Poddaje się z szukaniem samemu przyczyn. Mazdunia umówiona do elektromechanika:)Alex pisze: ↑06 sie 2019, 8:21
jestem za sprawdzaniem polaczen, to dosc czesty problem.mutra pisze: ↑05 sie 2019, 21:56Z rzeczy które możesz zrobić sam to posprawdzaj kable od alternatora czy nie są luźne. Możesz też sprawdzić natężenie ładowania jeżeli twój miernik ma odpowiedni zakres. Natężenie powinno być 60A-65A dla silników przed 2000 r, a po 2000r 80A.
jakbys sprawdzał natężenie to pamiętaj żeby zmienić podłaczeni kabli w mierniku na ampery bo usmażysz miernik (wiem bo mi się udało)
Ale pomiar pradu ladowania multimetrem nieeeeee!!!! Raz ze trzeba do tego celu rozpiac obwod, duza szansa na zwarcie od paletajacych sie kabli, dwa ze pomiar pradow 50-80A multimetrem ktory ma zakres 10 lub 20A i chinskie przewody z miedzia w ilosci sladowej to pomysl zly pod kazdym wzgledem. Duze prady mierzy sie multimetrem cęgowym, bez rozpinania obwodu. Nie kombinujcie inaczej
cyfrowy-miernik-cegowy.jpg
Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 25 sie 2018, 22:58
- Model: NA
- Wersja: Standard
- Lokalizacja: Radoszyce TKN / Grębenice EOP
- Kontakt:
Pany i panewki... tlumik w rozsadnych pieniazkach potrzebuje do NA przedlift.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
DamianSzatan, mogę Ci za 150pln odpalić cały catback OE w ładnym stanie z kompletnymi osłonami, leży mi na strychu. Byłby od odbioru w Krakowie za ok. tydzień najwcześniej. W razie czego pisz PW
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
pewnie masz racje, bylo to pierwsze lepsze zdjecie z netu, nie przygladalem sie. Chodzilo o zasade pomiaru cegi vs kable
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Hey,
szybkie pytanie- to jest tłumik środkowy z katalizatorem? Dostałem jeszcze od poprzedniego właściciela i coś ten katalizator wydaje mi się za mały
szybkie pytanie- to jest tłumik środkowy z katalizatorem? Dostałem jeszcze od poprzedniego właściciela i coś ten katalizator wydaje mi się za mały

- Załączniki
-
- 2019-07-16 19.08.24.jpg (1.58 MiB) Przejrzano 3585 razy
To sam katalizator + y-pipe, tłumik środkowy jest przykręcany do tego jako następny element
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Wielka prośba do posiadaczy NA bo nie mam jeszcze auta pod ręką, a gorączka zakupowa musi trwać - jest ktoś w stanie zmierzyć mi:
a) wysokość od podłogi bagażnika do uszczelki klapy wewnątrz, po tylnym pasie - wystarczy postawić taśmę w bagażniku na podłodze przy tylnym pasie i odczytać co pokazuje na wysokości, gdzie zaczyna się uszczelka,
b) rozstaw oraz ilość kołków tapicerki tylnego pasa.
Będę zobowiązany, a jeśli uda mi się wymodzić co planuję to podzielę się (być może głupim) pomysłem.
a) wysokość od podłogi bagażnika do uszczelki klapy wewnątrz, po tylnym pasie - wystarczy postawić taśmę w bagażniku na podłodze przy tylnym pasie i odczytać co pokazuje na wysokości, gdzie zaczyna się uszczelka,
b) rozstaw oraz ilość kołków tapicerki tylnego pasa.
Będę zobowiązany, a jeśli uda mi się wymodzić co planuję to podzielę się (być może głupim) pomysłem.
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 25 sie 2018, 22:58
- Model: NA
- Wersja: Standard
- Lokalizacja: Radoszyce TKN / Grębenice EOP
- Kontakt:
Wylal mi sie lewy tylny amortyzotor. Macie jakies fajne dosc dobre i stosunkowo tanie kity na dwie osie? Zastanawiam sie nad gwintem (ta-technix czy jakos tak) z popularnego serwisu ogloszeniowego w cenie 1000zl.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 08 sie 2019, 20:18 przez DamianSzatan, łącznie zmieniany 1 raz.
Haha mistrz
czekam na więcej informacji 
Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka


Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka
Lyfted?


Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Ostatnio sporo jeżdżę po zmroku i stwierdziłem, że moje żarówki halogenowe do jazdy dziennej (HB4) nie dają rady.
Chciałbym zainwestować w jakieś lepsze żarówki. Co polecacie?
Czy jest sens inwestować w drogie żarówki LED tego typu?
https://allegro.pl/oferta/osram-ledrivi ... 7596836471
Chciałbym zainwestować w jakieś lepsze żarówki. Co polecacie?
Czy jest sens inwestować w drogie żarówki LED tego typu?
https://allegro.pl/oferta/osram-ledrivi ... 7596836471
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Na pewno posiadanie takich żarówek w głównych lampach jest nielegalne, nie wiem czy oślepiają jak chińskie ksenony, ale tak czy tak poszukałbym homologowanego źródła światła o większej skuteczności (nie mówię o żarówkach 100W, które też nie są dopuszczone do ruchu poza tym, że niszczą lampy i topią wiązki). Są na rynku żarówki emitujące więcej lumenów. Reszta to odpowiednia regulacja lamp i ewentuanie zadbanie o klosze bo nie wiem w jakim masz je stanie, może polerka by im się przydała.Mat pisze: ↑09 sie 2019, 11:08Ostatnio sporo jeżdżę po zmroku i stwierdziłem, że moje żarówki halogenowe do jazdy dziennej (HB4) nie dają rady.
Chciałbym zainwestować w jakieś lepsze żarówki. Co polecacie?
Czy jest sens inwestować w drogie żarówki LED tego typu?
https://allegro.pl/oferta/osram-ledrivi ... 7596836471
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
@mat Osram Nightbreaker dają radę w nbfl. Ale i tak nie przeskoczysz tego, że mx-5 jest niska. I każdy SUV Cię oślepi. Podobnie jak osobówki z nieuregulowanymi światłami...
Sent from my PH-1 using Tapatalk
Sent from my PH-1 using Tapatalk
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry


No i zrobiło się ciekawie... (albo raczej nie ciekawie)mutra pisze: ↑05 sie 2019, 21:56jeżeli napięcie ładowania mierzony na klemach nie spada poniżej 13 i nie rosnie powyżej 15 to napięcie jest prawidłowe.
Z rzeczy które możesz zrobić sam to posprawdzaj kable od alternatora czy nie są luźne. Możesz też sprawdzić natężenie ładowania jeżeli twój miernik ma odpowiedni zakres. Natężenie powinno być 60A-65A dla silników przed 2000 r, a po 2000r 80A.
nastepny krok to elektryk samochodowy albo wymontowanie alternatora i oddanie do sprawdzenia. Jakby coś to ja bym chyba raczej regenerował, chyba że dostaniesz tanio uzywany z gwarancją rozruchową.
jakbys sprawdzał natężenie to pamiętaj żeby zmienić podłaczeni kabli w mierniku na ampery bo usmażysz miernik (wiem bo mi się udało)
Polecany elektro mechanik - wymienił regulator napięcia, sprawdził dokładnie alternator wszystko jest okej a lampka nadal się pali...
Miał problem ze znalezieniem jakiś sensowych schematów do Mazdy NB. Wygrzebał układ miedzy sterownikiem silnika i alternatorem i tam też jest okej.
Wiec pytanie czy coś się nie dzieje z samą lampką na desce lub w samym sterowniku silnika.
Dwa pytania.
Czy ktoś kiedyś miał taką sytuacje?
I czy ktoś ma pełne schematy układów elektrycznych do Mazdy NB 99?
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
mozna rzec klasyka, pare osob juz wojowalo z tematem. W NB uklad sterujacy alternatorem jest w ECU
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 25 sie 2018, 22:58
- Model: NA
- Wersja: Standard
- Lokalizacja: Radoszyce TKN / Grębenice EOP
- Kontakt:
Czy to do NA?
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
niestety nie bardzo umiem rozwinac, kojarze ze pare watkow tego typu przewinelo sie przez forum. Chyba bedziesz musial uzyc szukajki.
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Próbowałem coś szukać ale ludzie piszą w kontekście ECU (btw. rozumiem, że to po prostu komputer?) w przypadku braku ładowania.
A ja ładowanie mam książkowe

- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
ECU to sterownik silnika, potocznie zwany komputerem. Wydaje mi sie ze w NB lampka tez steruje ECU, ale sprawdz to w schemacie.
np. tu
http://www.mellens.net/mazda/index.html
np. tu
http://www.mellens.net/mazda/index.html
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl