Cześć, co może być przyczyną wolno nagrzewającego się silnika (NC 1.8 '06) ?
W marcu tego roku przy kupnie auta (temp. zewn. około 10 C) silnik nagrzewał się do ok 60-70C, padła decyzja na wymiane termostatu, objawy odrazu zniknęły.
Przez cały czas wszystko było dobrze, temperatura szybko rosła i trzymała sztywno 90C.
Gdy ostatnio temperatury obniżyły się do 0C powstał inny problem - nagrzewa się, ale bardzo wolno, trzeba przejechać min. 20km w mieście do tego żeby wskazówka skoczyła do połowy, po czym gdy wyjadę na trase gdzie mogę rozwinąć większą prędkość - wskazówka znów się powoli obniża. Dopiero jak wrzucam wyższe obroty, wtedy temp. się stabilizuje. Normalnie pomyślałbym że to termostat ale czy jest szansa że mógł paść po 15tyś km? (termostat - vernet 82C)
Długo nagrzewający się silnik
temperatura silnika, termostat
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Nie wiem jakie temperatury otwarcia mają seryjne NC ale wg tego co piszesz masz zbyt zimny termostat, 82 stopnie to mało, w efekcie wydajny układ nie pozwala się dogrzać w zimniejszej porze roku.
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Ostatnio wymieniałem bo kupiłem NC z padniętym termostatem i innych niż 82 stopnie nie znalazłem i taki też zakupiłem. Ogrzewanie działa jak głupie ale jak jest na minusie to też trochę mija zanim się nagrzeje - nim dojadę do pracy zawrotne 4km ogrzewanie fotela już parzy a z nawiewu dopiero zaczyna coś ciepłego lecieć gdzie w NB czy RX8 na tym samym dystansie w połowie drogi już dawno była sauna
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
No u mnie tak było właśnie przy zaciętym termostacie, podczas jazdy max 63 stopnie i zimno w aucie, po przejechaniu kilku kilometrów jak zgasiłem i po kilku minutach odpaliłem to na chwilę wskazówka wędrowała do połowy skali. Po zakupie samochodu we Wrocławiu wracałem 200km A4 i wskazówka chodziła góra dół na pierwszej ćwiartce skali. Wymiana termostatu zlikwidowała problem w 100%.
- Ziolko73
- Donator
- Posty: 316
- Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
- Model: NC
- Wersja: 1.8/2.5
- Lokalizacja: Będzin
U mnie po zakupie mazdy przy temperaturach lekko powyżej zera wskazówka temp. też nie dochodzi do połowy skali, więc pewnie termostat do wymiany. Ile taki oryginał może kosztować? Termostat siedzi w plastikowej obudowie? Nie mogę go zlokalizować:(
Są jakieś serwis manuale dostępne w sieci?
Są jakieś serwis manuale dostępne w sieci?
Bomi,a co z tym szarpaniem,może byś coś napisał/zakończył ...
viewtopic.php?f=72&t=30318&view=unread#unread


viewtopic.php?f=72&t=30318&view=unread#unread
1.(2009-2012) 1.6 2002 Laser Blue
2.(2012-2016) 1.8 2005 Nordic Green (Impuls)
3.(2016-2021) 2.0 2010 Stormy Blue
2.(2012-2016) 1.8 2005 Nordic Green (Impuls)
3.(2016-2021) 2.0 2010 Stormy Blue
O kurcz, zapomniałem napisać. Już skrobię posta. Dzięki za przypomnienieMiatacz pisze: ↑14 sty 2020, 20:50Bomi,a co z tym szarpaniem,może byś coś napisał/zakończył ...![]()
![]()
viewtopic.php?f=72&t=30318&view=unread#unread

Zarówno 1.8 jak i 2.0
