Nie wiem jak jest w NA ale podejrzewam że tak samo jak w NB bo akumulator jest taki sam. Prawidłowy prąd ładowania (czyli mierzony na klemach przy włączonym silniku) powinien być około 14.5V U mnie jest 14.6 w jednym aucie i 14.78 w drugim.Maniek19PL pisze: ↑01 sie 2019, 13:00witam, przeszukiwałem forum i zajrzałem do tego tematuA żeby już nie bałaganić to zapytam tutaj
aku sprawdzony na zgaszonym silniku 12,38 V
po po przekręceniu zapłonu, bez zapalania napięcie spada do 11,74
na zapalonym po paru minutach ( w samochodzie wszystko wyłączone - bez świateł/bez radia) pokazuje 13,23 V
parę dni z rzędu z do pracy i z pracy (około 10 km przez miasto) coraz to słabiej kręcił rozrusznikiem, aż wczoraj przekręcił 1 czy 2 raz i koniec- z parkingu trzeba było pchać samochód
można jednoznacznie określić czy za mało ładuje alternator (czyli alternator do sprawdzenia) , czy akumulator coś z nim nie tak(i nie daje się ładować większym napięciem ) ?
12.38V na zgaszonym aucie to tak na granicy - teoretycznie powinno być 12.5V.
Też przerabiam temat zdechniętego aku :/ Sprawdź sobie dla porządku czy coś Ci w aucie nie ciągnie za dużo prądu (podłącz szeregowo multimetr do minusa i minusowej klemy, i zmierz ile amperów ciągnie przy wyłączonym zapłonie)