[połączony] Jakie spalanie w MX-5

jak bardzo paliwozerne sa silniki w waszych miatkach

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

21 maja 2007, 19:14

kamil pisze:15 na 100 na autostradzie to nie za duzo?

6000 obr cały czas, 190 i aerodynamika kiosku ruchu - nie ma co się dziwić.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
s-back
Posty: 9
Rejestracja: 18 maja 2007, 20:49

21 maja 2007, 21:44

heh no właśnie o to chodzi niezbyt duży silniczek musi pchać opornie przeciwstawiającą sie aerodynamice bude i jeszcze napędzac cały wał napędowy gdzie są kolejne straty mocy, więc kolego nie ma co sie spierać ze miatka mało pali ale cuż za przyjemności wynikajace z jazdy cabrio i jeżdżenia boczkiem po zakrętach sie płaci... jak to sie mówi??? nie ma nic za darmo...??? :wink:
kamil
Posty: 202
Rejestracja: 22 kwie 2007, 23:24

21 maja 2007, 23:00

Konrad pisze:
kamil pisze:15 na 100 na autostradzie to nie za duzo?

6000 obr cały czas, 190 i aerodynamika kiosku ruchu - nie ma co się dziwić.
to wszystko wyjasnia :smile:
xxx
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

22 maja 2007, 7:14

a ja sie zastanawiam jaki konrad ma ochraniacz od wiatru :wink: bo raczej watpie, ze przy standardowym nie urwalo by mu glowy :razz:
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

22 maja 2007, 7:52

s-back pisze:heh no właśnie o to chodzi niezbyt duży silniczek musi pchać opornie przeciwstawiającą sie aerodynamice bude i jeszcze napędzac cały wał napędowy gdzie są kolejne straty mocy, więc kolego nie ma co sie spierać ze miatka mało pali ale cuż za przyjemności wynikajace z jazdy cabrio i jeżdżenia boczkiem po zakrętach sie płaci... jak to sie mówi??? nie ma nic za darmo...??? :wink:

Mnie Corsa 1.0 Twinport potrafi spalić 11 na trasie do Warszawy, czyli te przyjemności nie wychodzą tak drogo;)
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
PT
Posty: 81
Rejestracja: 17 paź 2006, 19:48
Lokalizacja: Tczew

24 maja 2007, 10:27

U mnie przy normalnej jezdzie, 80% za miastem, 20% miasto, spalanie wychodzi ok. 7,3 (silnik 1.6). Ostatnio bylismy Miatą na tygodniowych wakacjach (bardzo zaskoczyl mnie pakowny bagaznik, ktory bez trudu polknal bagaze) i zrobilismy 4.000 km glownie po autostradach. Nie przekraczajac 140 km/h spalanie wynioslo ok. 8 l/100km.
Ancymon
Posty: 210
Rejestracja: 02 sty 2007, 12:59
Lokalizacja: Z za zakrętu..

24 maja 2007, 10:33

PT zapomniałem Ci napisać: warsztacik jest na ul. Schuberta (coło Kerfura;) na morenie. Dokładny adres muszę wyszperać.
PT
Posty: 81
Rejestracja: 17 paź 2006, 19:48
Lokalizacja: Tczew

24 maja 2007, 12:09

Dzieki Marek:) Skontaktuje sie niedlugo z Toba, ale w innej sprawie:)
Ancymon
Posty: 210
Rejestracja: 02 sty 2007, 12:59
Lokalizacja: Z za zakrętu..

24 maja 2007, 21:19

trzeba spotkania;) jak się zdzowniliśmy to nagle mi się młyn straszny zrobił więc nie porozumiewałem się zbyt składnie;) ale spocik to dobry pomysł!! Pozdrawiam
tremba
Posty: 39
Rejestracja: 25 mar 2007, 17:36
Lokalizacja: Gdynia

25 maja 2007, 6:06

Ancymon daj znac to i ja podjade.
mihau
Posty: 145
Rejestracja: 10 lis 2005, 13:20
Lokalizacja: Warszawa

27 maja 2007, 8:10

Ile pali i dlaczego tak dużo ?

NBFL 1.8 sport, 6 biegów (wiec brak porównania w klubie)
minimum historyczne -7,8 l/100km - trasa, 98ron, super spokojna jazda
Na codzień - w trasie ok 9l, w miescie ok 12-13l.

Przy agresywnej do bardzo agresywnej jeździe. Jak mam "ostry tydzień" to nawet 14-15l/100km.

Duzo ? Duzo to pali V8 w ciezkim aucie (do 30l/100km) ;-) Ze wiecej niż inne auta ? Jak sie porównuje realne spalanie w jednym z danymi producenta w drugim to wiecej pali zaiste ;)

Jak sie porównuje real do reala z podobnymi silnikami (pojemność, moc, styl) to pali wiecej to auto które bardzie szepce ci do ucha "no dawaj stary, dawa, ten zakret wyglada bardzo smacznie, a potem ognia i następny zakrecik" ;-))))))

zreszta spalanie to dla mnie jedynie jeden z sygnałów co sie dzieje w samochodzie. Czy nagle nie skacze lub nie spada co sygnalizowałoby problemy.

tankuje Racinga.

mihau
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

27 maja 2007, 10:03

mihau pisze:NBFL 1.8 sport, 6 biegów (wiec brak porównania w klubie)

tunix mial, ale nowy nabywca chyba nie pokazuje sie na forum :wink:
kempi
Posty: 49
Rejestracja: 26 kwie 2007, 4:44
Lokalizacja: USA, Chicagoland
Kontakt:

31 maja 2007, 14:35

Po uwaznych przeliczeniach z mil/galon na l/100km wyszlo mi nastepujaco:

Na codzien (przedmiescia) 9-10 l/100km, trasa 8 (do 125 km/h) 9-10 (powyzej).
W zimie to samo, ale z hardtopem.
2 dni wyscigow (50 km) + 300km na trasie = okolo 13 l/100km

1.8 2001 NB 5 biegow szpera 4.3, predkosciomierz ok. 1% bledu (wg. GPS).

Konrad pisze:6000 obr cały czas, 190 i aerodynamika kiosku ruchu - nie ma co się dziwić.


Kiosk to raczej RAV4 - 2.0 automat 4, w mieszanej 9.5-10.5, na trasie 8 (120 km/h cruise control, ja) do 9 (110-150 km/h, zonka) :grin:

Jednak najprzyjemniejsze bylo spalanie w Polsce - Punto zadowalalo sie 7.5 litrami LPG! Taniej niz bilet miesieczny :lol:
Kempi
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

01 cze 2007, 6:36

kempi pisze:
Jednak najprzyjemniejsze bylo spalanie w Polsce - Punto zadowalalo sie 7.5 litrami LPG! Taniej niz bilet miesieczny :lol:

Drogie macie te bilety...
U mnie prawdopodobnie ustała przyczyna wysokiego spalania - brudny filtr powietrza. Zmieniam dość często i (przyznaję, to nie jest dobra praktyka) zupełnie tam nie zaglądam pomiędzy wymianami. Okazuje się, że wczesna wiosna, dużo kurzu zrobiły swoje. Prawdopodobnue sam też się do tego przyczyniłem - dolałem ciut za dużo oleju co spowodowało zapapranie filtra (przez odmę zawsze coś tam ma szansę się dostać, jak oleju za dużo - tym bardziej). No i kolejny raz przekonałem się, że nie ma róży bez ognia - wszystko, nawet najdrobniejsze rzeczy mają swoje konsekwencje...
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Rad Mox
Posty: 273
Rejestracja: 25 sty 2007, 19:11
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

01 cze 2007, 7:33

a jak pierwsze wrażenia po wymianie filterka ? Już spalanie spadło ? może dodatkowo resetnąć kompa????

raportuj ! :)
pozdrawiam
Radek

www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

01 cze 2007, 21:57

No jutro trasa do Kielc na wyścigi. Zobaczymy jak spali. Pierwsze wrażenie jest pozytywne - rzeczywiście jakoś tak bardziej rześko oddycha;)
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

01 cze 2007, 22:09

Konrad pisze:jakoś tak bardziej rześko oddycha;)


zawsze jest takie odczucie :razz: niestety na slasku nie trwa zbyt dlugo :wink:
Darek
Posty: 32
Rejestracja: 22 paź 2006, 19:04
Lokalizacja: Poznań

11 cze 2007, 21:53

Spalanie w NC 1.8 126km
100km miasto plus 300 trasa 8.7litr
250km miasto 10.7litr
Jazda srednio spokojna przy włączonej klimatyzacji
Fabryczne fele i opony 16/205/50
Uważam że zupełnie przyzwoicie
Spalanie mam podobne w NA 115km jednak NC jest trochę
bardziej żwawsze
Darek
Awatar użytkownika
Tymon
Posty: 122
Rejestracja: 12 paź 2006, 22:00
Model: NB FL
Lokalizacja: Kalisz

14 cze 2007, 7:51

Wynik całkiem dobry.
Darku mam nadzieję że wkrótce będę mógł obejrzeć twoje nowe cacko.
Pozdrawiam
TM
matti
Posty: 121
Rejestracja: 30 lis 2006, 14:05
Model: NA
Wersja: miata
Lokalizacja: Poznań

15 cze 2007, 14:59

ojej Darek co ja czytam masz NC :) to ja poprosze chciałbym zobaczyć :)
wprawdzie teraz jadę na wczasy i wracam na koniec czerwca ale rozmawiałem ostatnio z januszem i mowiliśmy że można by znowu zrobić jakiś spontonik w Poznaniu a kiedyś omawiana z toba wersja można by zabrać grila wydaje się bardzo atrakcyjna
pozdrawiam po powrocie z waacji zadzwonie
no i zapomniałbym tez sie pochwale bo kupiłem NBFL ale jeszcze nie wiem czy ją zostawie czy też zostane przy swojej starej miłosci
pozdro

niech moc i pogoda będzie z wami !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
WIND IS PAINTER OF MY SKY
wocio
Posty: 66
Rejestracja: 27 sie 2007, 17:45

02 lis 2007, 11:54

Moje wyniki: miasto ok. 12 litrów (jeżdżę głównie w godzinach szczytu - czyli praktycznie nie jeżdżę tylko stoję w korkach)
miasto plus szosa: ok. 10,5 litra - jeżdżąc dość ostro.

15l/100km na autostradzie w wykonaniu Konrada to raczej nie jest dziwny wynik, zważywszy na to, że nie jest to grzeczna jazda z prędkością 120 km/h lecz jazda z prędkością zbliżoną do maxa i wysokimi obrotami na ostatnim biegu. Ciekawe, czy ze skrzynią 6-biegową byłoby nieco lepiej.
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

05 lis 2007, 10:21

Miałem okazje zmierzyć ostatnio na trasie. Generalnie była to jazda o kropelce - 5 bieg i nie wiecej niz 100km/h. Równiótko bez gwałtownych przyspieszeń. Wyszło średnio około 7l/100. Silnik 1.8 NA felgi 14''
AGENt
Posty: 2019
Rejestracja: 10 lis 2006, 18:52
Model: NA
Wersja: oryginalna
Lokalizacja: Bayern

05 lis 2007, 11:12

mnie minimalnie przy otwartych lampach wyszło 6,5 V-Powr Racing w 90km.Rekord??
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

05 lis 2007, 12:27

Myślę że na mniejszych felgach, z hardtopem i zamkniętymi lampami możnaby zejść jeszcze niżęj :)

Ale panowie o czym my rozmawiamy. Nie wypada mając mx-5 :)
AGENt
Posty: 2019
Rejestracja: 10 lis 2006, 18:52
Model: NA
Wersja: oryginalna
Lokalizacja: Bayern

05 lis 2007, 16:17

wypada, nie wypada, a radochę jazda i tak daje, wtedy jeździłem spokojnie do 120 km/h
trewor
Posty: 157
Rejestracja: 05 lis 2007, 14:02
Lokalizacja: Ruda Śląska

05 lis 2007, 16:25

hm, NA, 1.8, hardtop + alu 17" 205/40, minimalnie 10.5/100 srednio 11/100 ale bywa tez 12-14/100.
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

05 lis 2007, 23:04

Ja jeżdżę głównie na zimnym silniku (2.9km do pracy :P ) i to przez miasto.
Mam NA z silnikiem 1.8l i jeżdżę powolutku (między 1 a 2 tys obrotów :grin: ).
Moja MX5 życzy sobie 10,08l za taką jazdę. Nie uważam tego wyniku za jakiś nieprzyzwoity, bo kumpel w cinquecento 700cc też jeździ tak jak ja i też mu pali 10l :lol:
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

05 lis 2007, 23:10

DieSpinnePL pisze:jeżdżę powolutku (między 1 a 2 tys obrotów :grin: )

bardziej odpowiednim terminem byloby slowo "tocze" :wink:

jak na takie poruszanie sie to dosc sporo chyba ci lyka :razz:
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

05 lis 2007, 23:18

Tak ja moje autko "popycham" :)
Ale dopiero w przyszłym roku ma powstac od mojego domu nowa nawierzchnia. Dlatego teraz to nawet mi sie nie chce spieszyc, bo łata a łacie łatą przykryta. A i tak asfalt jest niby nie dziurawy a totalnie nierówny.

Pozatym wiadomo, że zimny silnik więcej pali. Bo samo ssanie na zimnym utrzymuje przeciez około 1500rpm.
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

05 lis 2007, 23:25

DieSpinnePL pisze:ssanie
zostaw maluchom :razz:

w sumie to 3 kilometry moglbys pokonywac rowerem :mrgreen: bo na samochod to chyba za malo :razz:

spalanie na zimnym jest wieksze, ale chyba bardziej przez temperature silnika (ktora to winna wynosic okolo 90 stopni celsjusza dla najbardziej optymalnej pracy) niz przez podwyzszone wolne obroty :wink:

jestem ciekaw ile by ci spalila przy zwawszej jezdzie :shock:
ODPOWIEDZ