Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
trafiłem na coś takiego:
https://www.ebay.pl/itm/Mk2-Mazda-MX5-E ... SwEppUSlZF
gdzieś w odległych czeluściach internetu wyczytałem że tańsze poli potrafią być luźne po przykręceniu, ktoś kupował z Anglii? co sądzicie o tych konkretnych poli?
https://www.ebay.pl/itm/Mk2-Mazda-MX5-E ... SwEppUSlZF
gdzieś w odległych czeluściach internetu wyczytałem że tańsze poli potrafią być luźne po przykręceniu, ktoś kupował z Anglii? co sądzicie o tych konkretnych poli?
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Nie polecam, to prawdopodobnie chińczyki. Z luźnymi się jeszcze nie spotkałem ale kiepskie poliuretany to koszmar przy zakładaniu.misiek1_9 pisze: ↑06 gru 2019, 10:30trafiłem na coś takiego:
https://www.ebay.pl/itm/Mk2-Mazda-MX5-E ... SwEppUSlZF
gdzieś w odległych czeluściach internetu wyczytałem że tańsze poli potrafią być luźne po przykręceniu, ktoś kupował z Anglii? co sądzicie o tych konkretnych poli?
dzięki!! to zostaje tylko Olkuszmutra pisze: ↑06 gru 2019, 10:37Nie polecam, to prawdopodobnie chińczyki. Z luźnymi się jeszcze nie spotkałem ale kiepskie poliuretany to koszmar przy zakładaniu.misiek1_9 pisze: ↑06 gru 2019, 10:30trafiłem na coś takiego:
https://www.ebay.pl/itm/Mk2-Mazda-MX5-E ... SwEppUSlZF
gdzieś w odległych czeluściach internetu wyczytałem że tańsze poli potrafią być luźne po przykręceniu, ktoś kupował z Anglii? co sądzicie o tych konkretnych poli?

Rollbar X od Staffa - ktoś może posiada? Niestety nie mogę znaleźć opinii o nim w MX-5. Jak to wygląda w porównaniu do wykonania od JaPa Racing czy Cybula?
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Olkusz też dupy nie urywa: mam u siebie w twardości 85 i było kilka problemów przy montażu i pomisiek1_9 pisze: ↑06 gru 2019, 11:00dzięki!! to zostaje tylko Olkuszmutra pisze: ↑06 gru 2019, 10:37Nie polecam, to prawdopodobnie chińczyki. Z luźnymi się jeszcze nie spotkałem ale kiepskie poliuretany to koszmar przy zakładaniu.misiek1_9 pisze: ↑06 gru 2019, 10:30trafiłem na coś takiego:
https://www.ebay.pl/itm/Mk2-Mazda-MX5-E ... SwEppUSlZF
gdzieś w odległych czeluściach internetu wyczytałem że tańsze poli potrafią być luźne po przykręceniu, ktoś kupował z Anglii? co sądzicie o tych konkretnych poli?![]()
w takim razie... najlepszy kompromis?Olkusz przewija się najczęściej, zarówno tu jak i na innych forach, czy doświadczeni forumowicze którzy przerabiali już nie jeden remont w Madzi mają może jakieś inne sugestie, rady odnośnie tulei zawieszenia?
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Ja nie jestem zadowolony z Olkusza, będę próbował jeszcze strongflexa przed powrotem do OE tulei żeby mieć porównanie. Cenowo podobnie jak Olkusz (wpisujesz mazda5 i masz ekstra 5% rabatu do tego co obecnie oferują na stronie).
- lukasz_pszczoua
- Posty: 7
- Rejestracja: 24 lis 2019, 9:49
- Model: NB FL
- Wersja: Special Edition
- Lokalizacja: Warszawa
W wielu miejscach różnie piszą.
Czy moc silnika w NBFL z rynku USA, jest inna niż w wersji Europejskiej?
Czy ma 146 koni?
Czy moc silnika w NBFL z rynku USA, jest inna niż w wersji Europejskiej?
Czy ma 146 koni?
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
moim zdaniem jesli jest problem z immo i chcemy koniecznie wymieniac moduly to trzeba wymienic calosc ecu+sterownik immo+kluczyki
alternatywa to programowanie immo, wtedy nie trzeba nic wymieniac o ile jest sprawne
alternatywa to programowanie immo, wtedy nie trzeba nic wymieniac o ile jest sprawne
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Cześć.
Chcę się zabrać za malowanie pokrywy zaworów.
Polecicie czym ją wymalować? Myślałem o czarnym macie.
Jak już będę miał rozebraną, to co polecacie od razu sprawdzić / wymienić?
Rozrząd był robiony w 2017 r.
Chcę się zabrać za malowanie pokrywy zaworów.
Polecicie czym ją wymalować? Myślałem o czarnym macie.
Jak już będę miał rozebraną, to co polecacie od razu sprawdzić / wymienić?
Rozrząd był robiony w 2017 r.
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Jeśli odpowiada Ci taki efekt:

To tym polakieruj:
https://allegro.pl/oferta/farba-do-siln ... 7415399217
Przy demontażu pokrywy wymień uszczelkę na nową OE.
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Orientuje się ktoś, czy plastikowe nadkola od NC1 (czyli pierwsza wersja NC) da radę dopasować do zderzaka od NC3 (czy jak kto woli NCFL2)? Wiem, że standardowo są inne i mają inne numery części - nie o to pytam. Czy da się dopasować przedliftowe, żeby nie kupować nowych? Zabieram się za przekładkę zderzaka z polifta, chcę to zrobić maksymalnie budżetowo, wszystkie tematy w miarę opanowane, jednak została kwestia tych nadkoli, a niestety w aso ponad 500zł/netto sztuka za te przednie części, o górne nawet nie pytałem. Masakra jakaś... Dla porównania te błyszczące 3 maskownice grilla wyszły mnie w aso 382zł brutto, 3 elementowa fabryczna dokładka też około 300 netto stąd nie rozumiem ceny tych nadkoli i chciałbym to jakoś obejść, jeśli się da 

Poleci ktoś narzędzia do wymiany kół w garażu?
Akurat padł mi klucz, czas na coś nowego.
Myślałem o kluczu dynamometrycznym + kluczu udarowym elektrycznym na kabelek.
Nie prowadzę serwisu, wystarczy żeby te parę razy do roku przed torowaniem zadziało i usprawniło wymiane.
Akurat padł mi klucz, czas na coś nowego.
Myślałem o kluczu dynamometrycznym + kluczu udarowym elektrycznym na kabelek.
Nie prowadzę serwisu, wystarczy żeby te parę razy do roku przed torowaniem zadziało i usprawniło wymiane.
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Jak potrzebujesz klucza do zmiany kół na torze to raczej taki na baterie niż na kabelek.brateq pisze: ↑26 gru 2019, 15:11Poleci ktoś narzędzia do wymiany kół w garażu?
Akurat padł mi klucz, czas na coś nowego.
Myślałem o kluczu dynamometrycznym + kluczu udarowym elektrycznym na kabelek.
Nie prowadzę serwisu, wystarczy żeby te parę razy do roku przed torowaniem zadziało i usprawniło wymiane.
Co do dynamometrycznego to do kół każdy średniej klasy (od stówki w górę) będzie ok.
Ze swojej strony mogę polecić zakup torque stick'a, czyli takiej przedłużki która ogranicza moment dokręcania kluczem udarowym.
Przydaje się przy dokręcaniu kół. Tutaj masz cały komplet:
https://www.tools-tech.pl/zestaw-przedl ... szt-triumf
ja kupiłem sobie pojedyńczy, skalibrowany na 100 Nm, bo wszytkie auta mam w tej okolicy jeżeli chodzi o moment dokręcania śrub/nakrętek kół. I tak powinno się koła dokręcić kluczem dynamometrycznym na koniec, ale przynajmniej masz gwarancję że nie przeciągniesz gwintu.
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 25 sie 2018, 22:58
- Model: NA
- Wersja: Standard
- Lokalizacja: Radoszyce TKN / Grębenice EOP
- Kontakt:
Mam maly problem w mojej NA. Po ogledzinach zauwazylem wode w bagazniku po lewej stronie. Diagnoza- uszczelke lampy szlak trafil. Czy dostane gdzies nowa czy musze z czegos dorabiac? Tylko z czego?!
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
OE kosztują coś 40pln za sztukę jak dobrze pamiętam. Wyślij zapytanie na biuro@carspeed.pl
- Hookie
- Donator
- Posty: 3423
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NC
- Wersja: 2.0T
- Lokalizacja: Sosnowiec
Staby Eibacha 27 / 16 mm do ND? Jakieś przeciw, czy same za? Coś trzeba dokupić czy wystarczy to co na obrazku:
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
Chciałbym podmienić otwarty dyfer w NBFL 1.8 5b na coś ciekawszego.
Widzę że Fuji to koszt ~1000zł (lub u nas za 800zł z przebiegiem 110k: viewtopic.php?f=30&t=30537&p=506832&hilit=fuji#p506832)
Torsena ciężko dostać, a jak jest to w kwocie ~2500zł.
Warto inwestować w używanego Fuji? Na co zwrócić uwagę przy kupnie?
Widzę że Fuji to koszt ~1000zł (lub u nas za 800zł z przebiegiem 110k: viewtopic.php?f=30&t=30537&p=506832&hilit=fuji#p506832)
Torsena ciężko dostać, a jak jest to w kwocie ~2500zł.
Warto inwestować w używanego Fuji? Na co zwrócić uwagę przy kupnie?
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
jak nie masz budżetu na torsena to możesz rozważyć. Ja bym nie kupił, chyba że widziałeś auto z którego został wyciągnięty i wiesz że działa.brateq pisze: ↑10 sty 2020, 13:15Chciałbym podmienić otwarty dyfer w NBFL 1.8 5b na coś ciekawszego.
Widzę że Fuji to koszt ~1000zł (lub u nas za 800zł z przebiegiem 110k: viewtopic.php?f=30&t=30537&p=506832&hilit=fuji#p506832)
Torsena ciężko dostać, a jak jest to w kwocie ~2500zł.
Warto inwestować w używanego Fuji? Na co zwrócić uwagę przy kupnie?
- VooR
- Donator
- Posty: 754
- Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
- Model: NB
- Wersja: Miatoza
- Lokalizacja: Poznań
Oj tam, wiadomo że torsen lepszy, ale odczarujmy ten mit o Fuji. Wadliwe były z początku produkcji tylko, reszta spina i wcale nie pada tak szybko. A obecnie ceny torsena są takie, że za to 2 albo 3 sztuki Fuji można nabyć.
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Spinają wszystkie- nieważne z którego etapu produkcji. Problem w tym że jak pogubią zęby to nie spinają. Widziałem powyłamywane blaszki w dyfrach z różnych roczników i z rozsądnym przebiegiem.
Jeżeli ktoś nie upierdala samochodu na torze i nie jest maniakiem parkingowych driftów to Fuji na spokojnie wystarczy. Faktem jest, że Torsen jest niemal nie do zajechania. Tego o Fuji powiedzieć się nie da bo są tego żywe przykłady. Nie mniej jednak, zgadzam się z VooRem. Nie można skazywać Fuji od razu na przegraną pozycję. Kosztuje prawie 3 razy mniej a daje taki sam efekt, póki jest cały

Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Ale ja nie mówię, że to nie jest opcja - jak komuś nie przeszkadza wymiana dyfra co pewien czasBless pisze: ↑10 sty 2020, 16:40Jeżeli ktoś nie upierdala samochodu na torze i nie jest maniakiem parkingowych driftów to Fuji na spokojnie wystarczy. Faktem jest, że Torsen jest niemal nie do zajechania. Tego o Fuji powiedzieć się nie da bo są tego żywe przykłady. Nie mniej jednak, zgadzam się z VooRem. Nie można skazywać Fuji od razu na przegraną pozycję. Kosztuje prawie 3 razy mniej a daje taki sam efekt, póki jest całyA jak się rozłamie to wymieniasz na jeden z dwóch pozostałych, które kupujesz w cenie jednego torsena.
