Fotele Kubełkowe - ABC
Moderator: Moderatorzy
Mirco WRC ( fabrycznie przerobione pod Miatę) + mocowania z Mirco + przerabiane szyny oryginalne do fotela z NB. ( Cięcie, spawanie ). Nie pamiętam szczegółów bo robiłem to prawie 3 lata temu
mx5 10th Anniversary
- VooR
- Donator
- Posty: 750
- Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
- Model: NB
- Wersja: Miatoza
- Lokalizacja: Poznań
A co powiecie na takie zagadnienie - kubeł z szelkami i seryjna kierownica z poduchą?
Nie chcę kubła na co dzień, ale śmiganie po torze na seryjnych fotelach to masakra... Myślę więc o montażu tylko na czas torowania
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Nie chcę kubła na co dzień, ale śmiganie po torze na seryjnych fotelach to masakra... Myślę więc o montażu tylko na czas torowania
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
No ja obecnie mam kubły z szelkami i seryjną kierownicę z poduchą. Jakie jest Twoje pytanie tak naprawdę?
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- VooR
- Donator
- Posty: 750
- Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
- Model: NB
- Wersja: Miatoza
- Lokalizacja: Poznań
Czy w razie czego taka konfiguracja nie pozbawi mnie głowy? Gdzieś czytałem że jak pasy szelkowe to airbag może bardziej zaszkodzić niż pomóc, ale możliwe że to były farmazony...Hookie pisze:No ja obecnie mam kubły z szelkami i seryjną kierownicę z poduchą. Jakie jest Twoje pytanie tak naprawdę?
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2113
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Jak nie będziesz miał emulatora maty zajętości (jest taki wyraz??) fotela to nie wypali, chyba.
Czołem,
Przez ostatni czas trochę rozpracowałem temat mocowań i fotela, wobec czego się pochwalę.
Przećwiczyłem dwie konfiguracje:
1. Bez regulacji fotela: najniżej siedzi się na mocowaniach CYBULA, które są kompatybilne z fotelami z bocznym mocowaniem. Fotel jaki mi wszedł na styk to widoczny na zdjęciach Sparco REV. Szerokość u uszach 55 cm, w lędzwiach 44 cm. Oczywiscie lewe ucho opiera się i wgniata boczek drzwi. Wydaje mi się, że niżej nie da się już posadzić fotela, siedziałem idealnie przed kierownicą mając sporo miejsca na kask pod zamkniętym dachem.
2. Regulacja fotela przód tył: jako, że na zawodach autem będą jeździć dwie osoby różnego wzrostu, musiałem wykombinować mocowanie fotela, które pozwoli go przesuwać. Było kilka koncepcji, które się nie sprawdziły ale udało mi się wypracować tą, która była już zaproponowana na 1 stronie przez któryś sklep. Mianowicie: do oryginalnych szyn zdjętych z seryjnego fotela dokupiłem szyny do foteli Mirco: https://fotelemirco.pl/p198,mocowanie-f ... o-mx5.html (na marginesie, mają kiepski sklep nieogarniający płatności online. zamawiasz, czekasz na maila, jak ci odpowiedza na maila to moze dostaniesz nr konta na który musisz zrobić przelew a może nie... ale jak już wyślą to na drugi dzień mocowania są ;] ). Mocowanie najpierwszy przymierzyłem do fotela, pasuje do Sparco więc zdaje się, żę rozpiętość mocowań jest jakaś standardowa dla foteli. Następnie zabrałem się za montaż wszystkiego do auta. Szyny przyczepione serynymi śrubami, mocowania dla fotela przykręcone śrubami M8 o twardości 10.9 wraz z nakrętkami z kołnierzem (klucz 13). Fotel również przykręcony do mocowań tymi samymi śrubami.
I teraz kwestie najważniesze: siedzi się około 2 cm wyżej niż na mocowaniach bez regulacji Cybula, chyba, że zrobię się gąbkotomie fotelowi i usiądzie bez poduszek pod tyłkiem Fotel można fajnie ustawić bliżej tunelu i nie opiera się o boczek (jest na styk). Inna fajna opcja jeśli ktoś używa auta na codziennie to możliwość użytkowania seryjnych pasów - do tej pory nie korzystałem z tej opcji a jest dużo wygodniejsza, przy jednoczesnym posiadaniu szelek dookoła fotela. Na zdjęciach widać fotel maksymalnie odsunięty do tyłu, wydaje mi się, że maksymalne odsunięcie jest dalej niż na mocowaniach cybula.
Przez ostatni czas trochę rozpracowałem temat mocowań i fotela, wobec czego się pochwalę.
Przećwiczyłem dwie konfiguracje:
1. Bez regulacji fotela: najniżej siedzi się na mocowaniach CYBULA, które są kompatybilne z fotelami z bocznym mocowaniem. Fotel jaki mi wszedł na styk to widoczny na zdjęciach Sparco REV. Szerokość u uszach 55 cm, w lędzwiach 44 cm. Oczywiscie lewe ucho opiera się i wgniata boczek drzwi. Wydaje mi się, że niżej nie da się już posadzić fotela, siedziałem idealnie przed kierownicą mając sporo miejsca na kask pod zamkniętym dachem.
2. Regulacja fotela przód tył: jako, że na zawodach autem będą jeździć dwie osoby różnego wzrostu, musiałem wykombinować mocowanie fotela, które pozwoli go przesuwać. Było kilka koncepcji, które się nie sprawdziły ale udało mi się wypracować tą, która była już zaproponowana na 1 stronie przez któryś sklep. Mianowicie: do oryginalnych szyn zdjętych z seryjnego fotela dokupiłem szyny do foteli Mirco: https://fotelemirco.pl/p198,mocowanie-f ... o-mx5.html (na marginesie, mają kiepski sklep nieogarniający płatności online. zamawiasz, czekasz na maila, jak ci odpowiedza na maila to moze dostaniesz nr konta na który musisz zrobić przelew a może nie... ale jak już wyślą to na drugi dzień mocowania są ;] ). Mocowanie najpierwszy przymierzyłem do fotela, pasuje do Sparco więc zdaje się, żę rozpiętość mocowań jest jakaś standardowa dla foteli. Następnie zabrałem się za montaż wszystkiego do auta. Szyny przyczepione serynymi śrubami, mocowania dla fotela przykręcone śrubami M8 o twardości 10.9 wraz z nakrętkami z kołnierzem (klucz 13). Fotel również przykręcony do mocowań tymi samymi śrubami.
I teraz kwestie najważniesze: siedzi się około 2 cm wyżej niż na mocowaniach bez regulacji Cybula, chyba, że zrobię się gąbkotomie fotelowi i usiądzie bez poduszek pod tyłkiem Fotel można fajnie ustawić bliżej tunelu i nie opiera się o boczek (jest na styk). Inna fajna opcja jeśli ktoś używa auta na codziennie to możliwość użytkowania seryjnych pasów - do tej pory nie korzystałem z tej opcji a jest dużo wygodniejsza, przy jednoczesnym posiadaniu szelek dookoła fotela. Na zdjęciach widać fotel maksymalnie odsunięty do tyłu, wydaje mi się, że maksymalne odsunięcie jest dalej niż na mocowaniach cybula.
- Załączniki
-
- umoejscowienie fotela w samochodzie maks do tylu.jpg (292.21 KiB) Przejrzano 7332 razy
-
- seryjne pasy.jpg (336.77 KiB) Przejrzano 7332 razy
-
- wysokosc fotela.jpg (327.19 KiB) Przejrzano 7332 razy
-
- mocowania przykrecone do serynych szyn.jpg (454.06 KiB) Przejrzano 7332 razy
- NA Canada
- NB 1.8 TrackDay edition
- NB 1.6 Liftoza MT'ek edition
- NB 1.8 TrackDay edition
- NB 1.6 Liftoza MT'ek edition
- nikolakis
- Posty: 264
- Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: EZG
- Kontakt:
Poduszka kierowcy wypali, nawet po demontażu czujnika zapięcia pasów, potwierdzone info w NC. Podejrzewam, że domyślnie auto przyjmuje, że jednak w środku siedzi kierowca i chyba w fotelu kierowcy nie ma takiej maty.pistenbully pisze:Jak nie będziesz miał emulatora maty zajętości (jest taki wyraz??) fotela to nie wypali, chyba.
Wysłane z Tapatalka
-
- Donator
- Posty: 3686
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
wydaje mi się że w fotelu kierowcy nie ma czujnika zajętości. Tak jak Nikolakis napisał - zazwyczaj w aucie uczestniczącym w wypadku jedzie kierowca Powyższe tłumaczy różne wtyczki przy fotelu kierowcy i pasażera. Tak jest w nbfl (i w dwóch moich innych daily)nikolakis pisze: ↑21 mar 2019, 23:03Poduszka kierowcy wypali, nawet po demontażu czujnika zapięcia pasów, potwierdzone info w NC. Podejrzewam, że domyślnie auto przyjmuje, że jednak w środku siedzi kierowca i chyba w fotelu kierowcy nie ma takiej maty.pistenbully pisze:Jak nie będziesz miał emulatora maty zajętości (jest taki wyraz??) fotela to nie wypali, chyba.
Wysłane z Tapatalka
-
- Donator
- Posty: 3686
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Musisz dopasować. Podłogę przy tunelu środkowym..... Młotkiem.....
Chyba pepeg ostatnio montował ten fotel w nb. nie wiem tylko czy tutaj opisywał czy na fejsie
Edit: to był bimarco futura a nie mirco
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Mirco WRC na fabrycznej szynie.... ale dużo niżej nie jest. Jakby wyjąć poduchę spod tyłka, byłoby. :> Można też dać na stałe do bocznych, ale tracisz możliwość przesuwania.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Na WRC mam za duże dupsko, ni chu się nie mieszczę. Przede wszystkim zależy mi na siedzeniu nisko, bo kurde kręgosłup mnie boli jak jadę z zamkniętym dachem
Mirco mx5 (dzięki Pepeg! ) na szynach Cybula mocowany do podłogi na moje 180cm/80 kg - jak wyrzeźbiony. Siedzi się na podobnej wysokości jak na fotelach nb z gąbkotomią. Prawe mocowanie docięte żeby było bliżej tunela. Generalnie polecam.
- ochKarol
- Donator
- Posty: 192
- Rejestracja: 25 sie 2016, 11:45
- Model: NC
- Wersja: NiCo
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Miałem w nbfl mirco gt z mocowaniami cybula i po delikatnym wytłumaczeniu miacie że -tak będą tam siedzieć i już! - udało się, fotel trochę wgniatał boczek ale generalnie ok.
Natomiast w NC próbowałem już 2 rodzaje szyn w wersji praktycznej(przesównej) jest sporo wyżej niż w serii natomiast na sztywno do podłogi jest lipa z centralnym schowkiem i otwieraniem wlewu paliwa. Jakiś patenty do NC,?
Natomiast w NC próbowałem już 2 rodzaje szyn w wersji praktycznej(przesównej) jest sporo wyżej niż w serii natomiast na sztywno do podłogi jest lipa z centralnym schowkiem i otwieraniem wlewu paliwa. Jakiś patenty do NC,?
RSSC na UrsynowieLuca pisze:Czy znacie może w Warszawie sklep gdzie można się przymierzyć do różnych foteli kubełkowych?
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
NB 1998 "Piorun"
facebook.com/mx5nbpiorun
mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=20359
facebook.com/mx5nbpiorun
mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=20359
- VooR
- Donator
- Posty: 750
- Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
- Model: NB
- Wersja: Miatoza
- Lokalizacja: Poznań
Ile może mieć w dole i w uszach fotel tak żeby bez hardkoru wszedł do NBFL?
MIRCO MX-5 ma dół 475mm, uszy 520
Bimarco Cobra II ma dół 510mm, uszy 580
Co jest jeszcze warte uwagi?
Nie może być nic węższego od tego (400mm siedzisko), bo mojej grubej dupie już wąsko i tak było
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
MIRCO MX-5 ma dół 475mm, uszy 520
Bimarco Cobra II ma dół 510mm, uszy 580
Co jest jeszcze warte uwagi?
Nie może być nic węższego od tego (400mm siedzisko), bo mojej grubej dupie już wąsko i tak było
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
- lukasz_pszczoua
- Posty: 7
- Rejestracja: 24 lis 2019, 9:49
- Model: NB FL
- Wersja: Special Edition
- Lokalizacja: Warszawa
Panowie!
Prześledziłem wątek, ale nie mogę się zdecydować.
Mam 199cm wzrostu i noszę sie z zamiarem wymiany seryjnego fotela na fotel kubełkowy.
Zależy mi na tym, żeby:
1. siedzieć jak najniżej się da, jakie mocowanie stosować?
2. siedzieć jak najgłębiej się da.
3. żależy mi na tym, żeby mieć największy możliwy sprawdzony model fotela, ale taki, który mnie pomieści i nie będzie niszczył boczka drzwi.
Mam do wyboru:
1. Bimarco Futura
2. Bimarco Cobra II
3. Sparco PRO 2000
Dzięki za rady.
Prześledziłem wątek, ale nie mogę się zdecydować.
Mam 199cm wzrostu i noszę sie z zamiarem wymiany seryjnego fotela na fotel kubełkowy.
Zależy mi na tym, żeby:
1. siedzieć jak najniżej się da, jakie mocowanie stosować?
2. siedzieć jak najgłębiej się da.
3. żależy mi na tym, żeby mieć największy możliwy sprawdzony model fotela, ale taki, który mnie pomieści i nie będzie niszczył boczka drzwi.
Mam do wyboru:
1. Bimarco Futura
2. Bimarco Cobra II
3. Sparco PRO 2000
Dzięki za rady.
Jeśli zamawiasz Mirco MX5 u producenta możesz poprosić o rozgięcie boków siedziska przy produkcji, to daje jakieś 1,5 cm szerzej dla bioder. Po zamontowaniu na mocowaniach od Mirco i oryginalnych szynach fotel opiera się o drzwi w uszach, czuć przy zamykaniu drzwi.
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 18 cze 2018, 21:17
- Model: NB
- Wersja: 1.8 Specmiata
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Wczoraj byłem w Mirco i przymierzałem fotel Mirco ST. Leży mi idealnie, a powiedzieli mi tam, że ostatnio przerabiali taki właśnie fotel, żeby się zmieścił do MX-5 NB. Czy jest tu może ktoś, kto to u nich zamawiał? Chciałbym znać opinię zanim zamówię, żeby się nie okazało, że np. po przeróbce nadal się nie mieści w aucie.
I jeszcze pytanie odnośnie jakości foteli Mirco - nie wiem czy wybrać opcję welurową czy żakardową. Czy ktoś ma fotel Mirco od ponad dwóch lat + użytkuje więcej niż tylko na torze i może się odnieść do jego stanu? Mam na myśli przecieranie, kulkowanie się materiału itp. Ewentualnie zdjęcia mile widziane.
I jeszcze pytanie odnośnie jakości foteli Mirco - nie wiem czy wybrać opcję welurową czy żakardową. Czy ktoś ma fotel Mirco od ponad dwóch lat + użytkuje więcej niż tylko na torze i może się odnieść do jego stanu? Mam na myśli przecieranie, kulkowanie się materiału itp. Ewentualnie zdjęcia mile widziane.
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 18 cze 2018, 21:17
- Model: NB
- Wersja: 1.8 Specmiata
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Ile niżej siedzi się w NB z fotelami Mirco na mocowaniach Cybula na najniższym ustawieniu?
W serii mam 1cm, może 2cm nad głową, więc na pewno nie zmieszczę się w kasku. Teraz wlatują kubły i pojawia się ważne pytanie - czy trzeba wywalać blachy wspawane fabrycznie w podłogę pod mocowanie fotela, czy wystarczy bez tego i też się już zmieszczę?
W serii mam 1cm, może 2cm nad głową, więc na pewno nie zmieszczę się w kasku. Teraz wlatują kubły i pojawia się ważne pytanie - czy trzeba wywalać blachy wspawane fabrycznie w podłogę pod mocowanie fotela, czy wystarczy bez tego i też się już zmieszczę?
Mam mirco s3, w serii musialem się garbić/dotykałem włosami dachu, a obenie mam jakieś 5-7cm zapasu (nbfl, wzrost 193). Mocowanie cybula zakłada się na seryjne otwory, nic nie trzeba przerabiać.Ross pisze: ↑11 mar 2020, 12:47Ile niżej siedzi się w NB z fotelami Mirco na mocowaniach Cybula na najniższym ustawieniu?
W serii mam 1cm, może 2cm nad głową, więc na pewno nie zmieszczę się w kasku. Teraz wlatują kubły i pojawia się ważne pytanie - czy trzeba wywalać blachy wspawane fabrycznie w podłogę pod mocowanie fotela, czy wystarczy bez tego i też się już zmieszczę?