Intercooler do MX-5'ki
Jakie wymiary srebrnego kaloryfera?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Mam pytanie takie jak w opisie tematu: jakiej wielkości IC będzie najbardziej odpowiedni do MX-5'ki NBfl? (domyślam się, że do NA/NB pasuje identyczny?)
Mam na myśli zachowanie optimum pomiędzy chłodzeniem powietrza, chłodzeniem wody (przesłonięciem fabrycznej chłodnicy) oraz pojemnością dolotu...
Większość sprzedawców z ebay'a oferujących uniwersalne ICki sugeruje rozmiar 27x7x2,5" (69x18cm). Czy taki wymiar będzie odpowiedni?
Mam na myśli zachowanie optimum pomiędzy chłodzeniem powietrza, chłodzeniem wody (przesłonięciem fabrycznej chłodnicy) oraz pojemnością dolotu...
Większość sprzedawców z ebay'a oferujących uniwersalne ICki sugeruje rozmiar 27x7x2,5" (69x18cm). Czy taki wymiar będzie odpowiedni?
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
- pmcomp
- Posty: 2623
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is Miziak
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
Dżunior pisze:Większość sprzedawców z ebay'a oferujących uniwersalne ICki sugeruje rozmiar 27x7x2,5" (69x18cm). Czy taki wymiar będzie odpowiedni?
Hmm, TDR oferuje dedykowany do Miaty IC o wymiarach 16x8x3" czyli 45x20x7,5cm. Nie zasłania on wtedy całkiem chłodnicy czy obu chłodnic w przypadku klimatyzacji.
Ale TDR nie jest reprezentatywny bo ma podobno znakomitą sprawność i dlatego może być mniejszy. Poza tym, patrząc na jego cene jest chyba wykonany ze złota

Begi w swoim rozwiązaniu tez oferuje mały IC, z pamięci 18". Czyli coś w tym jest.
27" zatka Ci chyba cała dziurę z przodu.
Ale ja na razie jestem tylko teoretykiem ... niech sie wypowiedzą już uturbieni.
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
Dżunior pisze:Większość sprzedawców z ebay'a oferujących uniwersalne ICki sugeruje rozmiar 27x7x2,5" (69x18cm). Czy taki wymiar będzie odpowiedni?
Dość potężny stwór


Moim zdaniem nie warto przesadzać, mojego włożyłem na styk nic nie przesuwając - z większym trzeba by mocno kombinować.
Most people will tell you to use the largest intercooler you can fit. While you want the largest surface area possible, there are other things to consider when sizing an intercooler:
1. Do not block a lot of airflow to your radiator. (The air passing through the intercooler will be hotter than in front of it)
2. Match the intercooler size to the engine's airflow for the most efficient system.
3. Too big of an intercooler wastes your money…the efficiency increase of utilizing runners longer than 18-20" is minimal at best.
4. Keep pressure drops across the core to a minimum, 1.5 psi at full boost max.
5. Quality can make up for size. A better conducting cooling medium, such as aluminum, will increase the drop in temperature.
6. Mount the intercooler so it can get the most air that passes over the fins.
7. Seal the intercooler and direct the airflow to increase efficiency.
8. 6-7 sq. in. of internal flow per 100BHP
Pozdrawiam!
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Mayk pisze: U siebie mam 55x14cm a i tak zajmuje cały wlot powietrza - myślałem, że wypadnie trochę mniejszy.
Mayk, podajesz wymiar rdzenia czy wymiar po obrysie zewnętrznym?
Czy [URL=http://cgi.ebay.com/ebaymotors/27X5-5-FRONT-MOUNT-INTERCOOLER-ACURA-INTEGRA-DC2-RSX-GS_W0QQitemZ180429408554QQcmdZViewItemQQptZMotors_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item2a026e492a]taki intercooler[/URL] wejdzie za zderzak bez większej rzeźby?

I dodatkowe pytanie: jaką średnicę powinno mieć wejście i wyjście takiego ICka? 2/2.25/2.5"?
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Ja niegdyś zakupiłem na ebay taniego chinola dedykowanego do Miaty. Mieścił się idealnie pomiędzy bocznymi ściankami przedniej części osłony silnika. Pamiętam że długo rozważałem zakup pomiędzy dwoma dedykowanymi- wyższym i niższym modelem. Wybrałem wyższy który jest wysokości połowy chłodnicy i przesłania całkowicie wlot powietrza w zderzaku. Ale jakoś si etym nie przejmuję ponieważ powietrze najzwyczajniej przepływa pomiedzy lamelami icka i dalej rozpędzone wpada na chłodnicę. Jeździłem bez turbo oraz z doładowaniem bez podłączego icka na ciśnieniu 0,35 bara i nie miałem najmniejszych problemów z temperaturą silnika. Mój posiada króćce przyłączeniowe o średnicy 2,5".
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
A mógłbyś podać wymiary samego rdzenia powyższego ICka? Jaką długość i wysokość ma ta ażurowa część?
Ps. Na tej fotce fajnie widać Twoje zabezpieczenie antykorozyjne podwozia.

Ps. Na tej fotce fajnie widać Twoje zabezpieczenie antykorozyjne podwozia.


MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Dzięki za pomoc.
Zatem te zamówione przeze mnie i przez rafała będą identyczne - po przeliczeniu z cali na centymetry wychodzi 68,5[cm] długości całkowitej i 53,4[cm] części żeberkowanej. Z tym, że Ty masz chyba ICka o wysokości 17,5[cm] a nasze będą o 1,5" niższe.

Zatem te zamówione przeze mnie i przez rafała będą identyczne - po przeliczeniu z cali na centymetry wychodzi 68,5[cm] długości całkowitej i 53,4[cm] części żeberkowanej. Z tym, że Ty masz chyba ICka o wysokości 17,5[cm] a nasze będą o 1,5" niższe.
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Yanik, PW.
Pozdr
eM
Pozdr
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- majk
- Posty: 2113
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
A od Transita to nie łaska?
taki ładny kawałek aluminium z rasowego auta RWD 


Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
- majk
- Posty: 2113
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
http://unoturbo.pl/viewtopic.php?f=6&t=3122
Chcesz to Ci nawet na spota przywiozę albo jak któregoś dnia będę jechał z domu do Warszawy;p
Chcesz to Ci nawet na spota przywiozę albo jak któregoś dnia będę jechał z domu do Warszawy;p
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T