowania niż PS4. Pro i rsr będą na mokrym tylko gorsze.
https://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/JY ... 8DCw4GhMAU
https://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/JY ... 8DCw4GhMAU
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Na seryjnym zawieszeniu na pewno będzie poprawa wizualna, komfort lepszy i zapewne troszeczkę więcej trakcji 

Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
-
- Donator
- Posty: 180
- Rejestracja: 10 lip 2019, 12:40
- Model: ND
- Wersja: SkyFREEDOM+Recaro
- Lokalizacja: Warszawa
Z racji kwarantanny coraz więcej czasu siedzę i kombinuję co by tu zmienić w Maździe;) pytanie odnośnie opon - NCFL seryjne 205/45/17 -> są jakieś wskazania zmiany na 215/45? Czy lepiej zostać przy seryjnym rozmiarze?
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Ja jeżdżze sezon nieletni na all season 205/50 r17, na letni kupiłem 215/45 r17. Z racji zastraszania przez media jeszcze ich nie przetestowałem bo strach odwiedzić wulkanizatora. Oryginalne Bridgestone 205/45 r17 były dla mnie za twarde, mało komfortowe do daily. Z koleji all season 205/50 są aż za miękkie. Komfort dużo dużo większy, bez porównania, ale ciężko wyczuć auto. łatwo dochodzi na nich do uślizgów. Myślę że 215/45 r17 letnie będą sensownym kompromisem. Wydaje mi się że opona 205/45 ma za niski profil na polskie drogi.skatejol92 pisze: ↑25 mar 2020, 12:18Z racji kwarantanny coraz więcej czasu siedzę i kombinuję co by tu zmienić w Maździe;) pytanie odnośnie opon - NCFL seryjne 205/45/17 -> są jakieś wskazania zmiany na 215/45? Czy lepiej zostać przy seryjnym rozmiarze?
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 

-
- Donator
- Posty: 180
- Rejestracja: 10 lip 2019, 12:40
- Model: ND
- Wersja: SkyFREEDOM+Recaro
- Lokalizacja: Warszawa
Dzięki za odpowiedź;)
Przeglądam oferty w internetach, wybór padnie prawdopodobnie na polecane Michelin PS4, zobaczymy w jakiej cenie będzie dany rozmiar:) // epidemio wyp....! Niech ten sezon się już zacznie:)
Przeglądam oferty w internetach, wybór padnie prawdopodobnie na polecane Michelin PS4, zobaczymy w jakiej cenie będzie dany rozmiar:) // epidemio wyp....! Niech ten sezon się już zacznie:)
Czyli jednak cena zakupu ważniejsza od przyczepnosci. No cóż raczej nie ma czego gratulować.
- Załączniki
-
- IMG_20200510_085342.jpg (268.75 KiB) Przejrzano 4637 razy
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Użytkuje od kilku tygodni PS4 i naprawdę lepszych cywilnych opon nie miałem 
Kolega ma uhp i podobno w tej cenie dają radę ale...

Kolega ma uhp i podobno w tej cenie dają radę ale...
- Hookie
- Donator
- Posty: 3423
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NC
- Wersja: 2.0T
- Lokalizacja: Sosnowiec
Tymczasem w przytoczonym przez piwo rankingu Potenza S001 na 3. miejscu, hehe.
Potwierdza się to, że to świetna opona... ale na pewno nie w mx-5.
Mam wrażenie, że o kant dupy potłuc wszystkie testy opon, skoro finalnie w każdym aucie te same opony spisują się zupełnie inaczej. Nie ma w tym stwierdzeniu odrobiny racji piwo? Jak sądzisz? Tak ot rzucam, pod dyskusję.
Dla mnie Michelin Pilot Sport 4 o niebo bardziej przewidywalny niż S001, a żaden ze mnie ścigant.



Dla mnie Michelin Pilot Sport 4 o niebo bardziej przewidywalny niż S001, a żaden ze mnie ścigant.

2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Jeśli producent dobrze dobierze opone do auta, które nie jest typowo budżetowe, to trudno go przebić. Po wielu modyfikacjach musimy sami droga prób i błędów poszukiwać czegoś nowego. Pytanie do czego? Bo inna opona na tor a inna do daily. Miałem OEM 205/45r17 Bridgestone Potenza i jazda po polskich drogach to był horror. Świetne prowadzenie, ale nie do jazdy po nierównościach. Uhp2 215/45 jeśli chodzi o komfort to przepaść, a precyzja jazdy nadal ok. Dodajmy jeszcze że ta sama opona w różnych pojazdach może zupełnie inaczej reagować.Hookie pisze: ↑15 maja 2020, 21:47Tymczasem w przytoczonym przez piwo rankingu Potenza S001 na 3. miejscu, hehe.Potwierdza się to, że to świetna opona... ale na pewno nie w mx-5.
Mam wrażenie, że o kant dupy potłuc wszystkie testy opon, skoro finalnie w każdym aucie te same opony spisują się zupełnie inaczej. Nie ma w tym stwierdzeniu odrobiny racji piwo? Jak sądzisz? Tak ot rzucam, pod dyskusję.
![]()
Dla mnie Michelin Pilot Sport 4 o niebo bardziej przewidywalny niż S001, a żaden ze mnie ścigant.![]()
Uhp2 na razie bardzo dobrze się wyważyła na felgach OEM r17. Do prędkości 150 przewidywalna. Zrobię test przy 250 i zobaczymy czy też daje radę przy większych prędkościach
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 

Oczywiście że tak. Twardość boku i mieszanki trzeba dobierać do wagi osi pojazdu. Każdy to wie. Na ciężkiej osi lepiej sprawować się będą opony z twardym bokiem i mieszanka a na lekkiej osi miękkie opony z miękkim bokiem.finalnie w każdym aucie te same opony spisują się zupełnie inaczej. Nie ma w tym stwierdzeniu odrobiny racji piwo? Jak sądzisz? Tak ot rzucam, pod dyskusję.![]()
Co nie zmienia faktu że jak mieszanka opony jest do dupy czyli jest śliska i nie zapewnia odpowiedniej przyczepności to da się te braki nadrobić odczuciami że stabilności. Nie da.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
-
- Donator
- Posty: 180
- Rejestracja: 10 lip 2019, 12:40
- Model: ND
- Wersja: SkyFREEDOM+Recaro
- Lokalizacja: Warszawa
Założyłem u siebie PS4 i jest mega różnica w stosunku do fabrycznych Potenza. Przede wszystkim dużo lepiej kleją, ale też poprawił się komfort. Na pewno duży wpływ miał wiek starych opon. Ale na ten moment polecam Michelin Pilot Sport 4:) zobaczymy jak będą się dalej spisywały
- Victor
- Donator
- Posty: 48
- Rejestracja: 27 maja 2019, 21:37
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: Warszawa
A ja po przejściu S001 -> PS4 dramatycznej różnicy na sucho i na co dzień nie zauważyłem, np. po dynamicznym skręcie stawia bokiem bardzo podobnie. Co więcej, przy starcie z miejsca potrafi nawet lekko nerwowo poruszać tyłkiem, czego nie zauważyłem przy Bridgestonach. Różnica na plus jest na mokrym - według mnie stabilniej. I jeszcze wyszła różnica ok. 1 sek. na korzyść PS4 przy pomiarze w warunkach mniej ulicznych
Ale tutaj mogło zagrać więcej czynników.
Szkoda, że PS4S nie ma w 17 calach...

Szkoda, że PS4S nie ma w 17 calach...
Premium contact 6 vs Goodyear assymetric 5 vs Michelin pilot sport 4 czyli tanie oponki dostępne też w niższych rozmiarach felg
https://m.youtube.com/watch?v=2_utfLrFaOM
https://m.youtube.com/watch?v=2_utfLrFaOM
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2190
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Miło się słuchało tego pana. Mam w dwóch autach RWD CPC5 a w Hot-FWD wybrałem CPC6 - bez większej refleksji. Był rozmiar, była dobra cena. Jednak jak chodzi o 6-kę - nie mogę przeżyć wyglądu tej opony. Nie było to bardzo widoczne na filmie, ale im wyższy profil opony tym bardziej czechosłowacko wygląda ta szachownica...piwo pisze: ↑19 maja 2020, 16:23Premium contact 6 vs Goodyear assymetric 5 vs Michelin pilot sport 4 czyli tanie oponki dostępne też w niższych rozmiarach felg
https://m.youtube.com/watch?v=2_utfLrFaOM

ad08r 1m18,61s vs ns-2r 1m20.3
https://www.youtube.com/watch?v=-eMHXqA ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=-eMHXqA ... e=youtu.be
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Dzięki za ten test. Wstępnie zacząłem się rozglądać za oponami i brałem pod uwagę właśnie te 3 modele + Yokohamy Advan Fleva V701, rozmiar fabryczny 205/45/R17 88* XL. Niestety Yokohama wypada słabo w większości testów, natomiast 3 w/w modele są zawsze na podium. Wiem że MPS4 jest tutaj na forum jedną z najpopularniejszych opon ale biorąc pod uwagę stosunek jakości do ceny, to moim zdaniem wygrywa Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5, komplet z 2020 roku można wyhaczyć już za 1700zł, CPC6 (z 2019) za około 2000zł, a MPS4 (z 2019) kosztują około 2250zł, oczywiście nówki.piwo pisze: ↑19 maja 2020, 16:23Premium contact 6 vs Goodyear assymetric 5 vs Michelin pilot sport 4 czyli tanie oponki dostępne też w niższych rozmiarach felg
https://m.youtube.com/watch?v=2_utfLrFaOM
Czy ktoś jeździ na Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 i mógłby się podzielić opinią? Na referencyjnych, fabrycznych Bridgestone Potenza RE050a jeździ mi się doskonale, dobrze kleją i mają świetną sztywność boczną (przesiadłem się z opony z crossover'a

Widze ze polecane oponki to ps4, niestety nie ma ich w rozmiarze 195/45R16, a takie mam obecnie gumy (felga 16x6 cali). Jakas alternatywa dla ps4? Czy reszta juz duzo gorzej trzyma w mazdzie? Oczywiscie chodzi mi opone na daily.
A czy to problem wsadzić lekko większą/wyższą oponę? jakieś 205/50r16 np?